Şimdi Ara

Otomatik araba kullanmak nasıl bir his anlatır mısınız? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
2.439
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım Corolla otomatik… gerçekten olmasaymış da olurmuş 😅

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Genç olduğumdan manuel zevkli, hele arabaları seven biriysen. Araba senin için bir yerden bir yere gitmek içinse kesinlikle otomatik.

    Evden çalışırken, akşam 6da bilgisayarı kapatıp, gidip yarım saat otobanda gazlayıp stres atıyordum. Bu kafayla manuel kesinlikle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 25 yıl istanbulda manüel kullandım, 2015te focus dizel otomatik aldım. Ne rahatlıkmış. Manüelle geçen 25 yılıma acıyorum. Daha ilk sürüşte alıştım. Hiç debriyaj diye frene yüklendiğim olmadı (manüleden otomatiğe geçenlerde bu sıkıntı olur çoğunlukla)

    Geçen sene o focusu satıp otonom sürüşü olan 8 ileri otomatik araç aldım çevre yollarına çıktım mı gaza frene de basmama gerek kalmadı, alıyorum otopilota kendi gidiyor öndeki ile arayı da ayarlıyor. Öndeki durursa benimki de duruyor 5 saniye içinde öndeki kalkarsa kendi kalkıyor. Daha uzun beklenirse öndeki kalkınca bir düğmeye dokunmak gerekiyor. Mükemmel konfor .

    Artı elektronik el frenini indirme kaldırma , vitesi Pye alma, kontak anahtarı derdi de yok. Hepsini araba yapıyor.

    Motoru kapatırken araba yı durdur kontak düğmesine bas. Kendi Pye alıp, park frenini çekiyor. Sana iş bırakmıyor. Kapıyı kapatınca kulp üzerindeki alanda elini 3 saniye tut tüm camlar ve sunroof u da kapatıyor. Gerçekten konforlu ve büyük kolaylık





  • Eskiden otomatik lüküstü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok rahat. Hem düz hem otomatik kullanan biri olarak otomatik daha rahat. Hatta para toplayabilirsem otomatik broadway almayı düşünüyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Lunaparktaki çarpışan otolar gibi
    Tek fark çarpışmak yasak

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 10bin rpm çeviremedikden sürekli dur-kalk yaptıkdan sonra manuel'e keyifli diyenleri anlamıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-39A3D5E9A -- 17 Temmuz 2021; 12:38:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG den uzak durunca otomatik kötü değil aslında. Bizim dükkana hep dsg gelirdi. Yarı otomatik şanzımanların çoğu tırt gerçi dsg suç atmamak lazım. Otomatik vites araba şehir içinde her zaman daha iyidir.

  • Genç iken manuel daha iyi geliyordu, orta yaş otomatik daha iyi geliyor şimdi, dizel powershift aracım var çift kavrama da manuel arasinda yakıt ve ivmelenme arasında fark edilebilir bir fark yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rahat işte ve sol ayağını asla kullanmıyorsun

  • En yüksek performansı en düşük yakıt tüketimiyle sunan, modern mühendisliğin en iyi aktarması olan DSG’ye alışınca, milisaniyeler içerisinde vites geçişlerine alışınca başka bir araca binmek istemez, bu konforu bırakmak istemez hiç kimse.

    Zaten otomatik vites bu kadar rağbet görüyorsa ve tutuluyorsa müsebbibi DSG şanzımandır. Hem arıza olasılığı en düşük hem de bakım maliyeti en düşük olan şanzıman. Yakıtıda manuelden daha az yakıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Aktif olarak CVT,DSG ve 4 ileri tk kullanıyorum.CVT huzurlu düz yolda akıyor ama yokuş ve sürüş koşulları ağırlaştıkça sınıfta kalıyor,e tabi atmosferik motora da kal geliyor bu durumlarda.TDI DSG ikilisi serilik ve hissiyatlı sürüş bakımından otomatik viteslere göre çok güzel,hoşuma gidiyor sürerken ama bununda arıza yapma ihtimali göz korkutuyor.Şirket aracım olduğu için bir çekingem yok ama yine de çok zorlamadan kendi arabammış gibi sürerim,emanet araba.4 ileri tk tam lanet ettiren bir şanzıman,asla bozulmuyor ama kararsızlığı,vites oranları,yavaşlığı insanı araba sürmekten soğutuyor.Yine bu kombinasyonda güçsüz atmosferik motor olduğu için hayattan 2 kat soğuyorum.Hep manuel arabam olsun istedim,ilk arabam manueldi ancak hevesimi alamadan satmak zorunda kaldım,hala içimde uktedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 17 Temmuz 2021; 13:11:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bir his, kolaylık ve rahatlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ABCdiküçgeni kullanıcısına yanıt
    Model olarak ne kullandınız bilmiyorum ama sollamalarda dip gaz yapınca vites küçülüyor araba atik hale geliyor normal kullanımda yakıt tasarrufu için düşük devir yüksek vites olarak ayarlılar. Dip gaza gerek yok dediğinizde de otomatiklerde spor modu oluyor araç kendini daha yüksek devir çevirmeye göre ayarlıyor haliyle araç daha atik oluyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    hem manuel hem otomatik kullandım. otomatik şehir içi kullanımda gerçekten rahatlık. vitesten ziyade debriyaj olayı insanı gerçekten yoruyor.


    öte yandan sportif kullanmak istediğinizde, mesela hızlı bir şekilde sollama yapayım dediğinizde, otomatik araçlar gerçekten geri kalıyor, reflekslerime yetişemiyor.

    sol şeride çıkıyorum mesela, bakıyorum kendi kendine vitesi yükseltmiş araç yokuşta kesilmiş. Bazı viteslerde muallakta kalıyor bir 2 ye atıyor bir 3 e atıyor kendi mesela.

    bilmiyorum belki de benim kullandığım otomatikler öyleydi.


    ama sabah işe giderken ve gelirken manuel gerçekten insanı mahvediyor.

    Kaç model araçta kullandınız otomatik vitesi bilemem ama örneğin 90 la uzun yolda giderken 6. vites de 1800 gibi ilerliyorum ne zamanki dip gaz yaptığım anda direk vitesi 3 çekiyor... Eğer dip gaz değilde yarım gaz yaparsan 4 veya 5 e alıyor. Aslında manuelden daha iyi ayarlıyor devir bandını.

    Gaza basma şiddetime göre vites atıyor benimki gazı okşayarak sakin sakin gidersem 2 bin deviri geçmeden vites atıyor düz yol biraz fazla basarsam 3 binde felan gazın konumuna göre hareket ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirARSLAN -- 17 Temmuz 2021; 19:58:26 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Şehiricinde otomatik, uzunyolda ise kesinlikle manuel derim.

    Özellikle bol virajlı uzun soluklu tırmanislarda manuelin keyfi bir baskadir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Günlük şehiriçi işe gidip gelen, trafikle işi olan için çok büyük rahatlık. Küçük yerde yaşayan, trafikle işi olmayan, aracı ağırlıklı uzun yolda kullanan için ise otomatik yerine manuel alıp aradaki farkı model yükseltme, donanım yükseltme vb. şekilde kullanmak daha avantajlı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence manuel duygusallığına gerek yok. Otomatik candır. Hem uzun yolsa hem de şehir içi.

  • Okudukça anlıyoruz ki senkromeç ve hidrolik direksiyon sürüş zevkini öldürmüyor.


     

  • quote:

    Orijinalden alıntı: daswagen

    En yüksek performansı en düşük yakıt tüketimiyle sunan, modern mühendisliğin en iyi aktarması olan DSG’ye alışınca, milisaniyeler içerisinde vites geçişlerine alışınca başka bir araca binmek istemez, bu konforu bırakmak istemez hiç kimse.

    Zaten otomatik vites bu kadar rağbet görüyorsa ve tutuluyorsa müsebbibi DSG şanzımandır. Hem arıza olasılığı en düşük hem de bakım maliyeti en düşük olan şanzıman. Yakıtıda manuelden daha az yakıyor.
    Dsg mi arıza olasılığı çok düşük? Hocam bu kadar fanboy olmayın babanızın şirketi gibi savunmayın şu şanzımanı... Geri vitese takınca utanmasa abi geriye mi takacaktım emin olayım diyecek neredeyse daha geri vitese takarken düşünen şanzıman... Tamam çok seri vites yükseltir ama düşürürken o kadar hızlı değil hele geri vitese atınca saçmalası ayrı bir olay.... Yüksek güç ve torka karşı dayanıksızdır.

    Arıza konusunda neredeyse lider bir şanzıman türü aslında arıza değilde baskı balata değişimi sıkıntılı zaten mekatronik arızası başa beladır.
    Simdiye kadar en sorunsuz şanzıman türü tork konvertörlü tam otomatikler yani gezegen dişliye sahip şanzımanlardır. Yüksek güce ve torka dayanıklı tek şanzıman türüdür.

    Şimdi bana pdk şanzıman gibi spor araçlarda kullanılan çift kavramalılardan bahsetme onlar çok ayrı kategoride ve malzemeleri çok farklı... Yinede onlardaki şanzımanlarda dahi bir süre sonra arıza çıkma ihtimali yüksektir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.