Şimdi Ara

Otomobilin yol tutuşunu arttırmak için 6 öneri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
11.892
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet Arkadaşlar:

    Otomobilin yol tutuşunu arttırmak için bir kaç tavsiyelerde bulunacağım.

    1-

    Öncelikle otomobilin alt tabanını simetrik olarak kapatın aşşağıdaki resimdeki gibi.

     Otomobilin yol tutuşunu arttırmak için 6 öneri

    Araç zemini resimdeki gibi simetrik olmalıdır!

    2-

    Araç alçaltılarak aracın altına giren hava azaltılmalıdır. Eğer bu yapılmaz ise aracın altında bir basınç oluşur ve bu basınç araba hızlandıkça arabayı havaya iterek yol tutuşu düşürür.

    3-

    Aracın altına aşırı hava gimesini önlüycek tamponlar kullanabilirsiniz. Tamponlar aracn altına giren havayı biraz olsun azaltıcaktır. (Bu fazla sağlıklı olmayan bir çözümdür)

    4-

    Açısı düzgün Sağlam dayanıklı bir rüzgarlık kullanılabilir. Ne işe yarıycak derseniz rüzgarlıklar otomobiller hızlanınca arkasında aracı aşşağıya doğru iten bir kuvvet uygular ve bu kuvvet aracın arka tekerlerinin yol tutuşunu arttırır.
    Ancak lastiklere yapılan basınç artar ve lastikleri biraz daha fazla şişirmeniz gerekebilir.
    Rüzgarlık sadece yüksek hızlarda etkilidir.

    5-

    Ön tampon rüzgarlığı aracın ön tarafına yapılan bir kuvvetin oluşmasını sağlar. Bu kuvvet yere doğrudur ve bu kuvvet aracın ön tekerlerinin tutuşunu arttırır.

    6-

    Kamber ayarları lastiklerin eğimine denir. Lastikler eğer düz ise en iyi hız ve en iyi fren mesafesinin oluşturur eğer kamber ayarı negatif ise yani lastikler zemine eğik ise düz gitmeyi zorlaştırır anca virajları çok daha rahat ve iyi almanızı sağlar yani araç savrulmaz virajlarda

    Alıntı değildir!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zeroft -- 13 Eylül 2014; 17:39:04 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanın Yol Tutuşunu Arttırmak İçin 6 Öneri

    Güvenli ve keyifli bir sürüş deneyimi için aracınızın yol tutuşunu en üst düzeye çıkarmak çok önemlidir. İşte yol tutuşunu önemli ölçüde artırmanıza yardımcı olacak altı kanıtlanmış öneri:

    1. Lastiklerinizi Kontrol Edin ve Bakımını Yapın: Aracın yol tutuşunda en önemli faktörlerden biri lastiklerinizdir. Lastiklerinizin uygun şekilde şişirildiğinden, yasal diş derinliğine sahip olduğundan ve aşınma belirtileri açısından düzenli olarak kontrol ettiğinizden emin olun.

    2. Süspansiyonunuzu İyileştirin: Süspansiyon sistemi, aracınızın yolu nasıl tuttuğunu ve virajlarda nasıl davrandığını doğrudan etkiler. Yıpranmış veya hasarlı süspansiyon bileşenlerini yüksek performanslı parçalarla değiştirerek yol tutuşunu önemli ölçüde artırabilirsiniz.

    3. Yüksek Performanslı Frenlere Yatırım Yapın: Yüksek performanslı frenler, aracınızın fren mesafesini azaltır ve virajlarda daha iyi yol tutuş sağlar. Sportif sürüş için tasarlanmış seramik veya karbon fiber frenler gibi fren sistemi yükseltmelerini düşünün.

    4. Aerodinamik Araç Aksesuarları Ekleyin: Arabanın önüne ve arkasına bir spoyler veya difüzör takmak, sürüş sırasında yere basma kuvveti yaratarak yol tutuşunu iyileştirebilir. Bu aksesuarlar, aracınızın virajlarda ve yüksek hızlarda daha stabil olmasına yardımcı olur.

    5. Aracınızı Hafifletin: Aracın ağırlığı, yol tutuşunu olumsuz etkileyebilir. Gereksiz eşyaları ve aksesuarları çıkararak veya daha hafif malzemelerle değiştirerek aracınızı hafifletebilirsiniz. Bu, özellikle yüksek performanslı araçlar için yol tutuşunu önemli ölçüde artırabilir.

    6. Sürüş Becerilerinizi Geliştirin: Yol tutuşunu artırmak için yapabileceğiniz en önemli şeylerden biri sürüş becerilerinizi geliştirmektir. Virajlara doğru girmeyi, düzgün bir şekilde fren yapmayı ve kaymayı nasıl kontrol edeceğinizi öğrenin. Bu bilgilere sahip olmak, zorlu sürüş koşullarında bile aracınızın yol tutuşunu en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olur.

    Yukarıdaki önerileri uygulayarak aracınızın yol tutuşunu önemli ölçüde artırabilir ve daha güvenli, daha keyifli ve daha performanslı bir sürüş deneyimi yaşayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Helezon kesme ısıtma değil de, profesyonel bir kit ile yapılırsa aracı yere yaklaştırmanın faydalı olduğunu düşünüyorum. Sanayide 20 liraya kesilen helezon pek de yol tutuş arttırmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ilk kasiste bunlardan kaçı kalır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı alçaltmak aracın altındaki basıncı etkiler bu basınç çok önemli aşırı hızlarda aracı havaya kaldırır.
  • +Tabi belki de uygun bir kaliteki lastik seçimi de bir kısım şikayetleri önleyecek basit bir yöntem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


  • Arabanın zemini resimdeki gibi kazalar için önemlidir. Araç bir anda basınç farkından aşırı hızlı isek kalkar ve takla atar.

    Kasisli yollara girme kardeşim
  • Hepsinden önce kaliteli bir lastik kullanın gerisine gerek kalmaz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yakıtı artıracak öneriler.
    Lastik yanağını ufaltmak, jantı büyütmek, yerine göre tabanı bir iki ölçü büyütmek, spor yay gibi parçalar yol tutuşu konfora tercih etmenize olanak tanır.
  • Evet Lastikleri yazmayı unutmuşum
    eğer lastikler ince ise aracın cw katsayısı düşer yani araç daha az savrulur sebebini bilmiyorum
    kalın lastiklerde cw katsayısı yani rüzgar basıncı artar ve araba savrulur.
    kullanma şekline göre kaster ayarlarınızıda yapabilirsiniz: örneğin
    ön teker düz arka teker +1 , +1.5 olursa drag için önemlidir araç pati yapmadan sağlam bir kaçkış yapar
    eğer ön -2 filan arkada düz ise drift için uygun olur.
  • Hafif alaşım jant kullanmak da tutuşu az da olsa arttırır ama fiyatları tuzludur.
  • Apaçi arabası tarifi gibi olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uygun boyutta takılan jant ve doğru lastikler bu söylenilenlerden daha etkili ve uygulaması kolaydır. Bu arkadaşın dedikleri Avrupa'da güzel olabilir ama Türkiye'de ilk çukurda taktığı parçaların yarısı gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Malesef öyle türkiyede bukadar çukur olası çok kötü ancak bunları bilmekte fayda var olurya yurtdışında çalışmanız gerekir okuduğunuz okul sayesinde felan sebebi önemli değil oralarda çok lazım olucak bilgiler bunlar.

    yurt dışında yola yamada yapmıyolar çukurda bırakmıyolar orda ister istemez basarsınız gaza en azından bindiğiniz araca azcık baktığınızda nereden nekadar hızla gidebileceğinizi v-nekadar hızla dönebilicenizi kestirmiş olursunuz
  • Ford Focus nasil yapmis aga bu işi o zaman..ozellikle mk2 focus bildigin leylek, ama hayvan gibi yol tutuyor..demek ki is suspansiyon geometrisindeymiş..
    Simdi adam gidip symbole bunu yapsa nolur? Bu sefer Şase çatır çutur esnemeye başlar. .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yada hepsini unut süper yumuşak lastik al
    10k km boyunca f1 gibi yol tutar sonra çatlar-balon yapar v.s. v.s.
  • Gecen yolda gidiyorum. Ies civic gordum. Adam utanmasa lastikleri yukari baktiracak. Hey Allahim ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunlarla ugrasmak yerine adam gibi yol tutan bir araba almak daha kolay. Internette gerekli testlere ve rakamlara ulasabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Combalac konusu diye heyecanla girdim ama değilmiş
  • işe yarıyor mu?
  • 10 kilo alin, agit araba daha iyi yol tutar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.