Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES YOKUŞTA GERİ KAYMA

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
8.373
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle merhabalar,
    2. el otomatik vitesli, benzinli bir araba almayı düşünüyorum, 14-18 milyar bütçe ayırabilirim, 2000 modelden sonrasını düşünüyorum, bir kaç sorum olacak sizlere, cevaplarsanız çok sevinirim.
    1- otomatik viteslilerinde yokuşta geriye kaydırdıklarını duydum, hangi markalar geriye kaydırmıyor, bu konuda doğrusu biraz sıkıntım var, benim almayı düşündüğüm araç muhtemelen hatcbach kasa olacak ama şart değil tabiki, hangi markalar kaydırmıyor siz hangi markaları tavsiye edersiniz, karşılaştırmalı yazarsanız daha bilgilenmiş olurum,
    2- benim yaşadığım yer de çok fazla kar oluyor, kışın sorun çıkarmaması için hangi markaları önerebilirsiniz
    3- bu tiptronik, smg, easytronik vs şanzımanlar otomatik değilmi, yada tam otomatikten rampada geri kaydırma yönünden farkları varmı, üstünlük yada dezavantaj olarak...
    herkese teşekkürler,
    selam ve saygıyla...







  • Sevgili arda_27, ben bir tiptronik vitesli 2007 model Mitsubishi Colt 1.3 AMT Invite kullanıcısıyım... Sorularına kendi çapımda cevap vermek istiyorum....
    1- Otomatik araba olup da yokuşlarda geri kaydırmayan araba yok gibidir, tabi senin fiyat aralığındakiler için söylüyorum(Mers ve BMW dışında)... Kaldı ki, yokuşlarda geri kayma olayı bu kadar büyütülecek bir olay değildir. El freni denen bir şey var, sürücü çok zorlanırsa el freninden yardımla yokuşlarda kalkabilir. Daha evvelki arabam normal otomatik vitesli Hyundai GETZ'di, yani bildiğimiz otomatik ve yokuşlarda geri kayardı, tüm diğer otomatikler için geçerli bir şey vardır zaten, şanzımanın çalışma prensibinden dolayı aracın bir miktar kayması normaldir, otomatik şanzımanların bir miktar kaydıktan sonra kendilerini toparladıkları kullanım kılavuzunda ifade edilir ama bu olay Merc. ve BMW gibilerin otomatik şanzımanlılarında geçerlidir daha ziyade, onlar dahi çok az da olsa kaydırma yapabilirler ama hemen toparlayıp sabit kalırlar, fakat Hyundai gibi 2. sınıf araçlarda yokuş da olsa ayağını frenden çekmen çok da tavsiye edilmez, zira otomatik vites mekanizması çok daha çabuk aşınabilir ve araç zarar görebilir. Sonuçta, kaydırma olayı düz olsun otomatik olsun her araç için geçerlidir, ve bence öyle çok da önemli bir olay değildir, aracın uzun ömürlü olması için kurallarına uygun kullanımı daha önemlidir. Yani, otomatik de olsa araban, eğimli bir noktada ayağını frenden almzsın, gerekirse el freni yardımıyla hareket edersin..
    2- Tiptronik, Easytronik ve ASM gibi şanzımanların hepsi tiptronik manasına gelir... Yani vitesli ve otomatik seçenelerini beraber sunan şanzımanlardır. İsim farklılıkları her markanın kendince verdiği isimlerden ileri gelri. (örn: Opel:easytronik, Mits.:AMT, Ford:ASM, hepsi tiptroniktir.) Bu noktada şunu söyleyebilir, kendi kullandığım araç COLT tiptronik viteslidir ama manuel kısmına hiç ihtiyaç duymadım şu ana kadar, Tiptroniklerin çalışma prensibinde, vitesli konumdayken araç her vites aralığında vites devri geldiğinde topuklama sistemiyle vites kolundan veya direksiyon üzerine monte edilmiş tuşlarla aynen radyonun kanalları arasında geçiş yapar gibi vites değiştirilebilme olayıdır. Taib ki debriyaj yoktur ama genelde ihtiyaç duyulmaz. Bu arada benim aracımdaki tiptronik şanzıman düz şanzımanın otomatikleştirilmiş halidir, yani vitesli bir araç kullanıyormuş havası oluşmaktadır vites geçişlerinde, debriyaj görevini sol ayağımız yerine şanzımana monte edilmiş bir robot görmektedir. Ama tiptroniklerin genelde çalışma prensibi böyledir. Bunun yanı sıra otomatiklerde daha seri vites geçişi olmasına rağmen karşılaşılan sorunda maliyetleri daha fazladır. Bu arada Opel'in easytroniklerinden uzak durmakta da fayda var...
    3- Kış ortamları için japon markaları idealdir zannediyorum, çok dayorum yapamayacağım açıkçası...




  • Otomatik vites, hafif eğimli yokuşlarda kaymayı engeller ama elbetteki dik yokuşlarda her araç gibi kayacaktır. Artık sadece BMW, Mercedes'te değil, kompakt sınıf arabalarda da hillholder denen bir sistem var ve hem otomatiklere hem de manuel viteslerde uygulanabiliyor; ne kadar efektiftir hiç kullanmadığım için bilmiyorum.

    Sonuçta arabanın kayması çok da büyütülecek bir olay değil, hele ki kusura bakmayın ama yokuşta otomatik vites bir aracın az biraz kayması problem teşkil etmemeli. Bunun en sağlıklı çözümü el freniyle kalkmaktır, ancak kendi şoförlüğünüz için bu kaydırma probleminin üstesinden gelmenizi tavsiye ederim.

    Otomatik bir araba, eğer şanzıman sistemi gelişmiş değilse, anti patinaj gibi özelliklere haiz değilse, manuel bir arabadan daha kısıtlayıcı olacağından daha zorluk çıkartacaktır zor kış koşullarında, buzlu, karlı yollarda..
  • Tam otomatik bir araç almalısın,gidip de triptronik şsanzıman alma,sonra yokuşlarda niye kaydırıyor diye saçını başını yolarsın,söylemedi deme.
    Tam otomatik araçlar tork konvertörlüdür.arabayı sürekli ileriye doğru götürmeye heveslidir yani...
  • eğer kullanıcaaan bölge zorlu yol koşullarısna sahipse ve araçta genelede yükle geziyosa otomatik burda dez avantaj olabilir, bulunduğunuz kesimdeki kullanıcıların fikirleri size daha kesin bilgiler verecektir....
  • MAREA WEEKEND OTOMATİK KULLANICIYIM.BENİM Kİ ESKİ TİP BİR OTOMATİK OLSADA YOKUŞTA GERİ KAYMIYOR.ÇOK DİK OLURSA KAYMA VAR.ONUNDA ÇARESİNİ BULDUM DİK YOKUŞTA ICE DÜĞMESİNE BASIYORUM GERİYE KAÇMIYOR.BU DÜĞME AYNI ZAMANDA KARLI HAVALARDA PATİNAJI ÖNLÜYOR.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Otomatik vites problemi
    4 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.