Şimdi Ara

Otto Aviation, verimlilikte çığır açmaya hazırlanan “kurşun” uçak Celera 500L’yi tanıttı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
325
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Otto Aviation, verimlilikte çığır açmaya hazırlanan “kurşun” uçak Celera 500L’yi tanıttı



    İlk kez 2017 yılında Güney Kaliforniya Lojitik Havaalanı’nda görüntülenen ABD merkezli uçuş teknolojileri şirketi Otto Aviation’ın üç yılı aşkın bir süredir üzerinde çalıştığı uçak, Celera 500L tanıtıldı. Özel tasarımlı uçak, muadilleri ile kıyaslandığında iki kata kadar daha fazla menzili yaklaşık sekiz kat daha az yakıtla sunuyor.






    Detaylarının 26 Ağustos Çarşamba günü paylaşıldığı Celera 500L’yi ilginç kılan özelliklerin başında, uçağın optimum uzunluk ile genişlik oranı sunan ve mermiyi andıran tasarımı geliyor. Kurşun şeklinde olan, gövde, kanat ve kuyruk kısımlarında kullanılan özel tasarımla yakalanan laminer akış (akışkanın paralel katmanlar hâlinde aktığı düzgün akış) sayesinde minimum sürtünmeyle uçabilen Celera 500L, bu sayede hem kalkışta daha az güce ihtiyaç duyuyor hem de az yakıtla daha hızlı ve uzun mesafelere uçabiliyor.



    Ayrıca Bkz.Sıra, Avrupa Hava Emniyeti Ajansı’nda! Kurum, 7 Eylül’de 737 MAX test uçuşlarına başlıyor



    Otto Aviation’ın verilerine göre verimlilik konusunda çığır açmaya hazırlanan uçak, 1 galon (3.7 litre) yakıtla 30-40 km arası bir mesafe kat edebiliyor. Muadil uçakların aynı yakıtla sadece 3 ila 5 kilometre arasında uçtuğu düşünüldüğünde söz konusu değerler gerçekten etkileyici. Sıvı soğutmalı 12 silindirli RED A03 motorundan güç alan Celera 500L’nin 740 km/s hıza ulaşabildiği bir depo yakıtla ise 8.334 km mesafe kat edebildiği belirtilmiş.



    Uçağın 1 saatlik uçuş masrafı 2.400 TL



    Celera 500L’nin sahip olduğu sıra dışı verimlilik haliyle uçağın uçuş maliyetine de yansıyor. Otto Aviation’ın verilerine göre Celera 500L’nin 1 saatlik uçuş maliyeti her şey dahil 328 dolar. Amaçlarını, “Hedefimiz her zaman için güvenli ve özel uçak hizmetini ticari hava yolları maliyeti ve hızında sunabilmekti” şeklinde ifade eden şirket CEO’su Bill Otto Jr. , ortaya konan verilerle bunu başaracakmış gibi duruyor.



    Otto Aviation, verimlilikte çığır açmaya hazırlanan “kurşun” uçak Celera 500L’yi tanıttı



    Tanıtılan uçağın penceresiz oluşu ise akıllara Celera 500L’nin yolcu taşımacılığında kullanılıp kullanılamayacağı sorusunu getirmiş. Ancak CEO’ya göre bu konusunda endişe edilecek bir durum yok. Celera 500L’nin pencerelere sahip sürümünün render görüntülerini de paylaşan Otto Jr. , pencerelerin göme montaj usulüyle uçağa ekleneceğini ve bunun da laminer akış üzerinde olumsuz bir etkiye neden olmayacağını dile getirmiş. 1.88 metre yüksekliği sahip kabin bölümüne, 1. sınıf standartlarında 6 adet yolcu koltuğu yerleştirilebileceği belirtilmiş. Yakıt fiyatlarını ABD’yle aynı kabul ettiğimizde Celera 500L ile seyahat edecek 6 kişinin İstanbul İzmir arası bir uçuş için kişi başı yaklaşık 400 lira ödeyeceği ortaya çıkıyor. Bir hava taksisi yolculuğu gibi düşünebileceğimiz seyahat için gerçekten de cazip bir rakam.



    Otto Aviation, verimlilikte çığır açmaya hazırlanan “kurşun” uçak Celera 500L’yi tanıttı



    Otto Aviation, uçağın eşşiz tasarımı sayesinde sağlanan verimliliğin daha büyük uçaklara ithal edilemeyeceğini ve bu yüzden sadece küçük uçak üreteceklerini ifade ediyor. Hem kargo hem de yolcu taşımacılığı için kullanılması beklenen Celera 500L'nin ilk teslimatının 2025 yılında gerçekleştirilmesi bekleniyor.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Otto Aviation, verimlilikte çığır açmaya hazırlanan “kurşun” uçak Celera 500L’yi tanıttı
    Otto Aviation, verimlilikte çığır açmaya hazırlanan “kurşun” uçak Celera 500L’yi tanıttı
    Otto Aviation, verimlilikte çığır açmaya hazırlanan “kurşun” uçak Celera 500L’yi tanıttı
    Otto Aviation, verimlilikte çığır açmaya hazırlanan “kurşun” uçak Celera 500L’yi tanıttı
    Otto Aviation, verimlilikte çığır açmaya hazırlanan “kurşun” uçak Celera 500L’yi tanıttı
    Otto Aviation, verimlilikte çığır açmaya hazırlanan “kurşun” uçak Celera 500L’yi tanıttı
    Otto Aviation, verimlilikte çığır açmaya hazırlanan “kurşun” uçak Celera 500L’yi tanıttı
    Otto Aviation, verimlilikte çığır açmaya hazırlanan “kurşun” uçak Celera 500L’yi tanıttı
    Otto Aviation, verimlilikte çığır açmaya hazırlanan “kurşun” uçak Celera 500L’yi tanıttı


    Kaynak:https://www.haberturk.com/mermi-ucak-ekonomi-parasina-ozel-ucakla-ucus-imkani-verecek-2788213-ekonomi
    Kaynak:https://edition.cnn.com/travel/article/celera-500l-plane/index.html







  • Kanatlı dildo yapmış adamlar Otto Aviation, verimlilikte çığır açmaya hazırlanan “kurşun” uçak Celera 500L’yi tanıttı 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi de bunu 350 kişilik yapsınlar. Devrim olur.

  • Verdiğiniz fiyatlar sadece yakıta endeksli ise çok büyük yanlış var, uçağın alım ve işletim masrafları ile çalışan masrafları, ayrıca en büyük kalem olan açgözlü patronları düşününce, bu fiyatla taşıma yapılamaz.

    Not: TR ise USA aykıt fiyatları da aynı değil zaten

  • quote:

    Orijinalden alıntı: V4LKyR

    Şimdi de bunu 350 kişilik yapsınlar. Devrim olur.

    Otto Aviation, uçağın eşşiz tasarımı sayesinde sağlanan verimliliğin daha büyük uçaklara ithal edilemeyeceğini ve bu yüzden sadece küçük uçak üreteceklerini ifade ediyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otto Aviation değil belki de Boeing Commercial Airplanes yapabilir?

  • İnanılmaz bir yakıt verimliliği. Bundan daha çok yakan lüks otomobiller var yahu.

  • 500T'nin ufağı galiba bu :)

  • süperman'ın çizgi filminden esinlemişler orada da vardı kurşun uçak

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.