Şimdi Ara

Otomatik araçta N ye al el freni çek P ye al safsatası. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
102
Cevap
4
Favori
30.622
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mesajlarım hepsini okumadım ama okuduklarımın içşndr kimse el freninin sadece arka tekerleri tuttuğundan bahsetmemiş.
    BUNU unutarak yapılan yorumlar tam yerine oturmuyor .
    önden çekişli araçlarda yukarıda ilk yorumda anlatılan geçerli bir yöntem değildir

    arkadan çekişli araçlarda ise teoride doğru gibi görünmekle birlikte pratikte el frenini kg fren gücü düşük olduğu için dik yokuşlarda bu yöntem işe yaramaz .çünkü 2 diş.daha çekilmesi gereken freni eksik çekip kalanı şanzıman kilidine bırakmış olursunuz .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • KararanBitki kullanıcısına yanıt
    İstersen bunu birde yokuşta dene,safsata mı değil mi daha iyi anlarsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi McCandlesss -- 24 Eylül 2020; 10:39:51 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Vitesi ilk degistirdiginizde tak diye vurma veya zor gecme gibi bir durum varsa yük şanzimana binmistir. İstediginiz varyasyonu yaparak arabadan inin. Bindiginizde vites zorlaniyorsa bir daha o sekilde birakmazsiniz sanziman da korunmus olur. Benim tavsiyem konu sahibi arkadasin safsata dedigi yontem olan once el frenini cekip ayak frenini birakin sonra P ye alin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • N ye alma falan boş iş, kullananlar varsa da kendi tercihleri... Araç durdu, al P ye, çek el frenini, kontağı kapat. Hayat kısa, yormayın kendinizi.
  • Ormanci kullanıcısına yanıt
    Tam otomatik şanzımanlardan bahsediyoruz, dediğinizin tersine, tam olarak dişlileri kilitleyen bir mekanizma vardır. Test etmek için kesinlikle tavsiye etmesem de, eğimli bir yerde vitesi P'ye alıp freni hafif hafif bırakırsanız araç 5-10 santim kayar ve durur.

    Özellikle yokuslu bölgelerde aracın yükünü sürekli şanzımanda bırakırsanız bu gördüğünüz kilit mekanizması zamanla aşınır, bir yerden sonra da kırılır ve şanzımanı komple kilitler. Tabii modern şanzımanlarda bunu yapmak çok kolay değildir, malzeme dayanıklı çünkü. Ama neticede bir aşınma-zorlanma durumu mevcut, safsatadan ibaret değil.
    Otomatik araçta N ye al el freni çek P ye al safsatası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arabada otomatik el freni var, uzun zamandır el freni düğmesine dokunduğumu hatırlamıyorum.
    Araba stop edince elfreni çekiyor, bazen vitesi P ye alıp stop ediyorum, bazen stop edip P ye alıyorum..Hiç garip bir ses gelmedi
    Hareket ederken D ye alıp gaza basıyorum, o ara elfreni iniyor.
    Bu arada vites EAT6
  • Telli el freni olan araç uzun süredir kullanmadım. Telin esneme payı filan bilemiyorum o nedenle.
    Otomatik el frenli araçlarda el freninin çekinde fren pedalı ayağınızın altında gidiyormuş gibi olur, yumuşar. Yani sizin yaptığınız frenlemeyi sizden devralır. Etkili bir frenlemede araba yerinden oynamayacağı için şanzıman dişlileri hareket etmez. Önce fren sonra boşa al sonra parka al boş iş. Bi de lastiğin arkasına taş koyalım ne olur ne olmaz diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Tam otomatik şanzımanlardan bahsediyoruz, dediğinizin tersine, tam olarak dişlileri kilitleyen bir mekanizma vardır. Test etmek için kesinlikle tavsiye etmesem de, eğimli bir yerde vitesi P'ye alıp freni hafif hafif bırakırsanız araç 5-10 santim kayar ve durur.

    Özellikle yokuslu bölgelerde aracın yükünü sürekli şanzımanda bırakırsanız bu gördüğünüz kilit mekanizması zamanla aşınır, bir yerden sonra da kırılır ve şanzımanı komple kilitler. Tabii modern şanzımanlarda bunu yapmak çok kolay değildir, malzeme dayanıklı çünkü. Ama neticede bir aşınma-zorlanma durumu mevcut, safsatadan ibaret değil.
    Otomatik araçta N ye al el freni çek P ye al safsatası.
    Hocam eyvallah, şunu demek istedim;

    Buradaki parça sonuçta şanzıman dişlisi değil. Yani bir "vites" dişlisi değil.

    Arkadaşlar manuel gibi düşünüp 1.viteste bırakmışız gibi onu zorlayacağımızı düşünüyor.

    Bu parçalar zaten artık çelik midir ne halttır, dediğiniz gibi dayanıklı malzeme, bunu bozmak kırmak acayip bir durum olmadığı sürece pek mümkün değil. Haliyle bahsettiğiniz aşınma-zorlanma durumunu ihmal edebiliriz. Bu yüzden safsata diye kullanılan terimi kabul ettim :)

    Yani bir aracın standart bir kullanım ömrü boyunca bu dişlileri bozabilen olduğunu pek sanmıyorum. Çok kasması lazım ya Eh öyle insan gibi kullanmayan varsa zaten bu kilit dişlisinden önce her şeyi bozar




  • Araç kullanım kılavuzu ve tecrübeye göre araç çalıştırma:

    Fren + düğme ya da anahtara bas araç çalıştı
    Ayak frene basılıyken vitesi n'ye getir
    El frenini indir
    Vitesi d'ye tak, sinyalini ver ve çık.

    Arabayı park etme:

    Tamamen durduktan sonra vitesi boşa getir
    Ayak frendeyken el frenini çek
    Ayağını frenden çek (araç yokuştaysa bir iki cm hareket edecektir, ayağı frenden çekmeden direkt p'ye gelirseniz araç tam oturmaz, o oturmayı hissetmezsiniz)
    Tekrar frene basıp vitesi p'ye getir.
    Camları kapat
    Motoru kapat.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • QRX kullanıcısına yanıt
    Şanzıman kilidine yük binerse oynamama diye bir sey olamaz. El frenine yük bindiği için oynamıyor.
    El freni direkt diskleri tutuyor neden oynama yapsın ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • El freni çekince arabanın kıpırdamadığını sanıyorsanız konu fazla iddaalı olmuş. Hiç mi yokuşta çekince arabanın kıçının kalktığını görmediniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ormanci kullanıcısına yanıt
    Yokuşta parka getirdikten sonra el frenini çekersen aracı çalıştırırken vites geçmeyebilir. Araba üreticilerini dinlemek gerekir. Kılavuzlarda yazıyor bu ki ilk başlarda yanlışlıkla öyle yapınca benim de başıma geldi. Zor çıktı vitesten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayatımda yapmadığım olay. Böyle sıkıntımı varmış. Dururum Pye alır el freni çekerim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaju waffle

    Yokuşta parka getirdikten sonra el frenini çekersen aracı çalıştırırken vites geçmeyebilir. Araba üreticilerini dinlemek gerekir. Kılavuzlarda yazıyor bu ki ilk başlarda yanlışlıkla öyle yapınca benim de başıma geldi. Zor çıktı vitesten.
    Tabi, bu el frenini indirebilmek için biraz yukarı kaldırıp düğmeye basmaya çalışmak gibi bir şey.

    Yani burada anlatılmak istenen, öyle acayip kafa yorulacak bi iş olmadığı... Bu kadar dikkat etmeye aşırı gerek yok. Şanzımana pek bir şey olmaz. Uzun vadede bile zor. Çok saçmalamak gerekir herhalde. Ha araba giderken lak diye P'ye atmaya çalışırsanız asıl o sıkıntı Hoş, yanlışlıkla yapılmışını gördüm, tırrrrrttttttttttttttt diye gidiyor, bir şey olmuyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    Tabi, bu el frenini indirebilmek için biraz yukarı kaldırıp düğmeye basmaya çalışmak gibi bir şey.

    Yani burada anlatılmak istenen, öyle acayip kafa yorulacak bi iş olmadığı... Bu kadar dikkat etmeye aşırı gerek yok. Şanzımana pek bir şey olmaz. Uzun vadede bile zor. Çok saçmalamak gerekir herhalde. Ha araba giderken lak diye P'ye atmaya çalışırsanız asıl o sıkıntı Hoş, yanlışlıkla yapılmışını gördüm, tırrrrrttttttttttttttt diye gidiyor, bir şey olmuyor

    Alıntıları Göster
    Ben şanzımanı bozabileceği kanaatindeyim. Doğrusu varken yamuk yumuk kullanmanın manası yok. Şanzıman tamiri de pek bir pahalı. En dandik otomatik araba şu an en az 10 bin tl'ye şanzıman tamiri ya da değişimi görür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tam boş kafayla açılmış konudur. Aracı üreten bile bu şekilde kullan diyor kalkmış safsata demiş senin elinde taş olsa dayanmaz. Düz zeminde bile olsa fren boşluğu olduğu için ayağını frenden çekince yük viteste kalır çok bilmiş kardeş hiç mi fark etmiyorsun. Eğimli yerde bu şekilde bırakan özellikle bayanlar şanzımanı haşat ediyorlar sanayiler servisler bu kafada adam dolu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok saçma otomatik elfreni olan arabalarda ne olacak?? P parka alın ve hayata devam edin şanzımanın işi bu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SertyAdams

    Tam boş kafayla açılmış konudur. Aracı üreten bile bu şekilde kullan diyor kalkmış safsata demiş senin elinde taş olsa dayanmaz. Düz zeminde bile olsa fren boşluğu olduğu için ayağını frenden çekince yük viteste kalır çok bilmiş kardeş hiç mi fark etmiyorsun. Eğimli yerde bu şekilde bırakan özellikle bayanlar şanzımanı haşat ediyorlar sanayiler servisler bu kafada adam dolu.
    Otomatik viteste P'ye aldığında hangi viteste kalır ayağını frenden çektiğinde?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 24 Eylül 2020; 16:6:5 >
  • Düz vitesde de once arabanin yere oturmasi beklenir. Sonra el freni cekilir. En son arac geri veya 1.vitese alinir.

    araba calistirilacaginda da saglikli calisma icin once debriyaja basilir vites bosa alinir arac calistirilir 1.e takip el freni indirilir gaza basilir vs vs vs ...


    Bence cokda kasmamak lazim.;)


    Ama debriyaja basarak arabayi calistirarak ve stop ettirerek arabayi ciddi rahatlattigini duaunuyorum. Ozellikle oynar volantli arabalarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.