Şimdi Ara

Otoyolda Giderken Frenleriniz Tutmaz İse Ne Yapardınız ? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
0
Favori
5.371
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bildiğim duaları hızla okumaya başlar..

    zor günler için stepne altında sakladığım manuel paraşütün açılmasını sağlar

    olmadı motor freni oda olmazsa ufaktan el freni oda durdurmazsa bilemiyorum ama en dikkat edeceğim şey hızım yüksek ise aracın parçalanmasına göze alarak elektrik direği ve yol kenarındaki metal bariyerlere zarar vermezdim...

    tecrübe ile sabit çok masraflı çok..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEPEE PREMİUM PACK -- 1 Mart 2011; 5:17:22 >
  • Kimse kusura bakmasın 3 sayfada yazılanları okuyunca otomobillerden ne kadar anladığınıza hayran kaldım
    Sebebini şöyle sıralayayım
    1. Eğer frenler tutmuyorsa sonuna kadar köklenmez devamlı pompalanır,
    2. Yukardaki işe yaramazsa vites küçültülmez öndeki engel uzaklığına göre BOŞA ATILIP el freni çekilir.Otomatik vitesli arabam olmadığı için nasıl boşa alınır bilmiyorum,onu sahibinin bilmesi gerek.
    3.Öndeki araca çok hızlı yaklaşıyorsak 2. vitese atıp el frenine asılmak (yüksek hızda senkromeç 1.vitese geçmez),yol kenarında bariyer yoksa yoldan dışarı çıkılır.
  • çok güzel beyin fırtınası yapılmış ama bazı arkadaşlar iyice abartmış. çok film hareketlerdeki uçak sahnesi gibi herkes olayları zorlaştırdıkça zorlaştırmış. ölmeye yer arıyoruz frenler tutmazsa ki bu günümüz otomobillerde çok düşük bi ihtimal o zamanda %90 motor freni ile durulur. e o şanslı %10'luk dilimdeyseniz öbür taraftan bize bir yer ayırın bi zahmet
  • Malesef bu forumda bir kişi bile böyle bir durumda ne yapılması gerektiğini bilmiyor.Herkes kafadan bir şeyler atıp tutmuş.
    Öncelikle yapılması gereken vitesi ÇATTTT diye 4'e atmaktır.Daha sonrasında ise direksiyonu bile bırakabilirsiniz .Bundan sonra araç 4 vitese bağlı olan radar ve sensörler yardımıyla önünde ,sağında ve solunda olan araçları algılayarak otomotik pilot vasıtasıyla durmanızı sağlayacaktır.Bu arada GPS vasıtasıyla araç en yakındaki servise sinyal göndererek servis ve çekici hizmetini haberdar edecek siz otoban kenarında kamyoncularla kahvenizi yudumlarken onlar çoktan yolu yarılamış olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Malesef bu forumda bir kişi bile böyle bir durumda ne yapılması gerektiğini bilmiyor.Herkes kafadan bir şeyler atıp tutmuş.
    Öncelikle yapılması gereken vitesi ÇATTTT diye 4'e atmaktır.Daha sonrasında ise direksiyonu bile bırakabilirsiniz .Bundan sonra araç 4 vitese bağlı olan radar ve sensörler yardımıyla önünde ,sağında ve solunda olan araçları algılayarak otomotik pilot vasıtasıyla durmanızı sağlayacaktır.Bu arada GPS vasıtasıyla araç en yakındaki servise sinyal göndererek servis ve çekici hizmetini haberdar edecek siz otoban kenarında kamyoncularla kahvenizi yudumlarken onlar çoktan yolu yarılamış olacaktır.

    ayrıca vitesin 4'e çaattt diye atılmasıyla devreye giren ADH özelliği sayesinde önde bir tehlike sezildiği anda "Acil Durumda Havalan" sistemiye araç yerden 4 metre yükselecektir




  • 4 lüleri yakıp vitesi boşa alırdım.Yada çok sert düşüşler olmayacak şekilde vites düşürürdüm.Şöyle 20-30 lu hızlara gelince el frenin çekerdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekozim123

    Öncelikle merhaba

    Allah kimsenin başına vermesin ama diyelimki bir gün otobanda giderken frenleriniz tutmaz ise ne yapardınız ?

    Ben olsam ilk önce 4lüleri yakar sonra araç manuel ise motor freni yaparak durdurmaya çalışırdım.

    Siz olsanız ne yapardınız ?

    Otomatik arabalardada gayet güzel motor freni yapılır. D'de ise 1'e yada 2'ye çekilerek yapılabilir. Ayrıca bahsettiğiniz gibi motor freninden başka çare kalmıyor. Belki camların hepsini açmak biraz hızını kesebilir. Aynı zamanda klimayıda dibine kadar açmak. Bütün bunlar aracı zorlayan şeyler. ( Azda olsa etkisi var ).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Malesef bu forumda bir kişi bile böyle bir durumda ne yapılması gerektiğini bilmiyor.Herkes kafadan bir şeyler atıp tutmuş.
    Öncelikle yapılması gereken vitesi ÇATTTT diye 4'e atmaktır.Daha sonrasında ise direksiyonu bile bırakabilirsiniz .Bundan sonra araç 4 vitese bağlı olan radar ve sensörler yardımıyla önünde ,sağında ve solunda olan araçları algılayarak otomotik pilot vasıtasıyla durmanızı sağlayacaktır.Bu arada GPS vasıtasıyla araç en yakındaki servise sinyal göndererek servis ve çekici hizmetini haberdar edecek siz otoban kenarında kamyoncularla kahvenizi yudumlarken onlar çoktan yolu yarılamış olacaktır.

    ayrıca vitesin 4'e çaattt diye atılmasıyla devreye giren ADH özelliği sayesinde önde bir tehlike sezildiği anda "Acil Durumda Havalan" sistemiye araç yerden 4 metre yükselecektir

    Aman dikkat çattt diye,yanlış yapmayalım:))

    Müşteri hizmetlerini arar konu hakkında bilgi edinirdim(Bilinçli tüketici:)




  • Bolu - Karabük yolunda başımıza gelmişti.Abant kavşağından otobana girdik bir tanıdığımızın Fiat Scudosuyla.5-6 kişi gittiğimizden dolayı başkasının aracını aldık.Otobana girdik,hızımız 120 civarı.Babam hızımızı biraz yükseltelim demişti,hız tam 130-140 civarlarındayken araç birden stop etti.ne olduğunu anlayamadık.Babam hemen aynayı kontrol edip emniyet şeridine geçti.Sağ şeride geçesiye kadar araç epeyi bir yavaşladı.Bir 10 dk civarı bekledik,Servisi arayalım derken babam marşa bastı araç çalıştı.Ben buna dayanarak aracı stop ettirince daha hızlı durur düşüncesindeyim.
  • daha çok gaza basarım hatta köklerim nasıl olsa öleceğim

    içimdeki devamlı bastırdığım hız tutkusunu yenmek isterim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Malesef bu forumda bir kişi bile böyle bir durumda ne yapılması gerektiğini bilmiyor.Herkes kafadan bir şeyler atıp tutmuş.
    Öncelikle yapılması gereken vitesi ÇATTTT diye 4'e atmaktır.Daha sonrasında ise direksiyonu bile bırakabilirsiniz .Bundan sonra araç 4 vitese bağlı olan radar ve sensörler yardımıyla önünde ,sağında ve solunda olan araçları algılayarak otomotik pilot vasıtasıyla durmanızı sağlayacaktır.Bu arada GPS vasıtasıyla araç en yakındaki servise sinyal göndererek servis ve çekici hizmetini haberdar edecek siz otoban kenarında kamyoncularla kahvenizi yudumlarken onlar çoktan yolu yarılamış olacaktır.


    Araçta ASD varsa durmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FB®h Pozitif

    Bolu - Karabük yolunda başımıza gelmişti.Abant kavşağından otobana girdik bir tanıdığımızın Fiat Scudosuyla.5-6 kişi gittiğimizden dolayı başkasının aracını aldık.Otobana girdik,hızımız 120 civarı.Babam hızımızı biraz yükseltelim demişti,hız tam 130-140 civarlarındayken araç birden stop etti.ne olduğunu anlayamadık.Babam hemen aynayı kontrol edip emniyet şeridine geçti.Sağ şeride geçesiye kadar araç epeyi bir yavaşladı.Bir 10 dk civarı bekledik,Servisi arayalım derken babam marşa bastı araç çalıştı.Ben buna dayanarak aracı stop ettirince daha hızlı durur düşüncesindeyim.


    motoru stop ettirmek aracın bir çok elektronik ve hidrolik sistemini de devre dışı bırakır, gergili emniyet kemerleri, hava yastıkları, hidrolik direksiyon, kesinlikle yapılmaması gerekir diye düşünüyorum




  • vitesi çatt diye 1 atar.motoru elime alırdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmavı

    4 lüleri yakıp vitesi boşa alırdım.Yada çok sert düşüşler olmayacak şekilde vites düşürürdüm.Şöyle 20-30 lu hızlara gelince el frenin çekerdim.


    hocam ne yaptın sen ya.. gişelere en hızlı şekilde nasıl girilir diye sormadık.. vitesi boşa alıp 4lülerin mi arabayı durdurmasını bekliyorsun.. allahtan devamında toparlamışsın
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.