Şimdi Ara

Otomatik araçta N ye al el freni çek P ye al safsatası. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
4
Favori
30.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu arada işin safsata diye adlandırılan yönü, aslında son dönemde birden gündeme gelmiş olması.

    Amerikayı hangi salak yeniden keşfettiyse, ortaya atmış böyle bir şey, bir anda yayıldı her yere. Bana da geçenlerde bir arkadaşım otomatik vites aracım olduğunu öğrenince aynı soruyu sordu, bilmemne forumu inliyormuş, herkes birbirine sen yanlış yapıyorsun, o bilmemne yapıyormuş, bu yanlışmış, çok zararlıymış falan filan diye yazıyor dedi.

    Skoda forumu mu neydi, yakında bu yüzden DSG patlıyormuş derlerse de şaşırmam

    Burada da başlığı görünce "lan yine mi, burada da mı?" dedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 24 Eylül 2020; 16:13:31 >
  • Ormanci kullanıcısına yanıt
    Bilmişlik taslama boş konuşma. Önce n sonra el freni ayağını frenden çekersin boşluk alınır sonra p yapılır. Bilmiyormuş gibi sormayın. Mal senin ister yap ister yapma arkadaş ama yapana da laf etmeye kalkmayın usül böyledir. Düz zeminde çok fark etmese de yapılması tavsiye edilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SertyAdams

    Bilmişlik taslama boş konuşma. Önce n sonra el freni ayağını frenden çekersin boşluk alınır sonra p yapılır. Bilmiyormuş gibi sormayın. Mal senin ister yap ister yapma arkadaş ama yapana da laf etmeye kalkmayın usül böyledir. Düz zeminde çok fark etmese de yapılması tavsiye edilir.
    Önce konuşmasını öğren, adam ol. Bilgisizliğinle ukalalık yapma.

    Diyorsun ki

    quote:

    Tam boş kafayla açılmış konudur. Aracı üreten bile bu şekilde kullan diyor kalkmış safsata demiş senin elinde taş olsa dayanmaz. Düz zeminde bile olsa fren boşluğu olduğu için ayağını frenden çekince yük viteste kalır çok bilmiş kardeş hiç mi fark etmiyorsun. Eğimli yerde bu şekilde bırakan özellikle bayanlar şanzımanı haşat ediyorlar sanayiler servisler bu kafada adam dolu.


    Buradaki cahilliğine rağmen de başkasına da hala "çok bilmiş"lik taslarken kendi cehaletini ortaya çıkardığının farkında değilsin.

    Neyse onu geçtim, sana bir soru sordum, N-P yapıyorsan araç hangi vitesin yüküne biniyor, bana bi açıklar mısın?

    Bu bir...

    İkincisi, manuel şanzıman gibi düşündüğünü varsayalım, manuelde hiç bir zararı yok. Hatta araba kaçmasın, el freni tutmazsa kayıp gitmesin diye yokuş yukarı ise 1.vites, yokuş aşağı ise geri viteste bırakılır. Motor kompresyonu bunu yendiği için el freni çekilmese bile araç hareket etmez.

    "Vurdurma" tabir edilen çalıştırma işlemini bilir misin çok bilmiş kardeşim? Bu mantığın tersi ile çalışır.

    Otomatikte böyle bir olay olmadığı için, el freni tutmaması, zayıf tutması vesaire gibi ihtimallere karşı otomatik viteslerde P vardır. Yoksa N'ye alır stop ederdik.

    P'ye alınması manuel şanzımanda aracı 1.viteste bırakmak ile aynı mantıktır.

    Tamam mı çok bilmiş arkadaşım, umarım yardımcı olabilmişimdir.




  • Ben durrum P ye alirim sonra el freni çekerim kapatirm çikarim arabamdan ammada boş kafa yoruyonuz 😄

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ormanci kullanıcısına yanıt
    Ya sen kimsin adam ol falan? Can sıkma önce araba kullanmayı öğren. P nedir? Vitesi park konumuna almak vitesi kitlemektir. Manuel bile kullanmayı bilmiyorsun daha konuşuyorsun. Manul vites için de bu durum geçerlidir çok bilmiş kardeşim aracı park edersin motoru kapadıktan sonra 1 e veya geri alırsın ki araç frenden kurtulursa vitese düşsün diye. Önce bi düşünün sonra iddaa edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SertyAdams

    Ya sen kimsin adam ol falan? Can sıkma önce araba kullanmayı öğren. P nedir? Vitesi park konumuna almak vitesi kitlemektir. Manuel bile kullanmayı bilmiyorsun daha konuşuyorsun. Manul vites için de bu durum geçerlidir çok bilmiş kardeşim aracı park edersin motoru kapadıktan sonra 1 e veya geri alırsın ki araç frenden kurtulursa vitese düşsün diye. Önce bi düşünün sonra iddaa edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 24 Eylül 2020; 18:16:9 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    Bu safsata nereden çıktı gerçekten kim söylediyse komedinin komedisi. Bir de iddialaşanlar falan var.

    Bu olay enjeksiyonlu araçların ayak gazdan çekildiğinde benzin tüketimi 0 mı olur, az da olsa tüketir mi saçmalığına benzedi. Ki hala az da olsa benzin yollar diyenler var hala

    Yahu ABD'de orada burada adamlar el-ayak frenini devreye almaz, paso P'ye atar inerler langır lungur. Hiç mi görmediniz.

    Yok dişli gider, yok şanzımana zararı var... Yanlış.

    Yük bindiriyorsunuz dediğiniz şey şanzıman değil, ŞANZIMAN KİLİDİ'dir. Yani P'ye R'ye alırken parmağınızla düğmeye bastığınız kilit. Şanzıman dişlisine falan yük binmez. Düz vites gibi düşünüp yanlış yapıyorsunuz.

    P'ye almanın mantığı zaten şanzıman ile motorun bağlantısını tamamen kesmekten emin olmaktır. Boşta da bırakıp inebilirsiniz aslında ama sistem izin vermez. Burada P'nin mantığı, arabayı 1.vitese alıp stop etmek gibidir. Otomatikte dişliler bu sistemle olmadığı için öyle 1.vitese at araba kaçmasın olayı olmaz. P'de hayali bir dişli gibi bir kilide yük biner.

    P'de şanzımana yüklenirsin diyenler, P dişlisi nedir, P'de hangi vites var, bir açıklayabilir mi?

    Haliyle P'de dandik bir kilit vardır arkadaşlar, başka bişey değil.

    Olay koca bir safsata.

    Kilitten rahat çıkarmak istiyorsanız, DONKKKKKKK sesi eşliğinde zorlanarak P'den vitesi çıkarmak istemiyorsanız, ayağınız frendeyken P'ye alın, el frenini çekin falan filan...

    Elektronik sistemler işi yanlış yapıyor bu arada bu olayı savunanların mantığı ile.

    P'ye aldıktan sonra elektronik el freni devreye giriyor, ayağınız da frende oluyor, o sırada frenden ayağı çeksen de bişey olmuyor. Kimseye yük binmiyor

    Kasmayın o kadar, bişey olmaz.
    dsg yani çift kavrama için de geçerli mi bu? ben değil diye biliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bazı otomatik arabalarda P konumu bile yok.
    Vitesi boşa alıp yükü el frenine vermenin gerektiğini anlatmak istemişler sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesajım bulunsun otomatik araba alırsam lazım olur bu bilgiler :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • peki ya p yoksa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Neverexis

    peki ya p yoksa
    o zmn satın o arabayı :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MajoooR

    dsg yani çift kavrama için de geçerli mi bu? ben değil diye biliyorum

    Alıntıları Göster
    Yo aynı mantık, fark etmiyor ki.. DSG'de farklı işleyen bir durum yok yanlış bilmiyorsam. Mantık tamamen önce de dediğim gibi, manuelde 1.vitese takıp nasıl aracın kaymasını engellemek için öyle bırakıyoruz, dediğim gibi, böyle bişey olmasa otomatiği de N'de bırakır stop ederiz, P'ye ne gerek var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sssemih24

    Bazı otomatik arabalarda P konumu bile yok.
    Vitesi boşa alıp yükü el frenine vermenin gerektiğini anlatmak istemişler sanırım.
    P neyde yok bilemiyorum, yanlış olmasın? Örnek gösterebileceğiniz bir araç var mı, merak ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    P neyde yok bilemiyorum, yanlış olmasın? Örnek gösterebileceğiniz bir araç var mı, merak ettim.

    Alıntıları Göster
    Aklıma gelenler bunlar :

    Toyota'nın bazı modellerinde kullanılan :

    Otomatik araçta N ye al el freni çek P ye al safsatası.


    Buda Opel'de kullanılan P olmayan vites :

    Otomatik araçta N ye al el freni çek P ye al safsatası.


    Hatta otomatik vitesli tır, otobüs gibi ağır vasıta araçlarda bile P konumu bulunmuyor.




  • arabayla durdum
    araç D de
    D den P ye alıp istop ediyorum ,
    bir de
    D den N ye alıp istop edip sonra P ye alıyorum ,

    ikinci de daha rahat P ye gittiğini hissettim
  • sssemih24 kullanıcısına yanıt
    Haa çok güzel, teşekkürler.
    Bunlar robotize şanzıman, yani aslında otomatikleştirilmiş manueller. Niye P'leri yok bilemiyorum, tamamen boşta mı kalıyorlar onu da merak ettim.

    Evet otobüs kamyon gibi aletlerin de otomatiklerinde P yok sanıyorum doğrudur. Ancak bunların da çalışma mantıkları sanıyorum farklı, bu yüzden olsa gerek.



    Yani size cevaptan bağımsız biçimde sonuç olarak yine yazayım, anlatmak istediğim, konu başlığı aslında bu kadar kasılacak, çok üzerinde durulacak bir mevzu değil. Üzerine yük bindirilen şanzıman değil, şanzıman kilidi aslında P'de. Bunu anlatmaya çalıştım. Bunu da bozmak etmek zor. İnsan evladı olmayan tabi yine bozar ayrı konu da..

    Arabayı stop etmeden önce ayak frende, zaten genelde çoğu frende olmadan geçmiyor bu arada. P'ye alırsınız, el frenini çekersiniz, elektronikler zaten bu esnada kendisi çekiyor, frenden ayak çekildiğinde herkesin içi rahat edecek şekilde el freninde yük kalacak şekilde kalıyor araç. Yani bu hareketi aslında çoğumuz otomatik olarak yapıyor.

    Bana bunu ilk soran arkadaş hatta şöyle söyledi, şaşırdım, gelip durdun, önce D'den N'ye alıyorsun, biraz bekliyorsun, sonra P'ye alıyorsun, öyle el freni seremonisine geçiyorsun. Yahu dedim deli misin kim söyledi bunu her değiştirme aşamasında bekle falan Kulaktan kulağa da iyice komik yayılıyor anlaşılan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 24 Eylül 2020; 23:43:51 >




  • Ben de fren, n, el freni, p şeklinde park ederdim.
    Ama şimdi elektronik el freni var ve bunu yapmak zor ve saçma geliyor. Fren, p yapıyorum sonra el freni lambası yanınca ayağımı frenden çekiyorum.
    Şanzımana çok mu zarar veriyorum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatik viteslerde P konumunda aracın yükünü tutan demir parçasını görseniz böyle bir başlık açmazdınız bile.

    Yokuşta park ederken frene basarken el freni cektikten sonra araçta hafif bir salinim daha meydana gelir.

    Bunun sebebi ayak freni 4 tekeri birden kitlerken el freni genelde sadece arka 2 tekeri kitler. Ön tekerler boşalınca da süspansiyonlardaki salınım ve boşluklardan ötürü araç bir miktar daha (3-5 cm falan) kayar..

    Yokuş aşşa iseniz arabanın arkası yere oturur, yokuş yukarı izeniz arabanın arkası hafiçe havaya kalkar. Buda salinima sebep olur. Bu salinim esnasinda arka tekere henuz yük binmediyse el freni çekili olsa bile direk yük şanzımana binecektir.

    Manuelde bu yükü tüm dişliler ile beraber motor karşılarken, otomatikte bu iş için özel üretilmiş bit metal parça aracı tutar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • A.h.met kullanıcısına yanıt
    Direk ciddi zarar vermessiniz ama dik yamaclara park ediyorsaniz yükü tutan parca daha hizli asinir. Dik yerlere park ederken genede önce el frenine bindirmekte fayda var.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Otomatik araçların şanzımanı hem P de hem de N de iken boşdadır.Bu yüzden buradaki tartışma tamamen anlamsız kalıyor.Aslında herkes aynı şeyi söylüyor.Önemli olan ayağının frende olması ve vitesin dişli geçik konumda olan D veya R de olmaması.P ile N arasında şanzıman açısından fark yok sadece P de araç boştayken kaymasın diye bir kilit var.Eğer bir eğimde araç N de iken frenden ayağınızı çekerseniz araç aşağı kayar,aynı durum P için de söz konusu ama işte araç kaymasın diye bir kilit var.Eğimde riske attığınız şey bu kilit olur.Ama eğer ayağınızı frenden çekmeden el frenini çekerseniz zaten pratikte N de iken yaptığınızın aynısını yapmış olursunuz.Ayrıca aracı el frenine aldığınızda fren tam olarak etki ettiğinde aracın ne N de ne de P de hiçbir şekilde salınım yapmaması lazım.Eğer salınım yapıyorsa el freni tam etki etmeden ayağınızı frenden çekmişsiniz demektir.Ki bu durum zaten araç için iyi değil.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.