Şimdi Ara

Otomatik Vites Yokuşta Geriye Kayar Mı ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
52.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TEK Soru Sorayım Malesef Yanıt Alamadım...

    Opel Astra 1,6 CD 2000 Model Otomatik Vites Yokuşlarda Arkaya Kaydırıyormu Net Bilgisi Olan Varsa Lütfen Yazsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatalframe -- 25 Nisan 2008; 3:37:21 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Vitesli Arabalar Yokuşta Geriye Kayar mı?

    Otomatik vitesli bir arabanın yokuşta geri kayıp kaymayacağı, aracın türüne ve yokuşun eğimine bağlıdır.

    Tam Otomatik Arabalar:

    • Tam otomatik arabalarda, sürücünün vites değiştirmekle uğraşması gerekmez.
    • Bu araçlar genellikle yokuşlarda geriye kaymayı önleyen bir mekanizmaya sahiptir.
    • Park konumuna (P) almadığınız sürece, araç yokuşta geri kaymayacaktır.

    Yarı Otomatik Arabalar:

    • Yarı otomatik arabalar, sürücünün vites değiştirmek için bir debriyaj kullanması gereken ancak vitesleri otomatik olarak değiştiren araçlardır.
    • Bu araçlarda yokuşlarda geri kayma riski daha yüksektir.
    • Yokuşta dururken, frene basıp vites kolunu nötr konuma (N) getirmeniz önerilir.

    Yokuşlarda Geri Kaymayı Önleme İpuçları:

    • Aracı yokuşta tamamen durdurun.
    • Frene basarken park frenini çekin.
    • Aracı D konumuna alın ve freni yavaşça bırakın.
    • Motor gücü yokuşun eğimini aştığında, gaz pedalına basarak aracı ilerletebilirsiniz.
    • Yokuş aşağı inerken, vites kolunu düşük bir vitese (L veya 1) alın. Bu, motor freni kullanarak aracın hızını kontrol etmenize yardımcı olacaktır.

    Yukarıda belirtilen adımları izleyerek, otomatik vitesli bir aracı yokuşta güvenle kullanabilir ve geri kaymasını önleyebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • araç hafif dıştan modifiyeli gibi.. sahibi genç ise büyük ihtimalle biraz üst limitlerde kullanmıs olabilir.. kazalarını vs araştırın derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    araç hafif dıştan modifiyeli gibi.. sahibi genç ise büyük ihtimalle biraz üst limitlerde kullanmıs olabilir.. kazalarını vs araştırın derim.
    yokmu başka tecrübelerini paylasicak arkadaş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatalframe

    yokmu başka tecrübelerini paylasicak arkadaş

    Alıntıları Göster
    otomatik vites manuele göre daha hassas ve tamiri pahalıdır. bahsettiğiniz arabada 8-9 yıllık... dikkatli olmakta fayda var.
    astranın her zaman müşterisi çıkar. bakımları ve parçaları biraz pahalıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vestigo

    otomatik vites manuele göre daha hassas ve tamiri pahalıdır. bahsettiğiniz arabada 8-9 yıllık... dikkatli olmakta fayda var.
    astranın her zaman müşterisi çıkar. bakımları ve parçaları biraz pahalıdır.

    Alıntıları Göster
    hocam 3 haftadır aynı araclara bizde bakıyoruz kayıncoya alıcaz arkadaşlardan ben de yorum isterim kullananlardan ama biz temiz bakıyoz 16500 den aşağı hiç bulamadık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseyinder07

    hocam 3 haftadır aynı araclara bizde bakıyoruz kayıncoya alıcaz arkadaşlardan ben de yorum isterim kullananlardan ama biz temiz bakıyoz 16500 den aşağı hiç bulamadık

    Alıntıları Göster
    Zahmet Edip İki Kelime Yazmaya Üşenen Arkadaşlara 100 Kişi Bakmış 4 Kişi Yorum Yapmış





    Düşüncelerini Paylaşan Arkadaşlara Teşekkür Ediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatalframe

    Zahmet Edip İki Kelime Yazmaya Üşenen Arkadaşlara 100 Kişi Bakmış 4 Kişi Yorum Yapmış





    Düşüncelerini Paylaşan Arkadaşlara Teşekkür Ediyorum

    Alıntıları Göster
    Sevgili fatalframe, 2000 otomatik Megane 1 kullanıcısıyım. Aracın yokuşta kydırmasıyla ilgili olarak şu kadarını söyleyebilirim ki, 45 derecelik bir yokuşa kadar aracımda kaydırma olmuyor. Ancak, daha dik yokuşlarda, geriye doğru kayma oluyor. Bu nedenle, kalkışda gaza yüklenince, dik yokuşlarda sadece geriye doğru hafif bir kayma oluyor. Bu kadarını söyleyebilirim. Selamlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseyinn06

    Sevgili fatalframe, 2000 otomatik Megane 1 kullanıcısıyım. Aracın yokuşta kydırmasıyla ilgili olarak şu kadarını söyleyebilirim ki, 45 derecelik bir yokuşa kadar aracımda kaydırma olmuyor. Ancak, daha dik yokuşlarda, geriye doğru kayma oluyor. Bu nedenle, kalkışda gaza yüklenince, dik yokuşlarda sadece geriye doğru hafif bir kayma oluyor. Bu kadarını söyleyebilirim. Selamlar...

    Alıntıları Göster
    ARKADASIM 6 SENE KULLANDIK YOKUSTA HAYATTA KAYMAZ GERİ GERİ GİTMEZ GÖNLÜN RAHAT OLSUN AYRICA SANZIMANIDA HİÇ HASAR VERMEDİ 300.000 KM PERT ETTİK ARABAYI :d ANCAK COK YAKAR TÜP ATTIK YARIYA DÜŞTÜ MALİYETİ.
    TÜP ATTIKTAN SONRA ARABADA HAFİFTE OLSA GERİYE KAYMA EĞİLİMİ OLDU ANCAK MANUELDEKİ GİBİ DEĞİL KENDİNİ TOPLUYOR.

    ARTILARI:
    - YOL TUTUSU MUKEMMEL
    - RAHAT KONFORLU SÜRÜŞ
    EKSİLERİ:
    - KESİNLİKLE ALMA DERİM ÇOK MASRAFLI HER TARAFI BOZULUYOR:D
    - SERVİSLE KANKA OLUYORSUN




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arman_guney

    ARKADASIM 6 SENE KULLANDIK YOKUSTA HAYATTA KAYMAZ GERİ GERİ GİTMEZ GÖNLÜN RAHAT OLSUN AYRICA SANZIMANIDA HİÇ HASAR VERMEDİ 300.000 KM PERT ETTİK ARABAYI :d ANCAK COK YAKAR TÜP ATTIK YARIYA DÜŞTÜ MALİYETİ.
    TÜP ATTIKTAN SONRA ARABADA HAFİFTE OLSA GERİYE KAYMA EĞİLİMİ OLDU ANCAK MANUELDEKİ GİBİ DEĞİL KENDİNİ TOPLUYOR.

    ARTILARI:
    - YOL TUTUSU MUKEMMEL
    - RAHAT KONFORLU SÜRÜŞ
    EKSİLERİ:
    - KESİNLİKLE ALMA DERİM ÇOK MASRAFLI HER TARAFI BOZULUYOR:D
    - SERVİSLE KANKA OLUYORSUN

    Alıntıları Göster
    İSTERSEN DAHADA BİLGİ VEREBİLİRİM AMA ALMASAN İYİ EDERSİN COK CİDDİYİM EKSİLERİ ÇOK VE SANA PAHALIYA PATLAYABİLİR.İLLAKİ GÜZEL İKİ SÖZ İSTİYORSAN ARABA ÖNDEN ÇARPMALARA KARSI COK SAĞLAM KESİNLİKLE TAMPONA BİRŞEY OLMUYOR. DBAKIRDA DOGANA CARPTIM DOGANIN İKİ KAPISI VE YAN DİREĞİ PARAMPARÇA OLDU BENİM ARABADA UFAK TEFEK ÇİZİK OLDU MALESEF




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arman_guney

    İSTERSEN DAHADA BİLGİ VEREBİLİRİM AMA ALMASAN İYİ EDERSİN COK CİDDİYİM EKSİLERİ ÇOK VE SANA PAHALIYA PATLAYABİLİR.İLLAKİ GÜZEL İKİ SÖZ İSTİYORSAN ARABA ÖNDEN ÇARPMALARA KARSI COK SAĞLAM KESİNLİKLE TAMPONA BİRŞEY OLMUYOR. DBAKIRDA DOGANA CARPTIM DOGANIN İKİ KAPISI VE YAN DİREĞİ PARAMPARÇA OLDU BENİM ARABADA UFAK TEFEK ÇİZİK OLDU MALESEF

    Alıntıları Göster
    iki aynı model opel astra ile deneme yapıldı birisi yengemin birisi halamın oğlunun.
    ikisi aynı anda aynı rampaya vuruldu.
    birisi geriye kaydı birisi oldugu yerde çakıldı.
    normalde oto. vitesli araçların geriye kaymaması lazımdır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaman53

    iki aynı model opel astra ile deneme yapıldı birisi yengemin birisi halamın oğlunun.
    ikisi aynı anda aynı rampaya vuruldu.
    birisi geriye kaydı birisi oldugu yerde çakıldı.
    normalde oto. vitesli araçların geriye kaymaması lazımdır..


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    iki aynı model opel astra ile deneme yapıldı birisi yengemin birisi halamın oğlunun.
    ikisi aynı anda aynı rampaya vuruldu.
    birisi geriye kaydı birisi oldugu yerde çakıldı.
    normalde oto. vitesli araçların geriye kaymaması lazımdır..



    cık arkadasım yanlısın var otomatik vites arabada yokusta kayabilir,babamda megane 2 var triptonic vites ama tam otomatik, bazı dik yokusta cok hafif kayıyor geri ama fazla değil,daha önceden golf otomatik aracım vardı (eski bir önceki kasa) oda tam otomatk vitesti ama gayet kaydırıyordu yokusta.. su an ki arabam astra easytronic bu yarı otomatik bir vites,ve böyle vitese sahip bir çok araba yokusta geri kayabilir bu gayet normal o yüzden zaten auto hillder (yazım yanlısı olabilir) olayını standart yaptılar artık.golf v.b. veya birçok suv aractada oluyor bu özellik aslında birçok otomatik veya düz vites arabaya koyuyolar artık bu özelliği.yani otomatik vitesli arac geri kayma yapabilir ancak tam otomatik vitesler yarı otomatik viteslere göre daha az kaydırma yapıyolar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: johnny3254

    quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    iki aynı model opel astra ile deneme yapıldı birisi yengemin birisi halamın oğlunun.
    ikisi aynı anda aynı rampaya vuruldu.
    birisi geriye kaydı birisi oldugu yerde çakıldı.
    normalde oto. vitesli araçların geriye kaymaması lazımdır..



    cık arkadasım yanlısın var otomatik vites arabada yokusta kayabilir,babamda megane 2 var triptonic vites ama tam otomatik, bazı dik yokusta cok hafif kayıyor geri ama fazla değil,daha önceden golf otomatik aracım vardı (eski bir önceki kasa) oda tam otomatk vitesti ama gayet kaydırıyordu yokusta.. su an ki arabam astra easytronic bu yarı otomatik bir vites,ve böyle vitese sahip bir çok araba yokusta geri kayabilir bu gayet normal o yüzden zaten auto hillder (yazım yanlısı olabilir) olayını standart yaptılar artık.golf v.b. veya birçok suv aractada oluyor bu özellik aslında birçok otomatik veya düz vites arabaya koyuyolar artık bu özelliği.yani otomatik vitesli arac geri kayma yapabilir ancak tam otomatik vitesler yarı otomatik viteslere göre daha az kaydırma yapıyolar

    Alıntıları Göster
    Eskiden bazı araçlarda tork konvertörü olduğu için ayağını frenden çektiğinde araç ileri doğru gitmeye meyilli oluyordu ama şimdiki otomatiklerde bu yok. Araç yerinde sabit kalıyor. Bazen geri kaçıyor.

    Tam otomatiklerde fazla kaçmaz ama yarı otomatiklerde eğer hill holder yoksa kaçabilir. O sorunu da el freni ile çözebilirsiniz. Çek freni, bas gaza. arabanın arkası çöksün, ileri gitmeye hazır durumdadır zaten indir el frenini yürü git.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Eskiden bazı araçlarda tork konvertörü olduğu için ayağını frenden çektiğinde araç ileri doğru gitmeye meyilli oluyordu ama şimdiki otomatiklerde bu yok. Araç yerinde sabit kalıyor. Bazen geri kaçıyor.

    Tam otomatiklerde fazla kaçmaz ama yarı otomatiklerde eğer hill holder yoksa kaçabilir. O sorunu da el freni ile çözebilirsiniz. Çek freni, bas gaza. arabanın arkası çöksün, ileri gitmeye hazır durumdadır zaten indir el frenini yürü git.

    Alıntıları Göster
    Otomatik Hiç bir araba Geriye kaymaz. ilk kalkış anında sonuçta frene basıyorsun. Rampada kalkış yaparken gaza yavaşça yüklen ve ayağını frenden yavaşça kaldır. 1cm geri kaymaz. Nereden biliyorsun dersen 1993 senesinden beridir otomatik araç kullanıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gladiotürk

    Otomatik Hiç bir araba Geriye kaymaz. ilk kalkış anında sonuçta frene basıyorsun. Rampada kalkış yaparken gaza yavaşça yüklen ve ayağını frenden yavaşça kaldır. 1cm geri kaymaz. Nereden biliyorsun dersen 1993 senesinden beridir otomatik araç kullanıyorum.

    Alıntıları Göster
    Nasıl kaymaz peki. Bizdeki araç otomatik kayıyor geriyo.
    Bir arkadaş Golf'ünde kaydırıyormuş. otomatik deil mi yani o.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gladiotürk

    Otomatik Hiç bir araba Geriye kaymaz. ilk kalkış anında sonuçta frene basıyorsun. Rampada kalkış yaparken gaza yavaşça yüklen ve ayağını frenden yavaşça kaldır. 1cm geri kaymaz. Nereden biliyorsun dersen 1993 senesinden beridir otomatik araç kullanıyorum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gladiotürk

    Otomatik Hiç bir araba Geriye kaymaz. ilk kalkış anında sonuçta frene basıyorsun. Rampada kalkış yaparken gaza yavaşça yüklen ve ayağını frenden yavaşça kaldır. 1cm geri kaymaz. Nereden biliyorsun dersen 1993 senesinden beridir otomatik araç kullanıyorum.


    çok kesin konuşuyorsun ama yanlışın var,otomatik hiç bir araba kaydırmaz die bişi yok,birincisi daha önce dediğim gibi yarı otomatik hemen hemen bütün araçlar kaydırır,benim araba easytronic oda kaydırıyo, zaten kaydırmasa nie opel yokusta kalkıs destek sistemi koysun,ayrıca yazdım babamın arabası megane 2 triptronic ve bu tam otomatik vitestir, evet bu benim şu anki aracıma nazaran yokusta geri kacırmıyor diyebiliriz ama yokusun dikliğine göre oda geri kaydırabiliyor,ayrıca önceki kasa golf otomatik aracım vardı o baya kaydırıyordu

    ama zaten senin dediğin gibi yaparsak yani hem gaz hem frene aynı anda basarsak tabi kaydırmaz,ancak benim dediğim ayagımızı frenden cekip gaz pedalına koydugumuz o zaman sürecinde kaydırmasından bahsediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: johnny3254

    quote:

    Orjinalden alıntı: Gladiotürk

    Otomatik Hiç bir araba Geriye kaymaz. ilk kalkış anında sonuçta frene basıyorsun. Rampada kalkış yaparken gaza yavaşça yüklen ve ayağını frenden yavaşça kaldır. 1cm geri kaymaz. Nereden biliyorsun dersen 1993 senesinden beridir otomatik araç kullanıyorum.


    çok kesin konuşuyorsun ama yanlışın var,otomatik hiç bir araba kaydırmaz die bişi yok,birincisi daha önce dediğim gibi yarı otomatik hemen hemen bütün araçlar kaydırır,benim araba easytronic oda kaydırıyo, zaten kaydırmasa nie opel yokusta kalkıs destek sistemi koysun,ayrıca yazdım babamın arabası megane 2 triptronic ve bu tam otomatik vitestir, evet bu benim şu anki aracıma nazaran yokusta geri kacırmıyor diyebiliriz ama yokusun dikliğine göre oda geri kaydırabiliyor,ayrıca önceki kasa golf otomatik aracım vardı o baya kaydırıyordu

    ama zaten senin dediğin gibi yaparsak yani hem gaz hem frene aynı anda basarsak tabi kaydırmaz,ancak benim dediğim ayagımızı frenden cekip gaz pedalına koydugumuz o zaman sürecinde kaydırmasından bahsediyorum

    Alıntıları Göster
    marka model ne olursa olsun yada tam otomatik yada otomatikleştirilmiş manuel otomatik olsun eğer HILL-HOLDER yoksa (ki bu donanım sadece son zamanlarda çıktı) hepsi yokuşta kaydırır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 8 Mayıs 2008; 20:49:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    marka model ne olursa olsun yada tam otomatik yada otomatikleştirilmiş manuel otomatik olsun eğer HILL-HOLDER yoksa (ki bu donanım sadece son zamanlarda çıktı) hepsi yokuşta kaydırır.

    Alıntıları Göster
    yokusta kayması normal degil mi?

    ben genelde el frenini kullanıyorum böyle durumlarda
    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    marka model ne olursa olsun yada tam otomatik yada otomatikleştirilmiş manuel otomatik olsun eğer HILL-HOLDER yoksa (ki bu donanım sadece son zamanlarda çıktı) hepsi yokuşta kaydırır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boran Fırtınası

    yokusta kayması normal degil mi?

    ben genelde el frenini kullanıyorum böyle durumlarda
    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    marka model ne olursa olsun yada tam otomatik yada otomatikleştirilmiş manuel otomatik olsun eğer HILL-HOLDER yoksa (ki bu donanım sadece son zamanlarda çıktı) hepsi yokuşta kaydırır.


    Alıntıları Göster
    Allah korusun ççok ciddi bir bilgi bu. otomatik vites kullananlar çok dikkatli olmalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: laplacess

    Allah korusun ççok ciddi bir bilgi bu. otomatik vites kullananlar çok dikkatli olmalı.

    Alıntıları Göster
    eğer aracınızda hill-holder yoksa tüm otomatik yada otomatikleştirilmiş manueller yokuşta kaydırır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 11 Mayıs 2008; 20:04:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    eğer aracınızda hill-holder yoksa tüm otomatik yada otomatikleştirilmiş manueller yokuşta kaydırır.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    eğer aracınızda hill-holder yoksa tüm otomatik yada otomatikleştirilmiş manueller yokuşta kaydırır.



    hmm yani bu dediğin tüm araçlar için geçerli.. dikkat etmek lazım tabikide. sağol.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.