Şimdi Ara

ÖTV Zammı İle İlgili Tüm Bilgiler, Görüşler ve Paylaşımlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
193
Cevap
1
Favori
8.825
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sevgili arkadaşlar 13 Ekim'de malumunuz ÖTV oranları ile ilgili düzenleme yapılmış. Forumda gördüğüm kadarıyla ÖTV ile ilgili bir çok başlık var ve kirliliğe neden oluyor. Böyle bir başlık açıp kirliliği ortadan kaldırmak ve seviyeli bir şekilde tartışmak için bu konuyu açma gereği duydum. Diğer tüm konular kilitlenecektir...


    İlk, tek ve son söyleyişimdir arkadaşlar. Lütfen konu içerisinde siyasi, parti,parti sloganı, hakaret, küfür vs şeyler olmasın. Bu konularda kesinlikle hassas davranılacak siyasi, parti, parti sloganı, hakaret, küfür vs içeren mesajlar silinecek eğer silinen mesajın sahibi aynı şekilde mesaj atmaya devam ederse ceza alacak veya bölüm uzaklaştırması verilecektir.

    Motor silindir hacmi 1.600 cc'yi geçmeyen otomobillerde ÖTV yüzde 37'de kaldı.

    1.600-2.000 cc arası yüzde 60'tan yüzde 80'e çıkartıldı

    2.000 cc'yi geçenler yüzde 84'ten yüzde 130'a çıkarıldı.

    Elektrikli araçlarda ÖTV değişikliği yapılmadı. Bu kapsamdaki elektrikli araçlardaki ÖTV yüzde 10 olarak bırakıldı.

    Yük taşımacılığında kullanılan araçlarda ÖTV yüzde 10'dan yüzde 15'e çıkarıldı.




    Bir haber sitesinde de aşağıdaki verileri buldum. Yukarıda yazılan %10 ile burada yazılanlar çok farklı ancak bulduğum sitenin haberi Şubat 2011 tarihli.

    Elektrikli araçlar için
    Motor gücü 85 kilovatı geçmeyen binek otomobillere yüzde 3.

    Motor gücü 85-120 kilovat arasındakilere yüzde 7.

    Motor gücü 120 kilovatı aşanlara da yüzde 15 ÖTV uygulanacak.

    Motor gücü 20 kilovatı geçmeyen elektrikli motosikletlerden yüzde 3 ÖTV alınacak.





    Lütfen konu hakkında sadece yukarıda yazdığım sebepler olmayan mesajlar bulunsun.




    ODD: BU ARTIŞ BÜYÜK BİR YÜK GETİRECEK

    Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, “Bu artış sektöre büyük bir yük getirecek, geçiş süreci olmaması nedeniyle, stok yönetimi açısından ciddi zorluk ve ek maliyet yükleyecektir” dedi

    Sektörün köklü vergi düzenlemelerine ihtiyaç duyduğunu, bu düzenlemeleri her zaman kendilerinin de istediğini hatırlatan Bayraktar, şunları kaydetti:

    "Türkiye'nin küresel oyuncu olması ve sektörün geliştirilmesi, büyütülmesi ve daha cazip hale getirilmesinin gündemde olduğu şu günlerde, yapılan büyük ve ani değişikliklerin gerek pazar, gerek yatırım ortamı açısından uzun vadeli karar almayı zorlaştırdığına inanıyoruz. Bu değişiklik basit değil, etkisi çok büyük bir değişikliktir. Bu nedenle, böyle büyük değişikliklerde kısa da olsa bir geçiş sürecinin muhakkak olmasını tercih ederdik" dedi.

    TOYOTA: GLOBAL ŞİRKETLERİN BAKIŞINI DEĞİŞTİRECEKTİR

    Bugün açıklanan vergi artışını ani olarak değerlendiren ve global şirketlerin ülkemize bakışını ve ülkemizdeki ekonomik istikrara dair görüşlerini de değiştirdiğini savunan Toyota CEO'su Ali Haydar Bozkurt, şöyle konuştu:

    "Bu düzenleme, ülke gündeminde yerli marka oluşturmanın yer aldığı bir dönemde yatırım yapmayı planlayan yerli ve yabancı yatırımcıları da düşündürecektir. Otomotiv sektöründe 5-10 yıllık dönemleri kapsayacak vergi planlarının yapılması, otomotiv strateji belgesinde de bahsi geçen çevreci otomobillere yönelik vergi sistemlerinin geliştirilmesi, geleceğin daha net görülebilmesi için önemlidir. Bugün açıklanan ÖTV artışı toplam pazarın yüzde 35’sini olumsuz yönde etkileyecektir. Bu artış 2011 ve sonrasında toplam pazara negatif olarak yansıyacaktır."

    VOLVO: ZAMAN VERİLMELİYDİ

    Volvo Car Türkiye Müdürü Torben Eckardt, ÖTV artışının birçok şirket üzerinde çok önemli ve beklenmeyecek negatif etkileri olacağını söyledi. Eckardt, şöyle konuştu:

    "Birçok otomotiv şirketi için bu kararın adil olmadığını düşünüyorum çünkü otomotivde özellikle sipariş ve stokla ilgili kararlar bir günde alınamaz. ÖTV artışına konu olan silindir hacmine sahip araçların birçoğu üretilmiş durumda. Önemli bir kısmı şu anda Türkiye’ye geliyor ya da ulaştı, stoklarda bekliyor. Siparişlerini veren ya da stoklarında bulunduran markalar için hem ciro hem de gelir düşüşleri kaçınılmaz olacak. Bu markalar stoklarını eritmek için yüksek miktarda indirim yapmak zorunda kalacak.

    Aslında bize göre hükümet, bu planını farklı şekillerde uygulayabilirdi. Bütün otomotiv şirketlerine bir mektup yollayarak, 30 günlük bir süre öncesinde bu değişikliği haber verebilir, şirketlerin mevcut üretim hattına müdahale etmeleri sağlanabilirdi. Oysa şimdiki durumda bütün araçlar zaten ithal edilmiş durumda olduklarından, cari dengeye yine negatif etkisi olacak."

    HYUNDAI: GÜVENİMİZ TAMDIR

    Döviz kurlarındaki artışın fiyatlara yansımasına ek olarak ÖTV oranlarındaki ayarlamanın da fiyat üzerindeki etkisinin 1600 CC'nin üzerinde motor hacmine sahip D, E ve SUV segmentlerindeki araçlarda talep azlığı yaratacağını dile getiren Hyundai Assan Yurtiçi Satış, Satış Sonrası ve Pazarlama Genel Müdürü Ümit Karaarslan, geçmiş dönemde gerekli görüldüğü durumlarda sektöre destek olmak amacıyla ÖTV oranında indirimlerde yapılarak otomotiv sektöründe talep artışı sağlandığı, daha sonra ise yeniden arttırıldığını kaydetti.

    Karaarslan, “Bu kısa dönemli ve stok-sipariş süreçleri ile maliyet artışı gibi çeşitli sorunlara yol açabilecek önlemlerin yanında, hükümetin otomotiv sektörü için belirlediği strateji planı doğrultusunda makro düzeyde, kalıcı ve biz otomotiv şirketlerinin geleceğe yönelik doğru planlar yapmamıza imkan verecek, otomotiv sektörünün önünü açacak binek otomobil üretim kapasitelerimizi arttıracak vergisel tedbirleri ve diğer teşvikleri oluşturacağına olan inancımız ve güvenimiz tamdır” dedi.

    RENAULT: HER TÜRLÜ MALİYET SAYIŞI ETKİLER

    Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ÖTV artışına ilişkin kapsamlı değerlendirmede bulunmazken, “Otomobil fiyatlarına gelen her türlü maliyet artışı satışları aksi yönde etkiler” dedi.

    DOĞUŞ OTOMOTİV: SAYGI DUYUYORUZ

    Doğuş Otomotiv A.Ş'den yapılan açıklamada ise “ÖTV artış kararına saygı duyuyoruz. Distribütörlüğünü yaptığımız 14 marka ve ürün gamımızda 100'ün üzerinde modele sahibiz. Bu çerçevede farklı senaryolar üzerinde çalışmalarımıza hızla başladık.

    Konuyu tüm birimlerimizle değerlendiriyoruz. İlgili artışın tüketicilerin alım kararlarına olan etkisini gözlemleyerek, uygulamalarımızı hızla hayata geçireceğiz” denildi.

    TESK: ZAMLAR KAÇAĞI ARTIRIR

    Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, "içki ve sigaraya yapılan ÖTV zammının kaçağı arttıracağı" uyarısında bulundu. Palandöken yaptığı yazılı açıklamada, ÖTV'ye yapılan yeni düzenlemeye ilişkin, “Otomobil ve cep telefonunda tamam, ama içki ve sigaradaki ÖTV artışı cari açığa etki etmez, kaçağı artırır” değerlendirmesinde bulundu.

    Kaynak:Hurriyet




    pershing105 nickli arkadaşın mesajıdır.

    quote:

    Orijinalden alıntı: pershing105

    Bu sabah gelen zammın üstüne forumda "müjde ötv zamlandı" başlığını biraz inceledim ve forumun otomobil üyeleri tarafından birçok görüş belirtildi.

    Kimi veryansın, kimi elit girdilerin olmadığınla, kimiside bana dokunmayan yılan bin yaşasın hesabı zam bana gelmedi diye sevincini dile getirdi.

    Ben zengin kelimesini Türkiye içinde yıllık minimum 50 milyon lira hacmi olan işletmelerin sahipleri haricindeki kişiler için kullanmayı uygun görmüyorum.

    Peki bizler orta halli işletmeciler, orta gelirli maaşlı yaşayanlar ve daha gelir düzeyi düşük ve alt gelirli grup insanlar.Bu zammın asıl yenik düştüğü kesim bizleriz.

    Ben sağlık, inşaat, turizm ve birtakım bayiliklerle beraber orta ölçekli durumu iyi bir işletme sahibiyim.
    Bugunkü zam beni ne kadar etkiledi,Şahsen hiç umrumda bile olmadı.İhtiyacımdan fazla otomobile sahibim.Herkesin bir sevdası tutkusu vardır.
    Benimde deniz ve otomobil öncelikli hobilerimdir.

    Şimdi kendimi anlatarak bir örnekleme vermem gerekiyorsa geldiğimiz noktada siz, biz diye ayırt etmeden bu yıpranmayı hakediyormuyuz onu değerlendirmek istiyorum.

    Daha önce ihale ve benzin zamlarıyla olarak eski bir akartyakıt bayi işletmecisi olarak benzin zamlarınla ilgili hükümetin yanlış uyguladığı sisteme vurgulama yapmış fakat forum içinde sanırım yandaş üyeler ve tahammülsüz kişilerce birkaç defa girdilerim silinmişti.

    Bugun akaryakıt işinden uzağım aslında yavaş yavaş bütün işlerime kendimi uzak bırakacağım yanlış politikalar yüzünden.

    Ama bu ülkeyi istanbulu, ankarayı, o güzelim egeyi ve doğduğum anadolu topraklarını size peşkeş çekmeye niyetim yok.

    Üretim çığlıkları dört biryanda dönerken üretim yapmak adına kim ne kadar destek veriyor ve üretim yapan kişilere kim ne kadar destek çıkıyor bunlarıda dile getirmek gerek.

    Arabistanda ticaret yapabilmek için bir arap ortağınız olmalı ve onsuz hareket edemezsiniz hiçbirşekilde.
    Bağımsız yürümeniz için ancak İlk 100 sanayici gibi güçlü olmanız lazımki yanlışlara sesinizi çıkardığınızda depreme kurban gitmeyin.

    Ben kolejde ve unide genelde arkadaş çevremde, muhafazakar yapıda olduğumdan sol görüşlü kesimle hep bir siyasi tartışma içindeydim.
    Kolejde genelde kendini sosyal demokrat tanımlayan tipler olur ama sosyallikten ve insanlıktan bir okadar uzaktır neyse.
    13-14 seneyi bulan ticari hayatımın içinde ise son 10 senemi akp yönetiminle mücadele içinde olduğumu düşünürsem sanırım ben gittiğim turizm bakanlığı hariç her yönetimde komünist gibi karşılandım.Ondan önceki hükümette ise hep bir kolaycı, avantacı tipler kimi dairede ise devrimci, mal mülk sahibi olan kişiye hırsız damgası vuran yönetici tiplerinle uğreştım durdum.
    Yani bir kimlik arayışına girmeden, sırf işimizin hakkını veremedik.Ya sülaleden hesap soruldu, yada hangi görüşü benimsediğimizden.
    Oysaki yıllarca ne siyasetin sağında solunda, nede bir etnik grup çatısında bulundum.

    İnançlarım, ailem, ve işimin kalitesinden başka hiçbirşeye değer vermedim.
    Vatan millet sevgim ve Allah korkumda zaten herhangi bir sapkınlığa düşmeme izin vermedi.

    Öyle bir kolaycı toplum olmuşuzki, kolay yoldan nasıl para kazanılır veya nasıl kurtulunur yollarında, tapma derecesine gelen birde cemaat olgusuna düşmüşüz.

    Kolaycı kesimde iki tür insan yorumu beni bıktırıyor.Kimisi şu cemaate bizdemi girsek yada şunu falanlı halledebilirmiyiz.
    neden ben bu işi layıkıyla yapıp rıskımı bekleyeyim diye düşünen namuslu esnaflar, kişiler, çalışanlar yok ve nereye gitti.

    birazı ötv'ye yenik gitti.neyse.

    Yine daha önce yazdığım ve silinen bir girdimde kur farkından dolayı türkiyede yazılımı dahi yüzde yüz türk olarak üretim yaptığım bir malzemenin alt grup parçası olan bir hammaddeyi mukavet açısından, halka arzda kaliteli ve sorunsuz bir ürün satmak adına ithalatından dolayı 1 milyondan fazla zarar ettiğimi dile getirmiştim.

    Kime sesimiz çıkabilirdiki, kimseye çünkü daha önce ben sesimi bir iki yerde çıkarmaya başlamış yalnız öyle bir kasırga vuruyorki, işyerleriniz huzurunuz belki kandilin bombalabileceğinden 10 kat daha fazlasıyla bombalanıyor.

    Bu işletmeler kuruşu kuruşuna ve üstelik hiçbir beyannamesinde usulsüz saptanamayan 50 yıllık grubun şirketi.

    2007 seçiminden sonra 2008 son çeyreğine kadar çizilen iyi tabloda, ardından gelen zamlarla gerçekten derin darbeler yeneceğinin kanıtıydı.

    Yıllık 200bin lira akaryakıt gideri bir işletmenin benzin zammından ne karı veya ne zararı olabilir hiç.
    Bu zamlar,
    1600 cc ye zam gelmedi diyen vatandaşa yansıyan o kadar çokki veya kur farkından banane benim ne eurom ne dolarım var diye vurdumduymaz insana o kadar giren çokki, hayat boyu hesap yapmadığından dolayı ve vatana millete en ufak bir hayır işlemişliği konusunda tereddüt duyduğum vatandaş sana çok üzülüyorum.

    Üretimini yaptığımız malın aylık gider tablomuz yanında güncel kur farkları, akaryakıt giderleri, ve en basitinden sırf kendi maaşından eksildiğini düşündüğün yüzde 10 elektirk zammı ve 15 doğalgaz zammı diğer tükettiğin tüm mallardan dolaylı olarak cebinden çıkmakta ve sen bunu görememektemesin yoksa boynun kıldan incemi.Yalnız dolaylı olarak bizim ar-ge ve bizede yansıyan zamlar yüzünden ve çalışanlarımızın bu zamlardan dolayı yaşam selahiyetini koruması adına temizlik yapan elemana bile zam yapmak durumundayız.Üretilen mal üzerinede bunu yansıtıp sana satmaktayız.
    Tüm girdiler, tüm zarar ziyan senin cebinden.Üstelik ben kuruşunla vergisini ödediğim için dolaylı olarak sende vergini ödemiş bulunuyorsun.Oyüzden ananın ak sütü gibi helal sana.Helal olsun.

    Peki bu zamlar, size neden bu kadar hafif geliyor.
    bu kadar ötv olmaz diye haykıran kişilere otomobilden önce içkinin, sigaranın savunuculuğuna yaptığına dair yıkıcı bir cevap gelecek.
    Peki bizlerin, zengınınden, fakirinden her ailenin bir araba sahibi olması musriflikmidir.Yada ekonomideki cari açığa sebep olan kötü birşeymidir.
    Bunların hepsi safsata.Birebir vergi aldığın üstüne üstlük şimdi 3 kat vergi aldığın otomobilden dolayı cari açık sebep oluyorsa bence açık olmayan başka karanlıklar var.

    Bunları dile getirecek kişide ben değilim ve yeride burasıda değil.

    Bu kadar yazmamdaki sebep bazı şeylere vurdumduymaz olmayın ve müslüman demokrat bir ülkede yaşıyorsak bu zülümlere doğru tepkinizi koyun.

    Yılbaşında 160 bin tl'ye aldığım mercedes aracımı bugunku zamlarla ve kur farkınla sanırım artık bayiler 280 bin türk lirasına satacaklar.
    Muazzam bir rakam.2004 den sonra yüksek hacimli araçlar almayacağımı ve kendimi bu konuda dizgileyip ciddi bir zarardan kendimi kurtarmıştım.Cari açığımdan.
    Şimdi artık türkiyede araba almak konusunda ciddi cekincelerim var.

    Bu zam beni işlerimde sıkıntı olmadıkça belki arabasız bırakmayacak ama 1600 cc altında bana dokunmayan yaşasın hesabında olanların birçoğuna çok dokunacak.
    Çünkü bende bir tüketici olarak bundan sonra 2bin motor aracada yüzde80 ötv ödeyecek kadarda zengin değilim.
    Bu yüzden ihtiyacımı bu yönde değiştireceğim.Bunu satan bayilerde, tedarikte hem sıkıntı yaşayacakları için ve diğer modellerin pazarında yeteri kadar etkin olamayacaklarından dolayı en dandik yüzüne bakmayacağımız ürünlere zammı dayayacaklar.Onlarında giderleri var dolaylı olarak buradaki giderde her ikimize girecek.

    Peki o düşük bütçenle yıllarca çalışıp bir heves ettiğin arabayı almak için limitlerini ne kadar zorlayacaksın.Benim gibi ihaleye girme şansın varmı.
    Sanırım olmayacak yada farklı bir gelir elde edip kozunu çoğaltman lazım.
    Yani asıl yansıyan sana oldu kardeşim.Asıl yansıyan hepimize oldu.Bunun sebebi ise vurdumduymazlığımız oldu.

    Zengin için bu farkta kolay yenebilir cinsten değil ve çözümü artık Yabancı Bayraklı tekne almak gibi yabancı plakalı araç almak olacak.
    en azından yerli plakam olsun edasında 50 bin euroluk araca 100bin euro verilebiliyordu ama bugun 125bin euro olan cls'ye 180 bin euro yada
    benim gibi 160 bin liralık aslen 80bin liralık olan mercedese 280bin kimse vermez.5bin dolara uçakla istediğim aracı avrupadan gununde alır gönderirim.


    sonra kim kanacak otomobildeki cari açık hikayesine kaynak eksilmeye başlandıkça halka hangi zamdan vuracaklar yada yeniden ekonomiye can verin otomobil alın gibi reklamlar dönmeye başlarmı?

    Bu benim forumda 1 seneden fazla üyeliğim içinde ve 670 mesajımdan sonra ilk başlığımdı, belki talihsiz, belki sıkıcı yada sizin banane diyeceğiniz türdendi.
    Bugunde benim içinden geçen bişileri buraya yazmak geldi.
    Artık kusura bakmayın
    Bu arada ikinci elde sıfır parasına artık lütfen araç almayın.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Kitlenen konudaki cevabimi buraya tekrar yaziyorum;


    1.6lt ve altı arac alacak kisiler ellerini cabuk tutsun derim.

    Yeni yıla girdikten sonra ortalık cok ama cok daha fazla karisicak....

    Bunlar daha iyi günlerimiz, günlerimiz derken sadece bizden değil, tüm dünyadan bahsediyorum.

    Sadece ülkesel bazda dusunmeyın, a dan z ye dünya komple degisiyor, bir değişim sürecinin icine girdik.

    Tabi bu olumlu değil tam tersi sancılı ve olumsuz bir süreç.


    Hatta biraz daha ileri gidip 2012 icin ortadoğu kaynakli bir savaş sürecide baslayabilir diyebilirim...
  • Bir taşla kuş sürüsü indirmek bu olsa gerek.Özetlemek gerekirse olayın şu şekilde bir gelişimi vardır.
    -Devlet sapanını gerer ve gemekte olan sürüye doğru bir taş sallar.
    -Birinci kuşumuz ne olursa olsun 2000 motor üstü araç almayı kafasına koymuş veya
    almak istediği aracın motor seçenekleri nedeniyle buna mecbur olan vatansever zengin vatandaşlarımız sayesinde vurulmuş olur.
    -Yine vatansever olupta bir önceki vatandaşımız kadar zengin olmayan vatandaşlarımız,motor seçimlerinde güncellemeye gider.
    2000 motor dizel araç yerine 1400-1600 motor turbo benzinli araçlar daha çok satılmaya başlar.
    Artan talep 1.6 motor hacimli araç fiyatlarında artışa sebep olur. Fiyatı artan araçlardan alınan vergi de artmış olur.
    Bir adet kuş da kafasına aldığı darbeyle burada düşer.
    -Alınan araçlar genellikle 2000 motor bir dizele göre daha çok yakar. Bir de lpg takılamayan cinsten turbo benzinli bir araçsa daha ne olsun.
    Akaryakıttan gelen vergi gelirleri artar. Taşımız bir kuşu da kanadından vurmuş olur.
    -Bazı firmalar daha çok araç satmaya başlar,çünkü bir tane 2.0 araba alacağıma 2 tane 1.6 altında araç alırım.
    "Teki dizel olur,teki turbolu murbolu uçan kaçan bişe olur kafama göre takılırım." diyen insan sayısı artar.
    Araç satışları artar. Bu sırada yeni bir kuş vurulduğu gibi az önce vurulan kuşlardan da bir daha vurulmuş olur.
    Firmalar devlete saygı duymaya başlar.
    -Daha sonra bu bir düzen haline gelir,düşen kuşları gören diğer kuşlar da vurulup düşmenin normal bişey olduğunu düşünmeye başlar.
    Tüm sürü artık taş bile isabet etmeden çakılmaya hazır hale gelir.


    Edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otosarrafı -- 14 Ekim 2011; 1:15:44 >




  • burarayada ben yazmıyorum diğerlerini kapatmışsınız madem kendiniz çalıp söyleyin o zaman.

    artık yazmakta yasak oldu bu konuyada kilidi vurun.
  • öteki konuların kilitlenmesi saçma olmuş bu başlık çorba olucak hele 2 kişi atışmaya başladımı tamam başlık bitmiştir.ben mesela aynı zam 1.6 ve altındaki araçlar için gelirse ne yapabiliriz diye başlık açmıştım ve insanlardan nasıl fikirler çıkıcağını merak etmiştim.güme gitti.
  • ben şu arkadaşın mesajını ilk sayfaya kopyalama geregi hissediyorum.. herkesin okuması gerek..

    quote:

    Bu sabah gelen zammın üstüne forumda "müjde ötv zamlandı" başlığını biraz inceledim ve forumun otomobil üyeleri tarafından birçok görüş belirtildi.

    Kimi veryansın, kimi elit girdilerin olmadığınla, kimiside bana dokunmayan yılan bin yaşasın hesabı zam bana gelmedi diye sevincini dile getirdi.

    Öncelikle belirtmek istiyorumki, ne giren çıkan varsa asıl sana, fakir, ve orta gelir düzeye sahip tüketicilere girdi.

    ben zengin kelimesini Türkiye içinde yıllık minimum 50 milyon lira hacmi olan işletmelerin sahipleri haricindeki kişiler için kullanmayı uygun görmüyorum.

    Peki bizler orta halli işletmeciler, orta gelirli maaşlı yaşayanlar ve daha gelir düzeyi düşük ve alt gelirli grup insanlar.Bu zammın asıl yenik düştüğü kesim bizleriz.

    Ben sağlık, inşaat, turizm ve birtakım bayiliklerle beraber orta ölçekli durumu iyi bir işletme sahibiyim.
    Bugunkü zam beni ne kadar etkiledi,Şahsen hiç umrumda bile olmadı.İhtiyacımdan fazla otomobile sahibim.Herkesin bir sevdası tutkusu vardır.
    Benimde deniz ve otomobil öncelikli hobilerimdir.

    Şimdi kendimi anlatarak bir örnekleme vermem gerekiyorsa geldiğimiz noktada siz, biz diye ayırt etmeden bu yıpranmayı hakediyormuyuz onu değerlendirmek istiyorum.

    Daha önce ihale ve benzin zamlarıyla olarak eski bir akartyakıt bayi işletmecisi olarak benzin zamlarınla ilgili hükümetin yanlış uyguladığı sisteme vurgulama yapmış fakat forum içinde sanırım yandaş üyeler ve tahammülsüz kişilerce birkaç defa girdilerim silinmişti.

    Bugun akaryakıt işinden uzağım aslında yavaş yavaş bütün işlerime kendimi uzak bırakacağım yanlış politikalar yüzünden.

    Ama bu ülkeyi istanbulu, ankarayı, o güzelim egeyi ve doğduğum anadolu topraklarını size peşkeş çekmeye niyetim yok.

    Üretim çığlıkları dört biryanda dönerken üretim yapmak adına kim ne kadar destek veriyor ve üretim yapan kişilere kim ne kadar destek çıkıyor yada siyasi etkinliklerle zülum ediliyor bunlarıda dile getirmek gerek.

    Arabistanda ticaret yapabilmek için bir arap ortağınız olmalı ve onsuz hareket edemezsiniz hiçbirşekilde.Türkiyede öyle bir hal aldıki bir badem bıyığa boyun eğmeden yada kişiselleştirilmiş kanunlarına ortak olmadan yürümek zor hale geldi.
    Bağımsız yürümeniz için ancak İlk 100 sanayici gibi güçlü olmanız lazımki yanlışlara sesinizi çıkardığınızda depreme kurban gitmeyin.

    Ben kolejde ve unide genelde arkadaş çevremde, muhafazakar yapıda olduğumdan sol görüşlü kesimle hep bir siyasi tartışma içindeydim.
    Kolejde genelde kendini sosyal demokrat tanımlayan tipler olur ama sosyallikten ve insanlıktan bir okadar uzaktır neyse.
    13-14 seneyi bulan ticari hayatımın içinde ise son 10 senemi akp yönetiminle mücadele içinde olduğumu düşünürsem sanırım ben gittiğim turizm bakanlığı hariç her yönetimde komünist gibi karşılandım.Ondan önceki hükümette ise hep bir kolaycı, avantacı tipler kimi dairede ise devrimci, mal mülk sahibi olan kişiye hırsız damgası vuran yönetici tiplerinle uğreştım durdum.
    Yani bir kimlik arayışına girmeden, sırf işimizin hakkını veremedik.Ya sülaleden hesap soruldu, yada hangi görüşü benimsediğimizden.
    Oysaki yıllarca ne siyasetin sağında solunda, nede bir etnik grup çatısında bulundum.

    İnançlarım, ailem, ve işimin kalitesinden başka hiçbirşeye değer vermedim.
    Vatan millet sevgim ve allah korkumda zaten herhangi bir sapkınlığa düşmeme izin vermedi.

    Öyle bir kolaycı toplum olmuşuzki, kolay yoldan nasıl para kazanılır veya nasıl kurtulunur yollarında, tapma derecesine gelen birde cemaat olgusuna düşmüşüz.

    Kolaycı kesimde iki tür insan yorumu beni bıktırıyor.Kimisi şu cemaate bizdemi girsek yada şunu falanlı halledebilirmiyiz.
    neden ben bu işi layıkıyla yapıp rıskımı bekleyeyim diye düşünen namuslu esnaflar, kişiler, çalışanlar yok ve nereye gitti.

    birazı ötv'ye yenik gitti.neyse.

    Yine daha önce yazdığım ve silinen bir girdimde kur farkından dolayı türkiyede yazılımı dahi yüzde yüz türk olarak üretim yaptığım bir malzemenin alt grup parçası olan bir hammaddeyi mukavet açısından, halka arzda kaliteli ve sorunsuz bir ürün satmak adına ithalatından dolayı 1 milyondan fazla zarar ettiğimi dile getirmiştim.

    O zararın haftasında kürsüde konuşma yapan başbakanımız, araba almayın, ev alın, üretin, geliştirin diye nutuk atan başbakanımızın sayesinde 1 haftada bir ferrari parayı ezdik yada hayalim türk plakalı porscheyi

    Kime sesimiz çıkabilirdiki, kimseye çünkü daha önce ben sesimi bir iki yerde çıkarmaya başlamış yalnız öyle bir kasırga vuruyorki, işyerleriniz huzurunuz belki kandilin bombalabileceğinden 10 kat daha fazlasıyla bombalanıyor.

    Bu işletmeler kuruşu kuruşuna ve üstelik hiçbir beyannamesinde usulsüz saptanamayan 50 yıllık grubun şirketi.

    2007 seçiminden sonra 2008 son çeyreğine kadar çizilen iyi tabloda, ardından gelen zamlarla gerçekten teğetten öte geçen zamlarla derin darbeler yeneceğinin kanıtıydı.

    Yıllık 200bin lira akaryakıt gideri bir işletmenin benzin zammından ne karı veya ne zararı olabilir hiç.
    bu zamlar,
    1600 cc ye zam gelmedi diyen vatandaşa giren o kadar çokki veya kur farkından banane benim ne eurom ne dolarım var diye vurdumduymaz insana o kadar giren çokki, hayat boyu hesap yapmadığından dolayı ve vatana millete en ufak bir hayır işlemişliği konusunda tereddüt duyduğum vatandaş sana çok üzülüyorum.çünkü sana girenin haddi hesabı yok.

    Üretimini yaptığımız malın aylık gider tablomuz yanında güncel kur farkları, akaryakıt giderleri, ve en basitinden sırf kendi maaşından eksildiğini düşündüğün yüzde 10 elektirk zammı ve 15 doğalgaz zammı diğer tükettiğin tüm mallardan dolaylı olarak cebinden çıkmakta ve sen bunu görememektemesin yoksa boynun kıldan incemi.Yalnız dolaylı olarak bizim ar-ge ve bizede yansıyan zamlar yüzünden ve çalışanlarımızın bu zamlardan dolayı yaşam selahiyetini koruması adına temizlik yapan elemana bile zam yapmak durumundayız.Üretilen mal üzerinede bunu yansıtıp sana satmaktayız.
    Yani bana giren çıkan yok.Tüm girdiler, tüm zarar ziyan senin cebinden.Üstelik ben kuruşunla vergisini ödediğim için dolaylı olarak sende vergini ödemiş bulunuyorsun.Oyüzden ananın ak sütü gibi helal sana.Helal olsun.

    Peki bu zamlar, size neden bu kadar hafif geliyor.
    Sol grubun, yoğun muhazafakar oy topluluğu olan bir ülkeye, içki sigara gibi haram ve mekruh sayılan tüketimlerin yanında otomotivinde bunun yanında yansıtılmış olması bunu biraz dinginliyor muhafelet edebilmesi adına,
    Çünkü bu kadar ötv olmaz diye haykıran kişilere otomobilden önce içkinin, sigaranın savunuculuğuna yaptığına dair yıkıcı bir cevap gelecek.
    Muhafazakar kesimden bir ses gelmesi beklenemez çünkü otomobil müsriflik olarak gösterilmeye başladı.
    Peki bizlerin, zengınınden, fakirinden her ailenin bir araba sahibi olması musriflikmidir.Yada ekonomideki cari açığa sebep olan kötü birşeymidir.
    Bunların hepsi safsata.Birebir vergi aldığın üstüne üstlük şimdi 3 kat vergi aldığın otomobilden dolayı cari açık sebep oluyorsa bence açık olmayan başka karanlıklar var.

    Bunları dile getirecek kişide ben değilim ve yeride burasıda değil.

    Bu kadar yazmamdaki sebep bazı şeylere vurdumduymaz olmayın ve müslüman demokrat bir ülkede yaşıyorsak bu zülümlere doğru tepkinizi koyun.

    Yılbaşında 160 bin tl'ye aldığım mercedes aracımı bugunku zamlarla ve kur farkınla sanırım artık bayiler 280 bin türk lirasına satacaklar.
    Muazzam bir rakam.2004 den sonra yüksek hacimli araçlar almayacağımı ve kendimi bu konuda dizgileyip ciddi bir zarardan kendimi kurtarmıştım.Cari açığımdan.
    Şimdi artık türkiyede araba almak konusunda ciddi cekincelerim var.

    Bu zam beni işlerimde sıkıntı olmadıkça belki arabasız bırakmayacak ama 1600 cc altında bana dokunmayan yaşasın hesabında olanların birçoğuna çok dokunacak.
    Çünkü bende bir tüketici olarak bundan sonra 2bin motor aracada yüzde80 ötv ödeyecek kadarda zengin değilim.
    Bu yüzden ihtiyacımı bu yönde değiştireceğim.Bunu satan bayilerde, tedarikte hem sıkıntı yaşayacakları için ve diğer modellerin pazarında yeteri kadar etkin olamayacaklarından dolayı en dandik yüzüne bakmayacağımız ürünlere zammı dayayacaklar.Onlarında giderleri var dolaylı olarak buradaki giderde her ikimize girecek.

    Peki o düşük bütçenle yıllarca çalışıp bir heves ettiğin arabayı almak için limitlerini ne kadar zorlayacaksın.Benim gibi ihaleye girme şansın varmı.
    Sanırım olmayacak yada farklı bir gelir elde edip kozunu çoğaltman lazım.
    Yani asıl giren çıkan sana oldu kardeşim.Asıl giren çıkan hepimize oldu.Bunun sebebi ise vurdumduymazlığımız oldu.

    Zengin için bu farkta kolay yenebilir cinsten değil ve çözümü artık Yabancı Bayraklı tekne almak gibi yabancı plakalı araç almak olacak.
    en azından yerli plakam olsun edasında 50 bin euroluk araca 100bin euro verilebiliyordu ama bugun 125bin euro olan cls'ye 180 bin euro yada
    benim gibi 160 bin liralık aslen 80bin liralık olan mercedese 280bin kimse vermez.5bin dolara uçakla istediğim aracı avrupadan gununde alır gönderirim.
    Televizyonda yandaş medayada yüzde 25 gibi yansıyan zamlar aslında yüzde 25den çok öte kur farklarınla.

    Hükümet aslında kendi pimini çekti çünkü yılda 16bin mtv ödenen bir sistemde ve 50bin euroluk bir araca 325bin tl istenen şu günde denizcilikte yabancı bayrakla kan kaybettiği vergiyi, otomobilde kaybedecek.

    sonra kim kanacak otomobildeki cari açık hikayesine kaynak eksilmeye başlandıkça halka hangi zamdan vuracaklar yada yeniden ekonomiye can verin otomobil alın gibi reklamlar dönmeye başlarmı?

    Bu benim forumda 1 seneden fazla üyeliğim içinde ve 670 mesajımdan sonra ilk başlığımdı, belki talihsiz, belki sıkıcı yada sizin banane diyeceğiniz türdendi.
    Bugunde benim içinden geçen bişileri buraya yazmak geldi.
    Artık kusura bakmayın
    Bu arada ikinci elde sıfır parasına artık lütfen araç almayın.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    burarayada ben yazmıyorum diğerlerini kapatmışsınız madem kendiniz çalıp söyleyin o zaman.

    artık yazmakta yasak oldu bu konuyada kilidi vurun.

    Diger basliklar kilit yemesi anlamsiz. Boyle zam sonrasi basliklarin olmasi dogal. Yonetimin istedigi basliklarda konusacaksak, cagir diger yonetici arkadaslari da onlarla tartisin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Sayın ünal
    Bölüm yetkilisi olarak sanırım konuları başlıklarından ziade içeriklerinle iligli olarak incele yapmış bulunmaktasınızdır.
    Fakat başlığım altında belirttiğim 1 seneden fazla üyeliğime ilk ve tek konum olan başlığımı bir fazlalık olarak görüyorsanız buyrun silin.
    İyi çalışmalar.
  • maliye ve vergilerle ilgili iyi gelişmeler olur diyordum ama daha da kötüye gittik.hiç umudum kalmadı.devlet toplumun huzur ve refahı için vardır.huzurumuz zaten yok malum terör olaylarından,şimdi refahımıza da müdahaleler arttı,sigara,alkol,araç kullanımı normal vatandaşların bulaşmaması gereken şeyler oldu.eskiden başımızdakilerin bi bildiği vardır derdik.ama bunun hiç bir açıklaması beni tatmin etmiyor.vergi kaçırmalar devam ederken,yandaşlar zengin olurken,bu ülkede mutlu olmak imkansız.
  • mobilden girdigim icin, kullanici yetkileroni goremiyorum ancak bilgim kadaiyla Unal isimli arkadas siradan bir uyeydi, yonetici mi olmus? ayrica otomobil bolumunde bu kadar kilitli konu cok komik ve cocukca gorunuyor, bir basliga uymayan merakta birisi tabiki yeni konu acacaktir ve boyle bir gunde konularin seri acilmasi da cok normal, baya komik olmus yani :)
  • Geçmişte büyümenin kaynağı sorulmadığı için şimdi zam oldu.
    Yumurta kapıya dayanıncamı haberleri oldu cari açıktan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CemUsUs

    ben şu arkadaşın mesajını ilk sayfaya kopyalama geregi hissediyorum.. herkesin okuması gerek..

    quote:

    Bu sabah gelen zammın üstüne forumda "müjde ötv zamlandı" başlığını biraz inceledim ve forumun otomobil üyeleri tarafından birçok görüş belirtildi.

    Kimi veryansın, kimi elit girdilerin olmadığınla, kimiside bana dokunmayan yılan bin yaşasın hesabı zam bana gelmedi diye sevincini dile getirdi.

    Öncelikle belirtmek istiyorumki, ne giren çıkan varsa asıl sana, fakir, ve orta gelir düzeye sahip tüketicilere girdi.

    ben zengin kelimesini Türkiye içinde yıllık minimum 50 milyon lira hacmi olan işletmelerin sahipleri haricindeki kişiler için kullanmayı uygun görmüyorum.

    Peki bizler orta halli işletmeciler, orta gelirli maaşlı yaşayanlar ve daha gelir düzeyi düşük ve alt gelirli grup insanlar.Bu zammın asıl yenik düştüğü kesim bizleriz.

    Ben sağlık, inşaat, turizm ve birtakım bayiliklerle beraber orta ölçekli durumu iyi bir işletme sahibiyim.
    Bugunkü zam beni ne kadar etkiledi,Şahsen hiç umrumda bile olmadı.İhtiyacımdan fazla otomobile sahibim.Herkesin bir sevdası tutkusu vardır.
    Benimde deniz ve otomobil öncelikli hobilerimdir.

    Şimdi kendimi anlatarak bir örnekleme vermem gerekiyorsa geldiğimiz noktada siz, biz diye ayırt etmeden bu yıpranmayı hakediyormuyuz onu değerlendirmek istiyorum.

    Daha önce ihale ve benzin zamlarıyla olarak eski bir akartyakıt bayi işletmecisi olarak benzin zamlarınla ilgili hükümetin yanlış uyguladığı sisteme vurgulama yapmış fakat forum içinde sanırım yandaş üyeler ve tahammülsüz kişilerce birkaç defa girdilerim silinmişti.

    Bugun akaryakıt işinden uzağım aslında yavaş yavaş bütün işlerime kendimi uzak bırakacağım yanlış politikalar yüzünden.

    Ama bu ülkeyi istanbulu, ankarayı, o güzelim egeyi ve doğduğum anadolu topraklarını size peşkeş çekmeye niyetim yok.

    Üretim çığlıkları dört biryanda dönerken üretim yapmak adına kim ne kadar destek veriyor ve üretim yapan kişilere kim ne kadar destek çıkıyor yada siyasi etkinliklerle zülum ediliyor bunlarıda dile getirmek gerek.

    Arabistanda ticaret yapabilmek için bir arap ortağınız olmalı ve onsuz hareket edemezsiniz hiçbirşekilde.Türkiyede öyle bir hal aldıki bir badem bıyığa boyun eğmeden yada kişiselleştirilmiş kanunlarına ortak olmadan yürümek zor hale geldi.
    Bağımsız yürümeniz için ancak İlk 100 sanayici gibi güçlü olmanız lazımki yanlışlara sesinizi çıkardığınızda depreme kurban gitmeyin.

    Ben kolejde ve unide genelde arkadaş çevremde, muhafazakar yapıda olduğumdan sol görüşlü kesimle hep bir siyasi tartışma içindeydim.
    Kolejde genelde kendini sosyal demokrat tanımlayan tipler olur ama sosyallikten ve insanlıktan bir okadar uzaktır neyse.
    13-14 seneyi bulan ticari hayatımın içinde ise son 10 senemi akp yönetiminle mücadele içinde olduğumu düşünürsem sanırım ben gittiğim turizm bakanlığı hariç her yönetimde komünist gibi karşılandım.Ondan önceki hükümette ise hep bir kolaycı, avantacı tipler kimi dairede ise devrimci, mal mülk sahibi olan kişiye hırsız damgası vuran yönetici tiplerinle uğreştım durdum.
    Yani bir kimlik arayışına girmeden, sırf işimizin hakkını veremedik.Ya sülaleden hesap soruldu, yada hangi görüşü benimsediğimizden.
    Oysaki yıllarca ne siyasetin sağında solunda, nede bir etnik grup çatısında bulundum.

    İnançlarım, ailem, ve işimin kalitesinden başka hiçbirşeye değer vermedim.
    Vatan millet sevgim ve allah korkumda zaten herhangi bir sapkınlığa düşmeme izin vermedi.

    Öyle bir kolaycı toplum olmuşuzki, kolay yoldan nasıl para kazanılır veya nasıl kurtulunur yollarında, tapma derecesine gelen birde cemaat olgusuna düşmüşüz.

    Kolaycı kesimde iki tür insan yorumu beni bıktırıyor.Kimisi şu cemaate bizdemi girsek yada şunu falanlı halledebilirmiyiz.
    neden ben bu işi layıkıyla yapıp rıskımı bekleyeyim diye düşünen namuslu esnaflar, kişiler, çalışanlar yok ve nereye gitti.

    birazı ötv'ye yenik gitti.neyse.

    Yine daha önce yazdığım ve silinen bir girdimde kur farkından dolayı türkiyede yazılımı dahi yüzde yüz türk olarak üretim yaptığım bir malzemenin alt grup parçası olan bir hammaddeyi mukavet açısından, halka arzda kaliteli ve sorunsuz bir ürün satmak adına ithalatından dolayı 1 milyondan fazla zarar ettiğimi dile getirmiştim.

    O zararın haftasında kürsüde konuşma yapan başbakanımız, araba almayın, ev alın, üretin, geliştirin diye nutuk atan başbakanımızın sayesinde 1 haftada bir ferrari parayı ezdik yada hayalim türk plakalı porscheyi

    Kime sesimiz çıkabilirdiki, kimseye çünkü daha önce ben sesimi bir iki yerde çıkarmaya başlamış yalnız öyle bir kasırga vuruyorki, işyerleriniz huzurunuz belki kandilin bombalabileceğinden 10 kat daha fazlasıyla bombalanıyor.

    Bu işletmeler kuruşu kuruşuna ve üstelik hiçbir beyannamesinde usulsüz saptanamayan 50 yıllık grubun şirketi.

    2007 seçiminden sonra 2008 son çeyreğine kadar çizilen iyi tabloda, ardından gelen zamlarla gerçekten teğetten öte geçen zamlarla derin darbeler yeneceğinin kanıtıydı.

    Yıllık 200bin lira akaryakıt gideri bir işletmenin benzin zammından ne karı veya ne zararı olabilir hiç.
    bu zamlar,
    1600 cc ye zam gelmedi diyen vatandaşa giren o kadar çokki veya kur farkından banane benim ne eurom ne dolarım var diye vurdumduymaz insana o kadar giren çokki, hayat boyu hesap yapmadığından dolayı ve vatana millete en ufak bir hayır işlemişliği konusunda tereddüt duyduğum vatandaş sana çok üzülüyorum.çünkü sana girenin haddi hesabı yok.

    Üretimini yaptığımız malın aylık gider tablomuz yanında güncel kur farkları, akaryakıt giderleri, ve en basitinden sırf kendi maaşından eksildiğini düşündüğün yüzde 10 elektirk zammı ve 15 doğalgaz zammı diğer tükettiğin tüm mallardan dolaylı olarak cebinden çıkmakta ve sen bunu görememektemesin yoksa boynun kıldan incemi.Yalnız dolaylı olarak bizim ar-ge ve bizede yansıyan zamlar yüzünden ve çalışanlarımızın bu zamlardan dolayı yaşam selahiyetini koruması adına temizlik yapan elemana bile zam yapmak durumundayız.Üretilen mal üzerinede bunu yansıtıp sana satmaktayız.
    Yani bana giren çıkan yok.Tüm girdiler, tüm zarar ziyan senin cebinden.Üstelik ben kuruşunla vergisini ödediğim için dolaylı olarak sende vergini ödemiş bulunuyorsun.Oyüzden ananın ak sütü gibi helal sana.Helal olsun.

    Peki bu zamlar, size neden bu kadar hafif geliyor.
    Sol grubun, yoğun muhazafakar oy topluluğu olan bir ülkeye, içki sigara gibi haram ve mekruh sayılan tüketimlerin yanında otomotivinde bunun yanında yansıtılmış olması bunu biraz dinginliyor muhafelet edebilmesi adına,
    Çünkü bu kadar ötv olmaz diye haykıran kişilere otomobilden önce içkinin, sigaranın savunuculuğuna yaptığına dair yıkıcı bir cevap gelecek.
    Muhafazakar kesimden bir ses gelmesi beklenemez çünkü otomobil müsriflik olarak gösterilmeye başladı.
    Peki bizlerin, zengınınden, fakirinden her ailenin bir araba sahibi olması musriflikmidir.Yada ekonomideki cari açığa sebep olan kötü birşeymidir.
    Bunların hepsi safsata.Birebir vergi aldığın üstüne üstlük şimdi 3 kat vergi aldığın otomobilden dolayı cari açık sebep oluyorsa bence açık olmayan başka karanlıklar var.

    Bunları dile getirecek kişide ben değilim ve yeride burasıda değil.

    Bu kadar yazmamdaki sebep bazı şeylere vurdumduymaz olmayın ve müslüman demokrat bir ülkede yaşıyorsak bu zülümlere doğru tepkinizi koyun.

    Yılbaşında 160 bin tl'ye aldığım mercedes aracımı bugunku zamlarla ve kur farkınla sanırım artık bayiler 280 bin türk lirasına satacaklar.
    Muazzam bir rakam.2004 den sonra yüksek hacimli araçlar almayacağımı ve kendimi bu konuda dizgileyip ciddi bir zarardan kendimi kurtarmıştım.Cari açığımdan.
    Şimdi artık türkiyede araba almak konusunda ciddi cekincelerim var.

    Bu zam beni işlerimde sıkıntı olmadıkça belki arabasız bırakmayacak ama 1600 cc altında bana dokunmayan yaşasın hesabında olanların birçoğuna çok dokunacak.
    Çünkü bende bir tüketici olarak bundan sonra 2bin motor aracada yüzde80 ötv ödeyecek kadarda zengin değilim.
    Bu yüzden ihtiyacımı bu yönde değiştireceğim.Bunu satan bayilerde, tedarikte hem sıkıntı yaşayacakları için ve diğer modellerin pazarında yeteri kadar etkin olamayacaklarından dolayı en dandik yüzüne bakmayacağımız ürünlere zammı dayayacaklar.Onlarında giderleri var dolaylı olarak buradaki giderde her ikimize girecek.

    Peki o düşük bütçenle yıllarca çalışıp bir heves ettiğin arabayı almak için limitlerini ne kadar zorlayacaksın.Benim gibi ihaleye girme şansın varmı.
    Sanırım olmayacak yada farklı bir gelir elde edip kozunu çoğaltman lazım.
    Yani asıl giren çıkan sana oldu kardeşim.Asıl giren çıkan hepimize oldu.Bunun sebebi ise vurdumduymazlığımız oldu.

    Zengin için bu farkta kolay yenebilir cinsten değil ve çözümü artık Yabancı Bayraklı tekne almak gibi yabancı plakalı araç almak olacak.
    en azından yerli plakam olsun edasında 50 bin euroluk araca 100bin euro verilebiliyordu ama bugun 125bin euro olan cls'ye 180 bin euro yada
    benim gibi 160 bin liralık aslen 80bin liralık olan mercedese 280bin kimse vermez.5bin dolara uçakla istediğim aracı avrupadan gununde alır gönderirim.
    Televizyonda yandaş medayada yüzde 25 gibi yansıyan zamlar aslında yüzde 25den çok öte kur farklarınla.

    Hükümet aslında kendi pimini çekti çünkü yılda 16bin mtv ödenen bir sistemde ve 50bin euroluk bir araca 325bin tl istenen şu günde denizcilikte yabancı bayrakla kan kaybettiği vergiyi, otomobilde kaybedecek.

    sonra kim kanacak otomobildeki cari açık hikayesine kaynak eksilmeye başlandıkça halka hangi zamdan vuracaklar yada yeniden ekonomiye can verin otomobil alın gibi reklamlar dönmeye başlarmı?

    Bu benim forumda 1 seneden fazla üyeliğim içinde ve 670 mesajımdan sonra ilk başlığımdı, belki talihsiz, belki sıkıcı yada sizin banane diyeceğiniz türdendi.
    Bugunde benim içinden geçen bişileri buraya yazmak geldi.
    Artık kusura bakmayın
    Bu arada ikinci elde sıfır parasına artık lütfen araç almayın.





    -cemusus- sen ve senin gibi kendi sayfamda yazıyı okuyup değerlendirmede bulunan herkese teşekkür ediyorum.
    Yönetici kişiyle pm de görüştüm ve kendisi yaşadığı olumsuz durumdan dolayı anlatmasıyla, kitlenmesini anlayışla karşılıyorum durumu.
    Yani benim girdim belki uzunluğu ile fazlalık olabilir ama birçok konu yanında fazlalık olarak değerlendirilmesi üzücü olur.
    Umarım kendi başlığım altında diğer girdileri görülebileceğim uygun bir başlıkla tekrar konunun devamını sağlar.




  • Evet,forumda gördüğünüz kadarıyla ÖTV ile ilgili bir çok başlık var ve kirliliğe neden olduğu hissine neden kapıldınız,bırakın forum üyeleri istediği konuda fikrini beyan etsin.
  • Abartmışsın Ünal. Derhal o konuların kilitlerini aç!

    Bu forum hayatında böyle bir tutum görmedi.

    İçinde Ötv geçen her konuyu tek başlık altına alamazsın.

    O konuların her biri Ötv nin farklı etkilerini ele alıp inceliyordu.

    Aynı konu değiller!

    Ayrıca yaptığın forumun işleyişine ters. Örneğin ben 'Ötv'nin Araç Fiyatlarına Etkisi' konusuna e-mail le güncelleme abonesiyim, sen konuyu kilitliyorsun benim burada oluşacak genel bir başlık altında aradıklarımı bulmamı istiyorsun.

    Neden forumun bana sağladığı olanak ve kolaylıklardan faydalanmayayım?

    Bu durum üye olmayıp Google dan konuları aratanlar için de geçerli. Neden Ötv nin farklı farklı etkilerini tek başlık altında aramaya çalışsın ki adam?

    Sen kirliliği engellemiyorsun daha karışıklık yaratıyorsun.

    Forum demek sayfa düzeni değil, bilgi demektir.
    Kimse de başında Demoklesin kılıcıyla buraya yazmaz haberin olsun.

    İnsanların yazdıklarına saygısızlık oluyor.

    Arkadaşım iyisin hoşsun ama bu yönetme işini fazla abartıyorsun!




  • Bence bu konuda toplanması daha makul bir çözüm. Ben hangisine küfür yazacağımı şaşırıyordum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Abartmışsın Ünal. Derhal o konuların kilitlerini aç!

    Bu forum hayatında böyle bir tutum görmedi.

    İçinde Ötv geçen her konuyu tek başlık altına alamazsın.

    O konuların her biri Ötv nin farklı etkilerini ele alıp inceliyordu.

    Aynı konu değiller!

    Ayrıca yaptığın forumun işleyişine ters. Örneğin ben 'Ötv'nin Araç Fiyatlarına Etkisi' konusuna e-mail le güncelleme abonesiyim, sen konuyu kilitliyorsun benim burada oluşacak genel bir başlık altında aradıklarımı bulmamı istiyorsun.

    Neden forumun bana sağladığı olanak ve kolaylıklardan faydalanmayayım?

    Bu durum üye olmayıp Google dan konuları aratanlar için de geçerli. Neden Ötv nin farklı farklı etkilerini tek başlık altında aramaya çalışsın ki adam?

    Sen kirliliği engellemiyorsun daha karışıklık yaratıyorsun.

    Forum demek sayfa düzeni değil, bilgi demektir.
    Kimse de başında Demoklesin kılıcıyla buraya yazmaz haberin olsun.

    İnsanların yazdıklarına saygısızlık oluyor.

    Arkadaşım iyisin hoşsun ama bu yönetme işini fazla abartıyorsun!




    ana fikire istirak ediyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Abartmışsın Ünal. Derhal o konuların kilitlerini aç!

    Bu forum hayatında böyle bir tutum görmedi.

    İçinde Ötv geçen her konuyu tek başlık altına alamazsın.

    O konuların her biri Ötv nin farklı etkilerini ele alıp inceliyordu.

    Aynı konu değiller!

    Ayrıca yaptığın forumun işleyişine ters. Örneğin ben 'Ötv'nin Araç Fiyatlarına Etkisi' konusuna e-mail le güncelleme abonesiyim, sen konuyu kilitliyorsun benim burada oluşacak genel bir başlık altında aradıklarımı bulmamı istiyorsun.

    Neden forumun bana sağladığı olanak ve kolaylıklardan faydalanmayayım?

    Bu durum üye olmayıp Google dan konuları aratanlar için de geçerli. Neden Ötv nin farklı farklı etkilerini tek başlık altında aramaya çalışsın ki adam?

    Sen kirliliği engellemiyorsun daha karışıklık yaratıyorsun.

    Forum demek sayfa düzeni değil, bilgi demektir.
    Kimse de başında Demoklesin kılıcıyla buraya yazmaz haberin olsun.

    İnsanların yazdıklarına saygısızlık oluyor.

    Arkadaşım iyisin hoşsun ama bu yönetme işini fazla abartıyorsun!



    yönetici arkadaşta at gözlüğü olduğu için sadece iki kelime kapsamında değerlendiriyor konuyu "ötv zam" kesin küfür vardır.haksızda değil bu zamlara sadece yandaşlar sessiz kalır.



    edit: zam değilmiş güncellemeymiş. türk dil kurumuna şikayet edicem bunları türkçemizi bozuyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Bence bu konuda toplanması daha makul bir çözüm. Ben hangisine küfür yazacağımı şaşırıyordum.

    burada kime yazicaksin :)
  • hani emisyon değerlerine göre vergi geliyordu??

    İşte Avrupa örnekleri


    Avrupa Birliği ülkelerinde vergilendirme, 2000’li yılların başından bu yana araçların emisyon oranlarına göre işliyor. AB’de araç alımında ÖTV uygulaması yok ve sadece KDV alınıyor. Ancak AB’nin kararıyla üye ülkelerin çoğunda her iki vergilendirme de emisyon değerleri üzerinden yapılıyor.

    Avusturya: 120 ile 160 g/km arasında emisyona sahip benzinli ve dizel araçlar 300 euro’ya yakın ödül alırken, bunun üzerindekiler her gram için ekstra ödüyor.

    İngiltere: Motorlu taşıtlar 2001’den bu yana karbondioksit emisyonuna göre vergilendiriyor.

    İrlanda: MTV, CO2 emisyonuna göre tespit ediliyor. Eski sisteme tabi araçların motor gücüne göre vergilendirilmesine de devam ediliyor. Çevre dostu araçlarda yıllık vergi 104 euro’dan başlarken, yüksek emisyonlu araçlarda 2 bin 100 euro’yu buluyor.

    Fransa: Ödül-cezalandırma sistemiyle düşük çevre kirliliğine neden olan yeni araç alımlarına fiyat indirimi sağlanıyor, yüksek karbon emisyonuna sahip araçlardaysa ödenen miktar artıyor.

    Danimarka: Yıllık vergiler, benzinli ve dizel araçlar için yakıt tüketimine göre hesaplanıyor.

    Almanya: 2009’un sonundan bu yana yaydıkları CO2 miktarına göre vergilendiriliyor.

    Hollanda: Az CO2 yayan araçlardan düşük plaka vergisi alıyor.

    ALINTIDIR




  • TEPEE PREMİUM PACK: Kimseye konuşma demiyoruz güzel kardeşim. Yönetime gelen mesajları görmediğin için seni engelliyoruz sanıyorsun. Forumda zaten siyasi içerikli mesaj yazmak yasak bunu biliyorsun sende.

    dermeister01: 2 kişi atışmaya başladığında gerekli müdahale yapılacaktır.

    Raytheon: Başlıkların olması normal birşey demiyoruz bu konuda. Bir tane ana konu vardı orda konuşuluyordu. Konunun içerisinde yapılan hakaretleri küfürleri görmenizi istemem.

    ALAK_: Yeni konu açtığı zaman bu konuya yönlendirilecek.

    jumano: Silinen konular dahil 30'a yakın konu vardı. Hepsi birbiriyle aynı konular.

    ilker67: Emir kipiyle konuşmanızı sinirli olduğunuz için söylediğinizi düşünüyorum. Farklı etkiler dediğiniz neler? 1.6 altı ve 1.6 üstü araçlarda fiyat etkisi, devlete aktarılacak para, ülke düzeni, ekonomi. Başka varsa ekleyin. Forum demek bilgi demektir evet. O zaman yöneticiler tamamen bıraksın görevlerini sizin dediğinize göre.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.