Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES KULLANIM ÖNERİSİ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
1
Favori
19.263
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba değerli dostlarım.
    2004 civic es otomatik bir araç aldım. manuel civic kullandım ancak daha önce hiç otomatik kullanmadım.

    aracın doğru kullanılması ve yakıtının da en uygun düzeyde tüketilmesi adına kullanma önerilerinizi bekliyorum.

    ayrıca yol bilgisayarı yok sanırım araçta, es modellerde de olamayabiliyor mu bu? yoksa farklı bir işlem var da ben mi bilmiyorum....


    sağlıcakla kalın...







  • Otonuzu normal yol şartlarında D'de kullanın. Yokuş aşağı yollarda 3 veya2 de seçilebilir. Kırmızı ışıklarda ben N'ye alıyorum.
  • 6,5 yıl sizin aldığınızın bir önceki kasa civic otomatik kullandım.

    evden çıkarken D ye alıyordum varacağım yere vardığımda da P ye alıyordum. bunun haricinde kırmızı ışıklarda eğer ışık 1 dakkadan kısa bir ışıksa vitesin konumunu değiştirmiyordum. yani N ye almıyordum.

    ancak olduğum yerde 1 dakkadan uzun bekleme ihtimalim varsa N ye alıyordum . çok sıkışık trafiklerde.

    6,5 yıl bu şekilde kullandım herhangi bir zararını görmedim. zaten hondanın şanjımanlrı taş gibidir. alttan bir darbe almadıkça ve şanjıman yağını gerektirdiği km de değiştirmesini bilen kişilerce değiştirdikçe herhangi bir sorun arıza vb çıkarmaz. ama iyi bir yerde değiştirin şanjıman yağınızı. uzman özel honda servisleri var. yada kendi servisinde de değiştirebilirsiniz.

    zaten bir triger bir de şanjıman yağı değişimi uzmanlık gerektiriyor hondalarda. başka bir sorunları olmadığı için.

    hayırlı günler.
  • ben haziran 2000den bu yana otm civic kullanıyorum. hem eski hem yeni kasa. hareket halinde iken R ye veya P ye atmaya çalışmadıkça bi sorun olmaz (otm. kullanmamış bir arkadaş bizim arabada yapmaya kalktı da sonra benden fırçayı yedi ) Honda otm. şanzıman konusunda gerçekten çok iyidir. Normal seyir halinde D konumunda kullan. ben 1, 2, de D3 konumlarını motor freni için kullanıyorum genelde. sen de düz vitesten alışkanlığın varsa motor freni kullana bilirsin. mtor freni yapabileceğin ve yapman gereken hızlar şöyle; 50 km hıza kadar 1 e atabilirsin ancak 40km veya altında bir hızda atarsan daha iyi olur, 100km hıza kadar 2 ye atabilirsin ancak bunda da 80 ve altındaki hızlarda atarsan daha iyi olur. Yokuş çıkarken aracın zorlandığını düşünüyorsan 1, 2 veya D3 konumunu kullanabilirsin. yine yokuş aşağı inerken de bu konumları kullanarak fazla fren yapmadan inebilirsin ben hep öyle yapıyorum. yakıt konusunda yapabileceklerin şöyle; otm aracın bu konuda iki artısı var birincisi; 4. vites düz viteslerdeki 5. vitesin oranına yakın bir orandadır ve ekonomi vitesi olarak geçer ve bizim hondalarda 50km hıza gelince 4. vitese atar (tabi gaza yüklenmiyorsan) ve gaza çok az basman kaydı ile 30-35 km hızlarda gidebilirsin yani bu düşük hızlarda en büyük viteste gitmiş oluyorsun, düz viteste en büyük vitese 70-80 km hızlarda atarsın ve 60ın altına düşemezsin. bu özelliği şehir içi kullanımda avantaj yaratır. ikincisi ise otm. araçta ayağını gazdan çekince düz vitese göre daha fazla yol alır bu özelliğini kullanarak da yakıt ekonomisi yapabilirsin tabi bu zamanla alışkanlık kazanarak olur. aracın vites değiştirdiği hızları belirleyen faktörler ise şunlardır; 1-motor sıcaklığı; motor soğukken araç daha geç vites değiştirir, 2-yokuş çıkarken daha geç vites değişir, 3-gaza ne kadar fazla basarsan o kadar geç vites değiştirir. onun için gaza birden yüklenmek yerine daha kademeli basarsan yani devir düşükken daha az basıp devir yükseldikçe basma oranını arttırırsan daha ekonomik olur. şimdilik aklıma gelenler bunlar. bu arada yeni hondan hayırlı olsun Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin...




  • yol bilgisayarı olarak, ortalama tüketim, dış ısı, kalan yakıtla gidilebilecek mesafe gibi bilgileri veren ekranı diyorsanız, ES'te de yok.
  • p
    d
    p
  • yanıtlarınız için teşekkürler, şu an genelde d ile gidiyor geliyorum.

    bazı arkadaşlar aracın şehir içinde d3 ile kullanılıdğında özellikle yakıt bakımından daha iyi sonuçlar alınıdğını söylüyorlar. buna katılıyormusunuz? sizce şehiriçinde d3 mü yoksa d'mi uygundur. birde şehiriçinde ışık yanana kadar ya da tam depoda normalde kaç km yol gitmeliyim? tecrübeleriniz neler bu konuda?

    esenlikle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iyuksel78 -- 24 Şubat 2007; 14:15:48 >
  • civic es ye benim bildigim yol bilgisayrı takılıyor...

    kaset kısmını çıkartıp yol bilgisayarı takıyolar servislerde araştrın bir isterseniz!
  • Arkadaşlar daha önce hiç otomtk araç kullanmadım.Ve bu 1-2 gün içinde bi arabaya bakıcam.p-d-d3 1-2 vs.vs. bunları bana biraz açarmısınız.park edince dururken kalkarken yokuş çıkarken inerken vitesi nasıl kullanmalıyım.kısa bi açıklamayla anlatabilirmisiniz.2001 civic otomtk ies.Teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emread

    civic es ye benim bildigim yol bilgisayrı takılıyor...

    kaset kısmını çıkartıp yol bilgisayarı takıyolar servislerde araştrın bir isterseniz!



    dostum bu bilgisayarın ne gibi özellikleri var peki. anlık tüketim, toplam tüketm vs vs gibi özellikleri mi var? bilgilendirirsen sevinirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: *METT* Tarih 24 Şubat 2007; 15:17:44
    Arkadaşlar daha önce hiç otomtk araç kullanmadım.Ve bu 1-2 gün içinde bi arabaya bakıcam.p-d-d3 1-2 vs.vs. bunları bana biraz açarmısınız.park edince dururken kalkarken yokuş çıkarken inerken vitesi nasıl kullanmalıyım.kısa bi açıklamayla anlatabilirmisiniz.2001 civic otomtk ies.Teşekkürler.

    P => park: arac park halinde hareketsiz birakmak icin
    R=>reverse:geri vites
    D4=> 4 ileri otomatik arac hizina ve gidilen yolun egimine gore 1,2,3 veya 4 viteslerinden birisini seciyor
    D3=> 3 ileri otomatik arac hizina ve gidilen yolun egimine gore 1,2 veya 3 viteslerinden birisini seciyor
    2=> sanziman ikinci vitese kilitleniyor yani manual arabada ikinci vitesde kullaniyor gibi
    1=> sanziman birinci vitese kilitleniyor yani manual arabada birinci vitesde kullaniyor gibi
    N=>Bos
    P'yi araci calistiriken stop ederken veya arac calisirken hareket etmesini istemiyorsan kullanabilirsin
    N'yi bir dakikanin uzerindeki beklemelerde kullanabilirsin
    D4 normalde ileri gidisler icin yeterli oluyor. Arabanin otomatik sisteminde grade logic oldugu icin rampa cikarken felan pek oynaman gerekmiyor, burada dursa senin icin yeterli olur sanirim
    D3 rampa inerken motor freni yapmak icin kullanilabilir veya cok dik rampalara girmeden once deviri yukselterek hizi korumak icin, arabayi yuksek devirle rampaya sokmak icin vs.. ornegin 90 km/s hizla giderken arabayi d3'e alirsan araba 4'den 3'e duser ve rampaya tirmanmayi bu sekilde yapabilirsin.
    2 bu arabanin sadece ikinci vitesde kalmasini istiyorsan cok asiri kar ve buz oldugunda arabayi 1'de kaldiramiyorsan kullanilabilir.
    1 de iki gibi sadece birinci vitesde kalmasini istiyorsan.
    cok birsey yapmak gerekmiyor hele yeni kullanan biri oldugun icin debriyaj pedalini arayip zaten bir alisma devresine ihtiyac duyacaksin onun icin tavsiyem simdilik D4, P ve R ile kullanman yeterli. Ekonomi istiyorsan bunlar sana gereken ekonomiyi saglar belki rampa inerken d3'e veya daha dusuk viteslere alip alip motor freniyle aracin asiri hizlanmasini engelleyebilirsin. bunlarin disinda yuk felan cekmedikce ya da kar buz olmadikca vitesle pek oynamaya ihtiyac bile duymazsin.
    Yakit tuketimine gelince bu is gaza ne kadar yuklendiginle ilgili. Otomatiklerdeki en buyuk fark gaza asiri yuklendiginde vitesi 1 veya 2 vites asagi cekerek turboya almasidir. Tabi gaza cok yuklenirsen yakit tuketimin cok asiri artacaktir.
    Aslinda bunlar hatirladigim kadariyla kullanma klavuzunda zaten olmasi lazim. Hayirli olsun




  • quote:

    Orjinalden alıntı: my-unc


    quote:

    Orjinalden alıntı: *METT* Tarih 24 Şubat 2007; 15:17:44
    Arkadaşlar daha önce hiç otomtk araç kullanmadım.Ve bu 1-2 gün içinde bi arabaya bakıcam.p-d-d3 1-2 vs.vs. bunları bana biraz açarmısınız.park edince dururken kalkarken yokuş çıkarken inerken vitesi nasıl kullanmalıyım.kısa bi açıklamayla anlatabilirmisiniz.2001 civic otomtk ies.Teşekkürler.

    P => park: arac park halinde hareketsiz birakmak icin
    R=>reverse:geri vites
    D4=> 4 ileri otomatik arac hizina ve gidilen yolun egimine gore 1,2,3 veya 4 viteslerinden birisini seciyor
    D3=> 3 ileri otomatik arac hizina ve gidilen yolun egimine gore 1,2 veya 3 viteslerinden birisini seciyor
    2=> sanziman ikinci vitese kilitleniyor yani manual arabada ikinci vitesde kullaniyor gibi
    1=> sanziman birinci vitese kilitleniyor yani manual arabada birinci vitesde kullaniyor gibi
    N=>Bos
    P'yi araci calistiriken stop ederken veya arac calisirken hareket etmesini istemiyorsan kullanabilirsin
    N'yi bir dakikanin uzerindeki beklemelerde kullanabilirsin
    D4 normalde ileri gidisler icin yeterli oluyor. Arabanin otomatik sisteminde grade logic oldugu icin rampa cikarken felan pek oynaman gerekmiyor, burada dursa senin icin yeterli olur sanirim
    D3 rampa inerken motor freni yapmak icin kullanilabilir veya cok dik rampalara girmeden once deviri yukselterek hizi korumak icin, arabayi yuksek devirle rampaya sokmak icin vs.. ornegin 90 km/s hizla giderken arabayi d3'e alirsan araba 4'den 3'e duser ve rampaya tirmanmayi bu sekilde yapabilirsin.
    2 bu arabanin sadece ikinci vitesde kalmasini istiyorsan cok asiri kar ve buz oldugunda arabayi 1'de kaldiramiyorsan kullanilabilir.
    1 de iki gibi sadece birinci vitesde kalmasini istiyorsan.
    cok birsey yapmak gerekmiyor hele yeni kullanan biri oldugun icin debriyaj pedalini arayip zaten bir alisma devresine ihtiyac duyacaksin onun icin tavsiyem simdilik D4, P ve R ile kullanman yeterli. Ekonomi istiyorsan bunlar sana gereken ekonomiyi saglar belki rampa inerken d3'e veya daha dusuk viteslere alip alip motor freniyle aracin asiri hizlanmasini engelleyebilirsin. bunlarin disinda yuk felan cekmedikce ya da kar buz olmadikca vitesle pek oynamaya ihtiyac bile duymazsin.
    Yakit tuketimine gelince bu is gaza ne kadar yuklendiginle ilgili. Otomatiklerdeki en buyuk fark gaza asiri yuklendiginde vitesi 1 veya 2 vites asagi cekerek turboya almasidir. Tabi gaza cok yuklenirsen yakit tuketimin cok asiri artacaktir.
    Aslinda bunlar hatirladigim kadariyla kullanma klavuzunda zaten olmasi lazim. Hayirli olsun


    bu D4'de kullanman yeterli olacaktır felan derken kalkışlarıda mı D4'de yapacağım.Yanida sadece D kullansam ne değişir.?? Yani D - R - P (Uzun süreli beklemelerde'de N).?? Açıklayıcı ve bilgilendirici şekilde anlattığınız için teşekkürler.




  • mesela ışıklara 200 metre var, burada ışığa kadar viteste gitmek yerine aracı n konumuna alsak manuel araçtaki gibi. bunun bi zararı olurmu? veya hareket halinde mesela rampa aşağıya boşa alıp sonra tekrar D ye almak? çünkü böyle yaptığımda yol bilgisayarındaki yakıt tüketimi bayağı düşüyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DurieL

    mesela ışıklara 200 metre var, burada ışığa kadar viteste gitmek yerine aracı n konumuna alsak manuel araçtaki gibi. bunun bi zararı olurmu? veya hareket halinde mesela rampa aşağıya boşa alıp sonra tekrar D ye almak? çünkü böyle yaptığımda yol bilgisayarındaki yakıt tüketimi bayağı düşüyor.



    okuduğum kadarıyla mümkün olduğunca "n"den kaçmak gerekiyor. çünkü şazımanın yağlanması "n" de iken gerçekleşmiyor buda şanzımana zarar verebilirmiş."n" daha çok aracın çekici tarafından çekildiğinde kullanılan bşr vites. düz araçlardaki gibi kullanım sorunlar çıkarabilir.

    yol bilgisayarı diyorsun. yav hangi modelde var bu yol bilgisayarı? 2004 es otomatik bej aracım var. yol bilgisayarı göremiyorum. hele yakıt tüketimine dair hiçbişey yok. bir trip A var bir trip B. başkada bişey yok. sizinkilerde var da bizde (ben de) mi yok yav...bu araç bildiğim kadarıyla en full modellerden. direksiyonda biyere basılıyorda ben mi bilmiyorum acaba....




  • bahsettiğim araç yenikasa elegance otm.
  • Arkadaşlar bu konuyu yukarıda tutalım, otomotik vites ile ilgili sorunlara üyeler buradan ulaşsın. Malum Honda en çok otomotik modeli satılan araç . Bir çoğumuzun işine yarayacaktır.
  • otomatik vites kullanımı rahat ve yanlış ellerde olmadığı sürece sorunsuz bir başyapıttır

    * hareket halindeyken vites değişimi yapmamaya çok dikkat et
    * N'den sonra D ye takar takmaz gaza yüklenme, bekle araç vitesi alsın
    * tercihen çok dik yokuşlarda vites kendi kendine büyümesin diye 1 e alabilirsin (eğer varsa)
    * unutmayın ki araç D ve R konumundayken zaten hareket halindedir gaza aşırı yüklenmeyin


    DurieL@

    dostum hareket halindeyken N konumuna almayı alışkanlık haline getirme iyuksel'in dediği gibi vites N konumundayken yağlama gerçekleşmez ayrıca sen N ye alırsın da trafik açılırsa sen gene hareket halindeyken D ye almak zorunda kalırsın ki bu da şanzımana zarar verir.



    Asla ve asla yapmamanız gereken şey;

    Bunu manuel vites sanıp da araç N konumundayken gaza yüklenip devir yükseldiği an D ye aniden geçiş yapmayın dişlileri kırarsınız




  • D ya da S konumundayken frene basarken aynı anda gaza da bassak, sonra frenden ayak çeksek hızlı bir kalkış olur mu? yoksa şanzımanı kucağa mı alırız?
  • tskrler melekyuzluseytan. bu dediğim olayı denediğimde (hareket halinde d den n ye sonra tekrar d ye) araçta hiç sarsıntı olmaması ve vitesi gayet kolay alması ve kitapçıkta bu konuyla ilgili hiç uyarı olmaması dikkatimi çekti. daha önce hep manuel kullanan biri olarak aklıma takılmıştı.
  • Normalde yapmıyorum ama, bir kaç kez denedim. 80 le giderken N'ye aldım. Hızım 70 civarlarına indiğinde tekrar D ye aldım. En ufak bir sarsıntı olmuyor. Sanki D3 den D ye almış gibi. Sonuçta şanzuman o anki hızına göre uygun olan vitese geçiyor. Tekrar söylüyorum, bu olayı normalde hiç yapmıyorum. Düz viteste de boşa atmamak lazım bence.

    Ayrıca henüz bilmeyen arkadaşlar olabilir. 2 de şanzuman kilidi var. Mesela yol karlı ve bir rampada kaldık. 2 konumuna aldığımızda araç kendini sabitliyor. Rampa ne kadar dik olursa olsun geri hiç kaymıyor. Böylece daha kolay kalkış yapabiliyoruz.



    quote:

    Orjinalden alıntı: DurieL

    tskrler melekyuzluseytan. bu dediğim olayı denediğimde (hareket halinde d den n ye sonra tekrar d ye) araçta hiç sarsıntı olmaması ve vitesi gayet kolay alması ve kitapçıkta bu konuyla ilgili hiç uyarı olmaması dikkatimi çekti. daha önce hep manuel kullanan biri olarak aklıma takılmıştı.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.