Şimdi Ara

Otoyolda Giderken Frenleriniz Tutmaz İse Ne Yapardınız ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
0
Favori
5.365
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified


    quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    Adam belki Almanya'da yaşıyor?


    Ee, nedir yani? Yaşadığın yerle ne alakası var?

    Türkçe'de otoban diye bir şey yoktur. Otoyol vardır.

    O dediğin şey Almanca'da Autobahn olarak geçer. Burada Türkçe yazıyoruz.


    Şahsen ben "Geçen otoyolda kaptırdım" diyen birine rastlamadım....Girmiş dilimize...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified


    quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    Adam belki Almanya'da yaşıyor?


    Ee, nedir yani? Yaşadığın yerle ne alakası var?

    Türkçe'de otoban diye bir şey yoktur. Otoyol vardır.

    O dediğin şey Almanca'da Autobahn olarak geçer. Burada Türkçe yazıyoruz.


    Kötü bir dil alışkanlığı işte. Düzelttim, sorun yok.
  • Eğer imzasında Eppur Si Muove Et Non Serviam! yazan Türk Dili ve Edebiyatı uzmanı sayın jay jay justified yanımdaysa hızlı yaşayıp genç ölmesini sağlayarak gaza daha çok abanır; forum şehitleri arasındaki yerimi alırdım.
  • Eyvallah Coşkun reyiz, büyüksün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emtue


    quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Otoban değil o, otoyol.



    Adam belki Almanya'da yaşıyor?





  • motor freni ne oluyor beyler ,arabanın özel bir özelliğimi yoksa kontağı kapatmaktan felanmı bahsediyorsunuz ?? (yeniyim)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified


    quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    Adam belki Almanya'da yaşıyor?


    Ee, nedir yani? Yaşadığın yerle ne alakası var?

    Türkçe'de otoban diye bir şey yoktur. Otoyol vardır.

    O dediğin şey Almanca'da Autobahn olarak geçer. Burada Türkçe yazıyoruz.


    Autobahn'ı okuyun, adam yazılışıyla yazsa bu sefer niye türkçeleştirmediniz derdiniz, size yaranmak zor.

    Siz otoyol diyin, hatta okan baylgen tarzı yaz sıcağında atkıyla falan gezin, biz halk olarak "geçen otobanda 240 bastık olm" demeye devam edeceğiz.

    Sakın kültür eğitim seviyesinden dem vurmayın, çok şükür hepsi var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emtue


    quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified


    quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    Adam belki Almanya'da yaşıyor?


    Ee, nedir yani? Yaşadığın yerle ne alakası var?

    Türkçe'de otoban diye bir şey yoktur. Otoyol vardır.

    O dediğin şey Almanca'da Autobahn olarak geçer. Burada Türkçe yazıyoruz.


    Autobahn'ı okuyun, adam yazılışıyla yazsa bu sefer niye türkçeleştirmediniz derdiniz, size yaranmak zor.

    Siz otoyol diyin, hatta okan baylgen tarzı yaz sıcağında atkıyla falan gezin, biz halk olarak "geçen otobanda 240 bastık olm" demeye devam edeceğiz.

    Sakın kültür eğitim seviyesinden dem vurmayın, çok şükür hepsi var



    Yaranmak zor cidden. Autobahn yazsak niye türkçeleştirmedin der, otoban desek 'hayır otoban değil otoyol' der. Hayır madem bu kadar duyarlısın neden imzanda yabancı cümle var ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: by.oyun

    motor freni ne oluyor beyler ,arabanın özel bir özelliğimi yoksa kontağı kapatmaktan felanmı bahsediyorsunuz ?? (yeniyim)


    Vitesi o hizda girebilecegi en kucuk degere atmak ve yavasladikca daha da kucultmek.

    150 ile gidiyorsam vites 3'e girer. Bir sure sonra hiz 90'a falan dusunce 2'ye atarim, 50'lere dusunce de yavasca el freniyle dururum.

    Tabi tehlikeli bir durum ama yol duzse, onunuz arkaniz aciksa sag salim atlatma ihtimaliniz yuksek

    Bu arada burada anlatmak kolay ama o panikle birakin dortluleri yakmayi, cogunlugun aninda el frenine asilacagini tahmin ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: by.oyun

    motor freni ne oluyor beyler ,arabanın özel bir özelliğimi yoksa kontağı kapatmaktan felanmı bahsediyorsunuz ?? (yeniyim)



    vites küçültme hareketiyle yapılır. motorda oluşan basınç sayesinde krank miline baskı uygular ve aracı yavaşlatır.
    Genelde yokuş aşağıda kullanılır.

    Ben her ne kadar inceleme yapmasam da uzman olmasam da
    motor freni kullanmaktansa fren basmayı tercih ederim.

    motor freninin uzun vadede motora zararı olduğu düşüncesindeyim
    motor freninin asıl amacının yüklü kamyonlarda falan diskler ısınmasın diye kullanılmalı diye düşünüyorum
    yoksa binek arabalarda gerek olduğuna düşünmüyorum motora verdiği zarar iki diskden daha ucuz değildir bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1 MİLYONDA 1


    quote:

    Orijinalden alıntı: by.oyun

    motor freni ne oluyor beyler ,arabanın özel bir özelliğimi yoksa kontağı kapatmaktan felanmı bahsediyorsunuz ?? (yeniyim)



    vites küçültme hareketiyle yapılır. motorda oluşan basınç sayesinde krank miline baskı uygular ve aracı yavaşlatır.
    Genelde yokuş aşağıda kullanılır.

    Ben her ne kadar inceleme yapmasam da uzman olmasam da
    motor freni kullanmaktansa fren basmayı tercih ederim.

    motor freninin uzun vadede motora zararı olduğu düşüncesindeyim
    motor freninin asıl amacının yüklü kamyonlarda falan diskler ısınmasın diye kullanılmalı diye düşünüyorum
    yoksa binek arabalarda gerek olduğuna düşünmüyorum motora verdiği zarar iki diskden daha ucuz değildir bence.


    Motor freni araca zarar vermez.Eğer vitesi düşürdüğünüzde redline'a dayanıyorsa bilemem.Fakat ben yaptığımda araç maksimum 4000 d/d oluyor ki,bir zahmet bu deviri de çevirsin.Ayrıca fren patlasa hayatım kurtulacaksa değil motor,şanzıman vs. ne varsa feda edebilirim.

    Konuya gelirsek,

    Bu durumda yapılması gereken şey motor freniyle mümkün olduğu kadar yavaşladıktan sonra kademeli olarak el frenini çekmek.Fakat kendi aracımda elektromekanik park freni olduğundan bunu yapamıyorum.Bunu da acil durum freni diye bir şey çözmüşler.Basılı tutarsam fren yapıyormuş;ama hiç denemedim.Herhalde kademeli el freni çekme mantığıyla çalışıyordur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Motor freni araca zarar vermez.Eğer vitesi düşürdüğünüzde redline'a dayanıyorsa bilemem.Fakat ben yaptığımda araç maksimum 4000 d/d oluyor ki,bir zahmet bu deviri de çevirsin.Ayrıca fren patlasa hayatım kurtulacaksa değil motor,şanzıman vs. ne varsa feda edebilirim.



    Hayat kurtarma zamanında başka her şey feda edilebilir...
    Zaten burada soru otomatik vitesli araçda ne yaparsınız olmalıydı

    gelelim motor frenine araca zarar vermez diye kesin yazmışsınız.
    4000 devir demişsiniz. araç normal şartlarda mı 4000 devir çeviriyor
    yoksa "dengesiz" basınç altında mı 4000 devir çeviriyor
    Motor freni: basınç ve mekanik baskıyla yapılan frendir.

    Bu forumda buna en doğru bilgiyi verebilecek kişi @Fiatci arkadaşdır.

    Onun dediği de hem artıları hem eksileri vardır.

    Motora "az da olsa" zarar vereceğini söylüyor. Mantık olarak da o zaten.
    "Bence" motor daha çok komplike bir parça olduğundan disklerin zarar görmesini yeğlerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Eğer imzasında Eppur Si Muove Et Non Serviam! yazan Türk Dili ve Edebiyatı uzmanı sayın jay jay justified yanımdaysa hızlı yaşayıp genç ölmesini sağlayarak gaza daha çok abanır; forum şehitleri arasındaki yerimi alırdım.
  • Soruyu zorlaştıralım, araç otomatik vites ve frenler tutmaz ise ne yaparsınız

    Şahsen, bariyere sürtünerek aracın hızını kesmeye çalışırken Ayetel Kürsi'den okumaya başlarım
  • aynen devam
    o hıza gelebilmek icin o kadar benzin harcadım.
    ışık falanda yok nasıl olsa.sagdan soldan aşarız bütün engelleri.
    adamın birine vurursakta"kardeş kusura bakma frenler patladı" :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84

    Soruyu zorlaştıralım, araç otomatik vites ve frenler tutmaz ise ne yaparsınız

    Şahsen, bariyere sürtünerek aracın hızını kesmeye çalışırken Ayetel Kürsi'den okumaya başlarım


    otomatik vites olsa da farketmez

    otomatik vitesinde 3-2-1 kademeleri var,o şekilde vites küçültülebilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.


    quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84

    Soruyu zorlaştıralım, araç otomatik vites ve frenler tutmaz ise ne yaparsınız

    Şahsen, bariyere sürtünerek aracın hızını kesmeye çalışırken Ayetel Kürsi'den okumaya başlarım


    otomatik vites olsa da farketmez

    otomatik vitesinde 3-2-1 kademeleri var,o şekilde vites küçültülebilir


    ya olmayan modeliyse




  • aslında hesaba katılmayan bir nokta var; frenin tutmadığını hissettiğimiz an hangi an? diyelim ki 120-200 aralığında bir hızla otoyolda seyahat ediyorsunuz.. durup dururken frene basmazsınız, hızınızı korumak istersiniz.. ama diyelim ki tam önünüzde bir kaza oldu ve oraya doğru yaklaşıyorsunuz.. mesela edirne yolunda tekirdağ içindeyken yol bol yokuşlu ve 2 şeritli bir hale geliyor, bol bol da dönüş var.. diyelim ki bir kamyon kaza yapıp 2 şeridi de kapatmış, sağınız tepe-duvar arası bir yükselti, solunuz yol korumaları ve sonrasında yokuş aşağı (mini uçurum).. 150 ile gidiyorsunuz ve 50-60 metre kala kamyonu farkettiniz, işte frenlerin tutmadığını (ya da patladığını) hissedecek kadar belirgin frene basma ihtiyacı duyacağınız an bu andır..

    senaryoyu baştan yazalım; yukarıdaki durumda ne yaparsınız? 60 metre önceden farketseniz, 150 ile giderken saniyede 41,6 metre yol alıyorsunuz, bu da 1.4 saniye sonra çarpacaksınız demek, insanın farkettikten sonraki reaksiyon süresi de minimum 0,3 sn.. 1. tepkiniz olan frene basma denemesinin başarısızlığını anladıktan sonra yeni bir şey düşündüp uygulamanız için geçecek olan minimum süre de yaklaşık 0,4 saniye (bu değerler spor federasyonlarının insan tepkilerini ölçüp müsabakalarda ön gördüğü ortalama değerlerdir).. geriye kalan 0,7 sn.. ortalama euroncap derecesine sahip bir araba için 80km/sa veya altında ancak hayatta kalma şansınız belirgin olarak artıyor.. böyle bir yavaşlamayı 0,7 saniyede yapmak için ortalama 22 metreye ihtiyacınız var.. bizim menzilimiz bundan büyük.. demek ki fiziksel olarak şansımız var.. peki hamlemiz ne olacak? biraz düşünelim, bu gibi şeyleri düşünmek kötü şeyler düşünmek gibi görünse de önceden düşünmek (milyarda 1 ihtimal bile olsa) başımıza geldiğinde karar vermemize ve hatta reflekslerimize yardımcı bir unsur olabilir..

    benim cevabım aşağıda;







































    fren kaliperlerini hareket ettiren hidrolikler bozulduysa (yani frenler patladıysa) el freni de çalışmayacak, zaten en iyi frenle bile "durma" mesafeniz o hızda 60 metrenin üzerindedir.. neyse ki biz yavaşlamaya razıyız..

    motor frenine gelince; diyelim ki kırmızı çizgi 7000 devirde, 150 ile giderken -atıyorum- 3. viteste 7400 devir çevirmesi gerekiyor, bu durumda bir çok modern motor 5 ten 3 e atmanıza izin vermeyecek, vites geçmeyecektir, 4 e atmak ise 150 olan hızınızı 60 metre içinde 140 a bile düşürmez.. zaten ortalama vites değiştirme süremiz de 0,5 sn, yani zamanımızı boşa tüketiriz..

    benim aklıma gelen 2 geçer cevap var, 1.si en hasarsızı; "kıç vurmak" .. 150 ile seyrederken direksiyonu sert bir şekilde önce -atıyorum, sırası değişebilir- sola, sonra da sağa çok hızlıca kırarak frensiz yanlama yapmaya çalışmak için çok geniş bir yarım daire çizmemiz lazım ya da takla atmaya razı olmamız lazım.. geniş alana sahip değiliz, takla atmak da istemiyoruz.. o zaman direksiyonu en yakin bariyer ya da duvara doğru hızla kırıp üzerine süreceğiz ve tam çarpmak üzereyken hızlıca bariyer/duvardan uzağa kıracağız, savrulmanın etkisiyle arabanın arkası kontrolden çıkacak ancak bariyer ya da duvara ya da -en güzeli- toprak yükseltiye hızla çarptığı için hem taklayı önleyecek hem de sürtünme boyunca hız keserek ilerleyeceğiz, tabi hemen sonrasında arabanın yan-önünü de hafiften o engele saplamakta ve bütün yan tarafı sürttürmekte yarar var.. arabanın arkasını feda etmemizin sebebi, denge unsurunun hareketli tekerlekler yüzünden ön taraf olması, denge sağlayan tarafın kontrolden çıkmasını istemiyoruz..

    2. aklıma gelen yöntem ise az önceki yöntemde çizemediğimiz yarım daireyi çeyrek daire olarak çizmek ve yan tarafı kamyona çarpmak ya da kamyonla yolun bitiştiği köşeye burnu saplamak.. diyelim ki yine hızlıca sola kırdık ve hemen ardından çarpışmaya yakın sağa kırdık, araba yan dönse de (ki bu esnada hızı 100 dolaylarına iner) direksiyonu kilitlenir ve yanlamaya başlar 0,2 tam 90 derecelik açıyla seyretse hızı ortalama 65 civarına iner ki bu bizim için idare eder bir durum.. ya diyelim ki yarım dairemizi yetiştiremedik o zaman yine hızlıca sağa kırıp sağ köşeye doğru sol yanı sürte sürte çarpacağız, bu durumda çarpışma arabaların en güvenli olan 2 noktası arasında -ön ve yan- olmuş olacak..


    bu kadar kötü senaryo yazdım ama allah kimsenin karşısına hem böyle bir engelin hem de patlamış frenlerin aynı anda olduğu bir talihsizlik çıkarmasın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı:

    quote:

    Orijinalden alıntı: 1 MİLYONDA 1


    quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.


    quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84

    Soruyu zorlaştıralım, araç otomatik vites ve frenler tutmaz ise ne yaparsınız

    Şahsen, bariyere sürtünerek aracın hızını kesmeye çalışırken Ayetel Kürsi'den okumaya başlarım


    otomatik vites olsa da farketmez

    otomatik vitesinde 3-2-1 kademeleri var,o şekilde vites küçültülebilir


    ya olmayan modeliyse



    ölmeye bahane arıyorsunuz sizde


    başımıza gelirse diye hocam :)
    Bu arada otomatik vitesi mythbustersda denemişlerdi işe yaramıyordu vitesle durmak
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı:

    Biliyorum izlemiştim o programı...Fakat en kral çözüm arabayı feda etmek....Araba durdurmak sanıldığı gibi zor değil...Yüksek hızlardan rüzgar direnci ile düşmek kolay(220 km/h gibi). Sorun 120 den aşağı hızlarda yoldan çıkmadan kontrol etmek...Yan tarafı düzgün bir bariyer hattına sürterek durma ihtimali var...Sorun o direksiyonu bariyerlere fazla kırarsan karşı şeride uçacak olmak...Otobanda araca hasar vererek durdurmak sanıldığı kadar zor olmaz...Şehir içinde olsa çarpmamak mucize...Ama otoban geniş ve düz...Çarpa çarpa durulur....Araba pert olur o ayrı mesele....


    Eski bir tanıdık aklıma geldi :)

    BMW E60 5 Serisi
    Eve hırsız giriyor yedek anahtarı çalıyor...
    Anahtar çalındı diye arabayı 1 hafta başka yere götürüyorlar
    eve geldiği ilk akşam çalınıyor :))
    Sonra yine de kaskodan para alınıp aynı araçtan alınıyor
    2 ay sonra çalınan araç otoyolda kaza yapmış şekilde terkedilmiş olarak bulunuyor
    frenleri tutmamış olmasın sakın :)
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.