Şimdi Ara

Otomatik araçta N ye al el freni çek P ye al safsatası.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
102
Cevap
4
Favori
30.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç D konumunda frene bastık. Yük frende.

    P ye aldık ayağımızı frenden çekmedik. Yük hala frende.

    AYAĞIMIZI FRENDEN ÇEKMEDEN EL FRENİNİ ÇEKTİK. Sonra ayağımızı frenden çektik. Araba kıpırdamıyor çünkü yük el frenine geçti.

    Araçtan indik.

    Bu durumda aracın yükünü direkt el frenine aktarmış olduk. Eğer P ye aldıktan "SONRA" ayağımızı frenden çekip el freni çekseydik o zaman yük şanzımana binmiş olurdu. Ama biz ayağımızı çekmedik o yüzden yükü şanzımana bindirmedik.

    Böyle bir durum varken yokuşlarda nasıl oluyor da şanzımana yük binebiliyor ? (ÖNEMLİ OLAN NOKTA ARACI P KONUMUNA ALDIKTAN SONRA AYAĞIMIZI FRENDEN ÇEKMEDEN EL FRENİNİ ÇEKMİŞ OLMAMIZ. BU YÜZDEN ARACIN YÜKÜ EL FRENİNE GEÇİYOR.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KararanBitki -- 24 Eylül 2020; 0:34:27 >







  • "P ye aldık ayağımızı frenden çekmedik. Yük hala frende.

    AYAĞIMIZI FRENDEN ÇEKMEDEN EL FRENİNİ ÇEKTİK. Sonra ayağımızı frenden çektik. Araba kıpırdamıyor çünkü yük el frenine geçti."

    Pratikte böyle olmuyor. Bu şekilde yaptığınızda araba kıpırdamıyor çünkü şanzımana yük biniyor.

    Ayak frende iken araç boşa alınır. El freni çekilir. Ayak frenden çekilir. Araç bir miktar salınım yapar. Yani yük el frenine geçer. Ondan sonra vites pye alınır. Önce pye alıp sonra el frenini çekince araç ayak freninden el frenine geçerken yapması gereken o salınımı yapmıyor. Yük el frenine değil şanzımana biniyor.

    Zaten bu salınım farkını hissediyor olmanız lazım. İkisini de deneyin. Farkı anlamanız lazım.
    Bu safsata nereden çıktı gerçekten kim söylediyse komedinin komedisi. Bir de iddialaşanlar falan var.

    Bu olay enjeksiyonlu araçların ayak gazdan çekildiğinde benzin tüketimi 0 mı olur, az da olsa tüketir mi saçmalığına benzedi. Ki hala az da olsa benzin yollar diyenler var hala

    Yahu ABD'de orada burada adamlar el-ayak frenini devreye almaz, paso P'ye atar inerler langır lungur. Hiç mi görmediniz.

    Yok dişli gider, yok şanzımana zararı var... Yanlış.

    Yük bindiriyorsunuz dediğiniz şey şanzıman değil, ŞANZIMAN KİLİDİ'dir. Yani P'ye R'ye alırken parmağınızla düğmeye bastığınız kilit. Şanzıman dişlisine falan yük binmez. Düz vites gibi düşünüp yanlış yapıyorsunuz.

    P'ye almanın mantığı zaten şanzıman ile motorun bağlantısını tamamen kesmekten emin olmaktır. Boşta da bırakıp inebilirsiniz aslında ama sistem izin vermez. Burada P'nin mantığı, arabayı 1.vitese alıp stop etmek gibidir. Otomatikte dişliler bu sistemle olmadığı için öyle 1.vitese at araba kaçmasın olayı olmaz. P'de hayali bir dişli gibi bir kilide yük biner.

    P'de şanzımana yüklenirsin diyenler, P dişlisi nedir, P'de hangi vites var, bir açıklayabilir mi?

    Haliyle P'de dandik bir kilit vardır arkadaşlar, başka bişey değil.

    Olay koca bir safsata.

    Kilitten rahat çıkarmak istiyorsanız, DONKKKKKKK sesi eşliğinde zorlanarak P'den vitesi çıkarmak istemiyorsanız, ayağınız frendeyken P'ye alın, el frenini çekin falan filan...

    Elektronik sistemler işi yanlış yapıyor bu arada bu olayı savunanların mantığı ile.

    P'ye aldıktan sonra elektronik el freni devreye giriyor, ayağınız da frende oluyor, o sırada frenden ayağı çeksen de bişey olmuyor. Kimseye yük binmiyor

    Kasmayın o kadar, bişey olmaz.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Araçta N'ye Al El Freni Çek, P'ye Al Efsanesi

    Otomatik vitesli araç kullanırken N'ye alıp el freni çekme ve ardından P'ye alma eylemi yaygın bir yanlış anlamadır. Bu efsanenin doğru olmadığını ve otomatik araçlarda el frenini yalnızca aşağıdaki durumlarda çekmeniz gerektiğini lütfen unutmayın:

    • Park Etme Sırasında: Aracınızı park ettiğinizde her zaman el frenini çekin, özellikle yokuşta park ediyorsanız.
    • Uzun Süre Durmanız Gerektiğinde: Trafik sıkışıklığı veya tren geçidi gibi durumlarda aracınızı uzun süre durdurmanız gerekiyorsa el frenini çekin.
    • Yokuşta Beklerken: Yokuşta durmanız gerektiğinde, aracınızı N konumuna getirmeyin. Bunun yerine, el frenini çekin ve aracınızın kaymasını önlemek için ayağınızı frende tutun.

    Otomatik Araçta El Freni Çekilmezse Ne Olur?

    Otomatik araçlarda el freni çekilmediğinde aşağıdaki sorunlar ortaya çıkabilir:

    • Aracınız park halindeyken kayabilir.
    • Yokuşta durduğunuzda aracınız geriye doğru hareket edebilir.
    • Fren sisteminiz zarar görebilir.

    Otomatik Araba P Deyken Gaza Basmak

    Otomatik bir arabada P konumundayken gaza basmak, şanzımana zarar verebilir. Aracınızı P konumuna aldığınızda, vites kilitlenir ve hareket etmesi engellenir. Gaza basmak, bu kilidi zorlayabilir ve şanzımana zarar verebilir.

    P Olmayan Otomatik Vites

    P konumu dışında tüm otomatik viteslerde (N, D, R, vb.) aracınız hareket edebilir. Bu nedenle, aracınızı her zaman el freni çekerek park etmeniz önemlidir.

    Otomatik Vites Araba Nasıl Stop Edilir

    Otomatik vitesli bir arabayı stop etmek için şu adımları izleyin:

    • Aracınızı durdurun.
    • Frene basın.
    • Vites kolunu P konumuna getirin.
    • Anahtarı kontağından çıkarın.

    Otomatik Araba Kışın El Freni

    Kış aylarında otomatik araçlarda el freni kullanırken dikkatli olun. El frenini çok sıkı çekerseniz, fren balataları donabilir ve aracınız hareket ettiğinizde zarar görebilir.

    Otomatik Arabayı N'de Bırakmak

    Otomatik bir arabayı N konumunda bırakmak, aracı park etmediğiniz sürece güvenli değildir. Aracınız kayabilir veya yuvarlanabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Mesajım bulunsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesin bildiğimden değil ama ayak frendeyken hem el freni hem araç p konumunda şanzıman kilitli durumdayken yükün gidebileceği 2 yol var .el frenine öncelik tanıdığını nerden biliyorsunuz?Bu durumda manuel araçta hep önce şanzımana biniyor.Tecrübe ettiğim kadarıyla otomatikte de şanzımana biniyor.O yüzden N ye alma olayıma safsata olarak bakmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "P ye aldık ayağımızı frenden çekmedik. Yük hala frende.

    AYAĞIMIZI FRENDEN ÇEKMEDEN EL FRENİNİ ÇEKTİK. Sonra ayağımızı frenden çektik. Araba kıpırdamıyor çünkü yük el frenine geçti."

    Pratikte böyle olmuyor. Bu şekilde yaptığınızda araba kıpırdamıyor çünkü şanzımana yük biniyor.

    Ayak frende iken araç boşa alınır. El freni çekilir. Ayak frenden çekilir. Araç bir miktar salınım yapar. Yani yük el frenine geçer. Ondan sonra vites pye alınır. Önce pye alıp sonra el frenini çekince araç ayak freninden el frenine geçerken yapması gereken o salınımı yapmıyor. Yük el frenine değil şanzımana biniyor.

    Zaten bu salınım farkını hissediyor olmanız lazım. İkisini de deneyin. Farkı anlamanız lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QRX -- 24 Eylül 2020; 2:23:47 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • El freni süspansiyonu kilitlemiyor. Eğimde ise süpansiyon vazifesini yapmaya çalışıp kapasitesi kadar aracı terazilemeye çalışıyor, bu sırada el freninin olmadığı aks bir kaç cm oynuyor.

    Ek olarak, özellikle kampana frenlerde bir reaksiyon mesafesi vardır. İleri yönde bir kaç cm hareket etmeden tam kapasite ile tutmaz. "Self energizing drum brake" diye aratırsanız bugün standart olduğu için sözü geçmeyen ama 30'larda yeni geliştirilen mekanik prensibe rastlayabilirsiniz. Geri yönde ise "self energizing" (veya "self locking") değildir.

    Yani yokuş aşağı frenden dolayı salarken, yokuş yukarı ise arka süspansiyondan dolayı hareket edebilir. Süsüpansiyon yüksekliği (kapasitesi) düşük, veya ön arkadaki terazilemesi seçici geometriye sahip, aks mesafesi düşük, daha alçak veya disk frenli arabalarda bu etki daha az olacaktır fakat sıfır da değildir.

    İsterseniz otm bir arabada deneyin. %15-20'lik bir garaj rampasında sonuç belirgin olur.




  • Başlık çok cesur olmuş ama bence maalesef yanlış düşünüyorsunuz. Ayağınızı frenden çektikten sonra süspansiyon sistemi boşluğu, el freni teli boşluğu, arkadaşların verdiği kampana örneği vs. durumlar gözardı edilmemeli. Yük şanzımana gelecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok önemli birşey değil. Bu sıralama yapılmadan kullanılan 97 otomatik astramiz 250 bin de şanzıman rektifiye si yedi. Düşün artık. İlk sahibiyiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ZF şanzıman için önce el freni çekilir, sonra ayak frenden kaldırılır, sonra P ye alınır. Böyle yapmazsanız D ye alırken çat diye ses duyarsınız özellikle eğimli yerlerde. Bu da dişlilere zarar demek.
  • Aynı şeyi dik bir yokuşta deneyin. Aracı kapatıp tekrar çalıştırdığınızda duyacağınız sesi buraya yazın, konuşalım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın boşluğunu almadığın her durumda yük şanzımana biner. Sadece eğim olmayan yerlerde bu boşluk ya çok az ya da hiç olmuyor, o yüzden hatalı şekilde p ye alsanız bile şanzımana çok yük binmeyeceginden pek sıkıntı olmaz. Yok ama eğimli yerlerde araci boşa alıp yükü önce el frenine net bir şekilde bindirip p ye almazsanız araç şanzımanda asılı kalır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • başlık iddalı olmuş

    ayak frende n ye al hala frende el frenini çek yük el frenine bindi.

    ayağı frenden çek araç ufak bir salınım yapar

    sonra p ye al.

    diğer türlü yük şanzımana biner aracın salınım yapmamasından bunu anlarsınız.

    safsata değil yani çok bilimsel.
  • Rampada bırak bakalım dediğin nasıl olacak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Freni bıraktığınızda yük sadece el frenine binmez. El freni o kesinlikte çalışmıyor. Yine de ikna olmadıysanız deneyebilirsiniz. DSG bir araçta eğer o yük varsa tekrar hareket öncesi P'den çıkarken "küt" diye ses duyarsınız.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • P demek planet dişlisinin Park pinyonu(çubuğu) tarafından kilitlenmesi demektir .


    Eğer pinyon planet dişli setini kilitlerse dönmez, dişli seti döndüğü sürece şanzıman yağ pompası tahrik olur ve yağlama çalışır. (Boşta da planet dişlisi döner)
    Aracı park eder etmez bir lastik çukurda diyelim P konumuna aldın, araç Dişliye çomak soktu( örnek) ayağını frenden çektin tüm yük pinyona bindi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 24 Eylül 2020; 8:17:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim ki elektrikli el freni. Ben ne yapmalıyım?
    Start stopta filan kendisi çekiyor galiba.
    P ye getirince kendi çekip stop ediyor.
    N yi daha hiç kullanmadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ESER14 kullanıcısına yanıt
    Ben de kontağı kapandığında elfreni çekip P pozisyonuna alıyor( koldan vites)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • QRX kullanıcısına yanıt
    Şanzımana yükü tam olarak nerede bindiriyoruz? Frene basmışız ve el freni çekiyoruz bu durumda sürekli ya ön ya da arka balatalar diske temaslı durumda değil mi ?

    Aracı durdurdum, vitesi P ye aldım, ayağımı frenden çektiğim anda araç kendini salıyor ve şanzıman sayesinde duruyor. Burda yük şanzımana biner doğru.

    Ama ben aracın bu kendini salmasına izin vermeyip yükü şanzımana bindirmeden el frenini çektim?
  • durursun aracı N ye alırsın.
    Sonra el freni çeker ayağını frenden çeker tüm yükü elfrene verirsin.
    Sonra P ye alırsın.

    bu kadar basit neyini anlamıyorsunuz.
  • Hocam işte son cümlede belirttiğiniz ayağımı frenden çekme işini yapmadan önce zaten el freni çekiyorum.
  • KararanBitki kullanıcısına yanıt
    Ayağını frenden çekmediğin sürece hiç sorun yok özellikle arka disk fren araçlarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.