Şimdi Ara

Otomobil alınmasını devletin kısıtlaması lazım (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
172
Cevap
2
Favori
5.043
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benzin ucuzlasın millet tuvalete bile arabayla gider rahat ol
  • Yeterince kısıtlıyor zaten. 1600'e kadar %40, 1600-2000 arasına %80, 2000 üzerine de %160 vergi koymanın başka bir mantığı olamaz.
  • kafaya bak kafaya, yahu gene foruma girdim sinir oldum. ne biçim insanlar giriyor bu foruma veya ne biçim insanlarla yaşıyoruz biz. her şey mübah bunlara, padişah lazım demokrasi fazla hakkaten bu kafadaki adamlara. kısıtlanması lazımmışmış, beyin ameliyatını geliştirseler de taksalar bunun gibi arkadaşlara. demokrasiden, özgürlükten bir haber yahu adam.

    foruma da kızmak lazım, ne diye ciddi alırsınız bunun gibi boş beleş troll bozuntularını da cevap yazarsınız anlamıyorum ki.
  • Şu an devlet araba satın alınmasını engellemiyor..Teşvikte etmiyor. Sadece eski, yeni her türlü araba satın alıp kullanan bütün vatandaşlarının etinden , yağından, sütünden, tüylerinden, sakatatından bol bol faydalanıyor.İlk araba satın alırken kol gibi vergi, kullanırken mecburi trafik sigortası, iki yılda muayene parası, kasko, mtv, benzin, servis, lastik, köprü, otoban..Parası tahsil ediyor. Bir arabayı kaç yıl kullanırsak kullanalım , bu süre içerisinde yaptığımız her ödemede devletin hissesi, geliri var...Özet..Sokakta yolda gördüğünüz binlerce tekeri dönen eski yeni her araba devlete para kazandırıyor..Niye yasaklasın ?..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 21 Şubat 2013; 13:06:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    merak ettim araştırdım,dünyada 1000 kişiye düşen motorlu araç sayısı ülkelere göre nasılmış diye, birkaç tanesini yazıyım (2012 verileri)

    türkiye : 155

    yunanistan :624

    romanya :235

    bulgaristan :393

    almanya :572

    fransa :580

    ingiltere :519

    ispanya :593

    san marino :1263

    polonya :537

    norveç :584

    yeni zelanda :712

    montenegro :262

    meksika :275

    malta :693

    malezya :361


    http://data.worldbank.org/indicator/IS.VEH.NVEH.P3

    hemen ek yapıyorum.


    8 milyon nüfusluk avusturya'da ocak 2013'te 75 milyonluk türkiye'den daha fazla araç satılmış. çünkü avusturya'nın kişibaşı geliri 50500 dolar, türkiye'nin 10500.


    bu kapaklar yeter bu şakşakçı padişah yanlılarına. demokrasiden bir haber zavallılar sizi gidi, yönetim şunun gibilere konu açmayı yasaklasın; yeter artık. iyice boş konu doldu otomobil genel, bu ne BE?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildirayy

    öğrencilerin araba almasına engel olunması lazım:)hatta mümkünse evden okula okuldan eve gidip gelirken toplu taşımayı kullanması engellenmeli..sağlıklı yaşam için hemde zihinleri açılsın diye bisiklet devlet tarafından bedava verilmeli...:)ve özellikle bisiklet kullanımı açısından uygun illerde öğrenim görmeleri teşvik edilmeli..
    genç yaşta vucutlara tembelliğe alışıyor..kalp ve damar saglığı açısındanda heryere araçla gitmeleri uygun değil...:)
    bunda öğrenci olup araba kullananlar için benim tavsiyem...

    Bisikletle Istanbulda bir yerden bir yere gitmeyi denemenizi oneririm. Ben her tarafi celik iskelet, yuksek jipimle bile Istanbul yollarinda otobus altinda kalmama mucadelesi veriyorum. Insanlar kaldirimda yer yok diye yollarda onume atliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ehs55

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ehs55

    bu kısıtlamanın ülkeye giren sıfır araç sayısına kota konularak yapılması da işe yarayabilir.

    içeride arabayı nasıl satın alacaksın şahin 10.000den 20.000e çıkınca belediye otobüsü biletlerinin fiyatı yerindemi sayacak??

    bu yazdığım aslında çok yüzeysel ama şöyle söyleyim aldığımız ürünü ekonomik ömrünü tamamlayıncaya kadar kullanmakla, gereksiz harcama yapmamakla alakalı aslında -sözüm kıyafet değiştirir gibi araç yada teknolojik ürün değiştirenlere- her çözüm gibi kota çözümü de elbette bir noktada patlayacaktır, değişen parametrelere uygun yeni çözümler üretmek gerekiyor bu durumda.dediğinizde de haklısınız sadece kota koymak da çözüm değil iç pazardaki fiyatlarda kontrol altında kalmalı, yerli araba üretilmeli, toplu taşımada alternatif yollar oluşturulup düzgün şehirler kurulmalı falan ama işin özü bunların hepsini uygulamakta o kadar kolay değil..

    herkesi bilinçlendirmek var bir de.bu zaten zor. fırsat bulduğu anda karşısındaki adamı sömürmeye çalışacak uyanıklar da var tabi.. zaten bunlar olmasa şahinde 10 bin den 20 bin e çıkmaz.. asıl sorun burada bence

    sizin kastınızı daha net anladım şöyle geliştirdim kendimce araba girişini engellemek yerine yerli veya yabancı yurt içinde trafik tescili tamamlanmış bir arabanın önceden belirlenmiş ekonomik ömürü boyunca her el değişimine ek gelir vergisi sizin kastettiğiniz tedbir anlamına geleceğini düşünüyorum biri aldığı arabayı 6-8-10 yıl gibi sınıfına göre değişken süreler boyu kullanabilse problem çözülürmü ne dersiniz?

    hocam kastettiğim şey aslında gereksiz kullanımı, gereksiz araç alınıp satılmasını engellemek, -adam gidiyor arabasının hiçbir sorunu olmadığı halde kaliteli olsa bile ben bundan sıkıldım diyip borca giriyor yeni araba alıyor, bizim şu an kullandığımız araç 2000 yılında alındı 87.000 km de mesela yağı suyu sigorta bakım herşey tam zamanında ve yetkili serviste yapıldı.Gün içinde gitmek istediğimiz yere de istisnalar hariç toplu taşıma kullanıyoruz.Bu araç meselesi de esasında zorlamayla olacak iş değil, toplu taşımada büyük imkanlar olsa ve sokaktaki insanlar düzgün olsa(eğitim, bilinç vs.vs.) aslında bunları konuşuyor olmazdık. Asıl sorun bilinçli insan yetiştirmek bence..

    Asıl konumuza gelirsek, zorlama değilde teşvik daha doğru bence, bazı avrupa ülkeleri nasıl belli bir yaştan sonra arabalarını diğer ülkelere satıyorsa bizde de bir şekilde sirkülasyon sağlanacak, atıyorum 20 yaşına gelen arabalar hurdaya çıkacak, hurda araç sahiplerine daha büyük teşvikler olacak, aracını uzun süre değiştirmeden kullanıp hurdaya çıkaranlar için daha da büyük teşvikler olacak, arabasını 7-8 sene değiştirmeyenler daha az vergi verip her el değişiminde 1 üst dereceden vergiye tabi olacak vs...
    Bir de ulaşım imkanları arabaya nerdeyse hiç ihtiyaç olmayacak kadar iyi olacak, aracını 15 yıldan uzun süre kullanıpta hurdaya ayıranlara sıfır araç alırlarsa ötv'de güzellik yapılabilir ayrıca,

    diyelim ki bunları yaptık ;
    Bu seferde her şey satıldığı, üretime dayalı ekonomi olmadığı için devletin geliri azalacak, onu nasıl hallederiz bilemiyorum..

    sonuçta ben bu işin uzmanı değilim kendimce bulmaya çalıştığım çözümler saçma da olabilir ama fikirlerim böyle..




  • yaşam alanımızın her geçen gün arabalarla kısıtlanması gün günden artıyor

    ben destekliyorum

    gerekli yazıyı hazırlayın gerekli yerlere göndermeye hazırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Manyetizma

    Yıllık belli bir km altında yol giden insanın extra vergi vermesi lazım veya devlet yıllık bu kadar km gitmezsen araç almana izin vermiyorum demesi lazım. Mesala bu sistemin benzeri japonyada var diye biliyorum, garajının büyüklüğüne göre araba alabiliceğin miktar belli oluyor.

    Sebebmi çok açık. Genelde 40+ yaşlardaki insanlar araba alıyor, aldıkları arabaları kapı önünde yatırıyor. İşe servisle gidiyor, memleketine otobüsle, yakın yere yürüyerek. Eee arabayı niye aldın o zaman. Zararları ise

    1) ülke ekonomisine zarar veriyor (cari açık neden artıyor derseniz, bu tip adamlar yüzünden)
    2) park yeri yok zaten, hareket etmeyen arabayla işgal ediyor
    3) genelde araba kullanmayı pek bilmediklerinden trafikte tehlike arz ediyorlar


    Yıllık minumum 5bin km yapılması mesala gayet makul bir km. Günlük işe gidip gelse bundan fazla km yol yapar. Eğer bu kadar km yapan yoksa bosuna almasın araç, gitsin taksiyle gezsin daha ucuza gelir. Öğrenci halimle bu yıl yaptıgım km 16bin, bunun 5bin km si okula git gel. 11bin km tatile gezmeye gitmiş. Hadi memur adam bu kadar yapamaz ama 5binde yapılabilir bişi.

    öyle yapıcağına devlet daha geniş yollar ve daha çok otopark yapsa ve vergileri hafifletsede hem herkes araba sahibi olsa hemde trafik olmasa?????




  • Büyük kentlerde tomobil ile ulaşım sorununu çözmek zaten denenmiş ve bir noktada tıkanmaya mahkum olduğu kanıtlanmış bir yöntemdir. Yol genişletmek, kavşak, köprü-viyadük yapmak sadece günü kurtarır. Otomobili kısıtlamak bu durumda bambaşka bir saçmalık olur, henüz alternatifi yok. Çözüm; şehrin tamamını kapsar 24 saat işler metro ağı ile ekonomik ulaşım imkanı sunmaktır. Bunu gerçekleştirdikten sonra şehir merkezinde hususi araç ile girmek isteyenden istersen 50 TL ayakbastı parası al. Yukarıda da istatistikleri verilmiş, nüfusa oranla otomobil tüketimi en düşük ülkelerden biriyiz. Yöneticiler "yav vatandaş çok fazla araba alıyor" palavralarıyla vakit harcayıp insanlarında vaktini harcatacağına, asli görevleri olan toplutaşım hizmetlerini icra etsinler. Kamu kaynaklarını seçimden seçime cülus dağıtarak sarf etmektense kalıcı işlere yatırım yapsınlar. Fakat sadece yöneticiyi suçlamakta hata, çünkü bu toplum böyle projelerle uğraşan ve kendisine rüşvet vermeyen yöneticiyi muhtemelen bir sonraki seçimde tercih etmez.




  • cari aciga kesin çözüm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada bu tür saçma konuların sonu gelmez o yola girerseniz. Mesela ekmek sarfiyatı konusuluyor. Yıl içerisinde çöpe giden ekmek sayısından filan bahsediliyor.
    Aynı mantıkla gidelim. Ekmek karneye bağlanmalı, kişinin kilo-boy vs. durumları göz önüne alınarak günlük tüketeceği ekmek ona göre ayarlanmalı. Düşünsenize daha az ziyan, daha az buğday ekilmesi, daha az gübre kullanılması, daha az nakliyat, daha az mazot vs. çevreye verdiğimiz zararın azalması da kaymağı olur. Yine elektronik eşya da önemli. Canımız sıkıldıkça ev yeniliyoruz. Kişilerin aylık gelirlerine bakılmalı, hele öğrenciysen filan elektrik bile lüks tüketime girmeli.
  • "Devlet"in başındakiler önce "devlet"e alınan ya da kiralanan taşıtlarda bir kısıtlamaya-tasarrufa gidip samimiyetlerini ispat etsinler, gerisi gelir zaten.
  • Hala koyulmadiysa biri yav he he gif'ini koyabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unorthodox

    />


    Bu da iyiymis yolda yururken yerlere yatiyordum neredeyse

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  •  Otomobil alınmasını devletin kısıtlaması lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Arkadaşım tebrik ederim fikirlerinden ötürü. Zaten senin gibi düşünenler şu an ülkeyi yönetiyor.
    Sen de bu kafayla oralara kadar geleceksin mutlaka.

    Bak adamlar araba az alınsın diye %40 %80 öteve diye bişey icat etmişler zaten.
    Dolayısıyla senin dediğin fikri çalmışlar hacı.

    Ama çelişki de var bu işte.

    Mesela heryere arabayla mı gidilir lan ver coşkuyu benzine kımıldayamasın emekli amca bir yere.
    Araba evin önünde yatar hale gelmiş oldu mu sana...

    Heee dur bu emekli amca arabayı az kullanıyo. Dur şuna bi de az kullanıyon deyip iki üç vergi mergi bişeyler daha çakalım


    SİZ BURADA afedersin MİLLETLE VAŞŞAK MI GEÇİYOSUNUZ GÜZEL KARDEŞİM.

    Çok sevdiğim bir sözle mesajımı sonlandırıyorum.

    NE MOZAYİĞİ LAN




    hep bu bölüme yaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orijinalden alıntı: Unorthodox

    />


    Bu da iyiymis yolda yururken yerlere yatiyordum neredeyse

    Verilecek en güzel tepki.




  • Konuyu açan arkadaşım gerçekten insanları hemen yargılayan bir insan değilim ama konuyu açarken, düşüncelerini bize aktarırken çok düşündün mü? Mesela mesajını yazdıktan sonra tekrar okuyup, bunu ben şunu anlatmak için yazdım ama düşünmeden yazmışım acaba yanlış anlaşılır mı diye düzeltme gereği hissediyor musun?


    Ülkemizin cari açığına neden olan şey otomobil ithalatından ziyade enerji ithalatından kaynaklanıyor. Türkiye 2010 yılında 38,5 Milyar Dolar ham petrol ve doğalgaz ithal ederken aynı dönemde 13.4 Milyar dolar kara taşıtı ithal etmiştir. Yani çok araç alınmasından ziyade çok araç alınarak kullanılması cari açığa neden oluyor. Adam yakıt kullanmadan vergi geliri sağlıyor devlete...

    Öncelikle yaşım 30 ve yılda 15 ile 20.000 Km yol yapıyorum. Ancak araba alıpta evinin önünde yatıran adama neden kızılması gerektiğini anlamadım. Araba ihtiyaçtır. Kimisine her gün, kimisine hafta sonları, kimine göre ise ACİL durum anında. Adamın evinin önünde araba bekletmesi kimseyi ilgilendirmez. Senin aracını çok kullanıyor olman sana park yeri hakkı doğurmuyor ki...

    Aracını az kullanan adamın araba kullanmadığı konusunda genelleme yapıyorsun. Belki de sen kurallara uygun araba kullanmadığın için o adamın araba sürüşü seni rahatsız ediyor olabilir mi acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.