Şimdi Ara

OTOMOBİLLERİN BOŞ AĞIRLIĞI NASIL ÖLÇÜLÜR?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
3.459
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşalar ben bu otoların ruhsatta yazılı olan boş ağırlık verilerinin neye göre belilendiğini ne kitaplardan nede servislerden net olarak öğrenemedim. kimine göre bu değer (RUHSATTAKİ BOŞ AĞIRLIK DEĞERİ)sürücü ve yakıt tankı dolu olarak belirlenen değer,kimine göre bunların dahil olmadığı olmadığı değer,hangisi doğru anamadım.mesela benim arabanınn ruhsattaki ağırlık değeri 1270 kg, ve diyorki en çok 5 yetişkin ve 50 kg bagaj ,buda standartlara göre 5*75=375+50=425 kg oluyor.şimdi bu 425 kg içinde sürücü dahilmi? yoksa 375 kg 4 kişiyemi bölünüyor .açıkçası zorunlu hallerde müsade edilen ağırlıkların ne kadar üstüne çıkabiliriz, geçenlerde arabaya 7 kişi binmek zorunda kaldık(sürücü ,yük ve yolcular dahil yaklaşık 550 kg ) içim gitti ama mecburdum 50 km kadar yavaş şekilde gittim, acaba hatamı yaptım. bu gibi olaylar arabada ne gibi sorunlar çıkarır? fikirlerinizi payaşmanız dileği ile.







  • Arkadaşım hiç birşey olmaz 7 kişiyle. O sınırları koymalaranın nedeni şu: Mesela 5 kişi bindin gidiyorsun. Allah korusun yoldan çıktın, girdin bir tarlaya. Eğer o sınırı o kadar yüksekte tutmasalar, yani sadece max. 5 kişi+50 kilo yüke göre yapsalar araba pat diye yere düşer. Tekerler akslar kırılır.

    Binek araçlarda limitler her zaman çok yukarıdadır
  • çok teşekkür ederim.biraz rahatladım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Arkadaşım hiç birşey olmaz 7 kişiyle. O sınırları koymalaranın nedeni şu: Mesela 5 kişi bindin gidiyorsun. Allah korusun yoldan çıktın, girdin bir tarlaya. Eğer o sınırı o kadar yüksekte tutmasalar, yani sadece max. 5 kişi+50 kilo yüke göre yapsalar araba pat diye yere düşer. Tekerler akslar kırılır.

    Binek araçlarda limitler her zaman çok yukarıdadır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Arkadaşım hiç birşey olmaz 7 kişiyle. O sınırları koymalaranın nedeni şu: Mesela 5 kişi bindin gidiyorsun. Allah korusun yoldan çıktın, girdin bir tarlaya. Eğer o sınırı o kadar yüksekte tutmasalar, yani sadece max. 5 kişi+50 kilo yüke göre yapsalar araba pat diye yere düşer. Tekerler akslar kırılır.

    Binek araçlarda limitler her zaman çok yukarıdadır


    Mühendis mantığı işte budur.. Şöyle ki, nasıl ki asansörlerde kapıda 4 kişilik yazar ve siz o asansöre 6 kişi bile binseniz asansör kopmaz ise araçlardaki mantıkta budur.
  • bide o max ağırlık olayı frenlerle de alakalı, frenler belli bi ağırlıktan sonra çok zorlanıyor.bunun örneği suzuki grand vitara da var, araç çoğu ufak tefek araçlara göre büyük bagaja sahip ama yük taşıma kapasitesi çoğundan düşük.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emremuslu

    çok teşekkür ederim.biraz rahatladım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Arkadaşım hiç birşey olmaz 7 kişiyle. O sınırları koymalaranın nedeni şu: Mesela 5 kişi bindin gidiyorsun. Allah korusun yoldan çıktın, girdin bir tarlaya. Eğer o sınırı o kadar yüksekte tutmasalar, yani sadece max. 5 kişi+50 kilo yüke göre yapsalar araba pat diye yere düşer. Tekerler akslar kırılır.

    Binek araçlarda limitler her zaman çok yukarıdadır




    Rica ederim. Ama bu sizin her zaman 7 kişi gezmeniz anlamına gelmiyor

    Bir örnek de bizim aracımızdan. VW Caddy sahibiyiz. Caddy'le Golf V aynı platformdaki, ortak parça kullanan araçlar. Golf'ün fren diskleri olduğu gibi Caddy'de de mevcut. Caddy için ruhsatta 1520kg yazıyor. Golf olsun olsun 1100-1200kg'dır. Arada 300kg var. Ayrıca bizim aracın arka taraf makaslı. Yani yük için. Birkaç kez tavana kadar doldurduk, ama frenlerin performansında aman aman bir değişme görmedim. Yanlızca abs çok az daha erken devreye giriyordu




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.