Şimdi Ara

Otomatik araçta N ye al el freni çek P ye al safsatası. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
4
Favori
30.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok mu zor şu olay bu kadar tartışılıyor ? Fazladan 2-3 saniye ekliyor bu sürece. 2-3 saniye de ayıramıyorsanız bırakın binmeyin bu arabalara kardeşim.
  • ben ne yaptığımı hatırlamıyorum :) bazı şeylere çok takılıyoruz bence
  • lan muhabbetlere bak... düz vitese devam
  • Acaba otomatik kullananların %kaçı bu konuyu önemsiyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu safsata nereden çıktı gerçekten kim söylediyse komedinin komedisi. Bir de iddialaşanlar falan var.

    Bu olay enjeksiyonlu araçların ayak gazdan çekildiğinde benzin tüketimi 0 mı olur, az da olsa tüketir mi saçmalığına benzedi. Ki hala az da olsa benzin yollar diyenler var hala

    Yahu ABD'de orada burada adamlar el-ayak frenini devreye almaz, paso P'ye atar inerler langır lungur. Hiç mi görmediniz.

    Yok dişli gider, yok şanzımana zararı var... Yanlış.

    Yük bindiriyorsunuz dediğiniz şey şanzıman değil, ŞANZIMAN KİLİDİ'dir. Yani P'ye R'ye alırken parmağınızla düğmeye bastığınız kilit. Şanzıman dişlisine falan yük binmez. Düz vites gibi düşünüp yanlış yapıyorsunuz.

    P'ye almanın mantığı zaten şanzıman ile motorun bağlantısını tamamen kesmekten emin olmaktır. Boşta da bırakıp inebilirsiniz aslında ama sistem izin vermez. Burada P'nin mantığı, arabayı 1.vitese alıp stop etmek gibidir. Otomatikte dişliler bu sistemle olmadığı için öyle 1.vitese at araba kaçmasın olayı olmaz. P'de hayali bir dişli gibi bir kilide yük biner.

    P'de şanzımana yüklenirsin diyenler, P dişlisi nedir, P'de hangi vites var, bir açıklayabilir mi?

    Haliyle P'de dandik bir kilit vardır arkadaşlar, başka bişey değil.

    Olay koca bir safsata.

    Kilitten rahat çıkarmak istiyorsanız, DONKKKKKKK sesi eşliğinde zorlanarak P'den vitesi çıkarmak istemiyorsanız, ayağınız frendeyken P'ye alın, el frenini çekin falan filan...

    Elektronik sistemler işi yanlış yapıyor bu arada bu olayı savunanların mantığı ile.

    P'ye aldıktan sonra elektronik el freni devreye giriyor, ayağınız da frende oluyor, o sırada frenden ayağı çeksen de bişey olmuyor. Kimseye yük binmiyor

    Kasmayın o kadar, bişey olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 24 Eylül 2020; 9:18:40 >




  • Ormanci kullanıcısına yanıt
    En mantıklı yorum bu...
    Az daha okuyup ormancı olsaydım keşke :))))

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aracı durdurduğunuzdaki spontane duruma göre hangisinin boşluğu daha az miktarda kalmışsa yük ona biner. Özellikle birisinin yükü almasını istiyorsanız onu engage ettikten sonra ayak frenini bırakın.
  • MuammA_ kullanıcısına yanıt
    Ormancı yıkar masayı hocam dikkat
  • belki yokuşlarda park edince yapılabilir. ama düz zeminde yük falan binmez
  • Ormanci kullanıcısına yanıt
    dediklerine harfiyen katılıyorum. lakin vw grubun araç kullanma kılavuzunda bundan bahsediyorlar. tork konvertörlü şanzımanda bana da saçma geliyor ama çift kavramada bir mantığı olabilir.
  • KararanBitki kullanıcısına yanıt
    Siz haklısınız o N ye al el freni çek boş iş.
    Salinimdan fark edersiniz demiş ediyoruz zaten. P ye alip ayagimiz hala frendeyken el frenini çekince ve ayak frenini bırakınca araç gram oynamıyor eğimli yerde. Oynasa şanzımana biniyor diyecez ama oynamıyor işte daha neyi iddia ediyorlar anlamıyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ormanci kullanıcısına yanıt
    Şanzıman kilidine biniyor da o kilit sapasağlam bir şey mi kırılma ihtimali yok mu ? Zaten aşırı eğimli bir yerde el freni cekme P ye al arabaya göre değişir tutmaz tık tık tık ata ata kaymaya başlar araç. Bir müddet sonra kırılır mi bilmiyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: QRX

    "P ye aldık ayağımızı frenden çekmedik. Yük hala frende.

    AYAĞIMIZI FRENDEN ÇEKMEDEN EL FRENİNİ ÇEKTİK. Sonra ayağımızı frenden çektik. Araba kıpırdamıyor çünkü yük el frenine geçti."

    Pratikte böyle olmuyor. Bu şekilde yaptığınızda araba kıpırdamıyor çünkü şanzımana yük biniyor.

    Ayak frende iken araç boşa alınır. El freni çekilir. Ayak frenden çekilir. Araç bir miktar salınım yapar. Yani yük el frenine geçer. Ondan sonra vites pye alınır. Önce pye alıp sonra el frenini çekince araç ayak freninden el frenine geçerken yapması gereken o salınımı yapmıyor. Yük el frenine değil şanzımana biniyor.

    Zaten bu salınım farkını hissediyor olmanız lazım. İkisini de deneyin. Farkı anlamanız lazım.
    Şu basit işlemin bile mantığını anlayamayanlar araba kullanıyor şu memlekette :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burakk0131

    Şu basit işlemin bile mantığını anlayamayanlar araba kullanıyor şu memlekette :D

    Alıntıları Göster
    Ve hala kendilerinin haklı olduğunu iddia ediyorlar.

    Kullanma kılavuzlarında bile yazar bu bilgi. Zaten ikisi arasındaki farkı hissedemiyorsaniz, yükün nereye bindiğini anlayamıyorsaniz araç falan kullanmayın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: general4242

    Siz haklısınız o N ye al el freni çek boş iş.
    Salinimdan fark edersiniz demiş ediyoruz zaten. P ye alip ayagimiz hala frendeyken el frenini çekince ve ayak frenini bırakınca araç gram oynamıyor eğimli yerde. Oynasa şanzımana biniyor diyecez ama oynamıyor işte daha neyi iddia ediyorlar anlamıyorum.
    İşte oynamadığı için sanzumana yük binmiş oluyor zaten. Yazımı bir daha okuyun. El frenine yük binmesi için aracın bir miktar oynaması lazım. Ama siz nye değil pye aldığınız için vitesi araç oynamıyor. El frenine yük binmemis oluyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çift kavramalı araç sahibiyim. Kendi aracım için konuşuyorum. Durdum, ayağım frende, P konumuna aldığımdda elektronik el frenini otomatik çekiyor ve stop ediyor motoru. Düz yada çok hafif emiğimde N konumuna getirip bu işlemleri manuel olarak yapmanın bir anlamı olmadığını düşünüyorum. Lakin dik bir rampada, bayırda aracımı bırakmam gerekecekse ayağım frende önce N konumuna alıp el frenini manuel çekip, ayağımı akabinde fren çekip yükün tamamını el frenine bidirdikten sonra P konumuna alıyorum. Bu yaptığım işlemi sadece ciddi eğim olan yerelere park etmem gerekiyorsa yapıyorum. Dediğim gibi onun dışında gerekli olduğunu düşünmüyorum.
  • Bizde de otomatik araç var birkaç kere frenden çekmeyip direkt p yaptım bir sonraki d'ye geçişte yükün şanzımana bindiği bariz belli oluyor. Özellikle eğimli yerlerde ilk el freni çekilip daha sonra ayağını frenden kaldırınca araç azıcık salınım yapıyor daha sonra p ye alıyorsunuz böyle yapınca şanzımana yük binmiyor. Şu işlem hepi topu 5-10 saniye alışınca gayet hızlı yapıyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dinc10

    ZF şanzıman için önce el freni çekilir, sonra ayak frenden kaldırılır, sonra P ye alınır. Böyle yapmazsanız D ye alırken çat diye ses duyarsınız özellikle eğimli yerlerde. Bu da dişlilere zarar demek.
    Şanzımana bir zararı yok böyle araç kullanmanin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben arabayı durduruyorum P ye aliyorum arac boşluğunu aliyor sonrasinda el frenini cekiyorum suana kadar hep öyle yaptim hiç bir sorunda yaşamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende en başkasını yapıyorum.

    D de frene basıyorum boşa alıp el frenini çekiyorum. ayağımı frenden çekiyorum stop edip P ye alıyorum
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.