Şimdi Ara

PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
521
Cevap
1
Favori
51.625
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ozanmt tripod şart tabiki gece enstantaneleri için...
    ucuz yollu bi şey alın işinizi görsün yeter ama kalıplı olsun biraz makineyi taşısın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi naykose -- 27 Şubat 2008; 0:23:24 >
  • bı topic bi 14 sayfa oluyor bir 5 e düşüyor arada silinmişler mi var yoksa gösterilen mesaj sayısımı değişiyor sayfabaşına anlayamadım...
    bende tripod bakınıyorum ...bir hama gördüm 34 ytl ye hafif ama alçak kalıyor yanına hemen koymuşlar 100küsür ytl lik bir model orta kısmı yükselip alçalabiliyor ...birde ağırlıklarına bakıyorum bazıları cok ağır bazıları oldukça hafif ve yere sağlam basıyor..sayfa şeklini bozarsam kusura kalmayın fotoğraf yüzünden ...

     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi istanbuli -- 27 Şubat 2008; 0:29:55 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: istanbuli

    bı topic bi 14 sayfa oluyor bir 5 e düşüyor arada silinmişler mi var yoksa gösterilen mesaj sayısımı değişiyor sayfabaşına anlayamadım...



    düzeldi forumdan kaynaklıydı...
  • Siz yine şanslısınız neredeyse 10 gündür foruma girebilmek bile benim için problemdi. Neyse 2 gündür herşey NORMAL şu an, ama kaç gün için Kimbilir?
    quote:

    Orjinalden alıntı: naykose


    quote:

    Orjinalden alıntı: istanbuli

    bı topic bi 14 sayfa oluyor bir 5 e düşüyor arada silinmişler mi var yoksa gösterilen mesaj sayısımı değişiyor sayfabaşına anlayamadım...



    düzeldi forumdan kaynaklıydı...

  • sizlere yine birkaç soru sormalıyım !
    buhaftasonu kısmet olursa bir doğa yürüyüşüne katılacağım ve tabiki fotoğraf çekmek ana amaçlardan biri ...
    ama içimde hepsi ziyan olacakmış gibi bir his var ..güneşli bir gün olduğunu varsaydığımızda bana bir iki ayar önermeniz mümkün mü? sadece geniş manzara fotoğrafları için ...


    DÜZELTME DEĞİL EKLEME:
    birde nasıl oldu bilmem panasonicfz.com diye bir alan adı aldım ..galiba amacım fotoları orjinal boyutu ile yuklemek göstermek miydi emin değilim ? (biraz web işleri öğrenme amacıda var arka planda )
    tavsiyeleriniz olursa hizmete adayabilirim (amaç site reklamı değil zaten yayın yapmıyor henuz)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi istanbuli -- 5 Mart 2008; 16:17:58 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: istanbuli

    sizlere yine birkaç soru sormalıyım !
    buhaftasonu kısmet olursa bir doğa yürüyüşüne katılacağım ve tabiki fotoğraf çekmek ana amaçlardan biri ...
    ama içimde hepsi ziyan olacakmış gibi bir his var ..güneşli bir gün olduğunu varsaydığımızda bana bir iki ayar önermeniz mümkün mü? sadece geniş manzara fotoğrafları için ...


    DÜZELTME DEĞİL EKLEME:
    birde nasıl oldu bilmem panasonicfz.com diye bir alan adı aldım ..galiba amacım fotoları orjinal boyutu ile yuklemek göstermek miydi emin değilim ? (biraz web işleri öğrenme amacıda var arka planda )
    tavsiyeleriniz olursa hizmete adayabilirim (amaç site reklamı değil zaten yayın yapmıyor henuz)



    FZ50 çok geniş açı çekemez, 35 mm den başlıyor.ama convertır var ve pahalı ama bulunabilir herhalde.Şimdi 35mm ile çekilmez mi? çekilir tabiki belli bir yere kadar(35 mm de).

    Geniş açı 28 mm dir genel.yani daha geniş bir alanı çekebilirsiniz.Mesela bir manzarada ön plandaki ögeleri büyüklük olarak abartmak ve perspektifi sonsuza doğru uzatmak isterseniz 28 mm geniş açı gerekir.dslr belki 20 mm objektifler falan filan...



    Manzara (Doğa) Çekimi için Öneriler :

    1. Uv + Polarize filtre (Uv yoğun sisi azaltır merceği korur,karlı manzara çekimlerinde çok yararlı olur, beyazın mavimsi çıkmaması için)(polarize sudaki yansımaları önler ,bulutların mavi tonlarını artırır,renklere canlılık,doygunluk verir ve aynı zamanda ışığı azaltacağı için uzun pozlama yapılabilir(akarsu,şelale çekimi vs.) fakat duruma göre+1 stop fazla yada eksik verilebiliceği gibi fotoğrafınızı mahvetme gibi bi özelliği de vardır (bi amatör için)fotoğrafı çektikten sonra Lcd ekranda büyütüp bakarsanız yararınıza.)

    2.Tripod (ufuk çizgisini doğru oturtabilmek için su terazili olursa ii olur.)

    3.Geniş açı minimum f 2/8 diyafram kullanılabilir ama keskin net görüntü için f/8 dicem ben.

    4.Dinamik fotoğraflar için 16:9 formatında foto çekebilirsiniz mesela, yaratıcılığınıza kalmış artık...

    5.Su ve şelale çekimlerinde iki farklı sonuç alma imkanımız vardır. Mesela akan bir su görüntüsü ya da durgun bir su görüntüsü almak için yapmamız gerekenler;
    Durgun bir şelale istiyorsak: Enstanteneyi 125 - 160 - 200 yapmamız gerekir.
    Akan bir su görüntüsü istiyorsak: Enstanteneyi daha düşük bir değere getirmeliyiz.
    Burada önemli olan diyaframın her iki durumda da düşük bir değerde olmasıdır.
    ama uzun pozlamada da patlamalar meydana gelebilir dikkat edin.

    6.Manzara çekimlerinde kareyi tıka basa doldurmamalı, boş koyu mavi gökyüzü çekmekten kaçınılmalıdır.

    7.Sabah çıktığınız güzel bi gün yağmurla sonlanabilir o yüzden bir şemsiye yada foto mak. üzerine uygun kesilmiş bir çöp poşeti makinanızı kurtarabilir.

    8.Makro çekebilirsiniz.fz50 5cm den çekiyor.(fon taşıyıp güzel sonuçlar elde edebilirsiniz)bunuda close up filtre ile yada benim de düşündüğüm raynox 250 obj. ile 1cm kadar düşürülebiliyor sonuçları mükemmel.

    Siteniz için bişey diyemiycem kişisel güzel bir site hazırlayabilirsinz.ama size tavsiyem çektiğiniz fotoları eleştiricek ve sizi yönlendiricek bir siteye üye olmanızdır.(FK dicektim (bir iki sene öncesine kadar) artık o sitenin amacını yitirdiğini düşünüyorum.)bir iki site varda düzgün,seviyeli eleştiri aklıma tek fotokronik geliyor şimdi sonra yazarım gene...




  • Sizin bu AY fotografını görünce hemen aklıma "KURTLAR VADİSİ _ PUSU" nun başlangıç jeneriği ile eski FANTOMA ve VAMPİR filimlerinin ay ışığı altındaki sahneleri geldi. Dallar harika bir görüntü oluşturmuş ve tek eksiği aydınlık fonda uçan bir PUHU kuşu gölgesi....
    quote:

    Orjinalden alıntı: istanbuli

    2. gece ay denemelerim faciaydı ..sizler istanbulda olmalıydınız diyesim geliyor ama seviyorsunuzdur belki ankarayı ?3-4 defa görmüş olmama rağmen bir huni gibi geliyor ankara ...biraz daha güneş şiddetini arttırsın kıskandırcam size istanbul u (umarım )
    ,,,,,,,,


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 6 Mart 2008; 14:39:19 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bipekkan

    Arkadaşlar,
    Fuji S6000fd ile bu makineyi karşılaştırma testlerime devam ederken bir anlam veremediğim bir durumla karşılaştım. Aslında Sn. Selim Ergül, bu konuda beni uyarmıştı S6000fd de.... Ancak duruma bu gün el koyabildim ve uyarılarında da %100 haklı olduğunu gördüm. Ancak bu durum sadece S6000FD ve S9600' e özgü bir durum değil, Lumix FZ 50 ile de aynı şartlarda denediğimde, aynı olayla yine karşılaştım. Aslında bu durum yakın plan ama genel çekimlerde pek kendini belli etmesede ayrıntılı içeriği olan objelerde anında sırıtıyor.
    Konu şu:
    Tüm alanı kaplayacak şekilde detayı fazla bir objeyi karşımıza alıyoruz. Ben, içinde irili ufaklı yazılar bulunduğu için renkli Türkiye Atlasını obje olarak aldım.
    f değerini 2.8 den 11' e kadar değiştirdim sırayla Manuel çekimde ve f:6.1 değerinden sonra aynı ışık ayarını verecek şekilde çekim hızını değiştirmeme rağmen bu değerden sonra fotografın gittikçe artan bir biçimde fluğ' laştığını gördüm. (100 ISO) Bu durum elimdeki 4 makinede de değişmedi.
    Bunun neden kaynaklandığını açıklayacak arkadaşlar var mı ?
    Örnek Fotoları 3 mpx de 2048x1560 px olarak yüklüyorum ki durumu doğrudan görebiliniz.
    Fuji S6000fd - f:11 - Ç.Hızı = 3 sn. - ISO 100 - Prg.= Manuel
     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı
    Fuji S6000FD - f:5.6 - Ç.Hızı = 1/2 sn. - ISO 100 - Prg.= manuel
     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı
    Lumix FZ 50 - f:5.6 - Ç.Hızı = 1/1 sn. - ISO 100 - Prg.= manuel
     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı
    Lumix FZ 50 - f:11- Ç.Hızı = 3 sn. - ISO 100 - Prg.= manuel
     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı

    objektifler genellikle en açık diyaframdan 1 stop kadar kısınca en keskin değere ulaşırlar.
    yani 2.8 bir objektif f4 gibi epeyce toplar.
    f5.6-f8 arasında kaliteleri en yüksek durumdadır. f11 den sonra kalite gittikçe düşmeye başlar ve nihayet f16 dan sonra kalite dramatik ölçüde düşer.

    bu elbette hem DSLR ler hem de kompakt makineler için geçerli.

    ama bu iki sınıf makinelerin sensör ebatları da çok farklı olduğundan ''Circle of confusion ve diffraction'' (coc değeri)kavramları da konuya dahil oluyor.
    Coc değeri lensi çok kıstığımızda gündeme gelir.

    fotoğraf keskinlik ve detay kaybına uğrar. ve baskı değeri azalır.

    DSLR lerde f16, FF DSLR lerde f22 ve 1.8'' sensörlerde f5 tavsiye edilir.

    Öte yandan dslr lerde f2.8 ile f8 arasındaki net alan derinliği korkunçtur. Ama kompaktlarda ayırd etmek bile zordur. O nedenle f11 kullanmanın alan derinliğine pek bir katkısı olmaz.



     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı




  • buffalo bunu başka bir topikte çözmüştük sanırım.

    http://forum.donanimhaber.com/m_21383319/mpage_1/key_bipekkan//tm.htm#21405092
  • bugun fason bir pil aldım çin malı 34 ytl ...sirkecide orjinal olduğunu iddia eden bir yerde 50 ytl demişti ama görünür bir yazı yoktu üzerinde vakumlu poşet içindeydi..orjinal pilin %60-70 ı kadar yetse razıyım...

    artık fotoğraf konusundan çok fz50 hakkında soru sormayı düşünüyorum:

    1-p modunun a modundan ne farkı var (a idi değil mi f ile oynadığın yer) 2side f değerini değiştiriyor gibi duruyor
    2-histograma güvenerek çekim yapabilir miyiz ?hani şu anlık değer mi gösteriyor muhabbeti
    3-highlight özelliğinin açık kapalı olmasının fotoğraf üzerine bir etkisi var mı yoksa sadece beyaza doymuş alanı mı gösteriyor?
    4-manuel pozlama desteğine güvenerek başarılı sonuç almamız mümkün mü?
    5-ve beyaz dengesi ile ilgili bir soru
    sarı bir ışık altında beyaz bir dosya kağıdı koyduğumuzda bize biraz sarımsı bir yansıma yapacaktır dosya kağıdı.zaten gördüğümüzde budur.şimdi
    makinaya bu beyazdır dediğimizde diğer renklerin kendi benliklerini kaybetmesi mümkün değil mi!
    burda aklım karışıyor biraz: o an gözümüze yansıyan renklerin fotoğrafını mı çekiyoruz yoksa onların özgün renklerinin mi peşindeyiz (örnekteki sarımsı ışık altında flaş kullandığımızda muhtemel sarı ışığın yaydığı rengi göremeyeceğiz )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi istanbuli -- 7 Mart 2008; 0:25:55 >




  • bugün fotoğrafçıda birkaç foto bastırdım ve beklediğimden kat kat güzel sonuç verdi...hatta benim pastelleşmiş dediğim insan yüzleri bile 10*15 de fevkalade güzel çıktı ...
    birde daha önceki sayfalarda verdiğiniz inceleme sitelerinden bulduğum 3 foto ekledim ve birini a4 bastırdım poster gibi oldu ve hatta ondanda güzel...tek kötü yanı 10*15 ler 35 krş iken a4 6 ytl ...
    yalnız baskı makinsı fotoğrafı işlemden geçiyormuş dünyaynın parasını saydığını söyleyen fotoçunun dediğine göre...hiç ofis tipi foto yazıcısı ile uğraşmaya gerek yok diye düşünüyorum artık...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: istanbuli

    bugun fason bir pil aldım çin malı 34 ytl ...sirkecide orjinal olduğunu iddia eden bir yerde 50 ytl demişti ama görünür bir yazı yoktu üzerinde vakumlu poşet içindeydi..orjinal pilin %60-70 ı kadar yetse razıyım...

    artık fotoğraf konusundan çok fz50 hakkında soru sormayı düşünüyorum:

    1-p modunun a modundan ne farkı var (a idi değil mi f ile oynadığın yer) 2side f değerini değiştiriyor gibi duruyor
    2-histograma güvenerek çekim yapabilir miyiz ?hani şu anlık değer mi gösteriyor muhabbeti
    3-highlight özelliğinin açık kapalı olmasının fotoğraf üzerine bir etkisi var mı yoksa sadece beyaza doymuş alanı mı gösteriyor?
    4-manuel pozlama desteğine güvenerek başarılı sonuç almamız mümkün mü?
    5-ve beyaz dengesi ile ilgili bir soru
    sarı bir ışık altında beyaz bir dosya kağıdı koyduğumuzda bize biraz sarımsı bir yansıma yapacaktır dosya kağıdı.zaten gördüğümüzde budur.şimdi
    makinaya bu beyazdır dediğimizde diğer renklerin kendi benliklerini kaybetmesi mümkün değil mi!
    burda aklım karışıyor biraz: o an gözümüze yansıyan renklerin fotoğrafını mı çekiyoruz yoksa onların özgün renklerinin mi peşindeyiz (örnekteki sarımsı ışık altında flaş kullandığımızda muhtemel sarı ışığın yaydığı rengi göremeyeceğiz )



    1.Kısaca özetlersek P modu mevcut odak uzaklığına göre ve cismin parlaklığına , perde hızına göre de bir diyafram seçmeye çalışır.seninde dediğin gibi P modunda A modu gibi diyafram a müdahale edilir buna program kayması denir.
    makina p moduna alınır hiçbirşeye dokunulmazsa odak uzaklığına göre otomatik ayarlanır hepsi ama p moduna alıp deklanşör yarıya kadar basılı iken ekranda diyafram enstantane görünürken arka tekerlek değiştirilirse program kayması aktif olur diyaframa müdahale edilir o zaman.
    P modu program modu her şeyi otomatik ayarlar.Genellikle, ışığın yeterli olduğu durumlarda ve sözü edilen ayarları değiştirmeye zaman bulunamadığı durumlarda kullanabiliriz.
    bu modda odak uzaklığını değiştirdiğimizde ve diyaframı belirlediğimizde makina uygun perde hızını seçmeye gayret eder.
    Kullanılan odak uzaklığına göre bir perde hızı seçmeye gayret etmesinin nedeni, makinenin titretilmesi ile oluşabilecek bulanıklık etkisinin önüne geçmektir.bizim fz50 de mega o.i.s bulunduğu için makinemiz buna güvenerek, kullanılan odak uzaklığından daha düşük bir perde hızı da seçebilir.
    Seçilebilen diyafram değerinin de kurtarmadığı durumlarda, makine ISO değeri ile (azaltarak veya yükselterek, ki genellikle yükselterek) oynamaya başlar tabi ki, sabit bir ISO değeri seçilmemiş ise.
    P modunda çekim yapıldığında, makinenin seçtiği değerlere dikkat ederek, işimize gelmediği durumlarda başka bir mod kullanmakta fayda vardır. ıso Iıso(akıllı ıso) konumunda iken enstantane hızı görülmez.
    ıso Iıso konumunda program kayması aktif hale getirilemez.
    program kaymasını geçici (ve tabi ki hızlı) olarak, diyafram öncelikli (A) moduna geçmişiz gibi de düşünebiliriz. Tekerleği her çevirdiğimizde (çevrilen yöne göre) diyafram değeri değişir ve ona göre de perde hızı değişir ama makinenin ilk seçtiği EV (Exposure) yani poz değerlerinde bir değişiklik olmaz.
    Aslında p modunda program kayması özelliği o anda p modunda müdahale yani.

    2.Histograma güvenme diye bişey olmaz aksine histogramı biz belirleriz kendimize ve ışığa göre; histogramı ii anlamak ii yorumlamak gerekir ki iyi bir ışık dengesine sahip olunsun.Ayrıca histogramla çekim yapılırken (M) manuel mod kullanılır her deyere müdahale edilir çünkü.Bence daha ilerde kullanın nasıolsa dijital kul. artık çektiğimizi ekranda görüyoruz yani.

    3.Highlight özelliğini hiç kullanmadım ama pc de bunada müdahale ediliyor.

    4.Manuel pozlama herzamn için iidir ama biraz diyafram ve enstantane nin özünü anlamak gerekir foto sözlük anlamlarını deil.

    5.Bence o dediğiniz ii sonuç vermez.fotoğraf makinasında otomatik ayarlı, gün ışığı, gölge, tungsten, flash, ampul ışığı şeklinde önceden ayarlanmış değerler vardır, siz bulunduğunuz mekana göre bunları ayarlayıp doğru renkleri elde edebirsiniz.Ama manuel ayar biraz zordur ama makinanın önüne beyaz kağıt koyarak ta kolayca yapabilirsiniz ama ii bir beyaz dengesi %18 gri karttan yapılır yada tamamen manuel.Bunu yapmamızın nedeni makina beyaz rengi bilmez siz öğretirsiniz beyaz bu die ve daha canlı renkler elde edebilirsiniz.Kadraj da hiç beyaz yoksa otomatik beyaz ayarı başarılı olamayacaktır. İşte elle beyaz ayarı bu durumlarda da kullanılabilir(kelvin değerlerinide bilmek gerekir).Makinelerimiz beyaz ayarını otomatik olarak yapabilmek için kadraj içinde beyaz bir renk ararlar. Bu beyaz renk küçük de olsa, az da olsa kadraj içinde olmalıdır ki makine onu beyaz kabul edip diğer renkleri ona göre ayarlayabilsin kısaca.mesela flaş için ayrı beyaz ayarı gerekir. Sarı ışığa ayarlayıp flaşla çekerseniz de fotoğraf masmavi çıkar...
    Raw formatında fotoğraf çekerseniz, makinanızn beyaz dengesi ayarının hiç bir önemi yoktur, siz sonradan (hiç bir kalite kaybı olmadan) beyaz dengesi ile istediğiniz gibi oynayabilirsiniz pc de...
    ...............................................................................................




  • biraz foto ekliyim aceleye gelen gece enstantaneleri...
    tripodsuz iskeleye yaslayarak çektim kadrajda eğiklik bu yüzden küçültme dışında müdahala yok küçltmeden kaynaklı netlikte ve keskinlikte biraz azalma var sadace...

     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı




  • 3-highlight özelliğinin açık kapalı olmasının fotoğraf üzerine bir etkisi var mı yoksa sadece beyaza doymuş alanı mı gösteriyor?
    fotoğraf üzerinde bir etkisi yoktur,sadece bilgilendirme amaçlıdır.
  • highlight özelliği aktif hale getirip doymuş alnları görüp(siyah yanıp sönüyor) beyaz doyumunu önlemek için ışığı eksi yönde geri almak gerekir.(histograma bakılarak kolayca yapılabilir.)
  • cumartesi biraz antreman yaptım ...

     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi istanbuli -- 10 Mart 2008; 23:30:45 >




  • ve pazar biraz doğaya açılalım dedik ve bir yürüyüşe katıldım ..470 fotoğraf çekmişim ...çoğunlukla senaryo -manzara modunda çektim .highlight ile yanıp sönen yerler dikkat ettim fotolarda hep bembeyaz çıkmış..
    hem gökyüzü mavi çıksın hem öndeki berideki mekan karanlık çıkmasın dediğimizde nasıl olacak merak ediyorum?

     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi istanbuli -- 10 Mart 2008; 23:44:38 >




  • @istanbuli,
    Fotografların hepsini indirip tek tek baktım. Hepsi çok iyi ve üstünde ışık değerleri ile biraz oynayınca Atlas Dergisindeki fotograflar gibi oldu. Makinanız performansı ve performansınız iyi işler çıkartmış. Tebrikler....
    quote:

    Orjinalden alıntı: istanbuli

    ve pazar biraz doğaya açılalım dedik ve bir yürüyüşe katıldım ..470 fotoğraf çekmişim ...çoğunlukla senaryo -manzara modunda çektim .highlight ile yanıp sönen yerler dikkat ettim fotolarda hep bembeyaz çıkmış..
    hem gökyüzü mavi çıksın hem öndeki berideki mekan karanlık çıkmasın dediğimizde nasıl olacak merak ediyorum?

  • quote:

    Orjinalden alıntı: istanbuli

    ve pazar biraz doğaya açılalım dedik ve bir yürüyüşe katıldım ..470 fotoğraf çekmişim ...çoğunlukla senaryo -manzara modunda çektim .highlight ile yanıp sönen yerler dikkat ettim fotolarda hep bembeyaz çıkmış..
    hem gökyüzü mavi çıksın hem öndeki berideki mekan karanlık çıkmasın dediğimizde nasıl olacak merak ediyorum?



    fotoğrafların güzel çıkmış tebrikler.
    gökyüzünün mavi çıkması için ve bulutların beyaz çıkması için hem manuel beyaz ayarı yapmak gerekli hemde polarize kullanmak gerekli.
    "hem öndeki berideki mekan karanlık çıkması" dediğin olay ise ışık ölçümü olayıdır ama bunu kolayca ışığın bol ol. yerden ışık ölçümü alıp pozu kitlersin yada denklanşöre yarım basarsın sonra istediğin yere yönlendirirsin makinayı olur biter yada flaş çakarsın.(kendi flaşı 4 metreye kadar etkili sanırım)...




  • ank. sirkinden birkaç kare...
    küçültme dışında müdahale yok.
    yerim itbariyle pek fazla uğraşamadım tripodsuz elde çekim,sürekli ışık değişimi vardı....



     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı








     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi naykose -- 21 Mart 2008; 21:26:41 >




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.