Şimdi Ara

Otoyolda Giderken Frenleriniz Tutmaz İse Ne Yapardınız ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
0
Favori
5.363
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Delice Doluca, boşuna yazmışsın o kadar şeyi. 150 ile giden adam eğer düzlükteyse 60 metre değil 600 metre ileri görecek şekilde gidiyordur zaten. Ama kazayı göremeyecek kadar keskin bir virajsa da, virajda kaza yapması gerekir. Eğer o kadar muhteşem yol tutan bir spor arabaysa da basarsın kontrayı, ufaltırsın vitesleri. 150 ile giderken 60mt önünde kaza olsa frene basarsan yanarsın. Ya vuracaksın ya da kaçacaksın.
  • Bu arada otobanda sürttüğünüz her bariyer için 1000 TL tazminat talep edildiğini biliyor muydunuz?
  • Bu soruyu motor hocası bize sormuştu. Geneli arabayı bariyerse bariyere, duvarsa duvara sürterim. Durdururum. diyordu.

    Hoca şöyle dedi.

    -Hayır. Bu aracınıza daha fazla zarar verir. yapmanız gereken tek şey arabayı stop ettirmek. Stop ettirilen bir araba frenleri patlamış bile olsa 50 metre sonra duracaktır dedi. Tabi bu arada motor ateşleme yapmayacağı için yanmamış bir miktar benzin pistonlara dolacaktır ama o benzin de pompa ile çekilir dedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bu soruyu motor hocası bize sormuştu. Geneli arabayı bariyerse bariyere, duvarsa duvara sürterim. Durdururum. diyordu.

    Hoca şöyle dedi.

    -Hayır. Bu aracınıza daha fazla zarar verir. yapmanız gereken tek şey arabayı stop ettirmek. Stop ettirilen bir araba frenleri patlamış bile olsa 50 metre sonra duracaktır dedi. Tabi bu arada motor ateşleme yapmayacağı için yanmamış bir miktar benzin pistonlara dolacaktır ama o benzin de pompa ile çekilir dedi.


    Direksiyon kilitlenir motor stop edince O ne Olacak ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BohemAmca


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bu soruyu motor hocası bize sormuştu. Geneli arabayı bariyerse bariyere, duvarsa duvara sürterim. Durdururum. diyordu.

    Hoca şöyle dedi.

    -Hayır. Bu aracınıza daha fazla zarar verir. yapmanız gereken tek şey arabayı stop ettirmek. Stop ettirilen bir araba frenleri patlamış bile olsa 50 metre sonra duracaktır dedi. Tabi bu arada motor ateşleme yapmayacağı için yanmamış bir miktar benzin pistonlara dolacaktır ama o benzin de pompa ile çekilir dedi.


    Direksiyon kilitlenir motor stop edince O ne Olacak ?


    Motor stop edince direksiyon kilitlenmez. Anahtar kontak yerinden çıkartılırsa direksiyon kilitlenir. Hayal et. Gözünün önüne getir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bu soruyu motor hocası bize sormuştu. Geneli arabayı bariyerse bariyere, duvarsa duvara sürterim. Durdururum. diyordu.

    Hoca şöyle dedi.

    -Hayır. Bu aracınıza daha fazla zarar verir. yapmanız gereken tek şey arabayı stop ettirmek. Stop ettirilen bir araba frenleri patlamış bile olsa 50 metre sonra duracaktır dedi. Tabi bu arada motor ateşleme yapmayacağı için yanmamış bir miktar benzin pistonlara dolacaktır ama o benzin de pompa ile çekilir dedi.


    Hocanız yanlış bilgiler vermiş.

    Eğer motoru stop ettirirsem direksiyonum kitlenir ve durum daha kötü olur.Ayrıca araç hızlıysa 50 metrede duramazsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bu soruyu motor hocası bize sormuştu. Geneli arabayı bariyerse bariyere, duvarsa duvara sürterim. Durdururum. diyordu.

    Hoca şöyle dedi.

    -Hayır. Bu aracınıza daha fazla zarar verir. yapmanız gereken tek şey arabayı stop ettirmek. Stop ettirilen bir araba frenleri patlamış bile olsa 50 metre sonra duracaktır dedi. Tabi bu arada motor ateşleme yapmayacağı için yanmamış bir miktar benzin pistonlara dolacaktır ama o benzin de pompa ile çekilir dedi.


    Hocanız yanlış bilgiler vermiş.

    Eğer motoru stop ettirirsem direksiyonum kitlenir ve durum daha kötü olur.Ayrıca araç hızlıysa 50 metrede duramazsınız.


    Hala direksiyon kilitlenir diyorsunuz yaa. Pess.

    Arkadaşım. Bir düşün bakalım. Direksiyonu kilitli bir arabanın direksiyonu nasıl açılır. Önce anahtarı kontağa takarsın. Direksiyonu sağ-sol oynatıp kontağı çevirirsin. Arabayı çalıştırmana bile gerek yok. Sadece göstergeler yansın, yeter.




  • Kontak açıkken motor kapalıyken direksiyon kilitlenmez.
    Düzlükte gidiliyorsa sert bir direksiyon hamlesine de ihtiyaç duyulmayacaktır, motor kapatıldıktan sonra vites küçültülmeye devam edilmesi yararına olur.
    Ayrıca tork konvertörlü otomatik şanzımanlarda da vites küçültülebiliyor, mytbusters'ın test ettiği o tip bir şanzıman değildir.
  • araba otomatik vites ise L konumuna alına bilir... düz vites arabada 110 ile giderken 1 e alınmaz ama otomatik arabada alınır ve o kompresyonun etkisi ile mühtemelen şanzıman dağılır ama ölmekten kurtulursunuz baya bir yavaşlatır sizi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bu soruyu motor hocası bize sormuştu. Geneli arabayı bariyerse bariyere, duvarsa duvara sürterim. Durdururum. diyordu.

    Hoca şöyle dedi.

    -Hayır. Bu aracınıza daha fazla zarar verir. yapmanız gereken tek şey arabayı stop ettirmek. Stop ettirilen bir araba frenleri patlamış bile olsa 50 metre sonra duracaktır dedi. Tabi bu arada motor ateşleme yapmayacağı için yanmamış bir miktar benzin pistonlara dolacaktır ama o benzin de pompa ile çekilir dedi.

    motor hocanız biraz sallamış doğrusu.
    90 da giderken motoru stop ettirmek ile ayağı gazdan çekmek arasında fark olmaz, yine vites küçültmek gerekir stop etme halinde.. enjeksiyonlu araçlarda piston üzerine benzinde dolmaz. karbüratörlü araçlarda bir miktar dolar, fazlasıda ekzost sibopundan çıkar zamanlama esnasında, pompa ile çekmeye gerek kalmaz.

    nitekim freniniz patlarsa, süratiniz 70 km üzeri ise arabayı stop ettirip 50 mt içinde duracağını sanmayın boşa :)




  • Motor stop edip kontak kapatılmadığı zaman direksiyon kilitlenmez. havalı veya hidrolik direksiyon ise sertleşir. O kadar. Ama yine de döndürülür. Sadece biraz kuvvet gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bu soruyu motor hocası bize sormuştu. Geneli arabayı bariyerse bariyere, duvarsa duvara sürterim. Durdururum. diyordu.

    Hoca şöyle dedi.

    -Hayır. Bu aracınıza daha fazla zarar verir. yapmanız gereken tek şey arabayı stop ettirmek. Stop ettirilen bir araba frenleri patlamış bile olsa 50 metre sonra duracaktır dedi. Tabi bu arada motor ateşleme yapmayacağı için yanmamış bir miktar benzin pistonlara dolacaktır ama o benzin de pompa ile çekilir dedi.

    motor hocanız biraz sallamış doğrusu.
    90 da giderken motoru stop ettirmek ile ayağı gazdan çekmek arasında fark olmaz, yine vites küçültmek gerekir stop etme halinde.. enjeksiyonlu araçlarda piston üzerine benzinde dolmaz. karbüratörlü araçlarda bir miktar dolar, fazlasıda ekzost sibopundan çıkar zamanlama esnasında, pompa ile çekmeye gerek kalmaz.

    nitekim freniniz patlarsa, süratiniz 70 km üzeri ise arabayı stop ettirip 50 mt içinde duracağını sanmayın boşa :)



    Ben ehliyeti aldığım zaman sene 1991 idi. O zamanlarda sanırım enjeksiyonlu araba piyasada yoktu. Ya da vardı da şimdiki gibi çok değildi. Geneli karbüratörlü arabaydı. Fazla bilmiyorum. Sadece söylediği şeyleri kelimesi kelimesine hatırlıyorum. O kadar.

    Pistonlara yanmamış benzin dolar biraz demişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bu soruyu motor hocası bize sormuştu. Geneli arabayı bariyerse bariyere, duvarsa duvara sürterim. Durdururum. diyordu.

    Hoca şöyle dedi.

    -Hayır. Bu aracınıza daha fazla zarar verir. yapmanız gereken tek şey arabayı stop ettirmek. Stop ettirilen bir araba frenleri patlamış bile olsa 50 metre sonra duracaktır dedi. Tabi bu arada motor ateşleme yapmayacağı için yanmamış bir miktar benzin pistonlara dolacaktır ama o benzin de pompa ile çekilir dedi.

    motor hocanız biraz sallamış doğrusu.
    90 da giderken motoru stop ettirmek ile ayağı gazdan çekmek arasında fark olmaz, yine vites küçültmek gerekir stop etme halinde.. enjeksiyonlu araçlarda piston üzerine benzinde dolmaz. karbüratörlü araçlarda bir miktar dolar, fazlasıda ekzost sibopundan çıkar zamanlama esnasında, pompa ile çekmeye gerek kalmaz.

    nitekim freniniz patlarsa, süratiniz 70 km üzeri ise arabayı stop ettirip 50 mt içinde duracağını sanmayın boşa :)


    Araci stop etmedeki mantik ne anlamadim ben. Zaten stop etseniz bile kontak aciksa arac tekrar calismaz mi? (vurdurma ile ayni matik olmaz mi?)

    Bence yapilabilecek tek sey vites kucultmek.
    10 km ile giderken el frenini cekin ve araba ne kadar mesafede duruyor bir deneyin. Bu ufak deney ile el freninin ise yaramayacagini anlayabilirsiniz. Hiziniz cok yuksekse zaten buyuk ihtimal arac savurulur el frenini cekerseniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bu soruyu motor hocası bize sormuştu. Geneli arabayı bariyerse bariyere, duvarsa duvara sürterim. Durdururum. diyordu.

    Hoca şöyle dedi.

    -Hayır. Bu aracınıza daha fazla zarar verir. yapmanız gereken tek şey arabayı stop ettirmek. Stop ettirilen bir araba frenleri patlamış bile olsa 50 metre sonra duracaktır dedi. Tabi bu arada motor ateşleme yapmayacağı için yanmamış bir miktar benzin pistonlara dolacaktır ama o benzin de pompa ile çekilir dedi.

    motor hocanız biraz sallamış doğrusu.
    90 da giderken motoru stop ettirmek ile ayağı gazdan çekmek arasında fark olmaz, yine vites küçültmek gerekir stop etme halinde.. enjeksiyonlu araçlarda piston üzerine benzinde dolmaz. karbüratörlü araçlarda bir miktar dolar, fazlasıda ekzost sibopundan çıkar zamanlama esnasında, pompa ile çekmeye gerek kalmaz.

    nitekim freniniz patlarsa, süratiniz 70 km üzeri ise arabayı stop ettirip 50 mt içinde duracağını sanmayın boşa :)


    Araci stop etmedeki mantik ne anlamadim ben. Zaten stop etseniz bile kontak aciksa arac tekrar calismaz mi? (vurdurma ile ayni matik olmaz mi?)Bence yapilabilecek tek sey vites kucultmek.
    10 km ile giderken el frenini cekin ve araba ne kadar mesafede duruyor bir deneyin. Bu ufak deney ile el freninin ise yaramayacagini anlayabilirsiniz. Hiziniz cok yuksekse zaten buyuk ihtimal arac savurulur el frenini cekerseniz.



    Stop ettirince tekrar marşa ilk hareketi vermeden motor neden çalışsın ki. Anlamadım. Kontak açık olup göstergeler yansa bile araba ateşleme yapmayacaktır. isterseniz aşağıda yazdığımı deneyin.

    Boş bir yol bulun. Biraz hızlanın. Sonra motoru stop ettirin. hemen ardından kontağı tekrar çevirin ve paneldeki göstergeleri yakın. Ama marş motoruna hareketi vermeyin. Arabanın ateşleme yapmadığını, motorun boşuna döndüğünü, arabayı gittikçe yavaşlattığını, direksiyonun da asla kilitlenmediğini göreceksiniz. Durma mesafesi hızına göre değişir elbette.




  • direksiyon neden kitlenir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa

    benim aklıma gelen 2 geçer cevap var, 1.si en hasarsızı; "kıç vurmak" .. 150 ile seyrederken direksiyonu sert bir şekilde önce -atıyorum, sırası değişebilir- sola, sonra da sağa çok hızlıca kırarak frensiz yanlama yapmaya çalışmak için çok geniş bir yarım daire çizmemiz lazım ya da takla atmaya razı olmamız lazım.. geniş alana sahip değiliz, takla atmak da istemiyoruz.. o zaman direksiyonu en yakin bariyer ya da duvara doğru hızla kırıp üzerine süreceğiz ve tam çarpmak üzereyken hızlıca bariyer/duvardan uzağa kıracağız, savrulmanın etkisiyle arabanın arkası kontrolden çıkacak ancak bariyer ya da duvara ya da -en güzeli- toprak yükseltiye hızla çarptığı için hem taklayı önleyecek hem de sürtünme boyunca hız keserek ilerleyeceğiz, tabi hemen sonrasında arabanın yan-önünü de hafiften o engele saplamakta ve bütün yan tarafı sürttürmekte yarar var.. arabanın arkasını feda etmemizin sebebi, denge unsurunun hareketli tekerlekler yüzünden ön taraf olması, denge sağlayan tarafın kontrolden çıkmasını istemiyoruz..

    2. aklıma gelen yöntem ise az önceki yöntemde çizemediğimiz yarım daireyi çeyrek daire olarak çizmek ve yan tarafı kamyona çarpmak ya da kamyonla yolun bitiştiği köşeye burnu saplamak.. diyelim ki yine hızlıca sola kırdık ve hemen ardından çarpışmaya yakın sağa kırdık, araba yan dönse de (ki bu esnada hızı 100 dolaylarına iner) direksiyonu kilitlenir ve yanlamaya başlar 0,2 tam 90 derecelik açıyla seyretse hızı ortalama 65 civarına iner ki bu bizim için idare eder bir durum.. ya diyelim ki yarım dairemizi yetiştiremedik o zaman yine hızlıca sağa kırıp sağ köşeye doğru sol yanı sürte sürte çarpacağız, bu durumda çarpışma arabaların en güvenli olan 2 noktası arasında -ön ve yan- olmuş olacak..


    bu kadar kötü senaryo yazdım ama allah kimsenin karşısına hem böyle bir engelin hem de patlamış frenlerin aynı anda olduğu bir talihsizlik çıkarmasın..


    Sayin DeLiCe_DoLuCa, dumduz carpmak birinci dediginizden daha guvenli. Sonucta olaya hazir olacaksiniz SIKI tutunacaksiniz ve hava yastiklari da acilacak dolayisiyla cizik bile almadan atlatmaniz cok muhtemel. Tabi bu esnada yanda bariyer duver vs. varsa surtunerek yavaslarsiniz.

    Ama tabi hiziniz 80 filan olsa bu dediklerim gecerli. 150 ile gideken duran agir bir cisme (kamyona) girmek ya da takla atmak hicbiri hayatinizi kurtarmayacaktir. Bu durumda yapilabilecek tek birsey kaliyor: Kelime-i Sehadet getirmek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bu soruyu motor hocası bize sormuştu. Geneli arabayı bariyerse bariyere, duvarsa duvara sürterim. Durdururum. diyordu.

    Hoca şöyle dedi.

    -Hayır. Bu aracınıza daha fazla zarar verir. yapmanız gereken tek şey arabayı stop ettirmek. Stop ettirilen bir araba frenleri patlamış bile olsa 50 metre sonra duracaktır dedi. Tabi bu arada motor ateşleme yapmayacağı için yanmamış bir miktar benzin pistonlara dolacaktır ama o benzin de pompa ile çekilir dedi.

    motor hocanız biraz sallamış doğrusu.
    90 da giderken motoru stop ettirmek ile ayağı gazdan çekmek arasında fark olmaz, yine vites küçültmek gerekir stop etme halinde.. enjeksiyonlu araçlarda piston üzerine benzinde dolmaz. karbüratörlü araçlarda bir miktar dolar, fazlasıda ekzost sibopundan çıkar zamanlama esnasında, pompa ile çekmeye gerek kalmaz.

    nitekim freniniz patlarsa, süratiniz 70 km üzeri ise arabayı stop ettirip 50 mt içinde duracağını sanmayın boşa :)


    Araci stop etmedeki mantik ne anlamadim ben. Zaten stop etseniz bile kontak aciksa arac tekrar calismaz mi? (vurdurma ile ayni matik olmaz mi?)Bence yapilabilecek tek sey vites kucultmek.
    10 km ile giderken el frenini cekin ve araba ne kadar mesafede duruyor bir deneyin. Bu ufak deney ile el freninin ise yaramayacagini anlayabilirsiniz. Hiziniz cok yuksekse zaten buyuk ihtimal arac savurulur el frenini cekerseniz.



    Stop ettirince tekrar marşa ilk hareketi vermeden motor neden çalışsın ki. Anlamadım. Kontak açık olup göstergeler yansa bile araba ateşleme yapmayacaktır. isterseniz aşağıda yazdığımı deneyin.

    Boş bir yol bulun. Biraz hızlanın. Sonra motoru stop ettirin. hemen ardından kontağı tekrar çevirin ve paneldeki göstergeleri yakın. Ama marş motoruna hareketi vermeyin. Arabanın ateşleme yapmadığını, motorun boşuna döndüğünü, arabayı gittikçe yavaşlattığını, direksiyonun da asla kilitlenmediğini göreceksiniz. Durma mesafesi hızına göre değişir elbette.


    Benim aklim sundan karisti aku bittiginde vurdurma yaparak calistirma yontemi var ya. Simdi orda da arabayi once iterek hizlandiriyorlar ve gosterge isiklari yanikken araba mars motorunu cevirmeden calisiyor. Siz kontagi actginizda bujilere atesleme yapacak elektrik gidiyor diye biliyorum ben. O yuzden arac giderken mars motoru ile ilk hareketi vermeseniz bile arac calisir cunku hareket zaten aracin ustunde var. Boyle dusundum ben yanlis mi acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bu soruyu motor hocası bize sormuştu. Geneli arabayı bariyerse bariyere, duvarsa duvara sürterim. Durdururum. diyordu.

    Hoca şöyle dedi.

    -Hayır. Bu aracınıza daha fazla zarar verir. yapmanız gereken tek şey arabayı stop ettirmek. Stop ettirilen bir araba frenleri patlamış bile olsa 50 metre sonra duracaktır dedi. Tabi bu arada motor ateşleme yapmayacağı için yanmamış bir miktar benzin pistonlara dolacaktır ama o benzin de pompa ile çekilir dedi.

    motor hocanız biraz sallamış doğrusu.
    90 da giderken motoru stop ettirmek ile ayağı gazdan çekmek arasında fark olmaz, yine vites küçültmek gerekir stop etme halinde.. enjeksiyonlu araçlarda piston üzerine benzinde dolmaz. karbüratörlü araçlarda bir miktar dolar, fazlasıda ekzost sibopundan çıkar zamanlama esnasında, pompa ile çekmeye gerek kalmaz.

    nitekim freniniz patlarsa, süratiniz 70 km üzeri ise arabayı stop ettirip 50 mt içinde duracağını sanmayın boşa :)


    Araci stop etmedeki mantik ne anlamadim ben. Zaten stop etseniz bile kontak aciksa arac tekrar calismaz mi? (vurdurma ile ayni matik olmaz mi?)Bence yapilabilecek tek sey vites kucultmek.
    10 km ile giderken el frenini cekin ve araba ne kadar mesafede duruyor bir deneyin. Bu ufak deney ile el freninin ise yaramayacagini anlayabilirsiniz. Hiziniz cok yuksekse zaten buyuk ihtimal arac savurulur el frenini cekerseniz.



    Stop ettirince tekrar marşa ilk hareketi vermeden motor neden çalışsın ki. Anlamadım. Kontak açık olup göstergeler yansa bile araba ateşleme yapmayacaktır. isterseniz aşağıda yazdığımı deneyin.

    Boş bir yol bulun. Biraz hızlanın. Sonra motoru stop ettirin. hemen ardından kontağı tekrar çevirin ve paneldeki göstergeleri yakın. Ama marş motoruna hareketi vermeyin. Arabanın ateşleme yapmadığını, motorun boşuna döndüğünü, arabayı gittikçe yavaşlattığını, direksiyonun da asla kilitlenmediğini göreceksiniz. Durma mesafesi hızına göre değişir elbette.



    Kendi kendimi yalanlıyorum şu anda. Az önce yetkili bir oto servisine telefonla sorduk. Stop ettirilen ve hareket halinde olan bir araba eğer vitesi boşa alınmadan göstergeler tekrar aktif edilirse motor çalışırmış. Göstergelerin yakılması bujileri ateşlermiş.

    Yanlış bilgi verdiğim için herkesten özür diliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi topaz42 -- 23 Ekim 2010; 12:07:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bu soruyu motor hocası bize sormuştu. Geneli arabayı bariyerse bariyere, duvarsa duvara sürterim. Durdururum. diyordu.

    Hoca şöyle dedi.

    -Hayır. Bu aracınıza daha fazla zarar verir. yapmanız gereken tek şey arabayı stop ettirmek. Stop ettirilen bir araba frenleri patlamış bile olsa 50 metre sonra duracaktır dedi. Tabi bu arada motor ateşleme yapmayacağı için yanmamış bir miktar benzin pistonlara dolacaktır ama o benzin de pompa ile çekilir dedi.

    motor hocanız biraz sallamış doğrusu.
    90 da giderken motoru stop ettirmek ile ayağı gazdan çekmek arasında fark olmaz, yine vites küçültmek gerekir stop etme halinde.. enjeksiyonlu araçlarda piston üzerine benzinde dolmaz. karbüratörlü araçlarda bir miktar dolar, fazlasıda ekzost sibopundan çıkar zamanlama esnasında, pompa ile çekmeye gerek kalmaz.

    nitekim freniniz patlarsa, süratiniz 70 km üzeri ise arabayı stop ettirip 50 mt içinde duracağını sanmayın boşa :)


    Araci stop etmedeki mantik ne anlamadim ben. Zaten stop etseniz bile kontak aciksa arac tekrar calismaz mi? (vurdurma ile ayni matik olmaz mi?)Bence yapilabilecek tek sey vites kucultmek.
    10 km ile giderken el frenini cekin ve araba ne kadar mesafede duruyor bir deneyin. Bu ufak deney ile el freninin ise yaramayacagini anlayabilirsiniz. Hiziniz cok yuksekse zaten buyuk ihtimal arac savurulur el frenini cekerseniz.



    Stop ettirince tekrar marşa ilk hareketi vermeden motor neden çalışsın ki. Anlamadım. Kontak açık olup göstergeler yansa bile araba ateşleme yapmayacaktır. isterseniz aşağıda yazdığımı deneyin.

    Boş bir yol bulun. Biraz hızlanın. Sonra motoru stop ettirin. hemen ardından kontağı tekrar çevirin ve paneldeki göstergeleri yakın. Ama marş motoruna hareketi vermeyin. Arabanın ateşleme yapmadığını, motorun boşuna döndüğünü, arabayı gittikçe yavaşlattığını, direksiyonun da asla kilitlenmediğini göreceksiniz. Durma mesafesi hızına göre değişir elbette.



    Kendi kendimi yalanlıyorum şu anda. Az önce yetkili bir oto servisine telefonla sorduk. Stop ettirilen bir araba eğer vitesi boşa alınmadan göstergeler tekrar aktif edilirse motor çalışırmış. Göstergelerin yakılması buşileri ateşlermiş.

    Yanlış bilgi verdiğim için özür diliyorum.


    Bilgi icin tesekkurler. Dogrusunu ogrenmis olduk.




  • nasıl stop ettireceğiz o zaman onu öğrenelim yeni bilgilere açığız
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.