Şimdi Ara

Otomobil satışlarını Asgari Ücreti bize yakın olan ulkelerle karşılaştıralım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.176
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Listeye göre asgari ücrette sıralamada 26dayız. Bizden sonra Çin geliyor oda 1400 dolara yakın asgari ucretle işçi çalıştırdığından bariz fark var ve listeye eklemedim. (EKLEME: ÖTV KDV mtv sigorta ve benzin fiyatlarını da düşündğümüzde bizim asgari ücrette çini yakaladığından Çin'i de listeye ekleme kararı altım.)

    20: Portekiz - Asgari ücret: 9,431 Dolar (Yıllık)
    21: Güney Kore - Asgari ücret: 9,121 Dolar (Yıllık)
    22: Arjantin - Asgari ücret: 9,094 Dolar (Yıllık)
    23: Hong Kong - Asgari ücret: 8,132 Dolar (Yıllık)
    24: Tayvan - Asgari ücret: 7,980 Dolar (Yıllık)
    25: Bahamalar - Asgari ücret: 7,800 Dolar (Yıllık)
    26: Türkiye - Asgari ücret: 7,032 Dolar (Yıllık)

    Buna göre diğer ülkelerle ülkemizdeki otomobil satışlarını kıyaslamak daha mantıklı. Tabiki oralarda da ÖTV olmadığından bizden bu konuda daha refahta oldukları kesin...

    Dünya Geneli:
    http://focus2move.com/world-best-selling-car/

    Portekiz:
    http://focus2move.com/portugal-best-selling-cars/
    http://bestsellingcarsblog.com/category/portugal/

    Kore:
    http://focus2move.com/korea-best-selling-cars/

    Taiwan İlk yarı:
    http://focus2move.com/new-record-posted-by-the-taiwanese-auto-market-in-first-half/

    Arkadaslar linkleri takıp edin diger verilere de ulaşabılırsınız. Çok zamanımı çalıyor tek tek ulaşmak kusura bakmayın biraz guncelleme yavas olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi udmexpert -- 25 Ocak 2016; 21:20:19 >







  • Paranın alım gücü (gelir/brüt fiyat) bakımından karşılaştırırsanız zaten facia olduğumuz görülüyor. Ancak bu kadar satışın yapılmasında ruhsal ve sosyo-kültürel toplumsal tercihlerin fark yarattığı da net. Senden milli gelir ve vergi yükü bakımından 10 kat daha iyi alım gücü olan birçok sıradan İngiliz vatandaşı gidipte kredi ile BMW 520 almaz, kredisizde almaz. Alan varsa da, Türk vatandaşından sayı olarak kat kat azdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 25 Ocak 2016; 15:08:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yazları Yunanistan'da görüştüğümüz kışları Almanya'da yaşayan hem Yunanistan hemde Almanya hükümetlerinden emekli bi amca tanıyorum. Adam 3-4 sene önce konuşurken Yunanistan'daki bi arsasını 60 bin €ya sattığını sonra Almanya'ya gidince bir kısmıyla arabasını değiştirdiğini kalanını da bankaya yatırdığını söyledi. Ben de hayırlı olsun diyerek ne marka araba aldığını sordum 18 bin € ya 3 bin km de w169 kasa mercedes A serisi almış. Abi biraz daha ekleyip E serisi falan alsaydın ya dediğimde 8 bin daha versem 1 sene daha yaşlı e serisi alabiliyordum ama ne gerek var zaten yengenle ikimiz biniyoruz arabaya çok büyük arabaya ihtiyaç yok büyük arabanın derdi büyük oluyor dedi. Çok şaşırdım ve o an Almanların hayata bakış açıları konusunda ilk ışık parlamıştı.

    bizdeki o alabildiğimin en iyisini almalıyım, borcum olsun ama arabam en iyisi olsun, kenarda para duracağına araba alayım şanım yürüsün, fulünü alayım komşulara havam olur gibi düşüncelerin hiçbiri adamlarda yok.




  • Meseleyi sadece rakamlara indirgerseniz çok büyük yanılgıya düşersiniz... İşin sosyoekonomik noktaları daha belirgin farklar göz önüne seriyor...

    İlk konu; vergi... Aracı kdv ötv dahil satmayacaksın... Satış fiyatını 30Bin yazacaksın, kdv yi ötvyi ayrı ayrı yazıp fiyatı toplam 80Bin diyeceksin, vatandaş parasının ne kadarı üreticiye ne kadarı devlete gidiyor görecek... Sonra diyecek ki ulan arabayı üreten şirketin 3 katı parayı alan devlet neden kendi aracını üretmiyor.. Bunu markette benzinlikte her yer de yapacaksın... Aldığın 100 liralık gıdanın 15 lirasının vergi olduğunu bilecek vatandaş, o 15 liranın karşılığını talep edecek...

    İkinci konu; zihniyet... Avrupada insanlar bindikleri arabayla, oturdukları evle bir saygınlık kazamazlar. 2 unsur vardır onlarda ya para ya da eğitim... Para eski avrupadaki soylu sınıfını, eğitim ise kiliseyi yerle bir eden bilim sınıfını temsil ediyor... Biz de ne var gösteriş, lüx, ihtişam... bunlar bizim hangi özelliklerimizi temsil ediyor? hiç birini! klasik tüketim toplumu olmanın sonucu, para harcayarak saygınlık kazanmaya çalışma tribi...7

    Liste böyle uzar gider, ancak önemli unsurlar bunlar..




  • öncelikle asgari ücretin miktarından daha önemlisi nüfusun yüzde kaçı asgari ücretle çalışıyor o.

    asgari ücretle çalışanlar toplam çalışanların yüzde 45'i şu anda. kayıt dışını falan saymıyorum.

    oysa normal ülkelerde asgari ücret sadece bahşişin çok bol olduğu işlere ya da yeni işe girenlere geçici olarak verilir. yüzde 5 civarında falandır.
  • Türkiye'de asgari ücret yıllık 7,032 Dolar değil, 5200 dolar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: weycell1905

    Türkiye'de asgari ücret yıllık 7,032 Dolar değil, 5200 dolar.

    Brüt sanirim degerler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    öncelikle asgari ücretin miktarından daha önemlisi nüfusun yüzde kaçı asgari ücretle çalışıyor o.

    asgari ücretle çalışanlar toplam çalışanların yüzde 45'i şu anda. kayıt dışını falan saymıyorum.

    oysa normal ülkelerde asgari ücret sadece bahşişin çok bol olduğu işlere ya da yeni işe girenlere geçici olarak verilir. yüzde 5 civarında falandır.

    Öyle olması gerekir zaten. Asgari ücret ancak üniversitede öğrenciyken boş zamanlarını değerlendirmek için çalışana ödenmesi gereken maaş. Üniversite mezununa asgari ücret verirsen o komik bir davranış olmuş oluyor. Ne yazık ki şu an üniversite mezunlarının da çoğunluğu asgari ücret alıyor.

    Bence esas sorun gelir dengesizliği. Mesela bu konudaki verilere bakıp Bağdat Caddesi'ne inseniz inanamazsınız.




  • koreliler baya milliyetçi sanırım. yada kendi markaları diğerlerinden çok ucuza satılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lifeblood6

    Meseleyi sadece rakamlara indirgerseniz çok büyük yanılgıya düşersiniz... İşin sosyoekonomik noktaları daha belirgin farklar göz önüne seriyor...

    İlk konu; vergi... Aracı kdv ötv dahil satmayacaksın... Satış fiyatını 30Bin yazacaksın, kdv yi ötvyi ayrı ayrı yazıp fiyatı toplam 80Bin diyeceksin, vatandaş parasının ne kadarı üreticiye ne kadarı devlete gidiyor görecek... Sonra diyecek ki ulan arabayı üreten şirketin 3 katı parayı alan devlet neden kendi aracını üretmiyor.. Bunu markette benzinlikte her yer de yapacaksın... Aldığın 100 liralık gıdanın 15 lirasının vergi olduğunu bilecek vatandaş, o 15 liranın karşılığını talep edecek...

    İkinci konu; zihniyet... Avrupada insanlar bindikleri arabayla, oturdukları evle bir saygınlık kazamazlar. 2 unsur vardır onlarda ya para ya da eğitim... Para eski avrupadaki soylu sınıfını, eğitim ise kiliseyi yerle bir eden bilim sınıfını temsil ediyor... Biz de ne var gösteriş, lüx, ihtişam... bunlar bizim hangi özelliklerimizi temsil ediyor? hiç birini! klasik tüketim toplumu olmanın sonucu, para harcayarak saygınlık kazanmaya çalışma tribi...7

    Liste böyle uzar gider, ancak önemli unsurlar bunlar..

    o konuda haklısınız. Ayranı yok içmeye hesabı da gayet bol.. SAnırım Çini de listeye dahil etsem iyi olacak. ÖTV KDV benzin fiyatları nı dakatarsak bizim asgari ücret çinle kafa kafaya geliyor sanırm




  • guncel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lifeblood6

    Meseleyi sadece rakamlara indirgerseniz çok büyük yanılgıya düşersiniz... İşin sosyoekonomik noktaları daha belirgin farklar göz önüne seriyor...

    İlk konu; vergi... Aracı kdv ötv dahil satmayacaksın... Satış fiyatını 30Bin yazacaksın, kdv yi ötvyi ayrı ayrı yazıp fiyatı toplam 80Bin diyeceksin, vatandaş parasının ne kadarı üreticiye ne kadarı devlete gidiyor görecek... Sonra diyecek ki ulan arabayı üreten şirketin 3 katı parayı alan devlet neden kendi aracını üretmiyor.. Bunu markette benzinlikte her yer de yapacaksın... Aldığın 100 liralık gıdanın 15 lirasının vergi olduğunu bilecek vatandaş, o 15 liranın karşılığını talep edecek...

    İkinci konu; zihniyet... Avrupada insanlar bindikleri arabayla, oturdukları evle bir saygınlık kazamazlar. 2 unsur vardır onlarda ya para ya da eğitim... Para eski avrupadaki soylu sınıfını, eğitim ise kiliseyi yerle bir eden bilim sınıfını temsil ediyor... Biz de ne var gösteriş, lüx, ihtişam... bunlar bizim hangi özelliklerimizi temsil ediyor? hiç birini! klasik tüketim toplumu olmanın sonucu, para harcayarak saygınlık kazanmaya çalışma tribi...7

    Liste böyle uzar gider, ancak önemli unsurlar bunlar..

    Lüks Alman markalarının birçoğu net fiyat ile vergili fiyat ayrımını internet sitelerindeki fiyat tablolarında açıkça gösteriyor. Diğer markalarda bu uygulama yok. Galeriye gidip direkt fiyatına bakan ve internetten habersiz müşteriler elbet bu farkı göremiyor.

    İkinci konuda da %100 haklısınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: weycell1905

    Türkiye'de asgari ücret yıllık 7,032 Dolar değil, 5200 dolar.

    2016 zammı geldikten sonra net 4 800 dolar oldu zamdan öncesi 3 960 dolardı.
  • Ben bu adaletsizliğe çok uzun bir zaman evvel , hesabımın imza bölümünde değinmiştim arkadaşlar. Bir bakın
  • asgarı ucret dusuk olmazsa ulkeye yenı yatırımda gelmez. Hele kı su teror ortamında zaten yabancı yatırımlar durdu. Terorun amacı da bu bır bakıma
  • 1-2 aydir otomobil basliklarini takip ediyorum. Herkesin derdi otomobil, otomobil satislari, markalar ne zaman ne ciakrtacak. Ciddi ciddi sormak istiyorum.

    "Otomobil" Turkiyede neden bu kadar onemli ve diger ulkeler ile bu kadar karsilastirma yapiliyor?
    Sehiricinde yasayan birisinin otomobili olmasa, a noktasindan b noktasina gidemez mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Paranın alım gücü (gelir/brüt fiyat) bakımından karşılaştırırsanız zaten facia olduğumuz görülüyor. Ancak bu kadar satışın yapılmasında ruhsal ve sosyo-kültürel toplumsal tercihlerin fark yarattığı da net. Senden milli gelir ve vergi yükü bakımından 10 kat daha iyi alım gücü olan birçok sıradan İngiliz vatandaşı gidipte kredi ile BMW 520 almaz, kredisizde almaz. Alan varsa da, Türk vatandaşından sayı olarak kat kat azdır.

    Bu görüşünüze aynen katılıyorum. Birçok avrupa ülkesi otomobil konusunu aşmış. Adamlar yüksek gelirleri ile hayatlarını doya doya yaşıyorlar. Yani bir araba merso almak çok zor değil. Dolayısı ile bizdeki gibi bir anlamı yok. Ama bizde maalesef öyle değil, hayat meşgalesinin altında insanların tek lüksü gücü yettiğince bir araba almak.
    Tabi bende karşıyım 90-100 bin liralık krediyle alınan araçlara.

    Bu ara. 12.700 eurocuk. Bizde böyle olsa herkes merso-bmw-audiye biner

    http://tr.automobile.de/dl/suche/cgi/detailsuche.pl

    http://img.automobile.de/PICTURES/automarkt-immelborn/37394533_expose.jpg?20160219192059908417



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhani -- 20 Şubat 2016; 1:16:27 >




  • Bazı kesimden arkadaşlar konuya ucundan da olsa tepki göstermiş. Arkadaşlar Türkiye de toplu taşımada insana değer verilmediği için , ulaşım alanlari kısıtlı olduğu için çoğu kişinin arabaya ihtiyacı var.

    Yabancı yatırımcı asgari ücret artarsa yatırım yapmazmış, banane kardeşim ben 25 yaşıma gelip 20 bin lira bile birikimimin olmaması benim suçum mu siyaset yapmaya çalışanların emeği mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.