Şimdi Ara

ÖTV Zammı İle İlgili Tüm Bilgiler, Görüşler ve Paylaşımlar (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
193
Cevap
1
Favori
8.825
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6

    Sene 1923:

    - "Paşam vekil maaşlarını düzenleyeceğiz, ne kadar verelim?"

    Mustafa Kemal Atatürk: "Öğretmen maaşlarını geçmesin."

    Sizce de her şeyi açıklamıyor mu?

    3. sınıf politikacıların eleştirileri bile insanın bugünkü durum hakkında içini acıtırken şuraya Atatürk'ün sözlerini koymayın lütfen.Başımızdaki bu .... lerin,ların icraatlerini Atatürk'ün sözleri ile eleştirmek bile onun yüce mirasına saygısızlıktır.Adım kadar eminimki Atatürk döneminde olsalar bizzat Atatürk emriyle vatana ihanetten idam edilirlerdi.

    Ayrıca bir insana yada insan grubuna kendi gelirini (veya çıkarını) kendi belirlemesi imkanını verirseniz ipin ucu kaçar tabiki.Bana kalırsa milletvekili maaşlarını referandumla halk belirlemeli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 16 Ekim 2011; 17:45:00 >




  • bence 1600 cc araçlardada %37 den %60 çekmeleri lazımdı. ayrıca lüx elektronik eşyalarda , ekran boyu büyük cep tel. ithal mobilya, inşaat malzemeleri tekstil vs. vergiler kalemine göre en az %100 artmalı. memlekette aşırı bi tüketim çılgınlığı var üretmeden tüketiyoruz sonumuz hayırlı değil
  • @modifix06, Haklısın hocam ne diyeyim başka :) Bende aynısını diyorum çoğu zaman ama dediğim şeyide göz ardı edemezsini. Siz şu anda sömürülüyorsunuz, mahallenizde şehrinizde kaçak elektrik kullanan birinin parasını sizde üstlenmiş oluyorsunuz. En basit örnek bu yani.

    Daha sonra vergiyi toplayamayan devlet bizim sırtımıza biniyor. Ülkedeki vergi açığı çok çok ama çok fazla. Kaçakçılık aldı başını gidiyor. Hereks vergisiz ürün alma peşinde ve alıyorda bu durumdada vergi oranları hızla düşer. Basit bir talep arz eğrisidir. Sigara zammı ilk çıktığında dediler satışlar düşecek ama vergi kazanımıda düşecek. DEvlet dediki satışlar düşsün zaten biz vergiyle o oranı kapatacaz ama kimse bahsetmiyorki satışlarda büyük düşüş oldu ve millet kaçağa yöneldi. Hal böyle olunca devletin alacağı vergide buharlaşmış oluyor. 3 alacakken 5 yapıyor ama 3 üde alamaz oluyor bir zaman sonra.

    Çok güzel demişsin hocam üretim varmı diye. Yok üretim diye bişey yok. Heryerde diyorum buradada diyeyim. DSLR fotoğraf makinesi aldım geçen sene kaçak 1600 lira... TR garantilisi 2700 liraydı, bunun 1000 lirası devlete ve ithalatcı firtmaya gidiyor. Ama en büyük payı devlet alıyor. Objektifti şuydu buydu herşeyi kaçak aldım yurt dışından. Ve hemen hemen 5500 liralık malzeme bana 2300'e falan mal oldu. Bu malzemelerin içindeki vergi oranı 1800 TL falan yapıyor. Şimdi birtek ben değil herkes böyle alışveirş yapıyor. Devlet alacağı vergiyide alamıyor vatandaşın sırtına biniyor daha sonra...

    MEsela gümrük vergileri gibi vergiler esasında çok geçmiş yıllarda da konmuş cezalandırıcı vergilerdir. Esas adı cezalandırıcı vergi olarak geçmesi lazım iktisat kitaplarında. Ve amaç dışarıda üretilen ve yurt içinde üretilen aynı ürünlerin yurtiçindekilerin satılmasını sağlamak yurt dışından gelene ise ekstra vergi koyarak alınmamasını sağlamaktır. Mesela , bizim Canon, nikon vs... gibi bir markamız var mı? Yok peki ben ne anladım bu vergilerden. Üretim yoksa dışarıdan gelen ürüne vergi bindirmenin anlamı ne ?

    Benim ülkemde de ün salmış bir fotoğraf makinesi markası olur canon nikon pentax gibi devlet derki sen yurtdışından gelen ürünü alacağına ülkende üretileni alda ülkene katkın olsun Türk malı 10 lira yurt dışından gelen 50 lira yapıyorum der. Parası olan gider ithal ürün alır devlette ekstra vergi ve para kazanır.


    Vergi almanın mantığı buna dayanır yani. Üretim yoksada ürettirecek engelleyenlerede syn başbakan rest çekecek... Yurt içindeki mallardan yada hizmetlerden alınan vergiler yol-su- elektrik olarak bize geri dönmesi içindir ve her ülkede vardır makul düzeydedir. Zenginide fakiride rahatlıkla verir o vergileri. Ama çok zenginlerden daha çok vergi alınır. Gelir vergisi gibi.... Yada çok lüx üretimleri vergilendirir.


    Bende diyorumki, 300 400 milyara ev satılıyor peynir ekmek gibi. Ben hayatımda 300 400 milyarı bir arada göremedim çoğu kişide görememiştir. Bu aşırı derecede lüx tüketimdir, devlet dese ya 300 lira üstü evlerde vergi uygulayacğaım ve kademeli artacak başlangıcı ise 10 milyar olacak diye .... Kimsenin işine gelmez demi önceliklede mütaitlerin, ev fiyatlarını fahiş düzeyde arttırıp rant sağlayanların işine hiççç ama hiiiççç gelmez.

    Bu yüzden bu ülkede zengin hep yüceliyor fakir hep eziliyor. Fakir dediğimde asgari ücret alan falan değil onlar zaten fakir değil açlık sınırında yaşayan insanlar .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Cari açığı araçların ötv'sine ciddi zam yaparak kapatmayı düşünen bir yönetimden öncelikle kendi hizmetindeki araçların sayısını ve niteliklerini azaltmasını beklerim.




    bu dedigine sonuna kadar katılıyorum. ama cari açık devletin üretimiyle degil , özel sektörün üretimiyle ve ihracatıyla kapanır, devlet anca vergiyi arttırıp, ithalatın önune geçmeye calısarak bunu kapatır ve ayrıca özel sektörü , üretime teşvikle mümkün olurki bu 2 side şu an yapılıyor zaten.

    ancak cumhur baskanı , basbakan ve bakanların otomobilleri en ust guvenlik seviyesine sahip , iyi araçlar olmalı ve geri kalan tüm vekillerin araçları cok daha düşük modelli basit araçlar olmalı.




  • 1.6 veya 2.0 aslında tartışılacak pek birşey kalmadı. 1.6 ÖTV zammı yok ama ne yazık ki fu eksikliği (!) firmalar daha şimdiden kapattı bile. Bakın tek bir araç üzerinden örnek vermek istiyorum:
    Araç 1.5 dci Renault Grand Scenic düz vites
    31.08.2011 Tarihinde 2011 Model Privillege tüm opsiyonlar dahil 61.450,-TL (Baz fiyat 56.950,-)
    07.09.2011 Tarihinde 2011 Model Privillege tüm opsiyonlar dahil 62.650,-TL (Baz fiyat 58.150,-) (2012 model Ful 65.150,- Baz 60.650,-)
    13.10.2011 Tarihinde 2011 Model Privillege tüm opsiyonlar dahil 62.900,-TL (Baz fiyat 54.400,-) (2012 model Ful 65.400,- Baz 60.900,-)
    17.10.2011 Tarihinde 2011 Model Privillege tüm opsiyonlar dahil 66.900,-TL (Baz fiyat 62.400,-) (2012 model Ful 69.400,- Baz 64.900,-)

    Neredeyse 10.000.-TL'ye yakın ikibuçuk ayda fiyat artışı olmuş. Tabii bu artış geri gelmedikçe ben bu aracı almayacağım. İşin ilginç yanı
    ikinci el piyasası da bunun gibi. Adam ilan vermiş 0 km. diye. 0 Km ise niye satıyorsun, ya da niye aldın? 20.000 km'nin altında hayli ikinci el araç satlığa çıkarılmış. Vatandaş bu işten kar ettiğini mi düşünüyor? Ağustosta 61450 ye alan şimdi 65.000 e satabilse bile yerine yenisini kaça alacak acaba?



    Aynı şekilde emsal araç Ford Grand CMax 1.6 TDCİ Titanium Ağustos ayının sonunda ful paketi 59.750,-TL idi şimdi 67.260,-TL

    bu kadar istikrarlı (!) fiyat artışına ÖTV eklemeye gerek var mı acaba?

    ülkemizde çok enterasan bir otomobil piyasası var, 0 km veya ikinci el araç hiç farketmiyor biri birinden berbat...




  • Heveslenmeisn kimse 2012 ocak 1 den itibaren MTV zammı gelecek her otoya ve 1,6 araçlarada ötv zammı düşünülüyormuş. MTV fahiş derecede artacak.

    Elektrikli arabalar çevreci arabalar diye öve öve bitiremiyorlar haberlerde ama 10 milyar dönüşüm ve aylık 450 - 600 TL arası batarya kirası varmış.

    Şimdi normal şehir içinde pek gezmeyen ara sıra zevk olsun diye aracına binen birinin günahı ne. Gezsende vergi ödüyorsun araba yatsada vergi ödüyorsun. Türk yapımı araç olsa aynı tıpa tıp vergiler onlarada gelecek , bükleer enerji olsun faturalar düşşsün diye millet saf saf konuşuyor 40 yılda amorti edecek o tesiste kendini ve faturalara yasıtılmayacak hiçbirşey buda aynen onun gibi.

    Su ile çalışan hatta hava ile çalışan araç yapılsa sıfır emisyon olsun elektrik üretimi bile olmasn yani termik santrale falan ihtiyaç duyulmasın o hava ile çalışan aracada devlet %80 vergi bindirir isterse Türk malı olsun %100 yerli sermaye olsun.

    Vergi kumardır alışkalık yaptı mı vazgeçmezsin asla. Ve yıllardır bu kumara vatandaş alet ediliyor bizim sırtımızdan çıkıyor herşey. Sonra millet vekillerinin harcamalarından artan paraylada bedava uçak bileti ve benzin alınsın diye yasa çıkartıyorlar halbuki eskiden bütçeye geri aktarılıyordu. Ye babam yeeee. Zengin ülkesi olduk, eşek yüküyle para kazanacaksınki artık yaşayabilesin bu ülkede belli şeyleri kullanabilesin. Üretkenlikle üretmemekle alakası yok yani varda çok etkisi yok...




  • ekmekten de ötv alınsın diyorum acıkan acıkmayan belli olsun, yerli malı yurdun malı haftası vardı ne yapıyoruz cola içiyoruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaferaltug

    Bir taşla kuş sürüsü indirmek bu olsa gerek.Özetlemek gerekirse olayın şu şekilde bir gelişimi vardır.
    -Devlet sapanını gerer ve gemekte olan sürüye doğru bir taş sallar.
    -Birinci kuşumuz ne olursa olsun 2000 motor üstü araç almayı kafasına koymuş veya
    almak istediği aracın motor seçenekleri nedeniyle buna mecbur olan vatansever zengin vatandaşlarımız sayesinde vurulmuş olur.
    -Yine vatansever olupta bir önceki vatandaşımız kadar zengin olmayan vatandaşlarımız,motor seçimlerinde güncellemeye gider.
    2000 motor dizel araç yerine 1400-1600 motor turbo benzinli araçlar daha çok satılmaya başlar.
    Artan talep 1.6 motor hacimli araç fiyatlarında artışa sebep olur. Fiyatı artan araçlardan alınan vergi de artmış olur.
    Bir adet kuş da kafasına aldığı darbeyle burada düşer.
    -Alınan araçlar genellikle 2000 motor bir dizele göre daha çok yakar. Bir de lpg takılamayan cinsten turbo benzinli bir araçsa daha ne olsun.
    Akaryakıttan gelen vergi gelirleri artar. Taşımız bir kuşu da kanadından vurmuş olur.
    -Bazı firmalar daha çok araç satmaya başlar,çünkü bir tane 2.0 araba alacağıma 2 tane 1.6 altında araç alırım.
    "Teki dizel olur,teki turbolu murbolu uçan kaçan bişe olur kafama göre takılırım." diyen insan sayısı artar.
    Araç satışları artar. Bu sırada yeni bir kuş vurulduğu gibi az önce vurulan kuşlardan da bir daha vurulmuş olur.
    Firmalar devlete saygı duymaya başlar.
    -Daha sonra bu bir düzen haline gelir,düşen kuşları gören diğer kuşlar da vurulup düşmenin normal bişey olduğunu düşünmeye başlar.
    Tüm sürü artık taş bile isabet etmeden çakılmaya hazır hale gelir.


    Edit:imla



    Çok güzel bir şekilde özetlemişsiniz tebrikler ötv nin özü budur.




  • Geçen gün buranın en meşhur kahvaltı salonunun vergi levhasını inceledim.2010 beyan edilen gelir 12.000 tahakkuk eden vergi 2000 TL.Bir hafta sonu ettiği ciro en az 2000 tl olan bir yer,verdiği vergi ortada.Bu cari açık hep bizleremi kitlenecek?
  • baya bir mesaj var ötv ve zamlarla ilgili ama allah aşkına biri söylesin türekiyede zamlanan ne eski fiyatınına geri döndü misal domatesin fiyatı arttı salca fiyatı zamlandı domates ucuzladı ama salca fiyatları aynı...

    türkiyede millet koyun gibi olmuş kimsede tepki yok bende dahil şikayet eden konuşan çok ama tepki yok kardeşim yunanistan gibi sokağa dökülmedikce sorunumuz cözülmezzz....

    millet simdi diyor araba alınmaz diye fiyat düşecekmi acaba yoksa simdi alınmaz bu fiyatlara gözümüz alışşın sonra alalım diyemi deniliyor anlamadım:)
    şaka bir yana artık bu ülkede girenlerin çokluğundan dolayı yalama olmuşuz kardeşim. işyerinde arkadaşlara ötv zammı dedim tepki şu oldu "bize vatandaş olarak ne kazıklar teğet geçti bize birşey olaz fiata bineriz" şeklinde oldu...
  • Bu arada sıfır oto satışları aynen devam ediyor.

    Ben demiştim bişey değişmez diye,millete para var para...
  • değerli arkadaşlar;

    konuya 4 ay sonra şöyle güzel bir hoorrt çekeyim..

    dün gece pershing105 adlı üyenin başka bir konuda attığı mesajı okudum.. sonra kendisini ilk defa tanıdığım bu konu aklıma geldi.. çoğumuz sövüp sayarken, bir kısmımız iyi olmuş zenginlerden alsın 1.6 litre altına ötv zammı yok nasıl olsa derken, hepimize tokat gibi bir cevap yazmıştı.. anlayana değirmen taşı iriliğinde laflar.. ve ben sanırım beceremediğim için hayranlık duydum olsa gerek; uslubu ayarlanmış, kimseyi kırmadan dökmeden yazılmış bir mesaj..

    o yazdığı ileti yöneticiler tarafından bile takdir görmüş olacak ki şu an ilk sayfada, ilk mesajda sergileniyor..


    herneyse..


    iki haftadır çok ciddi olmamakla birlikte araba fiyatlarını inceliyorum.. şu an kısa vadede alıcı değilim, ancak inceliyorum.. değişik konularda fiyatlarla ilgili aldığım teklifleri yazmıştım.. buraya tekrar etme gereği hasıl oldu..

    1- Porsche Cayman 2.9 PDK, liste fiyatı 167000 euro.. bana verilen fiyat 100.000 euro.. pazarlık etmedim..
    2- Porsche Panamera Diesel.. Liste fiyatı 230.000 euro.. bana verilen fiyat 160.000 euro.. bunun da son pazarlıgı yapılmadı..
    3- Porsche Cayenne Diesel.. Liste fiyatını bilmiyorum.. bıraktıkları fiyat 150.000 euro.. bununla da pazarlık etmedim..
    4- Mercedes E220 CDI.. Liste fiyatı galiba 88.000 gibi bir fiyat.. bıraktıkları fiyat 75.000 euro..
    5- BMW 528i xdrive.. liste fiyatı 92.000 euro.. bıraktıkları fiyat 79.900.. pazarlıgı falan yapılmadı.. ama satıcı arkadaş yemin billah etti gümrükteki son araçlardan biri diye.. bundan sonra bu fiyata yok dedi..
    6- BMW 520d.. liste fiyatı 85.000 euro civarı.. bıraktıkları fiyat 77.000 euro..
    7- Audi A6 3.0TDI Quattro.. 115.000 euro liste fiyatı.. 106.000 euro bıraktıkları fiyat.. ÖTV öncesi ilk araçlar geldiğinde, aman kaçırmayın çok özel fırsat lansman fiyatı diye 118.000 euroluk aracı 105.000'e bırakıyorlardı..
    8- Passat Variant 1.4 TSI Cam tavanlı baktım bir de hanıma.. liste fiyatı 66000TL.. bıraktıkları fiyat 61.000..


    unuttuklarım da var mutlaka.. ben bizzat almadım ama Halil Kara mahlaslı arkadaş, E350 CDI için 114.000 civarı ve 535d xDrive için 119.000 euro civarı bir fiyat aldığını söylemişti.. bakarsanız liste fiyatlarından 15.000 euroluk bir indirim..

    rakamları gören arkadaşlar nereye varacağımı anlamışlardır sanırım..


    şimdi, zurnanın zırt dediği yerdeyiz.. ben anlamadığım toplara girmemeye gayret gösteren bir adamım.. bu hükümeti de, mensubu olduğum meslek grubundaki politikalarından ötürü zerre kadar desteklemiyor ve sevmiyorum..


    ancak bu firmalar, ötv zammına rağmen 4 ay sonra hala eski ÖTV'li fiyatlarına kadar indirim yapıp araç satabiliyorlarsa, bu işte bir yanlışlık var demektir..

    gümrük vs her şey bu devletin elinde.. malın giriş fiyatını biliyor, çıkış fiyatını biliyor.. piyasayı en iyi gören onlar.. işte dün gece farkettim ki bizim cebimizden çıkan para pek fazla değişmiyor, sadece suyun yönünü devlet biraz kendine çevirmiş durumda.. yani bizi distributorler kerterken, şu an devlet kertiyor.. 70'lerin popüler deyimiyle "kerten değişiyor, kertilen değişmiyor!"


    şimdi zannımca yapılacak tek şey var, o da toplanan parayı düzgün kullanmayı öğrenmek.. veya öğrenmek demeyelim de, düzgün kullanmak istemesi diyelim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CemUsUs

    değerli arkadaşlar;

    konuya 4 ay sonra şöyle güzel bir hoorrt çekeyim..


    1- Porsche Cayman 2.9 PDK, liste fiyatı 167000 euro.. bana verilen fiyat 100.000 euro.. pazarlık etmedim..
    2- Porsche Panamera Diesel.. Liste fiyatı 230.000 euro.. bana verilen fiyat 160.000 euro.. bunun da son pazarlıgı yapılmadı..
    3- Porsche Cayenne Diesel.. Liste fiyatını bilmiyorum.. bıraktıkları fiyat 150.000 euro.. bununla da pazarlık etmedim..
    4- Mercedes E220 CDI.. Liste fiyatı galiba 88.000 gibi bir fiyat.. bıraktıkları fiyat 75.000 euro..
    5- BMW 528i xdrive.. liste fiyatı 92.000 euro.. bıraktıkları fiyat 79.900.. pazarlıgı falan yapılmadı.. ama satıcı arkadaş yemin billah etti gümrükteki son araçlardan biri diye.. bundan sonra bu fiyata yok dedi..
    6- BMW 520d.. liste fiyatı 85.000 euro civarı.. bıraktıkları fiyat 77.000 euro..
    7- Audi A6 3.0TDI Quattro.. 115.000 euro liste fiyatı.. 106.000 euro bıraktıkları fiyat.. ÖTV öncesi ilk araçlar geldiğinde, aman kaçırmayın çok özel fırsat lansman fiyatı diye 118.000 euroluk aracı 105.000'e bırakıyorlardı..
    8- Passat Variant 1.4 TSI Cam tavanlı baktım bir de hanıma.. liste fiyatı 66000TL.. bıraktıkları fiyat 61.000..




    ancak bu firmalar, ötv zammına rağmen 4 ay sonra hala eski ÖTV'li fiyatlarına kadar indirim yapıp araç satabiliyorlarsa, bu işte bir yanlışlık var demektir..

    gümrük vs her şey bu devletin elinde.. malın giriş fiyatını biliyor, çıkış fiyatını biliyor.. piyasayı en iyi gören onlar.. işte dün gece farkettim ki bizim cebimizden çıkan para pek fazla değişmiyor, sadece suyun yönünü devlet biraz kendine çevirmiş durumda.. yani bizi distributorler kerterken, şu an devlet kertiyor.. 70'lerin popüler deyimiyle "kerten değişiyor, kertilen değişmiyor!"


    Dostum, porsche ile yakından ilgiliendiğim için onun üzerinden konuşucam

    şuanda USA'dan caymen getirtsem (gemi parası hariç)

    TC anahtar teslim fiyatı 266.000 TL ye geliyor

    yani sana verilen 100.000 euro fiyat 237.000 tl ye geliyor

    arada gemi parasınıda 10 bin diyelim topamda 40.000 tl bir fark var

    gümrük fatura tutarı SABİT olduğuna göre diğer değişkenlerle oynuyorlar ve satan kişide buna rağmen KAR yapıyor.


    bunun ucunu bir araştırmak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogameci

    quote:

    Orijinalden alıntı: CemUsUs

    değerli arkadaşlar;

    konuya 4 ay sonra şöyle güzel bir hoorrt çekeyim..


    1- Porsche Cayman 2.9 PDK, liste fiyatı 167000 euro.. bana verilen fiyat 100.000 euro.. pazarlık etmedim..
    2- Porsche Panamera Diesel.. Liste fiyatı 230.000 euro.. bana verilen fiyat 160.000 euro.. bunun da son pazarlıgı yapılmadı..
    3- Porsche Cayenne Diesel.. Liste fiyatını bilmiyorum.. bıraktıkları fiyat 150.000 euro.. bununla da pazarlık etmedim..
    4- Mercedes E220 CDI.. Liste fiyatı galiba 88.000 gibi bir fiyat.. bıraktıkları fiyat 75.000 euro..
    5- BMW 528i xdrive.. liste fiyatı 92.000 euro.. bıraktıkları fiyat 79.900.. pazarlıgı falan yapılmadı.. ama satıcı arkadaş yemin billah etti gümrükteki son araçlardan biri diye.. bundan sonra bu fiyata yok dedi..
    6- BMW 520d.. liste fiyatı 85.000 euro civarı.. bıraktıkları fiyat 77.000 euro..
    7- Audi A6 3.0TDI Quattro.. 115.000 euro liste fiyatı.. 106.000 euro bıraktıkları fiyat.. ÖTV öncesi ilk araçlar geldiğinde, aman kaçırmayın çok özel fırsat lansman fiyatı diye 118.000 euroluk aracı 105.000'e bırakıyorlardı..
    8- Passat Variant 1.4 TSI Cam tavanlı baktım bir de hanıma.. liste fiyatı 66000TL.. bıraktıkları fiyat 61.000..




    ancak bu firmalar, ötv zammına rağmen 4 ay sonra hala eski ÖTV'li fiyatlarına kadar indirim yapıp araç satabiliyorlarsa, bu işte bir yanlışlık var demektir..

    gümrük vs her şey bu devletin elinde.. malın giriş fiyatını biliyor, çıkış fiyatını biliyor.. piyasayı en iyi gören onlar.. işte dün gece farkettim ki bizim cebimizden çıkan para pek fazla değişmiyor, sadece suyun yönünü devlet biraz kendine çevirmiş durumda.. yani bizi distributorler kerterken, şu an devlet kertiyor.. 70'lerin popüler deyimiyle "kerten değişiyor, kertilen değişmiyor!"


    Dostum, porsche ile yakından ilgiliendiğim için onun üzerinden konuşucam

    şuanda USA'dan caymen getirtsem (gemi parası hariç)

    TC anahtar teslim fiyatı 266.000 TL ye geliyor

    yani sana verilen 100.000 euro fiyat 237.000 tl ye geliyor

    arada gemi parasınıda 10 bin diyelim topamda 40.000 tl bir fark var

    gümrük fatura tutarı SABİT olduğuna göre diğer değişkenlerle oynuyorlar ve satan kişide buna rağmen KAR yapıyor.


    bunun ucunu bir araştırmak lazım.

    tam olarak onu anlatmaya calısıyorum iste ben de.. :)




  • Devlet düşük ötv alarak. daha çok araç satılacağını düşünüp.. "sürümden kazanma" mantığıyla hareket etse kasasına daha çok vergi girmezmi_?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Devlet düşük ötv alarak. daha çok araç satılacağını düşünüp.. "sürümden kazanma" mantığıyla hareket etse kasasına daha çok vergi girmezmi_?



    otvyi yukseltmelerinin nedeni ithalati azaltip cari acigi frenleme istekleriydi..gerci otomotiv devede kulak bir kalem kaliyor cari acikta.. petrol ithalatini da ayni anda azaltmayi veya sabit tutmayi dusunmuslerdir.. bir tasla kus surusu..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CemUsUs


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Devlet düşük ötv alarak. daha çok araç satılacağını düşünüp.. "sürümden kazanma" mantığıyla hareket etse kasasına daha çok vergi girmezmi_?



    otvyi yukseltmelerinin nedeni ithalati azaltip cari acigi frenleme istekleriydi..gerci otomotiv devede kulak bir kalem kaliyor cari acikta.. petrol ithalatini da ayni anda azaltmayi veya sabit tutmayi dusunmuslerdir.. bir tasla kus surusu..

    Bu tedbir yanlış bence.. ithal edilenler arasından halkın en çok satın aldığı ürünlere artış yüklemekten ziyade.. ithal edilen "herşeye" genel olarak vergi artışı yaymak daha mantıklı olur diye düşünüyorum..




  • bilemiyorum.. makro ekonomi uzmani degilim.. kendimce sebeplerim var niye boyle olduguna dair lakin saat cok gec oldu :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Devlet düşük ötv alarak. daha çok araç satılacağını düşünüp.. "sürümden kazanma" mantığıyla hareket etse kasasına daha çok vergi girmezmi_?



    Evet daha çok vergi alır, ama kur değer kaybeder bu sefer ve enflasyon artar böylece giren fazla verginin hiç bir anlamı kalmaz.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.