Şimdi Ara

Otomobil alınmasını devletin kısıtlaması lazım (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
172
Cevap
2
Favori
5.043
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Hatta eceviti kaldıralım,22 tane bankayı batırsınlar,sonra alacak benzin de bulamayalım.
    Ama bir zamanlar buralar dutluktu benzin ucuzdu diye megafonla bağıralım

    22 bankayı ecevit mi batırmış yoksa bu günkü dünyanın imrendiği sağlam bankacılık sistemini kim kurmuş BDDK rica ederim birilerine sorun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Kısıtlama yapmak yerine genişletme yapmak lazım. Nasıl mı?

    Yollardaki asfalt cillop gibi olacak. En ufak bir çukur, yol daralması vs. olmayacak. Dar yollar genişletilecek veya bir sistemle oradaki trafiğin akışı düzenlenecek.
    Her binanın bir otoparkı olmalı. (Yeni yönetmeliğe göre zemin katında yeterli büyüklükte kapalı otoparkı olmayan binalara ruhsat verilmiyor.) Çarpık kentleşme düzenlenmeli, kaldırımlar düzenlenmeli.
    Köprülerdeki gişeler kaldırılmalı. Bunun yerine daha mantıklı bir sistem getirilmeli.
    İnsanlar trafik konusunda en az 2 senede bir eğitim almalı. Bu yasal bir zorunluluk olmalı. (Zorunlu trafik sigortası gibi.)
    Benzin fiyatları, araç fiyatları, mtv, sigorta vs. hepsinin fiyatları yeniden düzenlenmeli. Minimum fiyata çekilmeli. Böylece kaza yapan pert araçlar yeniden toplanmak yerine hurdaya atılıp yenisi alınabilir ucuz olduğu için. Ayrıca bir araca 10 sene binebilirler bu sayede.

    Ayrıca Japonya örneği vermişsiniz ama Japonya'nın yaşam alanı ile Türkiye'nin yaşam alanı arasında binlerce kilometre fark var.

    +1 her bir cumlesine katiliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araç zorunluluk bence.

    Yanlış ve yetersiz altyapı yüzünden araç sayısını suçlamak yanlış.

    Araç inceleme videolarına bakarsanız özellikle Amerika yollarına ne kadar geniş ve bakımlı yollar olduğunu görürsünüz.

    Doğru olan altyapıya sürekli yatırım yapmaktır ama her yere

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu kısıtlamanın ülkeye giren sıfır araç sayısına kota konularak yapılması da işe yarayabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht


    http://www.sondevir.com/tarihtebugun/118812/anayasa-kitabi-firlatma-krizi-yasandi-2001.html


    Yapmayın ekonomik krizler bir anda çıkmazlar biri bir kitabı attı tuttu diye borsa çökmez dolar yükselmez bunlar daha ziyade medyanın popülist propaganda magazinel anlatımından kaynaklı kraatane tipi efsanelerden ibarettir. Devletlerin ekonomi politikaları ideolojiler üstü protokollere göre yönetilirler örneğin; İslamın katti suret ile faizi yasak ettiği halde İslam coğrafyasındali faiz tabanlı kuruluşlar tabanı aksi olduğu halde SSCB dneminin tasarruf bankası adı altında işlem gören kapital finansal sistemler




  • Parayı zor kazanan vatandaş neden sıfır araç alıp kullanmamazlık yapsın ki ?
    Parayı kolay kazanan vatandaş gidip lüks araç alıyor zaten, devlette bunun üzerine silindir hacmi büyük olan araçtan daha çok vergi alıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ehs55

    bu kısıtlamanın ülkeye giren sıfır araç sayısına kota konularak yapılması da işe yarayabilir.

    içeride arabayı nasıl satın alacaksın şahin 10.000den 20.000e çıkınca belediye otobüsü biletlerinin fiyatı yerindemi sayacak??
  • Manyetik alan fazla etkilemiş arkadaşı. Gecen dünya satış rakamlarını verdi elektro bence Tr satışları olması gerektiğinden az.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biraz temiz hava alırsanız, kafanızı böyle şeylere yormamış olursunuz.

    Asıl büyük sorun, nüfusun hızlı bir şekilde şehirlerde toplanması..
  • dengesiz kalkınma sonucu bu tür sorunlar hep olmuştur.

    zaten devlet vergi ile yeterince kısıtlama yapıyor. en dandik aracın bile üzerinde %50 den fazla vergi yükü var ki araç yatsa bile alınan mtv yi saymıyorum bile ki o da yüksek hacimli araçlarda ciddi bir talep kısıntısına sebep olmakta.

    aslında şu anda ikinci el piyasası bu kadar gelişmiş başka ülke yoktur. insanlar ihtiyaç olarak gördükleri araçların sıfırını almaya paraları yetmediği için ikinci elde ciddi bir talep vardır ülkemizde bunun sonucu olarakta araç sahibi olan kişiler diğer ülkelere kıyasla çok daha fazla fiyatla piyasada satabilecek konuma geliyor. bu da haksız servet transferine sebep oluyor. çünkü ederinden çok daha yüksek bir fiyata sırf vergiler yüzünden alıcılar daha yüksek bir bedel ödüyor.

    yani asıl söylemek istediğim zaman içerisinde zaten yolları dolduracak kadar araç stoğu(ülkede yaşayan kişilerin elinde olan araçlar kastedilmektedir) ülkemizde olacaktır. vergi kısıtlama gibi etkenler sadece hurdaya ayrılması gereken araçların standart kullanım ömründen daha fazla kullanılmasına sebep olmaktadır. bu da ülkedeki refahın düşmesine sebep olmakta.

    ötv denilen şey zaten örtülü gümrük vergisidir. gümrük vergisinden tek farkı şatısta alınıyor olması.

    bir de kişi başına düşen araç sayısı aynı satın alma gücüne sahip ülkeler arasında Türkiye en geri de ne yazık ki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ehs55

    bu kısıtlamanın ülkeye giren sıfır araç sayısına kota konularak yapılması da işe yarayabilir.

    içeride arabayı nasıl satın alacaksın şahin 10.000den 20.000e çıkınca belediye otobüsü biletlerinin fiyatı yerindemi sayacak??

    bu yazdığım aslında çok yüzeysel ama şöyle söyleyim aldığımız ürünü ekonomik ömrünü tamamlayıncaya kadar kullanmakla, gereksiz harcama yapmamakla alakalı aslında -sözüm kıyafet değiştirir gibi araç yada teknolojik ürün değiştirenlere- her çözüm gibi kota çözümü de elbette bir noktada patlayacaktır, değişen parametrelere uygun yeni çözümler üretmek gerekiyor bu durumda.dediğinizde de haklısınız sadece kota koymak da çözüm değil iç pazardaki fiyatlarda kontrol altında kalmalı, yerli araba üretilmeli, toplu taşımada alternatif yollar oluşturulup düzgün şehirler kurulmalı falan ama işin özü bunların hepsini uygulamakta o kadar kolay değil..

    herkesi bilinçlendirmek var bir de.bu zaten zor. fırsat bulduğu anda karşısındaki adamı sömürmeye çalışacak uyanıklar da var tabi.. zaten bunlar olmasa şahinde 10 bin den 20 bin e çıkmaz.. asıl sorun burada bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ehs55

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ehs55

    bu kısıtlamanın ülkeye giren sıfır araç sayısına kota konularak yapılması da işe yarayabilir.

    içeride arabayı nasıl satın alacaksın şahin 10.000den 20.000e çıkınca belediye otobüsü biletlerinin fiyatı yerindemi sayacak??

    bu yazdığım aslında çok yüzeysel ama şöyle söyleyim aldığımız ürünü ekonomik ömrünü tamamlayıncaya kadar kullanmakla, gereksiz harcama yapmamakla alakalı aslında -sözüm kıyafet değiştirir gibi araç yada teknolojik ürün değiştirenlere- her çözüm gibi kota çözümü de elbette bir noktada patlayacaktır, değişen parametrelere uygun yeni çözümler üretmek gerekiyor bu durumda.dediğinizde de haklısınız sadece kota koymak da çözüm değil iç pazardaki fiyatlarda kontrol altında kalmalı, yerli araba üretilmeli, toplu taşımada alternatif yollar oluşturulup düzgün şehirler kurulmalı falan ama işin özü bunların hepsini uygulamakta o kadar kolay değil..

    herkesi bilinçlendirmek var bir de.bu zaten zor. fırsat bulduğu anda karşısındaki adamı sömürmeye çalışacak uyanıklar da var tabi.. zaten bunlar olmasa şahinde 10 bin den 20 bin e çıkmaz.. asıl sorun burada bence

    sizin kastınızı daha net anladım şöyle geliştirdim kendimce araba girişini engellemek yerine yerli veya yabancı yurt içinde trafik tescili tamamlanmış bir arabanın önceden belirlenmiş ekonomik ömürü boyunca her el değişimine ek gelir vergisi sizin kastettiğiniz tedbir anlamına geleceğini düşünüyorum biri aldığı arabayı 6-8-10 yıl gibi sınıfına göre değişken süreler boyu kullanabilse problem çözülürmü ne dersiniz?




  • şu yasakçı zihniyet bi bitmedi gitti, yeni nesilden umutluydum, onlar bizim gibi baskı ve herşeyin yasak olduğu dönemleri görmediler ,,, şu mesajdan sonra anladım ki yasakçılık bizim genlerimize işlemiş işte bunun ilacı yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Manyetizma

    Yıllık belli bir km altında yol giden insanın extra vergi vermesi lazım veya devlet yıllık bu kadar km gitmezsen araç almana izin vermiyorum demesi lazım. Mesala bu sistemin benzeri japonyada var diye biliyorum, garajının büyüklüğüne göre araba alabiliceğin miktar belli oluyor.

    Sebebmi çok açık. Genelde 40+ yaşlardaki insanlar araba alıyor, aldıkları arabaları kapı önünde yatırıyor. İşe servisle gidiyor, memleketine otobüsle, yakın yere yürüyerek. Eee arabayı niye aldın o zaman. Zararları ise

    1) ülke ekonomisine zarar veriyor (cari açık neden artıyor derseniz, bu tip adamlar yüzünden)
    2) park yeri yok zaten, hareket etmeyen arabayla işgal ediyor
    3) genelde araba kullanmayı pek bilmediklerinden trafikte tehlike arz ediyorlar


    Yıllık minumum 5bin km yapılması mesala gayet makul bir km. Günlük işe gidip gelse bundan fazla km yol yapar. Eğer bu kadar km yapan yoksa bosuna almasın araç, gitsin taksiyle gezsin daha ucuza gelir. Öğrenci halimle bu yıl yaptıgım km 16bin, bunun 5bin km si okula git gel. 11bin km tatile gezmeye gitmiş. Hadi memur adam bu kadar yapamaz ama 5binde yapılabilir bişi.

    kaçak mercedes davasından içeri giren tanju geldi aklıma hemen yasaklama deyince.

    bu ne zehir zembelek açıklamalar böyle hangi akla sığar anlaşılır değil..

    insanları kısıtlayamazsınız.

    benim 1:18 diecast kolleksiyonum var her bir modele 300 dolara yakın para veriyorum ve Los angelestan geliyor

    kime ne ve neden..

    yada ot gibi yaşa gitsin




  • Ülke zaten Arabadan gelen gelir ile dönüyor araba almazsa millet sonumuz yunanistan olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    quote:

    Orijinalden alıntı: Manyetizma

    Yıllık belli bir km altında yol giden insanın extra vergi vermesi lazım veya devlet yıllık bu kadar km gitmezsen araç almana izin vermiyorum demesi lazım. Mesala bu sistemin benzeri japonyada var diye biliyorum, garajının büyüklüğüne göre araba alabiliceğin miktar belli oluyor.

    Sebebmi çok açık. Genelde 40+ yaşlardaki insanlar araba alıyor, aldıkları arabaları kapı önünde yatırıyor. İşe servisle gidiyor, memleketine otobüsle, yakın yere yürüyerek. Eee arabayı niye aldın o zaman. Zararları ise

    1) ülke ekonomisine zarar veriyor (cari açık neden artıyor derseniz, bu tip adamlar yüzünden)
    2) park yeri yok zaten, hareket etmeyen arabayla işgal ediyor
    3) genelde araba kullanmayı pek bilmediklerinden trafikte tehlike arz ediyorlar


    Yıllık minumum 5bin km yapılması mesala gayet makul bir km. Günlük işe gidip gelse bundan fazla km yol yapar. Eğer bu kadar km yapan yoksa bosuna almasın araç, gitsin taksiyle gezsin daha ucuza gelir. Öğrenci halimle bu yıl yaptıgım km 16bin, bunun 5bin km si okula git gel. 11bin km tatile gezmeye gitmiş. Hadi memur adam bu kadar yapamaz ama 5binde yapılabilir bişi.

    kaçak mercedes davasından içeri giren tanju geldi aklıma hemen yasaklama deyince.

    bu ne zehir zembelek açıklamalar böyle hangi akla sığar anlaşılır değil..

    insanları kısıtlayamazsınız.

    benim 1:18 diecast kolleksiyonum var her bir modele 300 dolara yakın para veriyorum ve Los angelestan geliyor

    kime ne ve neden..

    yada ot gibi yaşa gitsin

    resim varmı hiç başlık açtınızmı ?? hangi dönem üzerine çalışıyorsunuz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    quote:

    Orijinalden alıntı: Manyetizma

    Yıllık belli bir km altında yol giden insanın extra vergi vermesi lazım veya devlet yıllık bu kadar km gitmezsen araç almana izin vermiyorum demesi lazım. Mesala bu sistemin benzeri japonyada var diye biliyorum, garajının büyüklüğüne göre araba alabiliceğin miktar belli oluyor.

    Sebebmi çok açık. Genelde 40+ yaşlardaki insanlar araba alıyor, aldıkları arabaları kapı önünde yatırıyor. İşe servisle gidiyor, memleketine otobüsle, yakın yere yürüyerek. Eee arabayı niye aldın o zaman. Zararları ise

    1) ülke ekonomisine zarar veriyor (cari açık neden artıyor derseniz, bu tip adamlar yüzünden)
    2) park yeri yok zaten, hareket etmeyen arabayla işgal ediyor
    3) genelde araba kullanmayı pek bilmediklerinden trafikte tehlike arz ediyorlar


    Yıllık minumum 5bin km yapılması mesala gayet makul bir km. Günlük işe gidip gelse bundan fazla km yol yapar. Eğer bu kadar km yapan yoksa bosuna almasın araç, gitsin taksiyle gezsin daha ucuza gelir. Öğrenci halimle bu yıl yaptıgım km 16bin, bunun 5bin km si okula git gel. 11bin km tatile gezmeye gitmiş. Hadi memur adam bu kadar yapamaz ama 5binde yapılabilir bişi.

    kaçak mercedes davasından içeri giren tanju geldi aklıma hemen yasaklama deyince.

    bu ne zehir zembelek açıklamalar böyle hangi akla sığar anlaşılır değil..

    insanları kısıtlayamazsınız.

    benim 1:18 diecast kolleksiyonum var her bir modele 300 dolara yakın para veriyorum ve Los angelestan geliyor

    kime ne ve neden..

    yada ot gibi yaşa gitsin

    resim varmı hiç başlık açtınızmı ?? hangi dönem üzerine çalışıyorsunuz

    F 1 arabaları temam

    Fernando ALONSO taraftarı yım

    pistlerdeki kullandığı tüm araçları topluyorum

    şimdilik 3 tane oldu para ve fırsat buldukça devam edeceğim diğerleri

    ve diğer f 1 araçları ile.

    hotweils marka olanlar çok başarılı minicamps ise orta..




  • bizim millete hiç bir güç mani olamaz bu konuda.. devlet zaten kısıtlamak için binbir çeşit vergi iteliyor yetmiyor oranları yükseltiyor ama trafikte araç sayısı her geçen gün büyüyor. daha nasıl engel olacak, karneye mi bağlayacak!! parayı bastıran herkes araba alma hakkına sahiptir ister üstünden inmez ister koynunda yatırır ister içinde uyur kime ne! trafik ve park sıkıntısı o belediyelerin sorunu, hem memleket istanbul ve izmirden ibaret değil, benim babam köyde yaşar arabası kuzu kuzu yatar ne park engeli var ne trafik
  • Kişi başına düşen araç sayısında dünyada son sıralardayız, ama halen burda araç sayısının daha da azaltılması gerekiyor gibi kanı var. Burda suç araç sahiplerinin değil belediyelerindir.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.