Şimdi Ara

Oto Lastik ebatında değişiklik

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
695
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • aracımda şuan 195 55 R15 takılı lastik değiştirme zamanım geldi ve lastik fiyatı sorguladığım yerderde 185 60 R15 tavsiye ediyorlar

    hem satın alırken daha ucuza alırsın hem yakıttan tasarruf edebilirsin diyorlar

    lastik değerlerine baktığımda 195 55 R15 yakıt E yağmur C iken
    185 60 R15 yakıt B ve yağmur B

    sizce tercih etmelimiyim yol tutuşta herhangi bir sıkıntıyla karşılaşırmıyım

    bu konuya hakim olan yada fikri olanlardan yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mhtanman -- 21 Nisan 2018; 21:45:17 >



  • yanak genişliği arttıkça yol konforunuz artar ancak yol tutuşu azalır. hangisi daha önemliyse tercihinizi o yönde yapın
  • arada bariz bir fark olmayacaktir, araci surekli sinirlarda kullanmiyosaniz yol tutustaki eksikligi muhtemelen hissetmeyeceksiniz bile. bir de normalden biraz yuksek hava vurursaniz yol tutusundaki eksiklik belli olmayacaktir
  • ozgurkimil O kullanıcısına yanıt
    aslında genel itibariyle şehir içi kullanıyorum aracı 2. el aldım aldığımda üzerinde 195 55 R15 vardı ilk defa değiştireceğim

    tabi herkez aracınının konforlu olmasını ister ama güvenlikten taviz vermek de istemem açıkçası

    Lastik Ölçüsü Hesaplaması yaptım bir sitede 195 55 R15 den 185 60 R15 geçtiğim takdirde % 1.243781094527363 değişkiklik olacağını söyledi bunun anlamı nedir sizin bilginiz varmı?

    birde yol tutuşunun azalacağını söylemişsiniz genel anlamda çok sürat yapan bir sürücü değilim 100 geçmeyi pek sevmem açıkçası yol tutuşta ne kadar sıkıntı yaşabilirim yorumlarsanız sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mhtanman -- 21 Nisan 2018; 22:22:26 >
  • zincirkıran Z kullanıcısına yanıt
    195 55 R15 takılı iken ön lastik 30 arka lastik 32 hava basıyorum

    değiliklik yapıp 185 60 R 15 taktırısam sizce havayı kaça kaç basmalıyım ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mhtanman -- 21 Nisan 2018; 22:23:25 >
  • Hiç sorun olmaz yüzde 3 farka kadar kabul edilebilir hissetmezsiniz tutuşu falan.eski lastikten yeniye geçince daha iyi yol tutar zaten taban 2 cm daralinca bir şey olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bir Sevdadır Türkiye

    Bu mesaj silindi.
    peki 195 den 185 düşürdüm genişliği yanak genişliğini yine 55 mi tutmalıyım yoksa lastikçinin bana söylediği 60 olanı mı tercih etmeliyim
  • 175 lik daha uygun gibi. Yuvarlanma çapı düşük olanlarla çabuk hızlanırsın daha güçlü hissettirir. Ama mesela 20 km gidersin 20 km 100 m lik teker devri elde etmen gerekir böylece hem araç kmsi hem de yakıt normal değerin biraz üstüne çıkar. Benim orjinal lastik ebadım 225-45-R17 kışlık lastiklerim 195 65 15 ve yuvarlanma çapı aynı. bazılarının birebir alternatifi oluyor

    https://tiresize.com/tyre-size-calculator/

    Oto Lastik ebatında değişiklik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 21 Nisan 2018; 22:43:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bir Sevdadır Türkiye

    Bu mesaj silindi.
    o zaman sizden anladığım kadarıyla 195 olan genişliği yakıt tasarrufu yapmak ve lastiği daha ucuz almak için 185 55 R15 alabilirim doğru mu?

    yada siz bana alternatif bir ölçü verebilirmisiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhtanman

    195 55 R15 takılı iken ön lastik 30 arka lastik 32 hava basıyorum

    değiliklik yapıp 185 60 R 15 taktırısam sizce havayı kaça kaç basmalıyım ?
    hocam degisiklik yapmasaniz bile araciniza bagli olmakla birlikte genelde on lastikler arac yuksuz durumdaysa ( 3 4 yolcu ve bagaj yoksa) arka lastiklere gore daha yuksek basincta olmali. tek kullaniyosaniz araci muhtemelen yanlis basiyosunuz havayi. tabi araca bagli dedigim gibi. her arac icin kapi icinde yazar eco, comfort ve yuklu durumdaki lastik basinclari. aslinda lastik basincini en iyi siz ayarlarsiniz. kendi aracimdan ornek verecek olursam 245 45 18 lastiklerde 34/32 basinci 39/37 yaptigimda aracta saga sola yatma azaldigi icin yol tutus artiyodu fakat konfor azaliyodu. konfordan fazla odun vermemek icin 36/34 yapiyodum genelde. lastikler sogukken birkac hava basinci deneyin, hangisi ideal geliyosa onda tutun. iki seye dikkat edin sadece, hava kontrolunu mutlaka lastik sogukken(yol yapmamisken) yapin ve kapi icindeki degerlerin altinada ustune de cikmayin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zincirkıran

    hocam degisiklik yapmasaniz bile araciniza bagli olmakla birlikte genelde on lastikler arac yuksuz durumdaysa ( 3 4 yolcu ve bagaj yoksa) arka lastiklere gore daha yuksek basincta olmali. tek kullaniyosaniz araci muhtemelen yanlis basiyosunuz havayi. tabi araca bagli dedigim gibi. her arac icin kapi icinde yazar eco, comfort ve yuklu durumdaki lastik basinclari. aslinda lastik basincini en iyi siz ayarlarsiniz. kendi aracimdan ornek verecek olursam 245 45 18 lastiklerde 34/32 basinci 39/37 yaptigimda aracta saga sola yatma azaldigi icin yol tutus artiyodu fakat konfor azaliyodu. konfordan fazla odun vermemek icin 36/34 yapiyodum genelde. lastikler sogukken birkac hava basinci deneyin, hangisi ideal geliyosa onda tutun. iki seye dikkat edin sadece, hava kontrolunu mutlaka lastik sogukken(yol yapmamisken) yapin ve kapi icindeki degerlerin altinada ustune de cikmayin.
    hotel california nick isimli arkadaş yanak çapıyla oynama dedi bu konuda sizin fikriniz nedir ?




  • arkadaşların dediği gibi çok sürat yapan biri değilseniz farkı pek hissetmezsiniz. ben olsam geniş yanaklı lastik tercih ederdim. önceki aracımın lastik yanakları inceydi. kasislerde falan zıplıyordu araba çok konforsuzdu
  • aracın Benzin kapağına baktım şimdi

    Oto Lastik ebatında değişiklik

    bun değerler yazıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mhtanman -- 22 Nisan 2018; 0:15:42 >
  • hocam yanak olcusu lastigin yanaginin lastigin tabanina % olarak orani oldugu icin 195 tabanla 185 tabanin %55 i pek tabiki ayni olmaz, ancak arada cok fark da olmaz. yeni lastiginiz 55 yanak kalirsa 11 mm kuculuyo, 60 yanak olursa 8 mm buyuyo orjinal lastiginize gore. iki olcu arasindaki 19 mm lik fark ise lastigin her donusunde yaklasik 6 cm demek. bu 6 cm orjinal ebata gore degil, 55 yanakla 60 yanagin arasindaki fark yanlis anlasilmasin. ben sahsen 60 yanak ucuzsa direk onu alir gecerdim, gecmiste orjinali 215 55 16 olan aracima yari fiyatina 205 55 16 aldigim gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zincirkıran

    hocam yanak olcusu lastigin yanaginin lastigin tabanina % olarak orani oldugu icin 195 tabanla 185 tabanin %55 i pek tabiki ayni olmaz, ancak arada cok fark da olmaz. yeni lastiginiz 55 yanak kalirsa 11 mm kuculuyo, 60 yanak olursa 8 mm buyuyo orjinal lastiginize gore. iki olcu arasindaki 19 mm lik fark ise lastigin her donusunde yaklasik 6 cm demek. bu 6 cm orjinal ebata gore degil, 55 yanakla 60 yanagin arasindaki fark yanlis anlasilmasin. ben sahsen 60 yanak ucuzsa direk onu alir gecerdim, gecmiste orjinali 215 55 16 olan aracima yari fiyatina 205 55 16 aldigim gibi.
    hocam sen bu işlerden anlayan birine benziyorsun yakalamışken bırakmayayım peki lastik markası olarak hangi markayı tavsiye edersin

    ben bridgestone bayisine gittim

    2014 üretim 195 55 R15 için 325 dedi 2018 üretim 185 60 R15 için 250 dedi

    petlas yeri diye aslında benim niyetim oydu ama kime sorsa yerli marka birşey demeyiz ama tavsiye etmem diyorlar ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mhtanman -- 22 Nisan 2018; 0:38:21 >




  • hocam lastik tavsiyesine cok birsey diyemem, ozellikle marka konusunda. kendi kullandiklarimdan ornek verecek olursam goodyear eagle sport islak zeminde cok kotu oldugu icin tavsiye etmem ancak yine goodyear eagle f1 asymethric 3 cok cok guzel bir lastik. benden daha iyi anlayan arkadaslar var forumda, kullandiklari lastiklerin tecrubelerini yazarlarsa bi fikir olusur aklinizda. nacizane tavsiyem markadan ziyade modele bakmaniz, her ne kadar her sirket ustune kendi basiyo olsa da AB etiket degerlerini karsilastirmaniz ve yeni uretim (en az 2017) bir lastik almaniz olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zincirkıran

    hocam yanak olcusu lastigin yanaginin lastigin tabanina % olarak orani oldugu icin 195 tabanla 185 tabanin %55 i pek tabiki ayni olmaz, ancak arada cok fark da olmaz. yeni lastiginiz 55 yanak kalirsa 11 mm kuculuyo, 60 yanak olursa 8 mm buyuyo orjinal lastiginize gore. iki olcu arasindaki 19 mm lik fark ise lastigin her donusunde yaklasik 6 cm demek. bu 6 cm orjinal ebata gore degil, 55 yanakla 60 yanagin arasindaki fark yanlis anlasilmasin. ben sahsen 60 yanak ucuzsa direk onu alir gecerdim, gecmiste orjinali 215 55 16 olan aracima yari fiyatina 205 55 16 aldigim gibi.
    ebat değişikliği yaptığında herhangi bir kaza yaptığında kusurlu sayılma yada araç muayenesinden geçememe gibi durum söz konusu mu ?
  • arabanin yayini isitip basmazsaniz muayenede sikinti olmaz hocam, olculer birbirine cok yakin cunku. kaza konusunda da sanmiyorum, sadece orjinal jant olmazsa kaskolar problem cikariyo die duymustum ama emin degilim. bilenler yardimci olacaktir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zincirkıran

    arabanin yayini isitip basmazsaniz muayenede sikinti olmaz hocam, olculer birbirine cok yakin cunku. kaza konusunda da sanmiyorum, sadece orjinal jant olmazsa kaskolar problem cikariyo die duymustum ama emin degilim. bilenler yardimci olacaktir.
    Yayini isitmaktan kastınız nedir ?
  • spor yay takmayanlar aracin yaylarini ekzozcuda isitip araci o sekilde alcaltiyolar hocam yani arac fazla dusuk degilse, lastikle camurluk birbirine cok yakin degilse muayenede sikinti cikmaz
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.