Şimdi Ara

PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
521
Cevap
1
Favori
51.604
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • biraz topiğimizi canlandıralım...
    ördekçikler...

     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı



     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


    picasa2 bir tık kontrast.+kadraj düzeltildi.

     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


    picasa2 bir tık kontrast.

     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


    picasa2 bir tık kontrast.

     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


    photofiltre çerçeve,photoshop imza,fotoda başka müdahale yok.

     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


    picasa2 bir tık kontrast.

     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi naykose -- 3 Nisan 2008; 21:42:59 >




  • Öncelikle el-insaf diyorum... Arkadaşlar tahminen birçoğunuz hayatında hiç SLR makina kullanmamış. @bipekan arkadaşımızın beyefendiliğine ve sabrına şaşmamak mümkün değil. Siz ISO ne demektir, gren aslında nedir, ışık nasıl kırılır bilmeden, fotoğraf makinesini mp3 player kullanır gibi kullanma kılavuzundan kullanmaya çalışıyorsunuz. Arkadaşlar ikisi de elektronik olsada, mp3 player kullanmakla elektro gitar kullanmak aynı şey değildir.
    Şimdi, sizin deyiminizle 12X ama bence 35-420 mm objektife sahip bir makineden bahsediyoruz. İçerisinde 14 adet mercek barındırıyor. her mercek ışık kaybı demektir ki, örnek fotoğrafları görünce Leica'nın akıl almaz bir başarı gösterdiğini görüp hemen bir tane sipariş verdim. @bipekan arkadaşımız görüntü algılayıcının biraz tembel olduğunu bu yüzden +1 stop'un uygun olacağını söylemiş, kısmen katılıyorum. Bu aslında, bence, Panasonic firmasının tanıtımlarında da sıkça ön plana çıkardığı Mega OIS sistemine fazlaca güvenmesi nedeniyle yazılımsal bir sorun. Ölçümlerini yaptığı değerler aslında düşük iso değeri, uzun pozlamayla renk doyumnu mükkemmelleştirmek amacıyla hazırlanmış ayarlara göre işliyor. HAtası, Mega ois'e fazlaca güvenmesi.
    Arkadaşlar kabul edelim ki her ne kadar Point-And-Shoot makine sınıfında bulunsa da Fz-50 Bir Slr. Ama doğal olarak, yine aynı sebeple, her iki algılamayla incelendiğinde acımasız eleştirilere sahne oluyor. Analog Slr kullanan arkadaşlarım 50mm bir objektifin tadını çok iyi bilirler. Bunun nedeni minimum merceğin dahil olması ve 50mm'nin insan gözünün algı alanı ile neredeyse birebir örtüşmsidir. Yine arkadaşlarım hatırlayacaktır ki, bir makinenin kalitesinden bahsedeceksek onun iso 100 değerindeki performansı ölçüt alınır. Biraz klasik takılan biri için bu seviyede makinanın muhteşem sonuşlar verdiğini söylemem gerekir. Emsal bir objektifle öve öve bitirilemeyen canon ile bir fotoğraf çekin, objektifin fiyatını body'nin fiyatına ekleyin, sonuçları karşılaştırın. Ha korkunç fark varsa haklısınız, yoksa susun ne olur.
    Son olarak kör karanlıkta 1600 iso gibi akıl almaz bir değerde (ki 2 kat pahalı birçok makina bu opsiyonu sunmazken) tripod olmaksızın fotoğraf çekip de ondan sonra bu makine yüksek iso değerlerinde beş para etmez diyecek kadar cahil insanlara tavsiyem, siz gidin Nintendo Wii'nizde oyun oynayın...
    Saygılarımla...




  • anca yazabildim...
    @dionisus bence makinayı alıp bi karıştırmanızı öneririm.ayrıca fz 50 tripodlu ıso 1600 de bi sahne çekimindeki başarısı bence ii deil.durağan çekimde ii.oda uzun pozlamadan.fz 50 nin tek kusuru NR nin devre dışı bırakılamamasıdır.NR devreye girip içne ediyor fotografın resmen.sonra suluboya yapmış gibi çıkıyor.daha neyi tartışıyoruz ki.valla bi antipatidir gidiyor bu fz 50 topiği millet vur-kaç taktiği ile oynuyor resmen.yok bu böle yok bu şöle yok neden panosonic başlık...
    ya yanlış yazılmış işte nie alay ediyorsun ki başlığı açan arkadaş düzeltti işte bazan değişik çıkabilyor o ayrı.
    o akıl almaz dediğiniz olay Leika nın mükemmelliği.neyse diğer bi durum da "mp3 player kullanma klavuzu gibi makineyi kullanmaya çalışıyorsunz" dediğiniz söylem bence yanlış.amatör die bi tabir var herkes herşeyi bilcek die bi kaidede yok,makinanın tavırlarını,düğmelerini,fonksiyonlarını nerden öğrenicez.burda bi paylaşım var işte.herkes bişeyler öğrenmeye çalışıyor.ha eline ilk defa foto mak. alan da var almayanda.
    ayrıca o 50mm nin tadınıda bilirim ben. belki az bilirim yaşım gereği ama bilirim.analog slr de kullandım.şimdi"yüksek iso değerlerinde beş para etmez" bu makina die kimse bişey söylemedi tatmin etmedi denildi sürekli bi fuji kıyaslamsı var zaten forumda.
    eğer "yüksek iso değerlerinde beş para etmez"böle bi söylemde bulunan biri varsa ya o r1 kullanıyordur yada d-slr kullanıyordur emin ol...




  • Yanlış anlaşılma için özür dilerim ama, iso 1600 diye birşey fiziksel olarak mümkün değildir zaten. Fotoğraf çekecekse bir insan, bunu bu tarz bir makinada yapacaksa eğer... E biraz teknik öğrenecek bir zahmet. Amatörlük yap boz değildir. Amatör demek bir konuda yeterli bilgiyi edinip bunu maddi karşılık beklemeden yapan kişi demektir; bunu da bilginize sunmak isterim.

    Bu arada makinayı tanımak adına söylediklerinize kalben inanıyorum, bunu da ekleyeyim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dionisus

    Yanlış anlaşılma için özür dilerim ama, iso 1600 diye birşey fiziksel olarak mümkün değildir zaten. Fotoğraf çekecekse bir insan, bunu bu tarz bir makinada yapacaksa eğer... E biraz teknik öğrenecek bir zahmet. Amatörlük yap boz değildir. Amatör demek bir konuda yeterli bilgiyi edinip bunu maddi karşılık beklemeden yapan kişi demektir; bunu da bilginize sunmak isterim.

    Bu arada makinayı tanımak adına söylediklerinize kalben inanıyorum, bunu da ekleyeyim.


    sonuçta hepimiz birer amatörüz hepberaber öğreniyoruz.
    Teknik ve zahmet konusuna katılıyorum.
  • mesela ben hergün az az çalışıyorum ..ışık-renk olayını okuyunca aslında renk diye birşeyin pekte varolmadığını öğrenince bunu bize neden ortaöğretimde öğretmiyorlar diye sitem ettim içimden..belki kitapta geçiyor konusu ama diğer bir topicten inen notların sahibi gibi yazılmış olsa hemen her öğrencinin ilgisini çekebilecek bir konu ..(geçende benzer yeniden uyanışı "ses" konusunda yaşadım ) artık dünya harbiden matriks biryer diyesim geliyor ..
    daha fazla felsefe-fizik-matematik öğrenesim geldi...bu renk algısından sonra beyaz dengesi yerine beyaz dengesizliği demek daha doğru olmaz mıydı? hangi ışıkta kime göre beyaz ? kim kaybetmiş beyazıda biz bulacağız!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: istanbuli

    mesela ben hergün az az çalışıyorum ..ışık-renk olayını okuyunca aslında renk diye birşeyin pekte varolmadığını öğrenince bunu bize neden ortaöğretimde öğretmiyorlar diye sitem ettim içimden..belki kitapta geçiyor konusu ama diğer bir topicten inen notların sahibi gibi yazılmış olsa hemen her öğrencinin ilgisini çekebilecek bir konu ..(geçende benzer yeniden uyanışı "ses" konusunda yaşadım ) artık dünya harbiden matriks biryer diyesim geliyor ..
    daha fazla felsefe-fizik-matematik öğrenesim geldi...bu renk algısından sonra beyaz dengesi yerine beyaz dengesizliği demek daha doğru olmaz mıydı? hangi ışıkta kime göre beyaz ? kim kaybetmiş beyazıda biz bulacağız!


    @istanbuli çok felsefik yaklaşmışsın...




  • Bu arada belirteyim, konuya yeni mesaj yazmaya başladım ama uzun süredir takip etmekteyim. Paylaşımın giderek kaliteli hale geldiğini görmek güzel, hak yemeyelim.
    Açıkçası bu konuda makinanın da etkisi olduğu kesin. Profesyonel makinalara bir geçiş niteliğinde olan bu makina birçoklarının önünde "ışıkla yazma" konusunda yeni pencereler açıyor. Bu biraz "windows", "linux" farkı gibi. Biraz da @istanbuli arkadaşın bahsettiği "matrix" gibi. Biliyorsunuz matrix aslında kalıp demek ve diğer pint-and-shoot makineler belirli hazır kalıplarla programlanmış olarak geliyor ve bize çerçeve yapmak dışında bir opsiyon vermiyor. onun dışındaki tüm etki ve pozlamalar makinada önceden belirli ve müdahale şansımız yok.
    En son olarak şunları söylemek istiyorum;
    *Amacım kesinlikle "siz ne bilirsiniz" demek değil,
    *Paylaşımların bir çoğu öğretici nitelikte ve ciddi anlamda faydalanıyorum,
    *Serzenişimin nedeni; zaten az olan bu tarzdaki ve kalitedeki paylaşımın @naykose arkadaşın da belirttiği gibi "puaha panosonic yazmışlar" gibi sözerle çığırından çıkarılması.

    Yanlış anlaşıldıysam özür dilerim.




  • bugün istanbulda irc yarışı vardı fazla erken saatte başalyıp çok uzun sürdüğü için servis alanına gidip yarıştan dönen araçları çekerim diye düşündüm ..gittik arkadaşla havada naneli olunca vede arabalrda servis alanına dönmediklerinden boşboştu sadece kamyonlar lastikler vardı bir araba bulup çektim sonra doğru cnr a hem sound hem tuning fuarı vardı...sound fuarı berbattı toplasan 8-10 firma ve içerde müzik yok ..sound fuarında sound yok ...devasa sistemler var belki 4 gündür kafalrı şişti ama fuarı 4 gün yapıyorsan gereğini yerine getireceksin...sound fuarında ben ses duymaya gittim açıkcası 10 dk sürmedi içerde kalmam aslında birazda ses çıkar mı diye bekledim nafile...2. foto oradan biraz daha net çekebilmeyi isterdim ama o yeşil ışıklar sürekli hareket halinde ...beleş poz veren manken bulunca deneme yaptım hafif zoomla flaşla çektim ..
    nedense en önce insan teni pastelleşiyor tuhaf bir rengimiz mi var canlıyıda ondan mı anlayamdım?peşinden birkaç tane fuardan görüntü...tabi şimdilik sadece görsel bir ileti aracı olarak foto çekiyorum ama zamanla "konu"yada yöneleceğim umudundayım...
    çok vasat bir sorum olacak "ben hala f i anlayamıyorum" tamam az veya çok ışık verdiği kısmı anlaşılıyor tabi ama ben "o anda" hangi f i neden kullanacağımın bir çıkarımını dayanak noktasını bulamıyor ...hepsini neden 2.8 le çekmiyorsun ((bu noktada alan derinliğini yok sayalım onada gelcem)) hadi biraz çok ışık var azıcık arttıralım ama naykose demişti yanlış hatırlamıyorsam en net 7-11 lerde manzara çekersin diye...ışığın daha küçük bir halkadan geçmesi bize daha net bir görüntü mü veriyor herzaman ?
    şimdi buralarda heryer lale oldu ..bazılarının öyle bir rengi var ki(aslında ödünç bir ışık ) renk yoğunluğu insanın gözünü yoruyor ...bunlar böyle öbek öbek dikilmişler ...bayağı bir foto çekmek istiyorum ama şu alan derinliğini bilinçli yapmam lazım...hani laleler solmadan en hızlı buradan öğrenirim ..öndekiler flu odaktakiler net arkası flu...(güneşli veya bulutlu(tamamen kapalı ama yağmur canlılığı olan bir hava) havada)

    arada 2 farklı daha sorayım
    1- zoom yaptıkça f değerinin sınırları değişiyormu?sanırım evet gibi de bu optik yapının fiziksel bir sonucumu
    2-vesikalık yada portre çekerken daha yüksek mm ile çekmenin faydasını var gibi anlayamadım?hatta tavsiye bir mm beni denemelerim için bir dayanak noktası tutunmamı sağlar...bir site yarım bir bayan gövdesi vardı sırtından çekilmiş o kadar net idiki ben hala o netliğe nasıl ulaşabilirim diye düşünmekteyim!

     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı




  • Alan derinliğini etkileyen 3 temel faktör vardır. Bunlar 1. odak uzzaklığı Ne kadar geniş açı o kadar alan derinliği) 2. Diyafram açıklığı (ne kadar kapalı diyafram o kadar alan derinliği -küçük rakam geniş diyafram demektir yani en açığı 2,8 bu objeltifde- 3. ne kadar uzun pozlama o kadar alan derinliği. Zaten denklem de belli diyaframı kısarsan pozlama süren uzar, o zaman algılayıcı yüzey -analog, sayısal farketmez- daha çok ışık alır, renkler doygunlaşır ve alan derinliği artar. En özeti bu, ama istersen biraz daha açabilirim arkadaşım.
  • 5 numarayı ekleyemedim yanı boş olmasın diye 2 tane daha ekstradan...

     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı




  • 6. araba için ne uğraşmışlar :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dionisus

    6. araba için ne uğraşmışlar :)


    2 ve 6 aynı araba ..üzerinde şu vesikalığı olan mankenimiz oturduğu için genelde bu mesafeden çekmek için boş bir an bulmak epey zor oldu...

    f konusunda siz yazmaya üşenmezseniz ben defalarca okumaya dünden razıyım...3 açıklamda alan derinliği derken net görülen alandan bahsediyorsunuz değil mi?
    sırayla gidersem-1-dar açı bir odak uzaklığı
    -2- yi diyafram açıklığı için 2.8 e yakın mı net yoksa 7-11 ler mi daha çok alanı net gösteriyor ...sanırım 2.8 herşey daha net 11 ler çok daha dar alan net?
    -3-tabiki rengin doygun çok doygun olmasını ama dar bir alanda yoğunlaşamasını istiyorum ..2si umarım zıt istekler değildir...
  • @istanbuli hava karanlık olmasına rağmen genede güzel çekimler.araçları uzun pozlayabilirdin tripodla o zaman da netlik ii olurdu belki.ama netlik kime neye göre.herkesin algısı farklı.
    aracı manzara modunda çekmişsin gerek yok ki manzara mı çekiyorsun.koy tripodu uzun pozla.
    perde önceliği 1/30 a düşmüş diyerlerinde elnde çektin herhalde netlik azalmış olabilir buyüzden.
    mankende de 1/30 düşmüş enstantane ısoyu biraz artırablirdin.
    manzara çekimi örn. leri benim hava temiz net berrak olduğu zamanda enkeskin diyafram f/8 de yakaladığımı söyledim.bu belki sana göre, o ana göre f/5 de olabilir.alan derinliği ise bambaşka bişey.öndekiler flu odaktakiler net arkası flu bulutlu havada zorlaşabilir.laleleri makro modunda çekebilirsin arkası flu.porte içinde dışarıda af de iken belli bi zoom mesafesine bağlı olarak arkanın flu olduğunu göreceksin ama arkası uzun bi alan olsun.. kısaca sabır ve deneme yanılma ile çözebirsin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dionisus

    Alan derinliğini etkileyen 3 temel faktör vardır. Bunlar 1. odak uzzaklığı Ne kadar geniş açı o kadar alan derinliği) 2. Diyafram açıklığı (ne kadar kapalı diyafram o kadar alan derinliği -küçük rakam geniş diyafram demektir yani en açığı 2,8 bu objeltifde- 3. ne kadar uzun pozlama o kadar alan derinliği. Zaten denklem de belli diyaframı kısarsan pozlama süren uzar, o zaman algılayıcı yüzey -analog, sayısal farketmez- daha çok ışık alır, renkler doygunlaşır ve alan derinliği artar. En özeti bu, ama istersen biraz daha açabilirim arkadaşım.


    valla en özeti bu olsa gerek üşenmiştim yazmaya....




  • öncelikle f denilen olay diyafram açıklığı demektir. diyafram ne kadar açıksa alan derinliği yani ön ve arkdaki net kısım o kadar azdır. bu makinede en açık diyafram değeri f2.8 dir. bu da demek ki f2.8 değerinde fotoğraf çekersek odakladığımız nesne net, geri kalan bölgeler flu çıkacaktır. bunu oranı genede odaklanan nesne bizden 3 metre mesafedeyse bu ayarda nesnenin 0,5metre önü ve 1mt arkası net geri kalan yerler fludur. portre çekimi için uygundur.

    f11 bu objektifin en kısık diyaframıdır. neredeyse sonsuz alan derinliği verir manzara için uygundur.

    renkler doygun olsun ama obje flu çıksın istiyorsanız objeden uzaklaşın, zoom yapın, diyaframı f3.7 gibi bir rakama çekin,sizin için ideal olacaktır.

    Daha da açabilirim, ama soruları sıralı olarak sorarsanız daha verimli olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: istanbuli


    quote:

    Orjinalden alıntı: dionisus

    6. araba için ne uğraşmışlar :)


    2 ve 6 aynı araba ..üzerinde şu vesikalığı olan mankenimiz oturduğu için genelde bu mesafeden çekmek için boş bir an bulmak epey zor oldu...

    f konusunda siz yazmaya üşenmezseniz ben defalarca okumaya dünden razıyım...3 açıklamda alan derinliği derken net görülen alandan bahsediyorsunuz değil mi?
    sırayla gidersem-1-dar açı bir odak uzaklığı
    -2- yi diyafram açıklığı için 2.8 e yakın mı net yoksa 7-11 ler mi daha çok alanı net gösteriyor ...sanırım 2.8 herşey daha net 11 ler çok daha dar alan net?
    -3-tabiki rengin doygun çok doygun olmasını ama dar bir alanda yoğunlaşamasını istiyorum ..2si umarım zıt istekler değildir...




  • f:7/6
    s:1sec

     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı
  • f:3
    s:1/4sec
    kısaca:diyafram açıklığı(Ör: f:2.8-f:3.0) alan derinliğini azaltır ve objenin net arka planın blur-bulanık çıkmasını, küçük diyafram açıklığı (Ör: f:8.0-f:7.6) alan derinliğini arttırır objenin ve arka planın net çıkmasını sağlar.


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı
  • Harika olmuş üstad, ellerine sağlık. Fz-50 ile ilgili tek sorunum da bu olacak sanırım, ben f1.4 f22 objektif kullanmaya alıştım, makinenin bu konuda sunduğu geğerler düşük, açığı iso ile kapatacağız artık.
    quote:

    Orjinalden alıntı: naykose

    f:3
    s:1/4sec
    kısaca:diyafram açıklığı(Ör: f:2.8-f:3.0) alan derinliğini azaltır ve objenin net arka planın blur-bulanık çıkmasını, küçük diyafram açıklığı (Ör: f:8.0-f:7.6) alan derinliğini arttırır objenin ve arka planın net çıkmasını sağlar.


     PANASONIC LUMIX DMC-FZ50 Kullanıcıları Bilgi ve Fotoğraf Paylaşımı




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dionisus -- 7 Nisan 2008; 1:05:26 >




  • dionisus bi koşu ders çekim tekniklerinden aldım... şimdi uğraşamam gene ders niteliğinde yapabilirim yarın...
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.