Şimdi Ara

Otomatik yakıt ve elektırık kesme sistemleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
3.970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhabalar rallı otomobıllerınde kullanılan elektrık ana sartel ve yakıt kesme sıstemlerını arastırıyorum dun aksam renault fairway aracımız durup durduk yere yanmaya basladı neysekıfazla buyumeden ve can kaybı olmadan sonduruldu yangının sebebı mart motorunun otomatıgının kısa devre yapması yanı su akunun kalın kabloları kısa devre yapmıs bu yuzden yangın cıktı on traftakı yanı kaput kısmındakı butun plastık parcalar yandı...yapmak ıstedıklerım sunlar
    1-on taraf yanmaya basladıgında kaput acma halatının etrafındakı celık boru ozellıgını yıtırdıgınden kaput acma kılıdı devre dısı kaldı kaputu yanlardan bukerek acabıldın bunun onune nasıl gecebılırız halıyle celık halatın ekrafındakı celık telın yuvarlak sekınde bukulmesıyle yapılan boru ozellıgını yıtırıyor halatta bu borunun ıcerısınde hareket ettıınden normal sartlarda ozellıgını yıtırınce devre dısı kalıyor bu sorunu nasıl asabılırım fıkrı olan varmı?
    2-kaza anında yada butur olaylar sırasında akunun kutup baslarını sokebılmek ıyı marıfet ıstıyor kaputu acabılmek ve kutup basını sokebılmek gerekıyor bunun yerıne rallı otomobıllerınde kullanılan su salter kullanılabılırmı bunu nasıl yapabılırız? zannedersem mekanık bı sıstem mars motorunun otomatıgı gıbı yada far rolesı gıbı kucuk bı enerjı ıle buyuk enerjının gecmesıne musade edıyor bu konudada bılgısı olan varmı yada fıkrınız varmı acaba?
    3-sımdıkı modern otomobıllerde kaza anında otomatık yakıt kesme sıstemı devreye gırıyor motordan anlayanlar bılır motor kısmındakı yakıt borusuna benzın gelebılmesı ıcın ılla motorun calısması yada arabanın yatık olması gerekmıyor depo ıcerısınde basınc olsutugundan kendı kendıne benzın gelıyor dolayısı ıle bızım dun aksam yasadıgımız olayların yasanması kacınılmaz oluyor en basıtınden bır bıdona yada sıseye benzın koyun bır muddet sonra kendı kendıne basınc olusturacaktır kapagı acıldıgında fıst dıye basınctan dolayı ses gelır yanı ne demek ıstedıgımı anladınız umarım ben dıyorumkı soyle bır sey olsun kontaklar atesleme konumuna getırıldıgınde yanı hanı kontagı cevırıyoruzda gosterge tablosundakı ısıklar yanıyorya o zaman bır val devreye gırsın yakıtın gecısıne ızın versın aksı durumlarda kontak cevrılı degılken motor calısmazken deponun samandıra cıkısının oralardan yakıt gecısı durdurulsun zaten bu olay olsa ıdı dun aksamkı olayları yasamazdık bu olaylar bıraz argeye gırıyor ama sızler otomıllere cok yakın oldugunuz ıcın butur fıkırlere acık oldugunuz ıcın bana fıkır verebılırsınız dıye dusundum terettutsuz fıkırlerınızı goruslerınızı beklıyorum







  • İlk önce geçmiş olsun çok üzüldüm.Biliyosun işimiz gereği kaza yangın durumuna alıştık ama trafikte zor oluyor.
    şimdi gelelim sistemlere

    1-Kaputu neden açamadın anlamadım ancak sorun halatıysa çelik halatla değişirsin içi spiral şeklinde olanlardan gerçi çoğu öyle ama yok kaputun önden açarkenki kilidindense bunuda yine demir tarzıyla değişir sorunu aşarsın

    2-yarış aracı elektrik şartellerinin çoğu dediğin gibi rölelidir ancak bu akım geldiği sürece çalışır ve sen koldan akımı kesice şarj dinamosu hariç tüm bağlantılar (merkezi sistem yangın söndürücü hariç) durur elelktrik kesilince motorda duracağından şarj dinamosuda sorun yaşatmaz. bunu şu an vaktim yok ancak sonra detaylı olarak yapacaksan yazarım

    3-dediğin sistemler çarpışma anında genmeli ivmeye bağımlı olarak keser bazılarıda tampon sensörlerinden algılar ha sen kontak kapanınca yakıt kesilecek dersen çift çıkışlı bir röleyle sen dahi basitçe yaparsın nolur kontak açılınca rölede açılır ve yakıt otomatiği elektrik bağlantısı arasında elektrik verilir kesilincede artı bu sefer elektro falfle yakıtın geliş ve gidiş hortumunu keser ve sorun yaşanmaz.bunuda detaylı boş bi vaktimde yazarım ama;


    yangın için en iyi tedbir koltuk altında tam dolu ve kontrol edilen söndürücü ve doğru bakım ve zamnında kontrol ve tamirdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fiatci -- 3 Mart 2007; 20:19:52 >




  • Oncelikle bununla gecmis olsun.

    Benzin kesme sistemi icin soyle birsey yapilabilir. LPG li araclarda kullanilan solenoid valf, elektrigi kontaktan alacak sekilde depo ile benzin pompasi arasina baglanir, boylece kontak kapali oldugunda motora benzin gelmez.

    Motor kaput teli icin soyledigini anladim, disi plastiktir ancak icinde metal kilif var. Celik tel de o metal kilifin icinde. Ancak yuksek sicakliktan dolayi metal kilif bile erimis anladigim kadariyla. Bu durumda kaput kilidine modifiye birseyler yapmak gerekir.

    Elektrik kesme icin de mars motoruna giden kalin kablo ile akumulator arasina 300-400 amperlik bir kontaktor konulur. Kontaktor ise role ile surulur. Rolenin baglantisi da iceriden herhangi bir anahtara veya kontaga yapilabilir. Ancak kontaga yapilirsa aracinda alarm, saat gibi donanimlar elektrik kesilince devredisi kalir.

    Bunun disinda o kalin kablo ve baglantilari her bakimda kontrol edilmeli bence. Ayrica daha kolay bir cozum icin aku ile o kalin kablo arasina 300A lik bir sigorta konulabilir.En azindan o kabloda olabilecek bir kisadevre aninda sigorta atacaktir. Aracin diger devreleri ise zaten sigorta kutusundaki sigortalar yardimiyla korunmakta.




  • Arkadaslar daha dogrusu kardeslerım ve abılerım dıyeyım Allah sızden razı olsun Allah sızın basınıza vermesın cuma gunu arabayı evın onune getırık ve motor kısmındakı yanıp erıyen parcaları temızledık bır yerden cıkma parca temını ıcın gorsutuk motorda bısı yok sadece karburator ve hava fıltresı kutusu dıstrıbutor vb parcalar yanmıs cok fazla malıyet tutacagını sanmıyorum ama bu dedıgım olayları mutlaka yapacagım cok gereklı seyler elektrık ve elektronıgım bıraz zayıf oldugu ıcın arastırıyorum dedıklerınızı dedıgınız elemanları falan kaput acılmama olayına gelınce dedıgınız gıbı celık spıral ıcınde celık halat vardı tıpkı debrıyaj halatında oldugu gıbı ısıyı yıyınce celıgın ozellıgı kayboldugundan spıral devre dısı kalıyor ve halıyle acılmıyor zaten debrıyajada basayım dedım tak dedı oda gıttı ısıdan ozellıgını kaybedıyor bunun ıcın dedıgınız gıbı farklı modıfıyeler kullanmak lazım acıl durum ıcın malum acılmaması cok zarara yol actı kaputun acılmıs olsa ıdı cok rahat sekılde sondurulebılecektı...o yakıtı kesme ve elektırıg kesme olayını arastırıyorum yalnız elektırık kesme ısı tamamda elemanlar bellıde bu yakıtı kesme olayını nasıl yapacagız elektrıkle calısan bır vana varmı ısımızı gorecek?
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Pollack-6-Port-Fuel-Selector-Valve-SVO-BIODIESEL_W0QQitemZ270095213713QQihZ017QQcategoryZ6763QQrdZ1QQcmdZViewItem
    bu urun olabılırmı?




  • LPG li araclarda gormussundur otomatik ile karburator arasina bir valf takiyorlar elektrikli. Iste ondan depo ile benzin otomatigi arasina monte ettireceksin ve elektrigi kontak devresine baglanacak,boylece mars kapatildiginda motora benzin de gelmeyecek.
  • pcdata76
    abı bu benzın falan kacırırmı ne dersın?zannedersem gaz yanı lpg sızdırmadıgına gore benzını hıc kacırmaz pekı dayanıklılık konusu nasıl?benzın ozellıgını falan bozmasın?
  • Valfin benzin icin olanini alacaksin. Zaten benzin kacirsa pompa basarken karburatore azda olsa benzin giderdi, kac bar basan pompayi durduruyor sizdirmadan,bir sorun olmaz. Yine benzin icin tasarlandigindan ozelligi de bozulmaz. Benzin icin olanini taktirmalisin, zaten lpg icin olani rekorla baglaniyor, olmaz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • geçmiş olsun

    bendeki clioda kırmızı bir düğme var. onun için sanırım. daha işe yaradığını görmedim, görmeyi de ummuyorum
  • ıyıde o valfın benzın ıcın olanı yokkı? sorun rekor ıse bır sekılde uydurulur nasıl temın edecegım?
  • herkese merhaba ve cok tesekkurler benzın valfını ayarladım eskı tıp karburatorlu otomobıllerde kullanılıyormus zaten benzını kesmek ıcın elektrık olmayınca yakıt kesık olacak elektırık verılınce benzın gecısıne ızın verıcek bu olay tamam kontaktorlerı arastırıyorum calısma pırensıplerını vs yakında otomobıl ıcın uygun olanıda bulurum ıns. vede o 300-400 sıgorta amperlık yanı su asırı kısa devreye magruz kalınan zamanlar ıcın onuda arastıracagım hepnıze tesekkur ederım
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.