Şimdi Ara

Otoyolda Giderken Frenleriniz Tutmaz İse Ne Yapardınız ? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
0
Favori
5.371
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bence frene basınca tamamen tutumaması gıbı bırsey olacagını sanmıyorum en kotu fren hıdrolık borusu falan patlasmıtır hıdrolık kacırıyordur ama az da sıstemde hıdrolık vardır frenı basınca tam tutmasa bıre arabayı yavaslatır ya da bır sekılde arabayı kasar

    bundan bır ay once basıma geldı izmirden ankaraya gıderken gece usak merkeze geldıgımızde sehır ıcınde kırmızı ısık yandı bende durmak ıcın frene asıldım fren pedalı sonuna kadar dayandı ama araba yavaslattı bıdaha tekrar pompalarcasına 1-2 defa bastıgımda araba turdu benım sonra ınıp baktıgımda jant hıdrolık hortumunu kesımıs ben her pompaladıgımda hıdrolık bosalmıs yanı sonuc ıtıbarıle fernlerın tamamen bosalması bıraz zor gıbı
  • Yıllar önce (10-15 yıl) bir arkadaşımda R21 vardı (meneger olabilir tam hatırlamıyorum).

    Bir gün şunu anlatmıştı; "Arabanın hararet ibresi yükseldi, sağa çektim, su bitmiş olabilir diye, kontağı kapatıp bagajdan su şişiseni alıcaktım. Kontak anahtarı elimde, araba hala çalışıyordu. Vitese taktım, devriyajdan ayağımı çektim, motor yüke binince anca stop etti."

    Yine aynı yıllarda bende Şahin vardı, bir akşam, eve 5-10 km kala motor vuruntulu çalışmaya başlamıştı, eve gelince kaputu açtım, distiribütör kablosu yerinden çıkmış, sallanıyordu.

    Eski arabalarda kontak kapatmanın bir faydası olabileceği sanmıyorum...

    Yenilerde, enjektörler çalışmayacağından, motora yakıt gitmez, dolayısıyla belki bir faydası olur. Cesareti olan deneyebilir :)
  • Micirda basima gelen birsey. Ilk olarak hemen 4luleri yakacaksin. Bir yandan vites kuculturken bir yandan da elinle gaz pedalini geriye dogru cekeceksin. Uygun hiza dustukten sonra el frenini sikica kavrayarak hafif hafif cek birak yapacaksin. Eger ayi gibi cekersen dunya tersine doner.
  • ne yapıcam vites küçülte küçülte yavaşlarım şimdi arkadasın biri diyecek eee otamatikse diye bende cevap verme gereği duyacam otomatik araba kullanmam bu benim için gecerli diyeceğim şimdiden söyleyeyimde bi ara öyle yavaslıyodumda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hamza_007 -- 24 Ekim 2010; 1:28:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe


    quote:

    Orijinalden alıntı: seffaf1


    quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Kurstaki hoca yolu çok uzatmış...Stop edilen aracın direksiyonu kitlenmez ancak direksiyonu kazık gbi olur o direksiyonla hiç manevra yapamazsın..Bodoslama girersin bir yere...

    Ben olsam hocanın yerinde arabadan atlayın derdim daha mantıklı olurdu


    arkadaş 91 yılındaki kurs hocasından bahsetmiş o yıllarda hidrolik direksiyon olmadığı için kontağı kapayıncada birşey değişmiyor



    isterse 2020 de bahsetsin..Kontağı kapanan bir aracın direksiyon hakimiyeti olmaz..Ayrıca kontağı kapanan hiç bir araç 50 metre ötede durmaz öyle bir şey yok kaldıki viteste olduğunu farzedersek o araç geri çalışabilir...


    Kontağı kapanan bir aracın eğer hidrolik direksiyonu yoksa hakimiyeti olur, hidrolik direksiyonu olmayan bir aracın kontağı kapamanın hakimiyetinde birşey değişmiyor çünkü mekanik, direksiyonda arabanın motoruyla görev yapan bi sistem yok ama anahatarıda çekip almıycan tabi direksiyonu kitlersin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seffaf1 -- 24 Ekim 2010; 9:17:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: Çalıyakalı

    iyice gaza yüklenirdim


    Neden???



    neden olsun nasılsa ölecez bari hızlı öleyim diye
  • Vay babanın düşmanlarını seveyim diyip arabadan atlarım








    Aracı stop edince direksiyon sadece sertleşir ama döner, heleki hızlı gidiyorsanız sadece sertleşecektir. Araç dururken bile kontağı açıp zor olsada direksiyonu döndürebiliyorken, giderken döndürmek çok daha kolay olur hatta oluyor, boş bir yerde 20 km hızla denedim, direksiyon dönüyor ve dururken çevirmeye çalıştığınız kadar sert değil. (frende sertleşir ama yinede tutar)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rascon

    Micirda basima gelen birsey. Ilk olarak hemen 4luleri yakacaksin. Bir yandan vites kuculturken bir yandan da elinle gaz pedalini geriye dogru cekeceksin. Uygun hiza dustukten sonra el frenini sikica kavrayarak hafif hafif cek birak yapacaksin. Eger ayi gibi cekersen dunya tersine doner.


    Kontağı kapatsanda araç pek yavaşlamaz devam eder. Benzin bittiği zaman zart diye durmuyor araç.
  • klimayı sonuna kadar açar aracı çekişten düşürürüm :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seffaf1

    quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe


    quote:

    Orijinalden alıntı: seffaf1


    quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Kurstaki hoca yolu çok uzatmış...Stop edilen aracın direksiyonu kitlenmez ancak direksiyonu kazık gbi olur o direksiyonla hiç manevra yapamazsın..Bodoslama girersin bir yere...

    Ben olsam hocanın yerinde arabadan atlayın derdim daha mantıklı olurdu


    arkadaş 91 yılındaki kurs hocasından bahsetmiş o yıllarda hidrolik direksiyon olmadığı için kontağı kapayıncada birşey değişmiyor



    isterse 2020 de bahsetsin..Kontağı kapanan bir aracın direksiyon hakimiyeti olmaz..Ayrıca kontağı kapanan hiç bir araç 50 metre ötede durmaz öyle bir şey yok kaldıki viteste olduğunu farzedersek o araç geri çalışabilir...


    Kontağı kapanan bir aracın eğer hidrolik direksiyonu yoksa hakimiyeti olur, hidrolik direksiyonu olmayan bir aracın kontağı kapamanın hakimiyetinde birşey değişmiyor çünkü mekanik, direksiyonda arabanın motoruyla görev yapan bi sistem yok ama anahatarıda çekip almıycan tabi direksiyonu kitlersin.



    Tamam olmasına olurda o kas gücüyle o süratte frenler tutmaziken o direksiyon biraz zor sağa sola keskin ani manevra zor yapılır hidrolik direksiyonla hidrolik olmayan direksiyonu bilecek bilgiye sahibim hocam demek istediğim o




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rascon

    Micirda basima gelen birsey. Ilk olarak hemen 4luleri yakacaksin. Bir yandan vites kuculturken bir yandan da elinle gaz pedalini geriye dogru cekeceksin. Uygun hiza dustukten sonra el frenini sikica kavrayarak hafif hafif cek birak yapacaksin. Eger ayi gibi cekersen dunya tersine doner.


    Hani atılırda bu kadar da desteksiz atılmaz;

    1. Hem vitesi küçültüp hem aynı anda elinle gaz pedalını nasıl geri çekiyorsun ?

    2. El frenini nasıl kavrıyorsun ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi met.nar -- 24 Ekim 2010; 13:57:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

    Vay babanın düşmanlarını seveyim diyip arabadan atlarım

    Aracı stop edince direksiyon sadece sertleşir ama döner, heleki hızlı gidiyorsanız sadece sertleşecektir. Araç dururken bile kontağı açıp zor olsada direksiyonu döndürebiliyorken, giderken döndürmek çok daha kolay olur hatta oluyor, boş bir yerde 20 km hızla denedim, direksiyon dönüyor ve dururken çevirmeye çalıştığınız kadar sert değil. (frende sertleşir ama yinede tutar)


    Hidrolik frene 3-4 tam basıştan sonra bir daha söz dinletemezsiniz. Motor stop ettiğinde hidroliğin devridaimi sağlanamayacağından frenler etkiye tepki vermeyecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified


    Ee, nedir yani? Yaşadığın yerle ne alakası var?

    Türkçe'de otoban diye bir şey yoktur. Otoyol vardır.

    O dediğin şey Almanca'da Autobahn olarak geçer. Burada Türkçe yazıyoruz.


    Biliyorum konuyla alakası yok ama tebrik ve teşekkür etmek istedim hassasiyetiniz için.Ben bu tür uyarılarda bulunduğum zaman nedense anlaşılmıyor ukalalıkla suçlanıyorum ve yazımdaki imla hatalarına dikkat çekiyorlar sen önce kendine bak diye, oysa imla hatalarından bahsetmiyorumki ben.Yaptığım sadece Türkçeyi düzgün kullanmak ve buna teşvik etmek.

    Konuya gelince motor freni ve el freni benimde aklıma ilk gelenler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denson -- 24 Ekim 2010; 15:56:19 >




  • bu durumda motor frenin+araç yavaşlayınca kademeli el freninde herkes hemfikir.bariyer vs. sürtmek,tarlaya girmek vs. ler ise o anki yol durumu,hız,arabayı tanımamız ve en önemlisi soğukkanlılık diye düşünüyorum.
    birinde 3 geliş 3 gidiş olan yolun kaldırımında çalışıyorduk.hemen ilerimizde duran tır hareket etti ve aynaya hiç bakmadan u dönüşü yapmaya başladı.yukarıdanda çok hızlı bir araç geliyordu.tır yanlamasına 3 şeridi birden kapladı.resmen kazanın kaçınılmaz olduğu belliydi.görüyorduk.hızla gelen otomobil direk tırın arka tekerine vurdu,araç akardion gibi oldu ama şöför elini kolunu sallayarak araçtan indi.o hızla teker yerine şaseye girseydi heralde aracın belden aşağısı arkadan çıkardı.sonrası tam komedi.tır dönüşünü tamamlayıp kaçtı.arkasından başka bir araçla yetişip geri getirdiler.otomobil şöförüyle konuştuğumuzda duramayacağımı anlayınca lastiği gözüme kestirdim dedi.buda onun hayatını kurtardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz


    quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

    Vay babanın düşmanlarını seveyim diyip arabadan atlarım

    Aracı stop edince direksiyon sadece sertleşir ama döner, heleki hızlı gidiyorsanız sadece sertleşecektir. Araç dururken bile kontağı açıp zor olsada direksiyonu döndürebiliyorken, giderken döndürmek çok daha kolay olur hatta oluyor, boş bir yerde 20 km hızla denedim, direksiyon dönüyor ve dururken çevirmeye çalıştığınız kadar sert değil. (frende sertleşir ama yinede tutar)


    Hidrolik frene 3-4 tam basıştan sonra bir daha söz dinletemezsiniz. Motor stop ettiğinde hidroliğin devridaimi sağlanamayacağından frenler etkiye tepki vermeyecektir.



    Sertleşip taş gibi olsada tutuyor ama çok sert basmak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    ben bi kere 200 ile giderken(kaç yapacak diye denemiştim yoksa 120yi pek geçmem) lastik patlamış ve parçalanmıştı nasıl durdum bende anlamadım. sonrasında hiç o kadar hız yapmadım


    arkadaşım 200 gibi bi hızda giderken lastiğin patlıyor.ve dahada komiği parçalanıyor.sen 200 gıbı bı hıza ragmen durmayı başarmışsın.. bana pek inandırıcı gelmedi.saygılar
  • Peki motor freninde vitesi düşürüken her vites düşürüşte debriyaj nasıl kullanılıyor? Bazen hızlı giderken vitesi bir düşüğe aldığımızda (yokuş yukarı bir kısıma gelince vs.) eğer olması gerektiğinden fazla küçültürsek yada debriyajı erken bırakırsak bir çeşit frenleme olduğunu biliyorum. Bu durumdanmı faydalanılıyor motor freninde?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucak_muhendisi

    Peki motor freninde vitesi düşürüken her vites düşürüşte debriyaj nasıl kullanılıyor? Bazen hızlı giderken vitesi bir düşüğe aldığımızda (yokuş yukarı bir kısıma gelince vs.) eğer olması gerektiğinden fazla küçültürsek yada debriyajı erken bırakırsak bir çeşit frenleme olduğunu biliyorum. Bu durumdanmı faydalanılıyor motor freninde?



    mesela 5 te 120 le gidiyorsun, gazı bıraktın araba hafiften yavaşlamaya başlayacak. sonra debriyaja basıp direk 4 e attın. devir yükselecek ve araba gene yavaşlamaya başlayacak. neden yavaşlayacak, çünkü sen gaza basmıyorsun ve motor rölanti devrine dönmeye çalışıyor. bu da hızını düşürecek.

    freni olmayan arabayla biyere gidip gelinir, acil işler yapılabilir ama debriyajı bozuk arabayla çok daha zor , durmak yok,hızlanmak yok , tam çile...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    quote:

    Orijinalden alıntı: rascon

    Micirda basima gelen birsey. Ilk olarak hemen 4luleri yakacaksin. Bir yandan vites kuculturken bir yandan da elinle gaz pedalini geriye dogru cekeceksin. Uygun hiza dustukten sonra el frenini sikica kavrayarak hafif hafif cek birak yapacaksin. Eger ayi gibi cekersen dunya tersine doner.


    Hani atılırda bu kadar da desteksiz atılmaz;

    1. Hem vitesi küçültüp hem aynı anda elinle gaz pedalını nasıl geri çekiyorsun ?

    2. El frenini nasıl kavrıyorsun ?


    Beyin bedava. Bir de mesajımı sildirmiş. Daha "bir yandan" ile "aynı anda" nın farkını bilmiyor. Okuma yazma bilmeyenlere nasıl ehliyet veriyorlar anlamıyorum.




  • Mercedes SBC fren sisteminde Hidrolik / elektronik çıkardığı zaman ilk taksilerde kendini belli ediyor ort. 300 bin defa basınca fren tutmuyor veya iki misli uzuyor bu durum epey kişide olmuş sonradan W211 2006 makyajlanınca MB SBC sistemi kaldırıldı, almanyada üçret almadan değişdiriyor TR de nedense değişdirilmesi için MB üçret alıyormuş.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.