Şimdi Ara

Otomatik araçta N ye al el freni çek P ye al safsatası. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
4
Favori
30.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dinc10

    ZF şanzıman için önce el freni çekilir, sonra ayak frenden kaldırılır, sonra P ye alınır. Böyle yapmazsanız D ye alırken çat diye ses duyarsınız özellikle eğimli yerlerde. Bu da dişlilere zarar demek.
    ZF sanzimanin P dislisi ayri, D ile bir alakası yok. Pden kurtarmanin zor olmasi, yuku P dislisine bindirdiginiz için.
    En fazla P dişlisi kırılır, Dyle Ryle bir ilgisi yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gelişmiş ülkelerde böyle bir problem olmaz. o şanzımanın garantisi yeteri kadar uzundur veya kolayca tamir edebilirsiniz ya da 3 kuruşa aracınızı sıfırı ile yenilersiniz.

    yeni düzenlemelerden sonra türkiye küba gibi olur. arabaları 60 yıl yürütmeye çalışırız.
  • Lınc L kullanıcısına yanıt
    Bunların hepsini refleks olarak yapiyorum ben + benim araba debriyaja basmadan kontak çevirirsen start almiyor zaten. :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Carsever kullanıcısına yanıt
    Park kilidi veya onun dişlisi kırılırsa yine şanzımanı araçtan indirip dağıtmak gerekecek. Evet teknik olarak şanzımanın asıl elemanlarına zarar gelmiyor ama pratikte yine yolda kalıyorsunuz, şanzımanın inmesi ve dağıtılıp onarılması gerekiyor vs.
    Ki bu iyi senaryo, P dişlisi-kilidi kırılıp da aracı o şekilde kullanmaya devam ederseniz (ki başarması zor, çok bariz belli olur) olay çok daha kötü yerlere varabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 25 Eylül 2020; 13:19:52 >
  • Düz yolda sıkıntı yok zaten siz bunu meyilli yolda yapın bakalım sonuç ne oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki sürekli N de kalsa sorun olur mu? N boş, P park. Manuel viteste, vitese birakip ya da boşa alıp el freni kaldirmayla aynı gibi mi. Yakin zamanda otomatik araç alacaktim piyasa cok artti alamadim. Hiç kullanmadim kusura bakmayin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben her zaman şöyle yaparım

    Dururum aracı N konumuna alırım ayağımı frenden çekerim, maksadım aracın şanzımanla bir bağlantısının kalmadığını tamamen anlamak kendımı boyle rahat hissediyorum cunkı eger yokusta veya duzde bıle olsa aracın bır mıktar vites N de dururken salınım yapmasına musade ederim ve sonra el freni çekerim ve P ye alırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    ZF sanzimanin P dislisi ayri, D ile bir alakası yok. Pden kurtarmanin zor olmasi, yuku P dislisine bindirdiginiz için.
    En fazla P dişlisi kırılır, Dyle Ryle bir ilgisi yok

    Alıntıları Göster
    Müdür bende zaten aksini söylemedim :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismail76

    Peki sürekli N de kalsa sorun olur mu? N boş, P park. Manuel viteste, vitese birakip ya da boşa alıp el freni kaldirmayla aynı gibi mi. Yakin zamanda otomatik araç alacaktim piyasa cok artti alamadim. Hiç kullanmadim kusura bakmayin.
    Bende 2020 suzuki swift var. N'ye alıp el frenini çekip p'ye almadan araçtan inince aracın kapıları kilitlenmiyor. Araca binip p'ye almak zorundasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismail76

    Peki sürekli N de kalsa sorun olur mu? N boş, P park. Manuel viteste, vitese birakip ya da boşa alıp el freni kaldirmayla aynı gibi mi. Yakin zamanda otomatik araç alacaktim piyasa cok artti alamadim. Hiç kullanmadim kusura bakmayin.
    Nasıl yani, N'e çektikten sonra el frenini kaldıracaksınız, sonra aracı öylemi durduracaksınız?
    Çoğu araçta arabayı çalıştırmak için tekrardan P'ye almanız lazım. N'de durdursanız bile.

    Ama problem olmaz, sadece el freni diyelim bir anda boşa çıktı kendi kendine, aracı durduracak birşey olmaz, yokuş aşağı durumda bir bakarsanız aracınız aşağı gitmiş.

    Park modunda vitesler kilitlenir, bu yüzden ileri yada geri hareketmez etmez. N'de ise tam tersidir.
  • KararanBitki kullanıcısına yanıt
    Mekanik esnemeleri unutmuşsunuz . O esnemeler 1cm e kadar çıkabilir , minicik bir dişlide oluşabilecek gerilmeyi düşünün .
    O yüzden her zaman aracınızda ilk önce el frenini çekip daha sonra boşa alıp ayağınızı frenden çekip o esnemeyi boşaltıp daha sonra p ye alıp kontağı kapatın .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mekatroniks -- 27 Eylül 2020; 0:22:57 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Benim bildiğim P nin önemi yok N nin önemi var.
    Belki yanlış biliyorsam düzeltin.

    Manuel veya otomatik fark etmez.
    Burada asıl mesele el freni hangi viteste çekilmeli? Sorusu...
    El freni şanzuman boşta iken çekilir.

    Yine aynı şekilde manuel veya otomatik fark etmeden
    Marşa ne zaman basılır? Sorusu...
    Marşa şanzuman boşta iken basılır.

    Ve bu olaylar yapılırken ayak her daim frende olur.

    Şimdi bu klasik bilgi benim bildiğim. Ancak bunu farklı şekillerde yapıyorsanız üreticiler sizin hatalarınızı tölere edici mekanik düzenler kurmuş olmalı.

    Ben park ederken p ye almıyorum. Ancak yokuşta isem p ye alıyorum. Çoğu zaman n de el freni çekik bırakıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rhodium -- 27 Eylül 2020; 1:17:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşımda 2011 VW Jetta 1.6 dgs var. Araç 170 bin km'nin üzerinde. Yıllardır bu detaylara dikkat etmez. Ne kavrama değişti ne de mekatronik. Şanzıman hala saat gibi çalışıyor.
  • Elektronik park freni olduğu icin hic farketmiyor sırası..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu husuata kafamı karıştıran bir nokta var. İyi güzel park edince N'ye alıp el frenini çekip arabayı salıp sonra P'ye alıyoruz almasına ama bazen özellikle de Auto Hold açık ise park edince stop ediyor araba, boşa alsam tekrar marş alacak, haliyle hemen el frenini çekip P'ye atıyorum. Bunun bir zararı var mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • O kadar kafaya takmamak lazım, netice de oyuncak değil.

    Yokuş harici o kadarda itina etmeye gerek yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    He dostum he benim zihniyetimdekiler yüzünden pert he.

    Yapılan bu işlemin boş olduğunu söyledim ben. Hiçbir arabamı N ye al fren çek P ye al şeklinde parketmedim.

    Ne 16 senelik Daihatsu Terios'un kullanma klavuzunda ne 14 senelik Opel Vectra'nın kullanma klavuzunda bu tarz ilginçlikler yok. P ye al el freni çek bu kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KararanBitki -- 27 Eylül 2020; 17:41:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    D'de stop edip gidemezsin, nereye gidiyorsun
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.