Şimdi Ara

pasta cila vb sonrası boya kalınlığı ve ikinci el durumu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
9.920
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kil, pasta, cila gibi uygulamalardan sonra boya kalınlığı bir miktar değişiyor bildiğim kadarıyla. boya ölçen aletin verdiği değerler de bu durumda değişiyor olmalı. bu durum aracı satarken hiç kaza yok boya yok diyen insanı yalancı çıkartır mı? ne gibi aksilikler olabilir??
    şimididen çok teşekkürler...

    not: sanirim yanlis anlasiyor yazdigim, hali hazirda gercekten kazasiz olan bir arabayi incelen boyadan dolayi boyanmis durumuna dusurur ve alicida ve bakan ustada supheye neden olur mu demek istemistim....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ichgehesich -- 19 Kasım 2011; 13:35:09 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: ichgehesich

    Kil, pasta, cila gibi uygulamalardan sonra boya kalınlığı bir miktar değişiyor bildiğim kadarıyla. boya ölçen aletin verdiği değerler de bu durumda değişiyor olmalı. bu durum aracı satarken hiç kaza yok boya yok diyen insanı yalancı çıkartır mı? ne gibi aksilikler olabilir??
    şimididen çok teşekkürler...

    Doğrudur,kalınlık değişir ama sandığınız kadar problem çıkartmaz.Şöyle söyleyim işini bilen bir usta 40 mikron vernik tabakasından en fazla 1-2 mikron alarak boyayı çok iyi duruma getirir.Bunuda zaten boya ölçen aletler çok zor anlar baya kaliteli bir alet olmalı.Yani adam kapı içinden ölçücek 120 mikron tavana bakıcan 118 mikron.Sorun olmazTavanda 500-600 mikron olursa ozaman boyanmıştır denir.Fabrika çıkışı bile heryerinde eşit değildir zaten boya. Ayrıca gerçek boya korumalar boya üzerine belli mikron kalınlığında kat atar.Oda muhtemelen pastanın götürdüğü farkı geri verecektir.




  • çok çok teşekkür ediyorm, gayet aydınlandım bu konuda...
    peki pasta cilanın yılda bir kere veya iki kere yıllarca düzenli olarak yapılmasında bir sakınca var mıdır?? hani o 1-2 micronluk kayıp 10 micronlara cıkar mı?
    birde bu kil pasta cila işini kendim yapsam doğru kimyasallarla ilerlediğim sürece bir sıkıntı yaşamar mıyım? kendi arabam çizik konusunda fena durmuyor ancak babamın ve annemin arabaları siyah ve uzun süre fırça ile yıkandılar. kil uygulaması sonrası piyasadaki en hafif pasta ile işe girişsem üzerine koruma için sealant (3m professional finish vb) eklesem nasıl olur?? ekonomik getirisinin yanında aynı zamanda ilgimi çekiyor ve zevkli olacağını düşünüyorum.
    bu vidyoyu görünce insanın direk saldırası geliyor bu işe :)

    http://www.youtube.com/watch?v=PkmZveqyU5E




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ichgehesich

    çok çok teşekkür ediyorm, gayet aydınlandım bu konuda...
    peki pasta cilanın yılda bir kere veya iki kere yıllarca düzenli olarak yapılmasında bir sakınca var mıdır?? hani o 1-2 micronluk kayıp 10 micronlara cıkar mı?
    birde bu kil pasta cila işini kendim yapsam doğru kimyasallarla ilerlediğim sürece bir sıkıntı yaşamar mıyım? kendi arabam çizik konusunda fena durmuyor ancak babamın ve annemin arabaları siyah ve uzun süre fırça ile yıkandılar. kil uygulaması sonrası piyasadaki en hafif pasta ile işe girişsem üzerine koruma için sealant (3m professional finish vb) eklesem nasıl olur?? ekonomik getirisinin yanında aynı zamanda ilgimi çekiyor ve zevkli olacağını düşünüyorum.
    bu vidyoyu görünce insanın direk saldırası geliyor bu işe :)

    http://www.youtube.com/watch?v=PkmZveqyU5E

    Eğer bu işlerle uğraşmayı seviyorsanız güzel bir hobi, kendimden biliyorum:) Makine kullanacaksanız,youtube gibi yerlerden makina kullanımı uygun ped-devir-ürün-baskı seçimi hakkında bilgi edinin. En hafif pastalarla 1-2 mikron götürmeniz bile zordur hatta çok zordur. Aslında boya yakmak gerçekten zor birşeydir. Hani makine kullanıcam deyince direk boyayı yakarsın gerek yok derler ama boya öyle kolay yanan bir şey değildir. Hatta ilk seferde çizikleri bile alamayacaksınız muhtemelen hiç aşındırma yapamadığınız için. Anca elle yapmış kadar bir parlaklık olacak boyada.
    Siyah ve bol çizikli bir araba gerçekten idealdir başlangıç için. Başlarda hata yapabilirsiniz ama korkmayın hemen hepsi düzeltilebilir hatalar olacak. En fazla rastlanan hare bırakmak olur oda düzelir merak etmeyin.
    Size önerim dediğiniz gibi ince bir pasta ile polishing ped kullanarak makineyi en fazla 1800-2000 devre getirerek makineye aşırı baskı uygulamadan ürünü yedirerek uygulamanız. Arkasından kaliteli bir boya koruma ürünü uygulamanız.
    Birde boya koruma işi aslında pasta ciladan sonra başlar. Arabayı yıkarken dikkatli olmanız ve minimum çizik vermeniz gerek.Ayrıca 2-3 ayda bir boya korumayı yenilerseniz uzun süre parlak kalır boya ve fazla aşındırmaya gerek duymaz.
    Şöyle örnek verim;kötü durumdaki boyada 2 mikronla çoğu çizik gider ve o sene boyaya iyi bakarsanız seneye sadece 0.5 mikron götürerek boyayı yine iyi duruma getirirsiniz. Hatta aşındırmadan sadece dolgu yapan ürünlerle bile o seneyi atlatabilirsiniz.




  • pekala makine kullanmasan nasıl olur? ben sitede oturuyorm, basınçlı yıkama yaparken bile acaba insanlar çok rahatsız oldu mu diye düşünmeden edemiyorm. elle yapmanın bir dezavantajı var mı? pastayı veya cilayı yedirmek mi çok zor oluyor??? daha çok sorum var bu arada :)
  • Anlıyorlar, boya ölçümü yapan çok hassas aletler var yeni çıkmış... O aletlerede gerek yok, arabaya usta baksın, anlıyor hemen... Dürüst olmak gerekli,başınız ağrır.
  • ya zaten seve seve soylerim ben bu arabaya soyle baktim boyle baktim diye... ancak adam sonradan demesin sen baktim falan diyorsun ama acaba kazalari boyalari ortmek icin mi bu pasta cila hikayeleri diye...burak bey biraz rahatlatti kafami, 2 mikronluk farktan dolayi huylaniyorsa zaten almasin :)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ichgehesich

    pekala makine kullanmasan nasıl olur? ben sitede oturuyorm, basınçlı yıkama yaparken bile acaba insanlar çok rahatsız oldu mu diye düşünmeden edemiyorm. elle yapmanın bir dezavantajı var mı? pastayı veya cilayı yedirmek mi çok zor oluyor??? daha çok sorum var bu arada :)

    Elle yapmak bir tercih ve imkan meselesi. Elle iş uzun sürer-yorar,makine kadar sonuç alınmaz ama bunun yanında çok daha güvenlidir.Sonuç araca,boya durumuna ve kullanılan ürüne göre değişir. Örneğin mercedes,bmw yada vw gibi sert boyalı ürünlerde elle nekadar uğraşırsanız uğraşın anca boyanın kirini temizlersiniz
    Cila zaten elle atılır,cila yedirilmez yüzeye ince bir tabaka halinde yayılarak sürülür ürün kuruduğu zaman kaliteli bir bezle silinir ve parlatılır.




  • temiz yıkanır. şampuan yedirilmiş kil uygulanır. yıkanır fiber bezle kurulanır- wax atılır- wax yayılır- kurutulur yıkanır kurutulur yıkanır
  • Hocam ağır aşındırıcılarla uzun süre çalışılmadığı sürece boyayı farkedilebilir bir ölçüde inceltmek pek mümkün değil ama imkansızda değil. Piyasa da kasap çok, kesinlikle arabanızı emanet ettiğiniz yeri/ ustayı çok iyi seçin. Daha önce uygulama yaptırmış kişilerden görüş alın.
    Kendiniz tabi ki yapabilirsiniz. Hatta bence kendiniz yapın daha iyi olur. Bu işlerin paylaşıldığı forumlar falan varwww.forumboyakoruma.com 'u tavsiye ederim.
  • dışarıda yaptırmaya ben de çok sıcak bakmıyorm açıkçası , sonuçta parlaklık beklediğimizi düşünerekten bolca aşındırabilirler boyayı....
    D. berkay tavsiye ettiğiniz site çok yararlı olacak gibi duruyor.... çok teşekkür ederim
  • Ne demek hocam yararlı olabildiysem ne mutlu.. Bu arada showroom kısmında benimde paylaşımlarim var bakabilirsiniz. Kullanıcı adım aynı..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.