Şimdi Ara

OTOMATİK ŞANZIMAN 1.9 TDI PASSAT

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
2
Favori
22.838
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • OTOMATİK ŞANZIMANLA İLGİLİ BİR SORUNUM VAR..

    VİTES GEÇİŞLERİNDE HAFİF BİR SARSILMA VARDI. HAFTASONU ŞANZIMAN YAĞINI VE FİLTRESİNİ DEĞİŞTİRDİK, FAKAT SARSILMALAR HENÜZ GEÇMEDİ.. HALA VİTES GEÇİŞLERİNDE ARABAYI HAFİFCE TİTRETİYOR..

    BUNUNLA İLGİLİ BİLGİSİ OLAN VAR MI? YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.



  • quote:

    Orjinalden alıntı: mbekin

    OTOMATİK ŞANZIMANLA İLGİLİ BİR SORUNUM VAR..

    VİTES GEÇİŞLERİNDE HAFİF BİR SARSILMA VARDI. HAFTASONU ŞANZIMAN YAĞINI VE FİLTRESİNİ DEĞİŞTİRDİK, FAKAT SARSILMALAR HENÜZ GEÇMEDİ.. HALA VİTES GEÇİŞLERİNDE ARABAYI HAFİFCE TİTRETİYOR..

    BUNUNLA İLGİLİ BİLGİSİ OLAN VAR MI? YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.



    arkadaşım nerde oturyorsun..!!!
  • KOCAELİ Değirmendere..
    hayırdır..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mbekin

    KOCAELİ Değirmendere..
    hayırdır..



    arkadaş otomatik şazuman işi ap ayrı bişey ..oturdun yeride bizim çaLıştımız bi usta var Bursada...Otomatik şanzumanın dilinden çoook iyi anLar yani burasaya gene yakınsın ..ister adresi verem oraya git... ister istanbuLda herhangi bir otomatik şanzumancıya git...bu arada işçiLik biraz ağır oLur akLında buLunsun sonra işçilik masrafını duyunca şaşırma...

    koLay geLsin dşün taşın yaz...istersen adresi vereyim götür bi göster. aracı...




  • arkadaşım Merhaba,


    ben otomatik konusunda uzmanım.. sana tavsiyem ilk önce aracın motor kulaklarını kontrol ettir.şayet motor kulaklarında sorun varsa bu dediğin durum normaldir..kulakları kontrol ettir sorun yoksa tekrar konuşalım.


    kolay gelsin
  • meteg selam,
    Bugün motor kulaklarını kontrol ettirdim..Usta da şanzımandan olduğunu söyledi.. Bostancı sanayi sitesinde bir ustayı önerdi.. Herkes tanırmış.. Pazartesi ona gitmeyi planlıyorum..

    Sence ne olabilir.. Yardımcı olursan sevinirim..
  • Merhaba,


    kulaklarda sorun olmadığına göre o zaman sorunun kaynağı vites kutusu içerisinde yer alan mekanik parçaların, Balata,Sprag, tork konvertörü gibi aşınmış olmaları kuvvetle muhtemel. senden ustaya gitmeden önce yapmanı istediğim bir test var. 2 ayrı test yapman gerekiyor. araçla rampa çıkarken mevcut hızın düşüyor mu? normalde düşmemesi gerekir. bunu bir kontrol et eğer düşüyorsa şanzıman içerisinde sorun var demektir. bir diğer test ise araç çalışma sıcaklığında iken yani motor sıcakken vitesler arası geçişleri test et.. P den başlayarak L veya 1 e kadar.. bu konumlar arasındaki geçiş süresi maksimum 1 saniye olmalı eğer 2 ve üstü ise vites kutusunun başka bir kutu ile değişmesi gerekebilir... değişmesi diyorum çünkü mevcut kutunun onarımının maliyeti çok yüksek olacaktır. ayrıca geçiş süresinin uzun olması demek sistem içi basıncın düşük olması ve de güç kaybı olması demektir. duruma göre çıkma bir kutu bulabilirsin.. aynı aracın daha düşük kmde olanından mesela. bir de vites kutusunun arıza lambası yanıyor mu?


    bunun bilmem gerek..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • merhaba ;
    vw passat kalitesini dünyaca kanıtlamış bir araçtır. ama şu asla unutulmamalıdırki otomatik şanzımanın ortak sorunu birincisi sarsıntılı vites geçişleri( ki son zamanda bu konu aşıldı gibi ) diğeri ise aracına hızlanmasını ağırlaştırması sana sorum şudur aracının km si kaçta şayet 100000 km nin üzerindeyse bu tip sorunları normal sayıp bakımlarını aksatmadan 300 000 km yi görmeye çalışmak ama benım gibi kıl bi kullanıcı ise arabanı değiştirmek. bende 2003 tıptr. dizel passat var araç 270 binde ve şu an sorun yok ben ılk sahıbıyım ama 100000 den sonra vıtes değişimlerinde özellikle 2000 2500 d/d aralğında vites değişiyorsa zıplamalar başlar ve bu zıplamalar hemen hemen her 50000 de daha belırın bı sekılde artar. tıptronıc kullanımdas bı sorun yok ama otomatıkte hissedilir bi şekilde var. birde levent atatürk oto sanayıde otm şanzımancılar var sana yardımcı olurlar işleride garantili boşu boşşuna parça değiştirmezler olmayacak gibiyse kem küm etmiyorlar.




  • İyi akşamlar meteg

    Yazdıklarını biraz önce denedim.
    Birincisi, rampada çıkarken mevcut hızında bir düşüş yok. Bunu 15 dk önce yaptım Mahallede bir tur attım ve sonrasında yokuşta denedim. Çıkarken devir 2200 ise aynı kalıyor fazla gaza basmak zorunda kalmıyorum..

    İkincisi, Vites geçişleri 1 sn ve altında seyrediyor..

    Titremeyi gene yaptı nasıl yaptığını anlatmaya çalışacağım..
    Yokuş yukarı çıkarken gaza yüklendim 1-2 derken 3 geçti. 3 te devir yüksek iken problem yok. Fakat devir 1800-2200 arasında herhangi bir yerde araç sarsılmaya başlıyor. Gaza basında bu sarsıntı geçiyor..

    Serviste herhangi bir problem görünmüyor dediler.. Aracın vites kutusunun arıza lambası da yanmıyor..

    Saygılar..
  • tekrar selam,

    bu durumda sorunun kaynağı vites kutusunu kontrol eden elektronik kontrol ünitesi olabilir. geriye başka bir ihtimal kalmıyor pek.. bu kontrol ünitesi vites kutusuna nasıl davranması gerektiğini bildirir, ayrıca vites kutusu üzerinde bulunan rpm sensor(devir sensörü) speed sensor(hız sensorü) ve throttle position sensor (gaz kelebeği sensörü) gibi sensörler de vardır. bunlarda herhangi bir sorun olması durumunda da bu bahsettiğin sorun meydana gelebilir.normalde bu sensörler bozuk olunca arıza lambasının yanması gerekir ama her zaman yanmaz bu lamba o yüzden bu sensörlerin kontrolünü de öneririm.


    kolay gelsin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 16 Haziran 2008; 14:15:01 >
  • selam meteg
    Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim..
    Bugün sanayiye gittim. Öncelikle Atatürk sanayi sitesi.. Kontrol ettiler. Şanzımanın inmesi gerekiyormuş.. yaklaşık 2000-2500 ytl lik masraf olduğunu söylediler..
    Diğer sanayi (Bostancı) daki usta da aynısını söyledi..
    Araçtaki birtakım değişikliklerle bana 5000ytl ye çıkıyor.. Bende gittim yeni araç ile takasa girdim.. HONDA.. artık sizlerle HONDA kısmında görüşürüz.. 6 yıl 150000km garanti.. Kafam rahat..

    Tekrar herkese verdiği destek için teşekkür ederim..
  • Arkadaşım tekrar selam...



    şanzımandan birşey çıkmadı demiştin sanırım gösterdiğin usta çok da iyi değilmiş. sonuç olarak şanzıman içi sorunu var değil mi? yani bunun tespitini ilk gittiğin yer yapamadı. herneyse artık yeni aracın hayırlı olsun demek düşer bize..
  • Benim aracımda böyle bir problem olmuştu.Görüştüğüm iki usta da selenoid valfi'nin değişmesi gerektiğini söyledi ve ortalama 500 YTL masraf çıkardılar.Fakat havalar ısındıktan sonra problemler azaldı.(Araç: Citroen Xsara 1.6i)

    meteg arkadaşım, zahmet olazsa şu soruları cevaplamanı rica ediyorum.
    1.Şanzıman yağı, filtresi değişimi işçilikle beraber kaça maloluyor ve mümkünse Anadolu yakasında tavsiye edebileceğin bir usta var mı?

    2.Tek seferde kaç litre şanzıman yağı gerekir ve önerebileceğin bir yağ marka ve tipi var mı?

    Şimdiden teşekkür ederim.
  • SLM BENİM 2001 MODEL 1.9 PASSATIM VAR.ŞANZIMAN YAPTIRMIŞTIM ŞANZIMANI YAPTIRDIKTAN SONRA ÖRNEĞİN LAMBADA BEKLERKEN ARAÇ İLERİ YADA GERİ VİTESİNDE OLSUN TİTREME OLUYOR AYAĞIMI FRENDEN KALDIRDIĞIMDA İSE ARABADA TİREME KALMIYOR NORMALLEŞİYOR MOTOR KULAKLARINI FALAN HEP DEĞİŞTİRDİM AMA BU TİTREŞİMİ KESEMEDİM ONUN İÇİN BANA ŞANZIMANDANMIŞ GİBİ GELİYOR ARABADA BEKLERKEN ŞANZIMANDA BU TİTREMEYİ EMEN BİR YER VARMI BİLMİYORUM AMA BU VİBRASYON BENİ RAHATSIZ EDİYOR BUKONUDA BANA YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.