Şimdi Ara

Elektrikli araçların bataryası ne sıklıkla değişiyor? İşte araştırmanın sonuçları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.603
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araçların bataryası ne sıklıkla değişiyor? İşte araştırmanın sonuçları
    Elektrikli araç sahibi olmak isteyenlerin en büyük çekincelerinden biri, batarya ömrü konusu. Elektrikli otomobillerin en pahalı bileşeni olan bataryalara bir zarar gelmesi veya ömrünü doldurması durumunda onbinlerce dolarlık değiştirme masrafıyla karşı karşıya kalınıyor. Peki bu bataryalar gerçekten dayanıksız ve sürekli değiştirilmeleri mi gerekiyor? Yakın zamanda gerçekleştirilen bir araştırma, özellikle yeni elektrikli araçlarda bunun doğru olmadığını ortaya koyuyor.



    Araçların ortalama %2,5'nin bataryası değişti



    Recurrent Auto, 20.000'den fazla elektrikli aracı inceleyerek, araçların ortalama %2,5'inin bataryalarını değiştirdiğini tespit etti. Doğal olarak daha eski araçlarda batarya değiştirme sıklığının daha yüksek olduğu ortaya kondu. Recurrent'in daha eski bir çalışmasında bu oran %1,5 olarak belirlenmişti.



    Yeni çalışma, 2015'ten önce üretilen elektrikli araçlar için batarya değiştirme oranının %13 olduğunu, 2016 ve sonrası araçlar için ise bu oranın %1'in altında olduğunu söylüyor. Araştırmaya dahil edilen en eski elektrikli araçlar 2011 yılına ait ve bu araçların %30'unun bataryasının değiştirildiği belirtiliyor. Ancak bu değişimlerin tek gerekçesi pillerin yaşı değil, birçok faktör rol oynuyor.



    Elektrikli araçların bataryası ne sıklıkla değişiyor? İşte araştırmanın sonuçları



    Yeni elektrikli araçların pilleri daha uzun süre dayanıyor



    Piller doğal olarak zamanla bozunma eğilimi gösteriyor. Ancak pillerin çalışma koşulları da ömrüne etki ediyor. Eski otomobillerdeki termal yönetim sistemleri modern araçlar kadar iyi olmadığı için, aşırı sıcaklığa maruz kalan pillerin ömrü çok daha çabuk bitebiliyor. Aynı zamanda daha gelişmiş kimyaya sahip yeni pil hücreleri, daha yüksek şarj döngüsü sunabiliyor.



    Ayrıca Bkz.Elektrikli Kia EV3 tanıtıldı: B-SUV segmentinde güçlü rakip



    Recurrent ayrıca, batarya paketlerinin 2015 ile 2022 arasında %122 oranında büyüdüğünü buldu. Bu, yeni araçların başlangıçta daha fazla pil kapasitesine sahip olduğu ve kapasitelerini zamanla kaybetseler bile değiştirme ihtiyacı duymadan çok daha uzun süre dayanacağı anlamına geliyor. 



    Termal yönetim sistemleri ve pil kimyaları geliştikçe bataryaların ömrü artmaya devam edecek. Bununla beraber, çok daha uzun ömürlü lityum demir fosfat pillerin yaygınlaşması ve katı hal pilleri gibi yeni tip pillerin piyasaya çıkması bu gelişimi hızlandırabilir. 




    Kaynak:https://insideevs.com/news/720398/study-battery-replacement-rates-evs/







  • istemezük

  • ben volta ya bile LiFePo4 dizdim Aktif Balanslı ve sıcaklık kontrollü bir BMS ile, bir zahmet araç üreticileri de daha iyi olsun artık.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bu araştırma bir şey ifade etmez. 2016 sonrası dediğin daha 8 yıl olmamış. Zaman biraz daha geçsin. Geniş çaplı bir araştırma ile belli olur.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 10 yılda, petrol araçların 30 yılı kadar çok gelişme yaşıyor elektrikli araçlar. 2018-2020'den itibaren takip etsek, 2030'da değişim oranı %2 gibi düşük çıkacaktır

  • Bom...Şaka şaka. Daha kaç yıl duman ata ata şehirlerde gezmelerine izin verecekler merak ediyorum.

  • LFP de muhtemelen batarya değişimi 15 yıl falan olucaktır.Normal cycle da bile en kötü LFP pil 3000-4000 döngü diyorlar.Buda zaten otomatik 1 milyon km yapar ki zaten normal bir insan hayatı boyunca bile 1m km yi zor yapar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ahmetay74 A kullanıcısına yanıt
    Vs 2 mi Hacı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Değiştirmeyip aracı hurdaya ayırıyor da olabilirler

  • Hidrojen kabsülle çalısan araçlar daha makul gibi duruyor.Elektrikli araba ilerisi için çok fazla ömürlü olmayacak kanatindeyim.

  • NvdiaAmd kullanıcısına yanıt
    VSm hocam, beyni de 12 mosfetli 50a 1 geri 3 iler vitesli modelle değiştirdim tesisatı güçlendirdim düz yolda 90km ortalama menzil, full %20 eğimli yokuşta 40km menzil veriyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ahmetay74 A kullanıcısına yanıt
    40 mı ? Vs 2 haline getirmişsin aracı tebrik ediyorum. Vs 2 imi de sana teslim edeyim jel bataryadan kurtar beni 😂
    2024 model vs 2 lerde beyin yanması arızası şikayetleri var, 23 model vs 2 imi bu yüzden elden çıkarmayı düşünüyorum, yoksa lityum akülerle değiştirmeyi düşünüyordum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • sıfır hibrit aracım var. ölene kadar kullanırım. benim için araç alma macerası sona erdi. (Allah izin verirse)

  • ByÇINAR kullanıcısına yanıt
    hidrojen kapsül dediğin yakıt hücresi ise oda elektrikli araba oluyor. ama batarya yerine hidrojen ile elektrik üretiyor.

    Bence geleceğin araçları (Yakıt Hücresi + Süper Kapasitör + Küçük kapasiteli Batarya + Güneş Paneli) kombinasyonundan oluşacak

    Günümüz için konuşacak olursak bence en iyi çözüm Plug-In Hibrit



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 25 Mayıs 2024; 17:12:54 >
  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt
    Plug In Hybridler karmaşık bakım maliyeti düşük değil ve bataryaları çok ufak.Eğer evinde şarj imkanı varsa her gün şarj etme imkanı olana güzel yoksa arada kalmış modeller.Plug In lerin tek piyasa ya sürülüş amacı biz EV yapamıyoruz benzinliden biraz daha ekmek yiyelim.Hidrojen işide toyotanın beceriksizliği ile ortaya atılmış ağır vasıta kamyon uçak gemi gibi büyük araçlar için güzel bir çözüm.Normal binek araçta elektrik hariç çözüm değil bir 10 seneye zaten görücez uzak değil.Araç piyasası değişiyor artık bence elektiğe teşvik devam ederken %10 ötv de bir tane ev araç alın :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Marrusia kullanıcısına yanıt

    söylediklerinde doğruluk payı var ama EV araç yapmak hibrid araç yapmaktan daha kolay. içten yanmalı araçlara talep biterse Toyata için EV araç yapmak çocuk oyuncağı. pazarı olan şeyin üretimi devam eder. bu kadar basit

  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt

    Ne marka model sakıncası yoksa ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ghostiki kullanıcısına yanıt

    Yaris Cross

  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt

    İyi günler de kullanın


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NvdiaAmd kullanıcısına yanıt
    komple yokuşta 35-40, düz yolda 80-100

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.