Şimdi Ara

otomatik vitesli araç kullanımı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.621
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mrb arkadaşlar! Bugün otomatik vitesli 99 model opel astra aldım. Yalnız otomatik kullanımı hakkında pek bir bilgim yok. Merak ettiğim şu. D pozisyonundayken kalkış yapılıyor. Ama bir de 1 2 3 vitesler var. Yokuşlarda kullanılması gereken vitesler sanırım bunlar. Bu viteslerle de kalkış yapılıyor mu, yoksa D ile kalkış yapıldıktan sonra yokuş başlayacağı zaman mı sürüş esnasında bu viteslerden birine alınıyor. Cevaplarsanız çok sevinirim. Çok tşk ederim herkese şimdiden...



  • D konumu sürüş konumu
    P konumu park
    R konumu geri vites
    N boş vites
    d konumunda şürüş konumudur aracın gaza basışına göre vites atar yokuşlarda genellikle bu konumda kalkılır araç geri kaymadan yürür yanlız çok dik bir yokuş yada hava şartlarından dolayı kaygan ise L konuma alarak sadece 1 viteste çıkar

    1.2.3 konumları ise manuel vites gibidir devir artıkça vites kolundan sırasıyla 1 2 3 ve en son d ye takıp ilerlersiniz ama d konumunda o sizin yerinize vites atar
    sıkışık trafikte yada araç beklerke d konumunda frene basmanız muhakkak gerekir çünkü d konumunda iken araçgaza basmasanızda yürür
  • Warrior Sako bilgilerin için çok teşekkürler. D de iken mutlaka frene basılması gerektiğini, yoksa aracın hareket edeceğini de öğrenmiş oldum.
  • 1-2-3 konumlari manuel kullanim icin degildir gerekli yerlerde kisa sureli kullanim icindir.
    Yerler buzlu karli oldugun 2 ile kalkis yapabilirsiniz. cok dik yokusta 4 e atmasin diye 3 e alabilirsiniz. Yokus asagi mesela dagdan iniyorsunuz 2 ye alabilirisniz vs. Boyle gerekli durumlar haricinde her zaman D de kullanin. Arac tam durmadan D den N ye almayin.
  • Kardeş, "D" ye tak istediğin yere git. Park haline geçince "P", geri giderken de "R". "N" ye hiç bir zaman almanı tavsiye etmem. Gerisi teferruat kafanı takma, zamanla öğrenirsin. 1, 2, 3 ü hiç kullanmasan da olur, elzem değil.
  • Diyelim aracı performanslı kullanacaksın 3. vitesten yukarı atsın istemiyorsun o zaman 3 e alırsın araba sadece ilk 3 vitesi kullanır.

    Arabayı çektirmen gerekirsen N ye almalısın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akhilleus -- 4 Mayıs 2010; 10:45:52 >
  • Hepinize çok teşekkür ederim arkadaşlar. Torostan sonra otomatik vitesli opele alışmak biraz zor olacak galiba :) Araçtaki donanım kafamı çok karıştırdı. Radyosu farları, bilmem göstergeleri falan yani. Az önce sözde kapıdaki cam indirme tuşuna bastım radyo açıldı. Nasıl kapatılır onu bile anlayamadım. Aracı aldığım arkadaş az bişey anlattı bir şeyler ama hepsini zihinde tutmak hayli zor. Çevremde de şuanda anlayan olmadığı için sizlerden yardım almak durumunda kalıyorum. Şuanda sizlerin de dediği gibi sadece R geri gidiyorum D ile ilerliyorum P de ise parkediyorum. Yani bu kadar sade kullanıyorum. Bir de sağ sol sinyal verebiliyorum. Gerisini de inşallah yavaş yavaş öğrenirim artık. Kılavuz olsa çözerdim bir şeyler belki ama o da yok maalesef.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    tiptronik vites kullanımı???
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ironi25

    Hepinize çok teşekkür ederim arkadaşlar. Torostan sonra otomatik vitesli opele alışmak biraz zor olacak galiba :) Araçtaki donanım kafamı çok karıştırdı. Radyosu farları, bilmem göstergeleri falan yani. Az önce sözde kapıdaki cam indirme tuşuna bastım radyo açıldı. Nasıl kapatılır onu bile anlayamadım. Aracı aldığım arkadaş az bişey anlattı bir şeyler ama hepsini zihinde tutmak hayli zor. Çevremde de şuanda anlayan olmadığı için sizlerden yardım almak durumunda kalıyorum. Şuanda sizlerin de dediği gibi sadece R geri gidiyorum D ile ilerliyorum P de ise parkediyorum. Yani bu kadar sade kullanıyorum. Bir de sağ sol sinyal verebiliyorum. Gerisini de inşallah yavaş yavaş öğrenirim artık. Kılavuz olsa çözerdim bir şeyler belki ama o da yok maalesef.


    ani hızlanacağınız zamanda d konumunda gaz sert bir şekilde basın algılayıp bir vites düşürür g kasa astralarda bir de s modu vardır göreceksiniz zaten vites kolunun üsütünde bu da her viteste aracı 6000 dd seviyesinde attırır zamanla ögrenirsiniz zaten




  • Arkadaslar siz ikiye alinca arac iki ile kalkmaz. Sadece bazi sanzimanlarda KIS butonuna basinca kalkislari yumusak olarak ikinci viteste yapar.
    SIz ikiye taktiginizda araba sadece 1. ve 2. vitesleri kullanir, gazi kokleseniz de 3'e atmaz.
    Ozellikle dik yokuslari motor freni ile inmek, cok fazla frene basmamak istiyorsaniz 1-2-3'u kullanabilirsiniz.
    Onun disinda araba duz yolda giderken D'de olmalidir.

    Bir de otomatik sanzimanlari sportif amacli kullanayim, pati cekeyim, hoplayayim ziplayayim derseniz, ya bu is icin uygun sportif bir arac alin ya da duz vites.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SilverBlue -- 4 Mayıs 2010; 12:17:36 >
  • Aracınız hayırlı olsun. Uzun süreli beklemelerde, ışıklarda vs. N konumuna almanız daha sağlıklı olacaktır. Bir de sizin aracınızda var mıdır bilmiyorum. Gazı sona dayadığınızda çıt diye bir ses gelir ve pedal bir aşama daha aşağı inmiş gibi olur. Bu D konumundayken vites küçültüp fırlamak içindir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.