Şimdi Ara

Otomobillerin Oturma Pozisyonları (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
3
Favori
13.361
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim içinde yukarda kullanmak daha rahat... Sonuçta etrafı daha rahat goruyorsunuz. Kaza yapma olasılıgınız cok cok daha dusuk. Citroen c5 kullanıyorum bazen o araçta oturma pozisyonu aşagıda oldugu için ne rahat park edebiliyorsun nede etrafı gorebiliyorsun kaç kere arabanın jantlarını kaldırıma vurdum. Sayısı yok yani. ama yüksek araç oyle degil. Arabanın onunden kedi gecse goruyorsun.
  • Diz mesafesi sağlıklı değilse yüksek koltuğu tercih edebilirim ama koltuğu geriye almada sınır yoksa, direksiyon ve vites koluna yetişebiliyorsam alçak koltuk güzeldir. Mesela aracımın koltuğu fena değil fakat süngerleri eskiyip çöktüğünde çok rahatsız ediyor. Dizim direksiyona değdiği için bacaklarımı iki yana yayarak kullanıyorum. Mesela Palio, Fiesta tarzı araçların koltuğu yüksek olduğu için rahat oluyor fakat debriyajın kavrama noktasını bulurken çok hassas olmaıyorsunuz ve ara sıra stop ettirebiliyorsunuz. Getz' de yaşadım.

    Alçak olacaksa arka koltuğa oturan olmamalı veya arka diz mesafesi güzel olmalı. Mesela Proton 416' da alçak olan koltuklar arka diz mesafesinden dolayı bana çok rahatsız edici geldi. Alçak koltuğu yüksek koltuğa göre bir miktar daha geriye yatırma ihtiyacı hissediyorsunuz. Alçak koltukta Smart Roadster ve BMW 7 serisi uzun şasi tercihim olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -s-laughter

    koltuk aşağda olunca, hele ki koltuk da biraz yatırılınca dışardan minicik adam zannediyorlar seni. Ama 1.80cm üzeri boyunuz var ise arabadan inince bir cengaver izlenimi verebiliyorsunuz.

    Bir keresinde bana oldu... Dev anası gibi S60'da arka-solumdaki taksici sıkışık trafikta yol almaya çalıştı. Sağda ve yarı boy daha önde olduğum için vermedim. Bu dediğim dur kalk trafikte oluyor. Adam arkamda selektörler atmaya başladı. En sonunda sinirlendim. Geri vitese taktım ve gaza bastım. Ne olduğunu şaşırdı. Selektörler falan... Sonra trafik açıldı. Önüme geçmesine izin verdim... O bu sefer geriye taktı... Ben kendisine elimle "gel gel gel." yapınca öfkeden çıldırdı. Neticede S60'a Hyundai Accent ile geri geri çarpmak istiyorsa kendi bilir. Kendi stopunu tamponunu alır... Öfkeden deliye dönen amcam arabadan indi. Benim tek yaptığım camı açmak oldu... Adam camdan kafasını içeri soktu... Ayağımın başladığı yerden kafama kadar kafasını çevirerek beni süzdü. Sonra "kavga hatalı sollamadan" ses tonu ile "Sen ablaya dua et" dedi ve gitti. Boyu 1.70'den kısaydı. Koltuk gömülü olduğu için 1.86 105 kilo birini beklemiyordu sanırım. Adam arabasına girdi. Kız arkadaşımla ben yarıldık gülmekten gözlerimizden yaş geldi...




  • uzun boylu birisi degilim

    araç içine girip çıkarken 307 de ne kadar dikkat etsemde kafami vuruyorum .
    kultuk ile araçtan çıkış mesafesi oldukca fazla biryerlere sürünmemeniz imkansiz .

    polo gti da çok geniş degildi ama içine rahat sıgabiliyordum kolay inip çıkabiliyordum 307 den daha fazlasini bekleDİM ..

    hyundayi getz şöför koltugu gögüslük oldukca rahat gelmişti bana içine girip çıkmak hiç sorun olmamıştı aynı citroen berlingo gibi ..

    ford focus 2004 kasa 1 görüş alanına iç genişligine hayranim ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    quote:

    Orijinalden alıntı: -s-laughter

    koltuk aşağda olunca, hele ki koltuk da biraz yatırılınca dışardan minicik adam zannediyorlar seni. Ama 1.80cm üzeri boyunuz var ise arabadan inince bir cengaver izlenimi verebiliyorsunuz.

    Bir keresinde bana oldu... Dev anası gibi S60'da arka-solumdaki taksici sıkışık trafikta yol almaya çalıştı. Sağda ve yarı boy daha önde olduğum için vermedim. Bu dediğim dur kalk trafikte oluyor. Adam arkamda selektörler atmaya başladı. En sonunda sinirlendim. Geri vitese taktım ve gaza bastım. Ne olduğunu şaşırdı. Selektörler falan... Sonra trafik açıldı. Önüme geçmesine izin verdim... O bu sefer geriye taktı... Ben kendisine elimle "gel gel gel." yapınca öfkeden çıldırdı. Neticede S60'a Hyundai Accent ile geri geri çarpmak istiyorsa kendi bilir. Kendi stopunu tamponunu alır... Öfkeden deliye dönen amcam arabadan indi. Benim tek yaptığım camı açmak oldu... Adam camdan kafasını içeri soktu... Ayağımın başladığı yerden kafama kadar kafasını çevirerek beni süzdü. Sonra "kavga hatalı sollamadan" ses tonu ile "Sen ablaya dua et" dedi ve gitti. Boyu 1.70'den kısaydı. Koltuk gömülü olduğu için 1.86 105 kilo birini beklemiyordu sanırım. Adam arabasına girdi. Kız arkadaşımla ben yarıldık gülmekten gözlerimizden yaş geldi...

    :)))))) çok güldümm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    Benim içinde yukarda kullanmak daha rahat... Sonuçta etrafı daha rahat goruyorsunuz. Kaza yapma olasılıgınız cok cok daha dusuk. Citroen c5 kullanıyorum bazen o araçta oturma pozisyonu aşagıda oldugu için ne rahat park edebiliyorsun nede etrafı gorebiliyorsun kaç kere arabanın jantlarını kaldırıma vurdum. Sayısı yok yani. ama yüksek araç oyle degil. Arabanın onunden kedi gecse goruyorsun.

    Arabanın burnunu görüceksin demi. :) Arkadaşımda var C4 otmobilin burnu gözükmüyor yahu. Zor kullandım arkadaşım bile zar zor alıştı. Birde burnunu görmediğiniz arabalarda sadece yolu görüyorsunuz ve tedirgin ediyor. Sanki bilgisayar oyunu oynarmış gibi gidiyorsunuz. Eski 2004 cliolarda biraz öyleydi yenilerini bilmiyorum.
  • Arabaların ön kaput uzunluğu ve yüksekliği koltuğun oturma pozisyonu ile senkronize olmalıdır. Bu konuda Linea'yı beğeniyorum. Linea kullandığım zaman arabanın ön tarafına ve köşelerine tam hakimiyet oluyor. Kendi arabamda koltuk aşağıda ve gömülüyorum. Dacia'yı ilk aldığımda Broadway'dan sonra çok yadırgamıştım. Hatta epey bir süre minder türü bir şey koymuştum koltuğa. Tavan da yüksek olduğu için minderde sıkıntı çekmemiştim. Ama artık minderi kaldırdım. Mindersiz kullanmaya alıştım.
  • Saab'ın eşek gibi uzun burnu olmasına rağmen kaput gözükmezdi. Hiç sıkıntı yaşamadım. Gerçi ben ırıspı oldum araba konusunda, 1980 model Silverado ile araba kullanmayı öğrendim. 57 ve 58 Chevrolet'leri şehirde vızır vızır kullanıyorum. 58 düz vites ve direksiyondan... Onları park ederken bile sorun yaşamıyorum pek; o yüzden arabanın köşesine hakim olmak veya olmamak konusuna pek birşey diyemiyeceğim... Z4'ün içine oturduğunuzda kaput o kadar uzun ki, kendinizi atmobil'de gibi hissederdiniz... Onda da sıkıntı yaşamazdım...




  • Oturma pozisyonu konusunda Mercedes'i tek geçerim...

    C veya E serisi...

    Oturur oturmaz koltuğu en aşağı alıp , sırtlığı yatar konuma bile alsanız direksiyon yüksekte kalmaz... En alçakta rahatlıkla otururken, arabanın sağına soluna da hakim olabilirsiniz..

    Aynı zamanda direksiyon pamuk yumuşaklığında olduğundan sırtlığı ne kadar yatırırsanız yatırın , parmak ucu yetişse direksiyona gene de kullanmanız kolaydır..

    Sol kolunuza bir yer aramadan, direk olarak yerini bulur, sağ kolunuz ise tam olarak kol dayamanın üzerine gelir, kol dayamanın uzunluğu ve vites ile arasındaki mesafe mükemmel ayarlandığından kolunuz kol dayamadayken avuç içiniz de tam olarak vitesin üstünde kalır..

    Koltuklarının yanal destekleri mükemmele yakındır...

    Sol ayağınızı uzatırsanız tam destek yerine koyup rahat edebilirsiniz, yok ben sol ayağımı şöför kapısına yaslayacağım derseniz de direksiyon asla bacağınıza veya elinize takmaz.. Bu durum BMW'de yok.. Sol bacağınızı uzatmazsanız ve direksiyon en alçak pozisyondaysa direksiyonu tek elle tam tur çevirirken eliniz mutlaka bacağınıza çarpar, rahatsız eder..

    Konfor ve sürüş pozisyonu deyince Mercedes'i tek geçerim..

    Ve bu tarz şeyler donanım listesinde yer almaz... :)



    En kötü sürüş pozisyonu ise bindiğim araçlar içinde Opel Astra ve tüm fiat otomobillerinde...

    Astra H'ın kol dayamasını öyle bir yere koymuşlar ki koltuğa montajlı olduğundan sırtlığı az birşey yatırsanız, vitese ulaşmanız imkansız olur... Sırtlığı dikleştirirseniz de gene yetmez, ya kol dayamayı kullanamazsınız ya da vitesi :D

    Volkswagen'i de es geçmeyeyim, güncel tüm modellerde direksiyon fazlasıyla yukarıya açılı olduğundan sırtlığı yatırarak kullanmak neredeyse imkansız... Ya koltuğu yükselteceksin ya da dik oturacaksın..
    Ayrıca Ön konsol aracın alçak sürüş pozisyonuna müsade edebilen koltuklarına göre saçma şekilde yüksek.. En alçak pozisyona koltuğu ayarlasanız, direksiyon çok yüksekte kalır, hayatta en üstüne elinizi koyarak kullanamazsınız, bir süre kullanırsanız zaten sol omzunuz ağrı yapar..




  • oturma pozisyonu çok önemli benim için.
    çok alçak yada çok yüksek diye nitelemek yavan kalır.
    öncelikle koltuk sizi sarmalı kol dayama olmalı.
    taburede oturuyormuş hissi olmamalı
    hafif gömülü olmalı yolu rahat görmeli
    direksiyon göğüs hizasına denk gelmeli
    karına ya omuza denk gelmemeli.
    ön konsola rahat ulaşılmalı
    göstergeler rahat görülmeli.
    yeterince baş mesafesi olmalı basık olmamalı.
    pedallar yumuşak ve rahat ulaşılabilir olmalı.
    direksiyon yükseklik ve derinlik ayarı olmalı
    koltuk alçaltma ve yükseltme olmalı.
  • Reno&pejolari sevmiyor olma sebeplerinden biride yüksek koltuk seviyesidir.
    Size güven veriyor ama aksine bana güven vermiyor.
    Audi,VW,Opel bu konuda oldukça başarılı.
    Ford ve fiat bile biraz yüksek oturma pozisyonu sunuyor.
    Mpv almıyoruz ki :)
  • arabanin içine gömülmeyi seviyorum ne yalan söyleyim, bi de 185 boy var arabadan inince insanları şoka uğratmanın verdiği keyif ayrı
  • yüksek pozisyon severim suvlarda araç kullanmak ayrı bir keyif benim için
  • Trafik kurallarını bana hatırlatan tek araba Doğan SLX oluyor. Tempra koltuğunun yüksekliği ve geniş ön cam sayesinde kendinizi ön camdan fırlayacakmış gibi hissedip eliniz gayri ihtiyari emniyet kemerini arayabiliyor.
  • Boyum kısa olduğu için (1.60) gömülür gibi arac kullanmayi sevmiyorum. Ne kadar yüksekse , aracın ön kısmını ne kadar rahat görebiliyorsam yada hissedebiliyorsam o kadar iyi benim için.
  • ben de alçakta çok seviyorum ama benim focusun koltuklarını ne kadar indirsem de istediğim alçaklığa ulaştıramıyorum. biraz sırtlığı yatırıyorum bu seferde arka diz mesafesi ölüyor. sonuna kadar indirdikten sonra koltukla tabanın arasına bir bakıyorum bi dünya mesafe var. daha fazla indirilebilir yapsa ford ne var
  • 106,e30,e36 '<' şekilde kullanırsın.
  • e36 kasa 3,20, mk-1-2 kasa 156, F430. Bu modelleri tek geçerim
  • laguna 1 sanki sandalyede oturur gibiydi...
    megane 2 lerde öyle çok yüksek bir pozisyonu var.... Fransızların genel özelliği heralde bu. Gerçi peugeot o kadar değil ama.

    Bmw bu konuda gerçekten iyi ... en alta alınca belli yaştan sonrası araçtan inemiyor tek başına
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Birçok alman aracında oturma pozisyonu son derece profesyonel ve alçak..

    Aksine bircok fransiz araclarinda ise yuksek ve rahatsiz edici ve guvenlik hissinden uzak

    Asıl yüksek oturma pozisyonu olan araba Güvenlik hissini arttırır...Bunu kendi scenicII aracımdan biliyorum.Yüksekte oturdugum için Aralara tepeden bakıyorum ve buda beni güvende hissetiriyor.

    Alçak arabaya bindigimde rahat edemiyorum...Sanki Bi taraftan arabalar vuracakmış gibi...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.