Şimdi Ara

Otomobillerin Oturma Pozisyonları (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
3
Favori
13.361
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Oturma pozisyonu konusunda Mercedes'i tek geçerim...

    C veya E serisi...

    Oturur oturmaz koltuğu en aşağı alıp , sırtlığı yatar konuma bile alsanız direksiyon yüksekte kalmaz... En alçakta rahatlıkla otururken, arabanın sağına soluna da hakim olabilirsiniz..

    Aynı zamanda direksiyon pamuk yumuşaklığında olduğundan sırtlığı ne kadar yatırırsanız yatırın , parmak ucu yetişse direksiyona gene de kullanmanız kolaydır..

    Sol kolunuza bir yer aramadan, direk olarak yerini bulur, sağ kolunuz ise tam olarak kol dayamanın üzerine gelir, kol dayamanın uzunluğu ve vites ile arasındaki mesafe mükemmel ayarlandığından kolunuz kol dayamadayken avuç içiniz de tam olarak vitesin üstünde kalır..

    Koltuklarının yanal destekleri mükemmele yakındır...

    Sol ayağınızı uzatırsanız tam destek yerine koyup rahat edebilirsiniz, yok ben sol ayağımı şöför kapısına yaslayacağım derseniz de direksiyon asla bacağınıza veya elinize takmaz.. Bu durum BMW'de yok.. Sol bacağınızı uzatmazsanız ve direksiyon en alçak pozisyondaysa direksiyonu tek elle tam tur çevirirken eliniz mutlaka bacağınıza çarpar, rahatsız eder..

    Konfor ve sürüş pozisyonu deyince Mercedes'i tek geçerim..

    Ve bu tarz şeyler donanım listesinde yer almaz... :)



    En kötü sürüş pozisyonu ise bindiğim araçlar içinde Opel Astra ve tüm fiat otomobillerinde...

    Astra H'ın kol dayamasını öyle bir yere koymuşlar ki koltuğa montajlı olduğundan sırtlığı az birşey yatırsanız, vitese ulaşmanız imkansız olur... Sırtlığı dikleştirirseniz de gene yetmez, ya kol dayamayı kullanamazsınız ya da vitesi :D

    Volkswagen'i de es geçmeyeyim, güncel tüm modellerde direksiyon fazlasıyla yukarıya açılı olduğundan sırtlığı yatırarak kullanmak neredeyse imkansız... Ya koltuğu yükselteceksin ya da dik oturacaksın..
    Ayrıca Ön konsol aracın alçak sürüş pozisyonuna müsade edebilen koltuklarına göre saçma şekilde yüksek.. En alçak pozisyona koltuğu ayarlasanız, direksiyon çok yüksekte kalır, hayatta en üstüne elinizi koyarak kullanamazsınız, bir süre kullanırsanız zaten sol omzunuz ağrı yapar..

    Budur.




  • Ben çok kararsız kalıyorum.Alçakta kullanmak hoşuma gidiyor ama altı sürttüğünde iliklerime kadar hissetmek hiç iyi değil.
    Yüksekte kullanmak iyi oluyor ama arkadan birisi vursa uçacakmışım gibi hissediyorum.
  • Ben çoğunluğun aksine araca hakim olmayı severim, o yüzden de çok yüksek değil ama çevremi rahat göreceğim yükseklikte oturmayı gömülmeye tercih ederim. Aşırı alçak pozisyonlarda ön konsol boğuyor beni, o bakımdan misal honda civic'in accordun iç mekanına arkaşlarım hasta olmuştan ben boğulmuş hiç sevmemiştim. Ön camlar fazla uzun ve derin de olursa değmesin stresinize aracın önü nerede kestiremiyorsunuz. Hiç bana göre değil.

    Kendi aracım golf'te pozisyon yüksek ya da alçak genelde keyifli. Bende ortalamalarda kulanıyorum. Sürüş posizyonu olarak beğendiğim bazı araçlar w124 mercedes, mondeo mk4, a4 b6 kasa. Özellikle mondeoyu çok beğenmiştim. Arka cam dahil olmak üzere tüm görüş açılarına açık bir şekilde hakimsiniz, ön konsol cam mesafesi ideal. O araçla çok rahat geri manevra yapılır.

    Bindiğim en kötü arabada fiat panda idi. Sanki koltuğu çıkarıp yerine bir tane dik sandalye koymuşlar, onu oturmuş gidiyormuşsunuz gibi hissettiriyor, her an o sandalye devrilecek sizde düşeceksiniz zannediyorsunuz. Daha kötüsü olamaz.




  • Araba yüksek olacaksa kamyon yada otobüs gibi yüksek olmalı tepeden bakmalıyım ama her zaman alçak severim wv caddy de maalesef bu imkansız
  • (hort)
    bu konu da italyan araçlar (alfa-fiat) biraz sıkıntılı bildiğim kadarıyla.
    Bacakları rahatça açıp uzatmak istediğinizde direksiyondan uzak kalıyorsunuz. Direksiyona yaklaşınca da dizler fazla kırılıyor. Hoş değil.

    Benim istediğim bacaklarım katlanmamış şekilde rahatça otururken direksiyona da yetişebileyim.
    90ların japonlarında bu pozisyon çok rahat (corolla-accord). Direksiyona yetişmek için bacakları tam uzatamayınca bacaklar rahatsız oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1312K -- 11 Kasım 2014; 19:18:46 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.