S.a dostlar.Yine bayramda aksilikler peşimi bırakmadı,sanayi yolu göründü banaSon bikaç aydır motor sıcakken falan marşa basınca çok yavaş çeviriyodu biraz da geç alıyodu,ben zannediyodum tesisatta kaçak var akü gidik.Neyse bi yere gittik stop ettim,geri döncek zaman bi baktım akü iyice gitmiş kaçırmaya başladı marş,vurdurduk dedim yolda dolar biraz,baktım gene aynı.Bu arada arabada da gaz kalmadı,benzinliğe girdim,abi dedim akü bitmiş stop edersek gitmez bu,stop etmesek olur mu,olur dedi gaz aldım gittim sanayide,şansıma bi tek oto elektrikçi açıkmış.Anlattık derdimizi,adam açtı kontağı baktı şarj hiç yanmıyo bile,marşa basıyo tık yok.Söktü baktı,şarj dinamosuna kollektörü arızalıymış.Dedim abi bu kaça olcak 70 dedi,ilk bi gözler açıldı faltaşı gibiSonra biraz muhabbet falan 60 a indirdik,bu arabayı atsak mı satsak mı bilemedim
bişey sorucam bnde 131 şahin 87 model var farların kısalarda sol taraftaki farlardan biri yanmıyo uzunlarda yanıyo nasıl düzeltebilirim acil cvp yazar sanız sevinirim bu gece yola çıkcam
bişey sorucam bnde 131 şahin 87 model var farların kısalarda sol taraftaki farlardan biri yanmıyo uzunlarda yanıyo nasıl düzeltebilirim acil cvp yazar sanız sevinirim bu gece yola çıkcam
SORUMU CVPLICAK YOKMU
abicim ampulü baktın mı sağlam mı eğer sağlam değilse far rölesinden bi kablo çek yada sağ taraftaki farın kısaya giden kabloda bi kablo çek olsun bitsin
merhaba arkadaşlar benimde bir sorunum var doğan slx de aynanın altındaki saat ve iç aydınlatma nasıl sökülür lambanın açma kapatma düğmesini kırdımda bana bir yol göstere bilir misiniz ?
Mrb Aranıza Yeni katıldım uzun zamandır aklımda olan ama yeterli bilgiye sahip olmadığım için, yapamadığım sistem hakkında sizlerden yardım istiyorum..
Aracımdaki alarmda uzaktan motor çalıştırma var... Bastığım zaman önce kontağı açıyo 4 - 5 sn bekledikdenten sonra 4 saniye marsa basıyor ve arac çalışıyor... bu sistem motor normal soğukluğunda iken cok güzel çalışıyor ama motor sıcakken yaptığım zaman az süreli marş istediğinden marş süresi uzun geliyor aynı sekilde çok soğukken de marş süresi yetersiz geliyor
Arabanın Çalışıp Çalışmadığını anlayarak marş süresini kesecek yada devam ettirecek bi devre lazım Araba Tofaş Elektronik kontrol ünitesi (ECU) olmayan bi araba bu sebeple aklıma söyle bişey geldi
URL=http://img222.imageshack.us/i/devrem1.jpg/] Resim Yeniden Boyutlandırıldı. Tam Boy Görmek için tıklayınız 1101x528px Dosya Boyutu:21KB. [/url]
sistem 12V ile Çalışacak 1. ve 2 girişler kontak Anahtarına bağlanacak Acılıp Kapanmasını Ve Çalışma voltajını sağlayacak 3. Giriş Alarmın MArş Kablosuna bağlanacak + 12 v geldiğinde Marşa bas die Sistemi tetikleyecek 4. Giriş Akü lambasına bağlanacak AKü lambası devir 750- 850 arasında iken (arac calışmaya adımını atmışken) sönmüş oluyo yani +12 V çalıştığı anda kesiliyo 1. çıkış Marş çıkışı olacak marş girişinden tetiklendiği anda Akü Lambasındaki voltaj kesilene kadar bu çıkışa +12 v verecek ama 15 sn içerisinde akü lambasındaki voltaj kesilmezse yani araba çalışmaz ise genede buradaki voltajı kesecek 2 çıkış ise 1 çıkış ile aynı çalışacak tek farkı 1 çıkıştaki voltaj kesildikten 5 sn sonra kesilecek
Bunu Uzun Zamandır düşünüordum ama sorduğum coğu kisi ya anlamadı yada olmaz dedi...Elektronikten fazla anlamam ama Bunu yada buna benzer bişeyi yapmam yada yaptırmam lazım.. Yardımlarınızı bekliyorum.... otomasyon
Senin araba ne kardeş,merak ettim.Bi vidyoyla desteklersen süper olur
Arkadaşlar sabah camlar buğuluydu kalöriferi açıp camlara üflemesini denedim ancak fan çalışmadı bunun nedenleri ne olabilir fan bozulmuşsa yeri nerdedir ben kendim söküp değiştirebilirmiyim?
quote:
Orijinalden alıntı: blackhawk35
Arkadaşlar sabah camlar buğuluydu kalöriferi açıp camlara üflemesini denedim ancak fan çalışmadı bunun nedenleri ne olabilir fan bozulmuşsa yeri nerdedir ben kendim söküp değiştirebilirmiyim?
Kaputu kaldırın,ızgaraların hemen önündeki siyah saç parçaları sökün,onun altında görürsünüz zaten.Ama kablo bağlantısı hakkında fikrim yok
quote:
Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]
quote:
Orijinalden alıntı: blackhawk35
Arkadaşlar sabah camlar buğuluydu kalöriferi açıp camlara üflemesini denedim ancak fan çalışmadı bunun nedenleri ne olabilir fan bozulmuşsa yeri nerdedir ben kendim söküp değiştirebilirmiyim?
Kaputu kaldırın,ızgaraların hemen önündeki siyah saç parçaları sökün,onun altında görürsünüz zaten.Ama kablo bağlantısı hakkında fikrim yok
Teşekkürler ilk fırsatta deniyeceğim.
Aracın ön tarafta sürücü ve yolcu ayak basma bölümüne aydınlatma yapmak istiyorum bunun için enerjiyi çakmak lambasından alsam olurmu kabloyu sıyırıp bir kablo sağa bir kabloda sola çekip mavi led şerit bağlasam bir sorun yaşarmıyım.Parkları yakınca onlarda yansın istiyorum fikri olan yardımcı olabilirmi?
bende uzaktan kumandalı mrk kilit sistemini bağladım fakat sanırım bir hata yaptım uzaktan kumandaya bastığımda kilitleme gerçekleşiyor fakat açma yapmıyor.. sorun ne acaba..
Değerli arkadaşlar merhaba, Öncelikle oto elektrik işlerinden anlayan arkadaşlardan yardım bekliyorum lütfen bilgi verirseniz sevinirim.İlk sorum şu;bir arkadaşım birkaç yıl önce 70 amper sıfır akü almış ama üniversiteyi kazanınca hiç kullanmamış bana verdi o aküyü,belki işine yarar diye.Akü şarj cihazıyla şarj ettim.12 saat sonra falan yeşil yanmıştı akünün göstergesinde.ama ben akü şarj cihazının şarj tamam uyarı lambası yanmadı diye fişi çekmedim.daha sonra yeşil sönmüş aküde,şimdi halen şarjda ama akü boş göstergesi var aküde.Acaba bu nedendir.Yoksa cihaz deşarj mı ediyor sürekli? ayrıca cihaz normalde 5 amper veriyormuş ama sanırım önce deşarj mı ediyor ne anlamadım gitti.Hatta başka bir aküyü 3 kere deşarj etti,3 kere de şarj etti ondan sonra lambası yanmıştı.Bu da yaklaşık bir hafta sürmüştü yine 70 amper civarındaki bir aküyü.Ama 60 amperlik bir aküyü normal süresinde doldurmuştu.İyice kafamı karıştırdı.Yoksa 70 liklere mi kıl oluyo anlamadım:) Bir de yakınlarda oto elektrikçi yok sanayiye gitmemek ve de millete muhtaç olmamak için internetten analog akü test cihazı aldım.Ama bunun kullanması nasıldır,nasıl okunur bilmiyorum.Akü arabanın üzerindeyken mi ölçülür,yoksa sökük vaziyetteyken de ölçülür mü,cihaz nasıl okunur yardım ederseniz sevinirim.Ayrıca test cihazının yanında bir de anahtar var küçükce bu ne işe yarar? Lütfen yardımlarınızı bekliyorum,şimdiden teşekkürler üstatlar...(Altta cihazların linki var arkadaşlar)
akü test cihazı:http://www.olcummarket.com/otomotiv-olcu-aletleri/aku-test-cihazi-tr/tt-technic-2019-analog-aku-test-cihazi.html
DOĞAN SLX TAVAN LAMBASI SAATİ BOZULMUŞ SADECE SAAT OLARAK SATAN VARMI YERİM İSTANBUL ZEYTİNBURNU....
quote:
Orijinalden alıntı: S@ldırg@n
Arkadaslar merkezi kilit ve uzaktan kumandayı bagladım.Cok güzel oldu.yaklasık 5saat zamanımı aldı.kabloları güzelce gizledim.sol arka kapının kolçagının bir vidası sıkısmıs açamadım ama kablosunu çektim.elektrikli tornavidayla bile denedim ama olmadı.yağlayıcı ile deneyeceğim.sağ arka kapının ise motoru güzel sabitleyemedim.kapıda da delik açmak istemedim.onuda bir ara halledeceğim.ön kapılar sorunsuz.kumanda baya uzaktan alıyor.
s.a arkadaşım merhaba sana bir kaç sorum olucak benim araba 89 model şahin bende kapıları merkezi kilit yapmak istiyorum işçilik hariç sana kaça maloldu bu sistem neren aldın ve memnunmusun aydınlatırsan sevinirim
kardeş uzaktan açma kapama hepsiburdacom da 20 lira sustalı anahtarlı 23 lira. haberin olsun. bide merkezi kilit ve kumanda falan takım 45- 70 lira arası değişiyor.ben sustalı anahtarlı uzaktan kumandayı sipariş ettim yarım elime ulaşacak
Link alabilir miyim.Tahmin ediyorum ince kumanda olanları söylüyorsun benim aldığım set vw sustalı kumandası gibi ve üstnde bagaj açma tuşu mevcut.
arkadaşlar benim aracımda çakmak girişi yok araç serçe hepsiburada.com sitesinden yuvalı çakmaklık satın aldım kendim bağlıyabilirmiyim yoksa oto elektirikçisine gitmem gereklimi bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim