Şimdi Ara

Otomobil alınmasını devletin kısıtlaması lazım (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
172
Cevap
2
Favori
5.043
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mtv artsın, benzine vergi gelsin, belli km altind giden vergi versin...

    bu neyin kafası.? şuanda vergi mükellefi değilsiniz sanırım. buda aslında kendi kazandığınız parayı pek harcamadığınız yada kazanmadığınız anlamına geliyor.

    sana kısa bir özet geçeyim. çalışıyorum hemde bazı günler 15saat. emeğimin karşılığı diye bana verilmesi gereken paranın neredeyse %40ına devlet el koyuyor. neden? gelir vergisi.
    sonra ben bu paranın bir kısmını yaşamım için gerekli zaruri ihtiyaçlarım için harcarken kdv ödemeye basliyorum % 18.
    hatta bazıları lükse girdiği için özel tüketim vergiside ödüyorum %8
    hatta zaruri faturalarıma milletin çaldığı elektriğin parası falan ekleniyor.
    hatta 14yıl önce olmus deprem için ve artık yürülükte bile olmayan 8 yıllık egitime katkı içinde para ödüyorum.
    aldığım ürünleri tükettikten sonra çöpü için çöp vergisi bile ödüyorum.
    arabayı 2000cc üstü alacak olsam %130 vergi var haberin varmı? bir tane kendine aldıysan birbucukta devlete alıyoruz.
    daha ne yapıcaz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    gayet mantıklı ben artık 600metre ötedeki yere bile arabayla gidiyorum, o kadar tembelleştiki vucudum. Araba alan 25yaş altı kişilere spor yapılması zorunlu hale getirilebilir, spor yapmayana ceza veya araba alınmama durumu koyulabilir.

    He siz konuyu sabote etmek için yazdınız o ayrı mesele


    quote:

    Orijinalden alıntı: Manyetizma

    quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    Bu kadar saçma bir teklif görmedim. isteyen parası olan herkes araç alabilir buna kısıtlama getirilemez. Ne yani 5000km altı yapan adam araç almasın.

    Sorun burda işte, param var istediğimi yaparım mantığından dolayı saçma sapan harcamalar yapıyoruz


    konu sahibinin çok ilginç yaklaşımları var, devletin insan hayatındaki yeri hakkında ütopya tarzı bir eseri başarıyla yazabileceğinden eminim. Adını da 2023 koyarız




  • merak ettim araştırdım,dünyada 1000 kişiye düşen (2 tekerliler hariç) motorlu araç sayısı ülkelere göre nasılmış diye, birkaç tanesini yazıyım (2012 verileri)

    türkiye : 155

    yunanistan :624

    romanya :235

    bulgaristan :393

    almanya :572

    fransa :580

    ingiltere :519

    ispanya :593

    san marino :1263

    polonya :537

    norveç :584

    yeni zelanda :712

    montenegro :262

    meksika :275

    malta :693

    malezya :361


    http://data.worldbank.org/indicator/IS.VEH.NVEH.P3



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dionysos_07 -- 21 Şubat 2013; 12:54:18 >




  • Bence de herkesin konu açmasını DH yönetiminin kısıtlaması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: colibaly

    Bence de herkesin konu açmasını DH yönetiminin kısıtlaması lazım.

    budur +1.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yaş kaç? (Bence parası olmayanı öldürelim)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rindaman -- 21 Şubat 2013; 1:21:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    Bu kadar saçma bir teklif görmedim. isteyen parası olan herkes araç alabilir buna kısıtlama getirilemez. Ne yani 5000km altı yapan adam araç almasın.

    Aynen

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • trafigi rahatlatmak için dünyada çok farklı çeşitler var. bildigim kadarıyla new yorkta ve norveçte şehir içine araçla girmek ücretli yaklaşık 10$ kadar.. yani e5te gidiyosun maltepe merkeze gideceksin ücret ödemek zorundasın.. tam bizim millet için geliştirilmiş bi sistem aslında bizim millete paralı dersen çok mecbur olmadıkça girmez şehir içine.. bide kafana göre boş buldugun her yere park edemiyosun yani bizdeki gibi 4 şeritli yolu sagdan soldan park edip 2 şerite indiremiyosun yapamazmısın yaparsın bedelini agır ödersin..
  • Yine gelmiş Istanbul-Ankara gibi büyükşehir çerçevesinden bakınan, hükümet yanlıları...

    Gidin, o değerli popolarınızı kaldırın, Anadolu'yu gezin bakalım, aile başı kaç araç varmış?? Toplu ulaşım çalışıyor muymuş?

    Ekonomi yazarlarını takip edin, kendi bakanlarınız bile cari açığın en büyük sebeplerinin enerji ithalatı olduğunu belirtiyor... Millet araba almayınca bu milyar dolarlık rakamlar ne kadar azalır sanıyorsunuz?

    Makarna ve kömüre tav olmanızı anlıyorum, ihtiyaç meselesidir de, nasıl bu kadar dar vizyon ediniyorsunuz anlamak gerçekten güç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Manyetizma

    Yıllık belli bir km altında yol giden insanın extra vergi vermesi lazım veya devlet yıllık bu kadar km gitmezsen araç almana izin vermiyorum demesi lazım. Mesala bu sistemin benzeri japonyada var diye biliyorum, garajının büyüklüğüne göre araba alabiliceğin miktar belli oluyor.

    Sebebmi çok açık. Genelde 40+ yaşlardaki insanlar araba alıyor, aldıkları arabaları kapı önünde yatırıyor. İşe servisle gidiyor, memleketine otobüsle, yakın yere yürüyerek. Eee arabayı niye aldın o zaman. Zararları ise

    1) ülke ekonomisine zarar veriyor (cari açık neden artıyor derseniz, bu tip adamlar yüzünden)
    2) park yeri yok zaten, hareket etmeyen arabayla işgal ediyor
    3) genelde araba kullanmayı pek bilmediklerinden trafikte tehlike arz ediyorlar


    Yıllık minumum 5bin km yapılması mesala gayet makul bir km. Günlük işe gidip gelse bundan fazla km yol yapar. Eğer bu kadar km yapan yoksa bosuna almasın araç, gitsin taksiyle gezsin daha ucuza gelir. Öğrenci halimle bu yıl yaptıgım km 16bin, bunun 5bin km si okula git gel. 11bin km tatile gezmeye gitmiş. Hadi memur adam bu kadar yapamaz ama 5binde yapılabilir bişi.

    Cok mantiksiz. Cari acigi sadece araba piyasasi mi etkiliyor? Cari acigi azaltmak istiyorlarsa uretim yapsinlar ihracati artirsinlar. İnsanlarin tuketim ozgurlugunu kisitlayamazsiniz.Kapitalist bir ekonomide boyle bir teklif sacma otesi. İsteyen istedigini alir. Otopark sorunu diyosun ama o zaman devlet izin vermeyecekti boyle yapilanmaya onaylamayacakti otoparksiz evleri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yol kenarında yatan arabanın cari açık yarattığını düşünüp tamamına yakınını dışarıdan aldığımız benzinin cari açık yaratmasına ulaşamamak da değişik bir durum gerçekten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ibiskom -- 21 Şubat 2013; 2:36:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Yine gelmiş Istanbul-Ankara gibi büyükşehir çerçevesinden bakınan, hükümet yanlıları...

    Gidin, o değerli popolarınızı kaldırın, Anadolu'yu gezin bakalım, aile başı kaç araç varmış?? Toplu ulaşım çalışıyor muymuş?

    Ekonomi yazarlarını takip edin, kendi bakanlarınız bile cari açığın en büyük sebeplerinin enerji ithalatı olduğunu belirtiyor... Millet araba almayınca bu milyar dolarlık rakamlar ne kadar azalır sanıyorsunuz?

    Makarna ve kömüre tav olmanızı anlıyorum, ihtiyaç meselesidir de, nasıl bu kadar dar vizyon ediniyorsunuz anlamak gerçekten güç.

    Demek istediklerimi anlatmışsınız hocam.
    Hükümet yanlısı insanlar ne amaçlıyor anlamış değilim.Bir insan bu kadar kıt olur.

    Yılda 10.000 km yapıyorum ve aracım var.Her zamanda olacak.Milletin ağız kokusunu çekecek değilim.Neler yaşanılacağını hepimiz biliyoruz.Acil bir durum olsa taksi gelene kadar ya da komşuyu ikna edene kadar hastayı toprağa verirler.

    Şu an sinirlerim zıpladı.Daha fazla yazmayacağım.Lanet olsun kömüre.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Manyetizma

    Yıllık belli bir km altında yol giden insanın extra vergi vermesi lazım veya devlet yıllık bu kadar km gitmezsen araç almana izin vermiyorum demesi lazım. Mesala bu sistemin benzeri japonyada var diye biliyorum, garajının büyüklüğüne göre araba alabiliceğin miktar belli oluyor.

    Sebebmi çok açık. Genelde 40+ yaşlardaki insanlar araba alıyor, aldıkları arabaları kapı önünde yatırıyor. İşe servisle gidiyor, memleketine otobüsle, yakın yere yürüyerek. Eee arabayı niye aldın o zaman. Zararları ise

    1) ülke ekonomisine zarar veriyor (cari açık neden artıyor derseniz, bu tip adamlar yüzünden)
    2) park yeri yok zaten, hareket etmeyen arabayla işgal ediyor
    3) genelde araba kullanmayı pek bilmediklerinden trafikte tehlike arz ediyorlar


    Yıllık minumum 5bin km yapılması mesala gayet makul bir km. Günlük işe gidip gelse bundan fazla km yol yapar. Eğer bu kadar km yapan yoksa bosuna almasın araç, gitsin taksiyle gezsin daha ucuza gelir. Öğrenci halimle bu yıl yaptıgım km 16bin, bunun 5bin km si okula git gel. 11bin km tatile gezmeye gitmiş. Hadi memur adam bu kadar yapamaz ama 5binde yapılabilir bişi.

    sana mı soracak millet araç alıp almıyacağını? sana ne kaç km gittiğinden alır garajına biblo gibi koyar seyredip yalar sana mı soracak ne yapacağını? İngiltere'de mi olmuştu Fransa'da mı hatırlamadığım olayı yaşamak istiyorlarsa sana ne?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildirayy

    öğrencilerin araba almasına engel olunması lazım:)hatta mümkünse evden okula okuldan eve gidip gelirken toplu taşımayı kullanması engellenmeli..sağlıklı yaşam için hemde zihinleri açılsın diye bisiklet devlet tarafından bedava verilmeli...:)ve özellikle bisiklet kullanımı açısından uygun illerde öğrenim görmeleri teşvik edilmeli..
    genç yaşta vucutlara tembelliğe alışıyor..kalp ve damar saglığı açısındanda heryere araçla gitmeleri uygun değil...:)
    bunda öğrenci olup araba kullananlar için benim tavsiyem...

    Buda konuyu açan boş kişiliğe cok guzel bır kapak olur dilediği şekilde kullanabilir kapaği...
  • Bu işler bizi aşar daha forumda binlerce cevap yazipda ilk mesajı alıntılamaya çalışanlar var düşün sen gerisini birde cari açığı falan anlatmaya çalışıyorsun...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ŞİMDİ BEYLER SORUYORUM SİZE, ÖZELLİKLE BÜYÜK HARFLE YAZIYORUM Kİ DİKKAT ÇEKSİN.

    BU MİLLET BU KADAR SIFIR KM ARAÇ ALDI 2-3 YIL İÇERİSİNDE. BU ARABALARI İKİNCİ ELDE KİME SATACAKSINIZ ACABA? PİYASA ARABA DOLDU TAŞTI YAHU, HER ANA CADDE DE BİR İKİ TANE GALERİ VAR. ÖNLERİNDE SON MODEL ARABALAR.

  • cok sacma bir fikir bence, ayni mantikla hersey yasaklansin o zaman. telefonla az konusan yeni cep telefonu alamasin, az yemek yiyen rejim yapan daha az tuvalete gitsin tuvaletler asinmasin
  • Devlet kendi kolunumu kesicek , ne biçim vergi kaldırıyorlar o arabalardan, benzinden, onuda alamazsa sen gõr ekmeğin fiyatını peynirin fiyatini suyun fiyatını.. ekonomik kriz olmuyorsa bu vergilerden dolayı olmuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yukarıda arkadaşlar verileri koyuyor. Türkiye sanıldığı gibi çok sıfır araç satılan bir ülke değil. Nüfusa oranladiginda alt sıralarda yer alıyor. Yine 1000 kişiye düşen araç sayısı verilmiş ve en düşük ülkenin bizim ülke olduğu görülüyor. Buna rağmen kusura bakmasınlar ama kıt kafalilar hala bu kadar sıfır araba satışı ney yav diye yorum yapıyorlar. Kardeşim biraz dünyaya bakın bizim çok da sıfır araba almadığımızi görürsünüz. Istanbul izmir ankara gibi şehirlerde toplu taşıma daha düzgün işliyor. Anadolu da hala uyduruk minübüsler kullanan saati doldukça şeklinde işleyen güzergahlar var. Bazen arabaya mecbur kalıyorsunuz. Olmasa hayat kalitemiz çok düşüyor. Gelelim konu başlığını açan arkadaşa. Zaten bir sürü cevap yazılmış ama bu tür konularda çözüm bazı şeyleri kısıtlayarak olmaz. Başka önlemler veya teşvikler ortaya koyarsın. Ben eminim metronun düzgün işlediği yerde aracıyla giden insanların çoğu hemen aracı bırakır ve metroya döner mesela. O yüzden yasaklama gibi saçma sapan konulara girmemek lazım. Hele sizin gibi öğrenci arkadaşların bunu yapması daha da kötü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.