Ustalar sizlere bi sorum olacaktı doğan slx 95 model aracımın geri vites ışıkları yanmıyor (kısa bir süre önce yanıyordu) lambalar sağlam büyük ihtimalle müşürden. Aracımdaki müşürün tam olarak yeri neresi, nasıl ulaşabilirim, benim değiştirmem mümkünmü. Tüm cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...
Herkese merhaba;
Şahin fan müşürü fiyatı ne kadardır?Bugün fan takılı kaldı ve akşam vakti mahalledeki, araba içinde hizmet veren elektrikçiye yaptırmak zorunda kaldık. Fahiş fiyat aldığını düşünüyorum. Biraz araştırdım ama net bir fiyat bulamadım. Sizden gelecek cevaba göre adama iki çift lafım olacak. Teşekkürler...
quote:
Orijinalden alıntı: fcd1919
Ustalar sizlere bi sorum olacaktı doğan slx 95 model aracımın geri vites ışıkları yanmıyor (kısa bir süre önce yanıyordu) lambalar sağlam büyük ihtimalle müşürden. Aracımdaki müşürün tam olarak yeri neresi, nasıl ulaşabilirim, benim değiştirmem mümkünmü. Tüm cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...
geri vites müşürü şanzımanın üzerindedir. müşürü bulup kablolarını çıkar ve birbirinde değdir. eğer laba yanıyorsa müşür arızalıdır. yanmıyorsa tesisatı kotrol et.
Benimde korna çalışmıyor. birden gitti. Sigorta sağlam. röle sağlam. direksiyonu söküp telleri kısa devre yaptım gene çalışmadı. sorunu çözemedim. derdi ne olabilir.
quote:
Orijinalden alıntı: potanak
Benimde korna çalışmıyor. birden gitti. Sigorta sağlam. röle sağlam. direksiyonu söküp telleri kısa devre yaptım gene çalışmadı. sorunu çözemedim. derdi ne olabilir.
Heralde yaptırmışsınızdır ama okuyanlara bilgi olsun.
Sigorta ve direksiyon göbeği sağlam ise korna yanmış olabilir.
eski sahibi havalı korna tesisatı yaptırmış direksiyon altında bi anahtar var. yanlışlıkla onu kapatmışım :) haybeye kornasız gezdim. elektrikçiye gittim anahtarı buldu.
Hadi gözünüz aydın o zaman :)
herkese iyi akşamlar, benim sorunum kalorifer fanı, bi iki kere kendi kendine çalışmaz oluyodu, öyle olunca pervane benzeri mekanizmayı elimle döndürüp takınca çalışıyordu. en sonunda WD40 sıktım, bidaha sıkışmasın diye. 1 hafta boyunca sorunsuz çalıştı sonra da geçen gün arabayla gezerken çalıştı ve stop etmez oldu. hatta kontağı kapatınca da stop etmiyordu ben de fişi çektim. sizce problem ne olabilir bilgilendirirseniz sevinirim. bu arada araba klimalı Marea. kısa devre, şase falan diyenler ama bunlar ne demek açıklarsanız sevinirim.
hayırlı geceler bi sorum olacak aracım 99 model şahin ne sinyal lambaları ne fren lambaları nede devir saatti çalışıyor sorun nede olabilir bide tamir yaptırsak kaça mal olur şimdiden tşkler
quote:
Orijinalden alıntı: priest74
hayırlı geceler bi sorum olacak aracım 99 model şahin ne sinyal lambaları ne fren lambaları nede devir saatti çalışıyor sorun nede olabilir bide tamir yaptırsak kaça mal olur şimdiden tşkler
Service sigortasına baktınız mı acaba?Aynı sorun şu aralar bende de var.Service sigortayı birçok şeyi kontrol ediyor.Benim de orası sorunlu.Service sigortası Fren lambası,geri vites lambası,sinyaller,hararet göstergesi,benzin göstergesi,yağ lambası,el freni lambası,kalorifer fanı gibi şeyleri kontrol ediyor.Benim 91 model olduğu için devir saati yok.İlk önce service sigortasına bir bakın.
yok bakmadım ki nerde olduğunu bilmiyorum açıkcası:)
quote:
Orijinalden alıntı: priest74
yok bakmadım ki nerde olduğunu bilmiyorum açıkcası:)
Sağ tarafta konsolun altında sigorta paneli var orda üstünde yazar sigortanın ne olduğu.
tmm kardeşim tşkler
quote:
Orijinalden alıntı: speedracer32
slm herkese benim bir sorum daha olacaktı benim 131 in arka sındaki cam ısıtıcının o kablosu lehimden çıkmış ne yapmam gerekiyor birde hani şahinin motoruna modifiye yapıloyor ya turbo ve silindirlerde oynama gibi oluyor onun bir yasallığı varmı yada ruhsata filan işleniomu
lehimlemen gerkiyor
Merhaba arkadaşlar, burada araçları ile uğraşarak teknik bilgi ve beceri kaznmış arkadaşlarıma sonsuz saygılarımı sunarım. Engin bilgi ve deneyimlerinizden faydalanmak adına bir kaç sorum olacak.
1- Arabamın radyotör fanından gıcırtı geliyor sanırım fan perfanesi sürtme yapıyor, fan en son aşamada çalışı iken sesi kesiyor, fanı söküp ya tamir yada değiştirmeyi düşünüyorum. bu sökme işlemini yapmış iken çok iyi ısıtmadığını düşündüğüm kalorifer peteğinide söküp temizlemeyi düşünüyorum. Bana kalörifer peteğini ve motorunu sökme konusunda bir ön bilgi verirmisiniz daha önce bunu yapan oldumu, ne yapmam lazım ?
2 - Arabamın radyosu çok iyi çekmiyor, teyip pıoner eski model, daha önce yeni modeli vardı oda çekmiyor idi, sanırım sorun anten bağlantısında, bu anten bağlantısında arabadan şase falan almamız gerekir mi, bağlantı hakkında yapmam gereken tefarruat nedir bileniniz var mı, memlekete giderken bir çok araca bakıyorum envay çeşir radyo çekiyor benim ki hiç
3 - Arabam normal seyrinde soğukluk sıfırın altında iken uzun yolda 50 ile 70 dercenin üstüne çıkmıyor fan açıyor mu onuda takip etmedim sizce sorun var mıdır böyle bir tecrübe yaşayanınız oldumu.
4 -Kalorifer fanı açtığımda arka sisler yada buna benzer güçlü akım bağlantıları açıldığında fanda kısılma devir düşmesi oluyor neden ? ( sanırım şarz dinamosundan )
5 - Nalet olası debriyaj bilyasından gelen sese bir çözüm önerisi bulan var mı ?
Şahin 1.6 ie (1999)
quote:
Orijinalden alıntı: mrtplvc
Merhaba arkadaşlar, burada araçları ile uğraşarak teknik bilgi ve beceri kaznmış arkadaşlarıma sonsuz saygılarımı sunarım. Engin bilgi ve deneyimlerinizden faydalanmak adına bir kaç sorum olacak.
1- Arabamın radyotör fanından gıcırtı geliyor sanırım fan perfanesi sürtme yapıyor, fan en son aşamada çalışı iken sesi kesiyor, fanı söküp ya tamir yada değiştirmeyi düşünüyorum. bu sökme işlemini yapmış iken çok iyi ısıtmadığını düşündüğüm kalorifer peteğinide söküp temizlemeyi düşünüyorum. Bana kalörifer peteğini ve motorunu sökme konusunda bir ön bilgi verirmisiniz daha önce bunu yapan oldumu, ne yapmam lazım ?
2 - Arabamın radyosu çok iyi çekmiyor, teyip pıoner eski model, daha önce yeni modeli vardı oda çekmiyor idi, sanırım sorun anten bağlantısında, bu anten bağlantısında arabadan şase falan almamız gerekir mi, bağlantı hakkında yapmam gereken tefarruat nedir bileniniz var mı, memlekete giderken bir çok araca bakıyorum envay çeşir radyo çekiyor benim ki hiç
3 - Arabam normal seyrinde soğukluk sıfırın altında iken uzun yolda 50 ile 70 dercenin üstüne çıkmıyor fan açıyor mu onuda takip etmedim sizce sorun var mıdır böyle bir tecrübe yaşayanınız oldumu.
4 -Kalorifer fanı açtığımda arka sisler yada buna benzer güçlü akım bağlantıları açıldığında fanda kısılma devir düşmesi oluyor neden ? ( sanırım şarz dinamosundan )
5 - Nalet olası debriyaj bilyasından gelen sese bir çözüm önerisi bulan var mı ?
Şahin 1.6 ie (1999)
1. soru hakkında bilgim yok. 2. soruyla ilgili 99 modeller tepeden antenli olması lazım tepe lambasını söküp anten kablosuna bakınız.Gevşemiş çıkmış olabilir.Eğer problem yoksa camın kenarındaki plastik çıtaları söküp kabloda bir kopukluk var mı bir bakın. 3. eğer bakır sıralı radyatör kullanıyorsunuz bu değerler çok normal.Şehir içi benim de yaz-kış ne kadar zorlasam 90 üstünü görmüyorum.Şehir dışı ise dediğiniz gibi 70 civarında seyrediyor.Müşürünüz yazlık müşür olabilir isterseniz kışlıkla değiştirin.Farkı ise yazlık müşür 78-82 civarında fan açar kıslık ise 92 derecede.Ya da termostatınız boştur onu doluyla değiştirin.Bunu anlamanın yolu şehir içinde aracınızın sıcaklıklarını kontrol edin.Geç ısınıyosa sorun termostattır. 4. bu sorun her tofaşta var.Çözüm ise elektrik sistemine bakım yaptırmak.Bu parçalara sağlam bi yerden şase çekmek gerekli. 5. ise bilyayı değiştirmeden sorunun çözümü yok.Tek bi bilya için şanzımanı indirmek masraflı olacağı için balata değişiminde yapılması gerekiyor.
quote:
Orijinalden alıntı: S@ldırg@n
quote:
Orijinalden alıntı: mrtplvc
Merhaba arkadaşlar, burada araçları ile uğraşarak teknik bilgi ve beceri kaznmış arkadaşlarıma sonsuz saygılarımı sunarım. Engin bilgi ve deneyimlerinizden faydalanmak adına bir kaç sorum olacak.
1- Arabamın radyotör fanından gıcırtı geliyor sanırım fan perfanesi sürtme yapıyor, fan en son aşamada çalışı iken sesi kesiyor, fanı söküp ya tamir yada değiştirmeyi düşünüyorum. bu sökme işlemini yapmış iken çok iyi ısıtmadığını düşündüğüm kalorifer peteğinide söküp temizlemeyi düşünüyorum. Bana kalörifer peteğini ve motorunu sökme konusunda bir ön bilgi verirmisiniz daha önce bunu yapan oldumu, ne yapmam lazım ?
2 - Arabamın radyosu çok iyi çekmiyor, teyip pıoner eski model, daha önce yeni modeli vardı oda çekmiyor idi, sanırım sorun anten bağlantısında, bu anten bağlantısında arabadan şase falan almamız gerekir mi, bağlantı hakkında yapmam gereken tefarruat nedir bileniniz var mı, memlekete giderken bir çok araca bakıyorum envay çeşir radyo çekiyor benim ki hiç
3 - Arabam normal seyrinde soğukluk sıfırın altında iken uzun yolda 50 ile 70 dercenin üstüne çıkmıyor fan açıyor mu onuda takip etmedim sizce sorun var mıdır böyle bir tecrübe yaşayanınız oldumu.
4 -Kalorifer fanı açtığımda arka sisler yada buna benzer güçlü akım bağlantıları açıldığında fanda kısılma devir düşmesi oluyor neden ? ( sanırım şarz dinamosundan )
5 - Nalet olası debriyaj bilyasından gelen sese bir çözüm önerisi bulan var mı ?
Şahin 1.6 ie (1999)
1. soru hakkında bilgim yok. 2. soruyla ilgili 99 modeller tepeden antenli olması lazım tepe lambasını söküp anten kablosuna bakınız.Gevşemiş çıkmış olabilir.Eğer problem yoksa camın kenarındaki plastik çıtaları söküp kabloda bir kopukluk var mı bir bakın. 3. eğer bakır sıralı radyatör kullanıyorsunuz bu değerler çok normal.Şehir içi benim de yaz-kış ne kadar zorlasam 90 üstünü görmüyorum.Şehir dışı ise dediğiniz gibi 70 civarında seyrediyor.Müşürünüz yazlık müşür olabilir isterseniz kışlıkla değiştirin.Farkı ise yazlık müşür 78-82 civarında fan açar kıslık ise 92 derecede.Ya da termostatınız boştur onu doluyla değiştirin.Bunu anlamanın yolu şehir içinde aracınızın sıcaklıklarını kontrol edin.Geç ısınıyosa sorun termostattır. 4. bu sorun her tofaşta var.Çözüm ise elektrik sistemine bakım yaptırmak.Bu parçalara sağlam bi yerden şase çekmek gerekli. 5. ise bilyayı değiştirmeden sorunun çözümü yok.Tek bi bilya için şanzımanı indirmek masraflı olacağı için balata değişiminde yapılması gerekiyor.
Sayın abim teşekkür ederim, dün arabamı garja çektim oldukça geniş va sıcak bir alan, Önce yeni aldığım motor yağını ve bujileri değiştirdim, sonra marş dinamolarının kömürlerini, daha sonra kaloriferi söküp hem motora bakıp hemde kalorifer radyotörünü temizlemek istemiştim ancak vites konsolunu söktükten sonra zor aolduğunu (Dağıtınca toplayamayacağımı.) düşünerek dokunmadım ancak havalandırma kanalların da ciddi sorunlar va ağrızalar olduğunu farkettim bunların onarımını yaptım. daha sonra arka kampanayı sökerek içini temizledim, bu arada diğer sorunumu aktarayım.
Ö N E M L İ : aks bilyalarından olduğunu düşündüğüm ciddi bar ses oluşmya başladı arabamdan 60 - 70 km hızla normal seyrederken yolda bir pır sesi geliyor ben ilk önceleri gevşek olan cant kapağımın arasına hava alarak bu sesi çıkardığını sandım "tır tır tır, pır pır pır " buna benzer bir ses ancak daha sonra aks bilyalarından olduğunu düşündüm/anladım şimdi aks bilyalarını kendim değiştirmek istiyorum bilgisi olan var ise ciddi anlamda bilgiye ihtiyacım var. Tofaşlarda aks bilyaları nasıl değiştirilir ?
BİN BİLSENDE, BİR BİLENE SOR.
ŞAHİN 1.6 İE 1999
quote:
Orijinalden alıntı: mrtplvc
quote:
Orijinalden alıntı: S@ldırg@n
quote:
Orijinalden alıntı: mrtplvc
Merhaba arkadaşlar, burada araçları ile uğraşarak teknik bilgi ve beceri kaznmış arkadaşlarıma sonsuz saygılarımı sunarım. Engin bilgi ve deneyimlerinizden faydalanmak adına bir kaç sorum olacak.
1- Arabamın radyotör fanından gıcırtı geliyor sanırım fan perfanesi sürtme yapıyor, fan en son aşamada çalışı iken sesi kesiyor, fanı söküp ya tamir yada değiştirmeyi düşünüyorum. bu sökme işlemini yapmış iken çok iyi ısıtmadığını düşündüğüm kalorifer peteğinide söküp temizlemeyi düşünüyorum. Bana kalörifer peteğini ve motorunu sökme konusunda bir ön bilgi verirmisiniz daha önce bunu yapan oldumu, ne yapmam lazım ?
2 - Arabamın radyosu çok iyi çekmiyor, teyip pıoner eski model, daha önce yeni modeli vardı oda çekmiyor idi, sanırım sorun anten bağlantısında, bu anten bağlantısında arabadan şase falan almamız gerekir mi, bağlantı hakkında yapmam gereken tefarruat nedir bileniniz var mı, memlekete giderken bir çok araca bakıyorum envay çeşir radyo çekiyor benim ki hiç
3 - Arabam normal seyrinde soğukluk sıfırın altında iken uzun yolda 50 ile 70 dercenin üstüne çıkmıyor fan açıyor mu onuda takip etmedim sizce sorun var mıdır böyle bir tecrübe yaşayanınız oldumu.
4 -Kalorifer fanı açtığımda arka sisler yada buna benzer güçlü akım bağlantıları açıldığında fanda kısılma devir düşmesi oluyor neden ? ( sanırım şarz dinamosundan )
5 - Nalet olası debriyaj bilyasından gelen sese bir çözüm önerisi bulan var mı ?
Şahin 1.6 ie (1999)
1. soru hakkında bilgim yok. 2. soruyla ilgili 99 modeller tepeden antenli olması lazım tepe lambasını söküp anten kablosuna bakınız.Gevşemiş çıkmış olabilir.Eğer problem yoksa camın kenarındaki plastik çıtaları söküp kabloda bir kopukluk var mı bir bakın. 3. eğer bakır sıralı radyatör kullanıyorsunuz bu değerler çok normal.Şehir içi benim de yaz-kış ne kadar zorlasam 90 üstünü görmüyorum.Şehir dışı ise dediğiniz gibi 70 civarında seyrediyor.Müşürünüz yazlık müşür olabilir isterseniz kışlıkla değiştirin.Farkı ise yazlık müşür 78-82 civarında fan açar kıslık ise 92 derecede.Ya da termostatınız boştur onu doluyla değiştirin.Bunu anlamanın yolu şehir içinde aracınızın sıcaklıklarını kontrol edin.Geç ısınıyosa sorun termostattır. 4. bu sorun her tofaşta var.Çözüm ise elektrik sistemine bakım yaptırmak.Bu parçalara sağlam bi yerden şase çekmek gerekli. 5. ise bilyayı değiştirmeden sorunun çözümü yok.Tek bi bilya için şanzımanı indirmek masraflı olacağı için balata değişiminde yapılması gerekiyor.
Sayın abim teşekkür ederim, dün arabamı garja çektim oldukça geniş va sıcak bir alan, Önce yeni aldığım motor yağını ve bujileri değiştirdim, sonra marş dinamolarının kömürlerini, daha sonra kaloriferi söküp hem motora bakıp hemde kalorifer radyotörünü temizlemek istemiştim ancak vites konsolunu söktükten sonra zor aolduğunu (Dağıtınca toplayamayacağımı.) düşünerek dokunmadım ancak havalandırma kanalların da ciddi sorunlar va ağrızalar olduğunu farkettim bunların onarımını yaptım. daha sonra arka kampanayı sökerek içini temizledim, bu arada diğer sorunumu aktarayım.
Ö N E M L İ : aks bilyalarından olduğunu düşündüğüm ciddi bar ses oluşmya başladı arabamdan 60 - 70 km hızla normal seyrederken yolda bir pır sesi geliyor ben ilk önceleri gevşek olan cant kapağımın arasına hava alarak bu sesi çıkardığını sandım "tır tır tır, pır pır pır " buna benzer bir ses ancak daha sonra aks bilyalarından olduğunu düşündüm/anladım şimdi aks bilyalarını kendim değiştirmek istiyorum bilgisi olan var ise ciddi anlamda bilgiye ihtiyacım var. Tofaşlarda aks bilyaları nasıl değiştirilir ?
BİN BİLSENDE, BİR BİLENE SOR.
ŞAHİN 1.6 İE 1999
Benim de 1-2 sene bi olay başıma gelmişti.80-90 arası giderken camı açtığım zaman poşet sesi gibi bir ses geliyordu önden.Daha sonra anladım ki çamurluk davlumbazları delinmiş kopmuş ondanmış.Yenisiyle değiştirdim sorunsuz.Aks bilyası değişimi hakkında bi bilgim yok ama davlumbazlarınızı bir kontrol edin.
Teşekkür ederim saldırgan bey, ancak davulumbaz değil sanırım acı gerçek aks bilyası
quote:
Orijinalden alıntı: mrtplvc
quote:
Orijinalden alıntı: S@ldırg@n
quote:
Orijinalden alıntı: mrtplvc
Merhaba arkadaşlar, burada araçları ile uğraşarak teknik bilgi ve beceri kaznmış arkadaşlarıma sonsuz saygılarımı sunarım. Engin bilgi ve deneyimlerinizden faydalanmak adına bir kaç sorum olacak.
1- Arabamın radyotör fanından gıcırtı geliyor sanırım fan perfanesi sürtme yapıyor, fan en son aşamada çalışı iken sesi kesiyor, fanı söküp ya tamir yada değiştirmeyi düşünüyorum. bu sökme işlemini yapmış iken çok iyi ısıtmadığını düşündüğüm kalorifer peteğinide söküp temizlemeyi düşünüyorum. Bana kalörifer peteğini ve motorunu sökme konusunda bir ön bilgi verirmisiniz daha önce bunu yapan oldumu, ne yapmam lazım ?
2 - Arabamın radyosu çok iyi çekmiyor, teyip pıoner eski model, daha önce yeni modeli vardı oda çekmiyor idi, sanırım sorun anten bağlantısında, bu anten bağlantısında arabadan şase falan almamız gerekir mi, bağlantı hakkında yapmam gereken tefarruat nedir bileniniz var mı, memlekete giderken bir çok araca bakıyorum envay çeşir radyo çekiyor benim ki hiç
3 - Arabam normal seyrinde soğukluk sıfırın altında iken uzun yolda 50 ile 70 dercenin üstüne çıkmıyor fan açıyor mu onuda takip etmedim sizce sorun var mıdır böyle bir tecrübe yaşayanınız oldumu.
4 -Kalorifer fanı açtığımda arka sisler yada buna benzer güçlü akım bağlantıları açıldığında fanda kısılma devir düşmesi oluyor neden ? ( sanırım şarz dinamosundan )
5 - Nalet olası debriyaj bilyasından gelen sese bir çözüm önerisi bulan var mı ?
Şahin 1.6 ie (1999)
1. soru hakkında bilgim yok. 2. soruyla ilgili 99 modeller tepeden antenli olması lazım tepe lambasını söküp anten kablosuna bakınız.Gevşemiş çıkmış olabilir.Eğer problem yoksa camın kenarındaki plastik çıtaları söküp kabloda bir kopukluk var mı bir bakın. 3. eğer bakır sıralı radyatör kullanıyorsunuz bu değerler çok normal.Şehir içi benim de yaz-kış ne kadar zorlasam 90 üstünü görmüyorum.Şehir dışı ise dediğiniz gibi 70 civarında seyrediyor.Müşürünüz yazlık müşür olabilir isterseniz kışlıkla değiştirin.Farkı ise yazlık müşür 78-82 civarında fan açar kıslık ise 92 derecede.Ya da termostatınız boştur onu doluyla değiştirin.Bunu anlamanın yolu şehir içinde aracınızın sıcaklıklarını kontrol edin.Geç ısınıyosa sorun termostattır. 4. bu sorun her tofaşta var.Çözüm ise elektrik sistemine bakım yaptırmak.Bu parçalara sağlam bi yerden şase çekmek gerekli. 5. ise bilyayı değiştirmeden sorunun çözümü yok.Tek bi bilya için şanzımanı indirmek masraflı olacağı için balata değişiminde yapılması gerekiyor.
Sayın abim teşekkür ederim, dün arabamı garja çektim oldukça geniş va sıcak bir alan, Önce yeni aldığım motor yağını ve bujileri değiştirdim, sonra marş dinamolarının kömürlerini, daha sonra kaloriferi söküp hem motora bakıp hemde kalorifer radyotörünü temizlemek istemiştim ancak vites konsolunu söktükten sonra zor aolduğunu (Dağıtınca toplayamayacağımı.) düşünerek dokunmadım ancak havalandırma kanalların da ciddi sorunlar va ağrızalar olduğunu farkettim bunların onarımını yaptım. daha sonra arka kampanayı sökerek içini temizledim, bu arada diğer sorunumu aktarayım.
Ö N E M L İ : aks bilyalarından olduğunu düşündüğüm ciddi bar ses oluşmya başladı arabamdan 60 - 70 km hızla normal seyrederken yolda bir pır sesi geliyor ben ilk önceleri gevşek olan cant kapağımın arasına hava alarak bu sesi çıkardığını sandım "tır tır tır, pır pır pır " buna benzer bir ses ancak daha sonra aks bilyalarından olduğunu düşündüm/anladım şimdi aks bilyalarını kendim değiştirmek istiyorum bilgisi olan var ise ciddi anlamda bilgiye ihtiyacım var. Tofaşlarda aks bilyaları nasıl değiştirilir ?
BİN BİLSENDE, BİR BİLENE SOR.
ŞAHİN 1.6 İE 1999
Alıntıları Göster
Sayın abim teşekkür ederim, dün arabamı garja çektim oldukça geniş va sıcak bir alan, Önce yeni aldığım motor yağını ve bujileri değiştirdim, sonra marş dinamolarının kömürlerini, daha sonra kaloriferi söküp hem motora bakıp hemde kalorifer radyotörünü temizlemek istemiştim ancak vites konsolunu söktükten sonra zor aolduğunu (Dağıtınca toplayamayacağımı.) düşünerek dokunmadım ancak havalandırma kanalların da ciddi sorunlar va ağrızalar olduğunu farkettim bunların onarımını yaptım. daha sonra arka kampanayı sökerek içini temizledim, bu arada diğer sorunumu aktarayım.
Ö N E M L İ : aks bilyalarından olduğunu düşündüğüm ciddi bar ses oluşmya başladı arabamdan 60 - 70 km hızla normal seyrederken yolda bir pır sesi geliyor ben ilk önceleri gevşek olan cant kapağımın arasına hava alarak bu sesi çıkardığını sandım "tır tır tır, pır pır pır " buna benzer bir ses ancak daha sonra aks bilyalarından olduğunu düşündüm/anladım şimdi aks bilyalarını kendim değiştirmek istiyorum bilgisi olan var ise ciddi anlamda bilgiye ihtiyacım var. Tofaşlarda aks bilyaları nasıl değiştirilir ?
BİN BİLSENDE, BİR BİLENE SOR.
ŞAHİN 1.6 İE 1999
Merhabalar , arkadaşlar pazar günü boş oturmaktan sıkılıp kaloriferi sökmeye karar verdim, ancak bin pişman oldum kalorifer radtotörünün tüm bağlantılarını söktüm ancak cama giden kalorifer kanalından kurtarıp koloriferi yerinden sökemedim tabi bunun için bayağı uğraştım 6-7 saat, tekrar topladım ancak hiç içime sinmedi motordan gelen dırıltıyı kesmek için er geç orayı söktürmem kerekecek, tabi bu sök tak esnasın da ne yaptım bilmiyorum ancak peteğe sıcak su gelmiyor arabanın içi buz gibi sanırım zaten eskimiş olan vanadan kaynak lı ya tıkandı yada aç kapa dirseği sıyır dı, bu gün onu alıp takacağım sizin bu konuda başka olabileceğini düşündüğünüz durum var mı yani kalorifer başka sebepten ısınmıyor olabilir mi.