Şimdi Ara

Oto Tesisatcılardaki amfi kablosuyla Elektirikcilerdeki Amfi kablosu arasındaki fark ney ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
2
Favori
29.017
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 0 awg kablonun mm karşılığı bildim kadarıyla 8mm
    Ben bu kabloyu oto müzik sistemleriyle ilgili bi yerden değilde
    Elektirikcilerden satın alsam bi sakıncası olurmu acaba
    iki kablo arasında fark varmı
    Elektirikcilerden alsam büyük ihtimmalle daha ucuza gelir



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Oto Tesisatçıları ile Elektrikçilerde Kullanılan Amfi Kabloları Arasındaki Farklar

    Otomotiv ses sistemlerinde ve elektrik sistemlerinde kullanılan amfi kabloları, teknik özellikler ve kullanım amaçları bakımından farklılık gösterir.

    Otomotiv Amfi Kabloları:

    • Anfi Güç Kablosu Nasıl Olmalı: Otomotiv amfi güç kabloları, akünün gücünü amfiye aktarmak için kullanılır. Kaliteli bir güç kablosu, düşük dirençli olmalı ve yeterli amper çekme kapasitesine sahip olmalıdır.
    • 0 Ga Kablo Kaç MM: 0 ga kablo, yaklaşık olarak 8,4 mm çapındadır. Otomotiv amfi sistemlerinde genellikle yüksek amper çeken alt birimlere güç sağlamak için kullanılır.
    • Oto Ses Sistemi Kablo Seçimi: Oto ses sistemi için uygun kablo seçimi, sistemin performansını ve güvenliğini doğrudan etkiler. Yeterli çap ve kalitede kablolar kullanmak, güç kaybını minimize eder ve sistem arızalarını önler.

    Elektrikçi Amfi Kabloları:

    • Amfi Blok Dağıtıcı Ne İşe Yarar: Elektrikçi amfi blok dağıtıcıları, çoklu amfilerin tek bir güç kaynağından beslenmesine olanak tanır. Blok dağıtıcılar, kablo karmaşasını azaltır ve sistemin daha düzenli görünmesini sağlar.
    • 4 Ga Kablo Kaç Amper Çeker: 4 ga kablo, yaklaşık olarak 21 amper çekme kapasitesine sahiptir. Elektrikçi amfi sistemlerinde genellikle orta büyüklükteki alt birimleri beslemek için kullanılır.
    • Anfi Kablosu Nasıl Olmalı: Elektrikçi amfi kabloları da otomotiv kablolarına benzer şekilde düşük dirençli ve yeterli amper çekme kapasitesine sahip olmalıdır. Ancak elektrikçi sistemleri daha yüksek voltajlarla çalıştığından, kabloların yalıtım kalitesine de dikkat edilmelidir.

    Her iki sektörde de kullanılan amfi kabloları, amaçlarına göre farklı özellikler gösterir. Otomotiv kabloları daha yüksek amper çekerken, elektrikçi kabloları daha yüksek voltajlara dayanıklıdır. Uygulamaya uygun doğru kabloları seçmek, sistemin performansı ve güvenliği için hayati önem taşır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bence kabloların marka olanını almak daha iyi.
    stinger gibi
  • Otomotiv kablosu farklıdır. Oksitlenmeye karşı dirençlidir, yalıtkanları daha serttir ve ısıya dayanıklıdır. Olası bir kaza anında kablonun yalıtkanı kolayca sıyrılırsa kalın olduğundan eriyip hemen kopmak yerine akımı şaseye iletmeye devam ederse boylu boyunca plastik yalıtkanı yanar, alev alır araçta yangın çıkartır. Yine aynı şekilde olası aşırı akım çekilmesi durumunda sigortalar atana kadar adi elektrik kablosu (yani elektrikçilerde satılan standart kablo manasında dedim) yalıtkanları otomotiv kablolarına göre daha kolay alev alır, erir. Sakın elektrikçilerde satılan yanmaz kablo ile karıştırmayın, o kablolarda silikonludur ısıyla erimez ama kolay sıyrılır, şaseye (aracın) kısa devre olur. Ben aracımda üzeri kalın lif (fiber) örgülü kablo bulup kullandım.
    Normalde sorun olmaz ama kaza anında neler olabileceğini siz hesaplayın. Bunun dışında elektriksel açıdan çok fark olmaz sadece bazılarında elektriksel parazitlerden daha az etkilenme adına birbirine burulmuş çiftler şeklinde çiftli kablolar olabilir o kadar.




  • 0 AWG kablo yaklaşık 8,3 mm çapında. Bunun elektriksel karşılığı yaklaşık 50 mm². Her elektrikçide zaten bulunmaz. Normal elektrik kabloları o kesitlerde normlade 3 damarlı yapılır. Hoparlör veya tesisat beslemesinde ise iki damar gerekir.

    Elektrik kabloları kesitlerine göre her damarda 7-19-37 telden oluşur. Her bir telin kalınlığı oldukça fazladır. Oto kablolarında ise bükülebilme önemli olduğu için her telde 0,15 ila 0,30 mm çapında iletkenler kullanılır. İzolasyon malzemesi de özellikle esnek seçilir. Şeffaf izolasyon sayesinde yırtıklık veya kopukluk kolayca görülebilir. Bazı iletkenlerin üzeri gümüşle kaplanarak iletim ve temas kalitesinde artış sağlanır.

    Ancak sormak isterdim: 0 AWG kablo anfi tipine göre 2500-3500 Watt elektriksel RMS güçlerdeki anfilerde beslemelerde kulanılır. O kadar gücü nereden bulacaksınız? Anfide yazan o devasa güçlere aldanmayın, elinizin altında sadece bir akü var ve kamyon olsa 200 Amper, oto olsa 70 Amper sağlayabiliyor. Akülerimiz 14 Volt x 70 Amper = 980 Watt gücünde, ki sesten başka hiç bir şeye yer ihtiyaç kalmasa o da.




  • O tarz büyük sistemlerde ilave aküler kullanılıyor
    Ayrıca şöyle birşey var, bagaja tek 1 kablo çekerek blok yardımıyla tüm akülere elektriği dağıtabilirsiniz
    Mesela linkteki resime bakın

    http://jakg.ukct.net/ice-diagram.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MustangGT39 -- 26 Temmuz 2011; 16:16:08 >
  • Resimdeki tarzda olan blocklarla bagajdaki tüm güç kablolarının karmaşasına son verebilirsiniz

     Oto Tesisatcılardaki amfi kablosuyla Elektirikcilerdeki Amfi kablosu arasındaki fark ney ?
  • Göze hitap eden bir ürün, güzelmiş.

    Girişte 0 AWG, 8mm, 50 mm², 330A, 2731-3414 Watt arası beslemelere uygun kablo,
    Çıkışlarda 50A, 8 AWG, 3,26 mm, 8,35 (10) mm², 403-537 Watt çıkışlara uygun

    Güzel. Dört çıkışta da 8 AWG kullanılabilir, kabaca 4x500 Watt!

    Birden fazla aküyü paralel bağlamak pek tavsiye edilen bir şey değildir ancak.
    Bunun yanında girişteki 330A kabloyu korumak için yaklaşık 300 Amper sigorta takmak da mesele.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bir konuda yanlışı düzeltiyim, oto akülerin üzerinde yazan 70AH bir saatte 70 amper verebileceği anlamına gelir, 70 Amper Saat diye okunur, siz aküye çok güçlü bir yük bağlarsanız (çok güçlü yükün iç direnci de çok düşük olacagından) 70Ah lık aküden 150 amperde geçer 250 amper de geçer yani çekilen akım arttıkça akünün bitme süresi daha da kısalır.
  • 12V için aküden bagaja olan mesafe az değildir. Kablonun çapı, iç malzemenin alaşımı, örgü şekli, o kablodan kaç amper yük geçebileceğini etkiler.

    Bass vurduğunda 150 wattlık amfiniz anlık olarak 1000-1200 watt çekebilir. Akünüzün, şarj dinamonuzun ve elektrik kablonuzun bu anlık ihtiyacı karşılayabilmesi gerekir. Çoğu tesisatta mevcut olan "Bass vurunca far kısma" problemi şarj dinamosu, akü veya kablonun yetersiz olmasındandır. Araba nispeten yeni ve akü yeni ise bu problem tamamen kablodan kaynaklanır. O yüzden kablo önemlidir.

    Kablonun içindeki alaşım, kablonun kalınlığı (iç kalınlığı) üzerinden geçebilecek akımı etkiler. iyi bir sigortalama yapılırsa kablonun kaza anında sıyrılıp şase yapması önemli değildir. Sigorta atacak ve yangın çıkmayacaktır. Akünün tam çıkışına sigorta uygulaması bu yüzden yapılır. Önden arkaya giden hat boyunca bir sorun olursa o sigorta atsın diyedir.

    Kabloyu ikinci el bakabilirsiniz. Hiçbirşey olmaz. 0 veya 4 awg marka bir kablo alırsınız, olur biter...




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Kardeşim kablo konusunda bir öneri verir misin? Dediğin gibi kablo konusu çok önemli ama malum Türkiye'de bu konuda bir yazı bulmak çok zor.
  • Ben çok uzun süredir uzak kaldım kablo işlerine. Yıllar önce 0awg MA Audio kablo aldım. Araba değiştirdikçe aynı kabloyu aktarıyorum. ARkada bir sigorta-dağıtım bloğum var. Bu bloğun üzerinde 4 sigorta var. Her bir amfiye A.S.S Marka 4awg kablo ile bağlantı yapıyorum. Subwoofer amfime bağlı bir de kapasitörüm var. Hepsini yıllar önce aldığım için, şu an piyasada ne bulunur, şu anki koşullarda fiyat-performans ürünü nedir pek bilmiyorum.

    Ancak mantık basittir.
    1) Alacağınız kablo çok sert olmasın. Kolay kıvrılır olsun. Bu, kablo kalitesini belirlemek için basit bir yoldur. Kablo sert ise, ucuza kaçılmış demektir. Montaj açısından da zorluk çıkarır.
    2) Dış kılıfı kalın tutulup 4awg, 2awg veya 0awg denen kablolar vardır. Ancak dışını bir soyarsın, 0awg denen kablodan 4awg kablo içi çıkar... Bu numarayı yemeyin. Veya, size 4awg yetecektir. Bu tarz bir 0awg kablo bulursunuz, o zaman alabilirsiniz tabii ki.

    Bu tarz üçkağıtlardan uzak durmak için, kabloyu görmeden alacaksanız markalı ürünlerden gidin. Orjinal Stinger, Ma-Audio falan iyidir. Audison'un kablolarda sahtesi çoktu bir aralar. Dikkatli olun. Ucuza kalite arıyorsanız gözünüzle görmeniz lazım. Ben Ma-Audio kabloyu ikinci el almıştım. Bu da bir seçenek. Kablolar ikinci elde pek para etmez. Markalı kaliteli ürünü sıfır ve kaliteli markasız ürün fiyatına bulabilirsiniz. Ancak 0awg kablo alan adam da hobiyi bırakmadığı sürece o kabloyu satmaz. O yüzden ikinci elde de kolay bulamazsınız. Ancak bulursanız atlayın üstüne.

    @rapyear



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 16 Şubat 2017; 21:46:23 >




  • Mesudum kullanıcısına yanıt
    Bir kısmı doğru ancak bir kısmı yanlış.

    Akü kapasiteleri maksimum çıkış akımı değil depolanan enerji miktarını ifade ederler.

    70Ah(Amper saat) lik akü 70A verebilir anlamına değil, 70A akım çeken bir almaçı 1 saat besleyebilir anlamına gelir.

    Bu değerde bir akü kısa sürelerde 300A kadar ani çıkış akımı verebilir.

    Ancak yine de araç ses tesisatlarında sınır aküye değil alternatör kapasite göre sınırlandırılmalıdır.

    Çünkü alternatör 14 akü ise 12 civarlarındadır. Alternatör çalıştığı sürece sınırsız, Akü ise kapasitesi sınırlı bir enerji kaynağıdır.

    Sistem akım ihtiyacı alternatörün verebildiğinin üzerine çıkarsa voltaj çökmesi olur yük alternatörden değil aküden çekilmeye başlar ve bu lambalardan hissedilir.


    Tesisatçılardan kasıt eğer üst düzey bir işletme değilse buralarda iyi kablo bulmak imkansızdır. İçi ince olduğu yetmezmiş gibi iletkenlerinin kalitesi de malesef düşüktür.Oto tesisatlarında düşük voltajdan dolayı amperaj yüksek olur. Bu nedenle kablolar çök önemlidir. Bu alanda paradan-işçilikten kaçmayın. En uyduruk anfi bile iyi beslendiğinde çıkış değerleri ile ilgili teknik verilerini karşılamakta zorlanmaz.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.