Şimdi Ara

Otomatik araç Kışta el freni çekilmeli mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (5 Mobil) - 1 Masaüstü5 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
9.515
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar daha önce hiç otomotik vites kullanmadım soğukta el freni çekmelimiyim hangi konumda bırakmam Lazım n yada p bilgisi olan varsa yazarsa sevinirim



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kışın Otomatik Vites Arabada El Freni Çekilir mi?

    Kış mevsiminde park halindeki araçlarda el freni çekme uygulaması yaygındır. Ancak otomatik vitesli araçlarda el freninin kışın çekilip çekilmeyeceği konusunda farklı görüşler mevcuttur. İşte bilmeniz gerekenler:

    Otomatik Vites Arabada El Freni Çekilir mi?

    Genellikle hayır, otomatik vitesli araçlarda kışın el freni çekilmesine gerek yoktur. Bunun nedeni, otomatik şanzımanın park konumunda tekerleklerin bloke olmasıdır. Bu, aracın kaymasını veya yuvarlanmasını önler.

    El Freni Çekmenin Potansiyel Dezavantajları

    • Donma: Düşük sıcaklıklarda el freni kabloları veya kaliperleri donabilir. Bu, el freninin devreden çıkmasına ve aracın hareket etmesine neden olabilir.
    • Fren Balatalarının Aşınması: El freni uzun süre çekili bırakılırsa, fren balataları gereksiz yere aşınabilir.

    El Freni Çekilmesi Gereken Durumlar

    Bazı durumlarda, otomatik vitesli bir araçta bile el freni çekilmesi önerilir:

    • Dik Yokuşlarda: Aracını dik bir yokuşta park ediyorsan, tekerleklerin ekstra stabilitesini sağlamak için el frenini çekmek iyi bir fikirdir.
    • Rüzgarlı Hava: Güçlü rüzgarlar aracı hareket ettirebilir. El freni, rüzgarlı havalarda aracın yerinde kalmasını sağlar.
    • Uzun Süreli Park: Aracını uzun süre park ediyorsan, el freni çekerek fren sisteminin gevşemesini önleyebilirsin.

    Sonuç

    Genel olarak, otomatik vitesli araçlarda kışın el freni çekilmesine gerek yoktur. Ancak, yukarıda belirtilen özel durumlarda el frenini çekmek faydalı olabilir. Aracının kullanım kılavuzunu kontrol ederek aracın özel talimatlarını göz önünde bulundurmalısın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kışla el freninin alakasını anlamadım. El freni çekmenin mevsimle bir bağlantısı olduğunu sizde duydum. Biir de araç nedir?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • P'de bırakıp el frenini çekiyorum yaz kış. Araç cruze.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkanfurkanfurkan343434

    selam arkadaşlar daha önce hiç otomotik vites kullanmadım soğukta el freni çekmelimiyim hangi konumda bırakmam Lazım n yada p bilgisi olan varsa yazarsa sevinirim

    Selam,
    P varsa onu tercih edin, yoksa N. Çooook soğuk bir yerdeyseniz el frenini 1-2 tık çekebilirsiniz. Gerçi elektronik el freni olan bir aracınız varsa bu soğukta donma işi biraz muamma. Ilıman sayılabilecek bir iklimde el freninden çekinmenize gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracı n de bırakabiliyor musun?
  • Eğer disk frense donma olayı pek olmaz genelde kampana tipi frenlerde donma olayı çok oluyo.
  • Yaz-Kış ben hep kullanırım sonuçta ama - derecelerde çekmeyin diye uyarıyorlar
  • Araç honda civic premium 2014 model cevaplar için tşk ederim
  • Çok soğuklarda don oldugu zaman el frenini çekmeyin diyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim honda n de bırakılmıyor
    Hem p ye Alıp hem el frenini çekiyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • El freninin donması çok bela bir şey, böyle bir durum olma ihtimali varsa ve araç düz bir zemindeyse P de el freni çekmeden bırakmalı ve gerekirse tekerin önü veya arkasına taş koyarak aracı sabitlemek en iyisidir.
  • furkanfurkanfurkan343434 F kullanıcısına yanıt
    2 kis erxurumda otomatik civic kullandim El frenini cekmiyordum p de kaliyordu arac. Zaten p kalmak zorunda. Duze park etmeye calisin aracinizi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • soğuk havalarda el frenini bıraktıktan sonra "kampananın yapışıp kendini salmama durumları olabilir" diye sürücüler uyarılır. yani el frenini çekmeyeceğiz. manueller viteste, otomatiklerde p konumunda bırakmalıyız. aşırı soğuklarda zaten iki tip vites kutusu da kilitlenip kendini salmıyor. o zaman yapacak hiç bir şey yok. petrol türevli şanzıman yağları -30 larda işlevini tamamen kaybediyor. sentetik olanlar -62 dereceye kadar iş görüyor. otomatik şanzımanlar alt performansı 79 derecede vermeye başlıyor. hava diyelim -10 derece. şanzıman 90 derece daha ısınacak da öyle verimli hale gelecek bir düşünün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: watchthenight

    P'de bırakıp el frenini çekiyorum yaz kış. Araç cruze.

    N'ye alıp el frenini çekin, sonra P'ye alın. Daha sağlıklı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    soğuk havalarda el frenini bıraktıktan sonra "kampananın yapışıp kendini salmama durumları olabilir" diye sürücüler uyarılır. yani el frenini çekmeyeceğiz. manueller viteste, otomatiklerde p konumunda bırakmalıyız. aşırı soğuklarda zaten iki tip vites kutusu da kilitlenip kendini salmıyor. o zaman yapacak hiç bir şey yok. petrol türevli şanzıman yağları -30 larda işlevini tamamen kaybediyor. sentetik olanlar -62 dereceye kadar iş görüyor. otomatik şanzımanlar alt performansı 79 derecede vermeye başlıyor. hava diyelim -10 derece. şanzıman 90 derece daha ısınacak da öyle verimli hale gelecek bir düşünün.

    Güzel açıklamalar için teşekkürler.

    Otomatik şanzımanlı Insignia aracımda dikkatimi çeken bir mevzuydu bu; viteslerin geçiş hızı/sarsıntısı ve aracın genel performans düzeyi sadece motor ideal ısısına ulaşınca değil şanzıman yağı da ideal ısısına ulaştıktan sonra iyileşiyor.




  • Cevaplar için çok tşk ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok çok uzun zamandır otomatik araç kullanıyorum. Ankara'da - 16 dereceleri gördüğüm oldu geçtiğimiz senelerde. El freni çekmediğim hiç olmadı. Bir sefer de takıldığına şahit olmadım.

    Piyasada ki bir çok arabayı kullandım hepsinde aynı durum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özellikle eğimli yolda vites "D" konumundayken "P" ye getirmeden önce el frenini çekin ardından ayak frenini bırakın. ve en son "p"ye takıp stop edin.

    Çünkü önce P ye alıp ayak frenini bırakmak arabanın inceden öne veya arkaya (eğime göre) yığılmasına sebep olcaktır. Bu durumda Şanzımana yük biner. ve zararlıdır. Hatta arabaya geri geldiğimizde bidaha D ye takılcağı zaman tak diye ses gelebilir şanzımandan.

    Otomatikte buna dikkat edin derim arkadaşlar.

    Yani arabanın ağırlıgını her zaman el frenine bindirmeliyiz, şanzımana değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Vendetta- -- 28 Aralık 2014; 18:38:06 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.