Şimdi Ara

Peki Yurtdışında Nasıl Bu Servis İşleri?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
645
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hepimiz dişimizden tırnağımızdan artırıp alıyoruz araçlarımızı.

    Fakat kaza yaptığımızda, bakımı geldiğinde ya da bir sorunla karşılaştığımızda sanayideki ustalara korka korka gidiyoruz.

    Korkmamakta da haksız değiliz.

    Serviste arabasını çarpıp, hasarı gören müşteriye "bu , bize geldiğinde vardı" diyen mi dersin.
    Rutin bakıma gidip de yağ değişti denilip yağı değişmeden gelen mi?

    Adam aracın ön takımlarını sanayide sıfırlıyor, gelirken teker yerinden çıkıyor, kaza yapıyor.
    Ben hala lastikçiden çıktıktan evin önünde tekerleri bir de kendim bir daha sıkarım, hadi birini sıkmadı ne yapacaksın.


    Peki Avrupa'da veya başka ülkelerde bu sanayi, usta, servis işleri nasıl?

    İşlerini düzgün yapıyorlar mı?
    Dürüstler mi?
    Kazık atıyorlar mı?
    Çamura yatıyorlar mı?


    Nasıl durumlar orada. Giden gören yaşayan arkadaşlar yazsın.







  • Valla gordugum bildigim kadariyla onarim denen bisey yok direk yeni parca ile degistirirler.Turkiyede ki gibi sorunlar yasayanlari da cok gordum mesela is yeri aracimiz 3 kere ayni arizadan servisine gitti her defasinda baska yerlerini degistirdiler sonuc yine ayni . Ozellikle iscilik saat ucretleri gercekten ortaya cikan masraftan kat kat pahali oluyor cogu zaman.
  • Yurtdışında bir kere lastik, bir kere de yağ değiştirdim. Yağı Amerika'da ufak bir atolyenin kapmyansından değiştirdik, işçilik, filtre ve yağ dahil 90TL vermiştik, TR ile aynı fiyattı. Ayrıca aracı teslim etmeden önce triger kayışının çok eskidiğini, bir rot başının değişmesi gerektiğini anlatan bir sorumluluk belgesi imzalattılar. Bir kere de lastik değiştirdik, buna da 400USD verdik, yine kampanyası vardı ama rot, balans yapmadılar, ekstra ücret istediler.

    Ancak kendi aracımla ilgili sorunları uluslarası bir forumda takip ediyorum. Yorumlar bizdekiyle tamamen aynı Dealer (yetkili satıcı, servis) yerine Stealer (hırsız) kullanıyorlar, mümkün olan işleri kendileri yapmaya çalışıyorlar. Alakasız parça değişimleri, fahiş fiyatlar her konuda yakınılan sorunlardan. Ayrıca işçilik oldukça yüksek, saat üzerinden alınıyor.

    Kısacası pek farkı yok, genetik sanırım




  • @ Peki Avrupa'da Veya başka ülkelerde bu sanayi, usta, servis işleri nasıl?

    İşlerini düzgün yapıyorlar mı?
    Dürüstler mi?
    Kazık atıyorlar mı?
    Çamura yatıyorlar mı?

    iyiside var, rezili de.

    Kendim Almanya dan ikamet ediyorum, gurbetcilerimiz genelde tanidigi bildigi , meslegi olmayan fakat tamir islerine
    eli yatkin olan esnafa gider. Genelde pis ve yamuk calisirlar.

    2 gün önce aracimi alman tamirhanesine götürdüm ve sadece akis lastigini degistirtmek icin 120 Avro para verdim
    ( normalde maksimum 40-50 Euro tutar )

    Kazik atani vardir, yerli ,yabanci , Servisi veya sanayacisi.
  • Kuzey Amerika icin konusayim: Rutin bakimlar genellikle cok pahali degil. Bazi ureticiler ilk satis fiyatina dahil bile edebiliyor. Mevsime gore kampanyalar da olabiliyor. Belirli konularda uzmanlasmis firmalar da var. Midas gibi (fren balatasi vs.). Ama ekstradan bir sorun ciktiginda bizdekinden beter, oylum oylum selvi boylum diyelim. Tanidik "yetkisiz" servis olursa, pacayi siyirabilirsiniz. Fakat yetkili servisler, ozellikle Avrupa araclarin yetkili servisleri cok pahali. Zaten insanlarin hala GM, Chrysler gibi kalite ve marka algisi olarak varilin dibini gormus firmalardan arac almalarininin onemli nedenlerinden biri de servislerinin kismen makul olmasi (bizdeki Fiat-Renault hesabi). GM Goodwrench'ler mesela makul fiyat cikarabiliyor. Ama benzer bir Chevrolet'nin 1.5 kati fiyatina aldiginiz bir Volvo mesela, garantiden ciktiktan sonra en ufak sorunda 2-3 kati yetkili servis ucreti demek... Iscilik genel olarak pahali.

    Kazik, camura yatma var midir? Olmaz mi hic? Hem de sunturlusu vardir. Hicbir sey de yapamazsin...




  • demek ki evrensel olmuş bazı şeyler
  • Memnunum yetkili servisden fiyat yüksek olsada, çok eskiden birkaç defa çapulcular dan ağzim yandı gidip servisde düzeltiler
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bazi arkdaslar yazmis zaten bende ilave deyim biraz. Amerika icin konusuyorum, yetkili servisler tamir diye bir sey yok zaten denildigi gibi. Iscilik ve parca fiyatlarida katmerli. Birde burda benim gozlemledigim bir konu var. Adamlar cok kurnazca bir taktik gelistirmisler. Ozellikle arabadan iyi anlamayan musteriler icin. Soyle oluyor efendim, size bi indirim kuponu veriyorlar misal yag servisi falan, normalde 80 dolar olsun, kupola bunu 50 doalra yapiyoruz diyorlar. Eyvallah deyip tutuyorsunuz servisin yolunu. Sonra kapidan cikarken elinize bir liste tutusturuyorlar. O listede neler olmuyor ki Ortalama bir 2 bin dolarlik masraf. Diyorlar ki efendim biz aracinizi detayli kontrol ettik iste balatalar eskimis, rot basi gevsemis, surdan tikirti gelmis, burdan bilmem ne olmus. Isin uckagit kismi su bunlar gercekten olmasa bile yazabiliyorlar. Arabanizdan iyi anliyorsaniz sorun yok. cunku eyvallah kardesim ben sonra biara bakarim, yaptirmayai dusunurum deyip cikarsiniz. Zaten hedef kitle siz degilsinizdir o durumda. Yerse bakalim hesabi bir yokluyorlar

    Amma velakin, arabadan anlamiyorsiniz ustelik birde pimpirikli bir bayansaniz kucaga dustunuz demektir. Birde oyle bir korkutuyorlar ki milleti. Sunu yaptirmazsan arabanin freni patlar kaza yapar olursun, bunu yaptrimazsan takla atar olursun, ne senaryolar ne senaryolar Allah ne verdiyse artik. Hayal gucleri epey genis adamlarin. Hatta motoru yag eksilten birisine motor yanar araba patlar olursun bile demislerdi. Tabii bu kadar korkutunca (Amerikalilar genelde zaten cok korkar ve tirsar boyle seylerden, bizde olsa "ya nolucak amk bi sey olmaz" der millet ) millette binlerce dolari hibe ediyor servise sonunda "aman ne gerekiyorsa yapin" deyi. Hatta cogu zaman o parcalari degistirmezler bile parayi aldiklari halde cunku zaten degismeside gerekmiyordur muhtemelen. Arabanin sahibi zavallida arabam yapildi diye gonul rahatligiyla biniyor. Alan memnun satan memnun hesabi Nasil ama?

    Diyeceksiniz ki anlamiyor mu millet parcanin yada yagin degisip degismedigini? Zaten anlayacak seviyede biligisi olan adamlar servise hic gitmez ki burda. Kendisi degisitriyor o parcayi garajinda.

    Yani buralari icin toz pembe bir ortam hayal etmeyin. Ozellikle Amerika icin. kapitalizimin kabesi oldugu icin bir yakaladilar mi seni kurtulusun hic yok. Opmeden birakmazlar Adamlar uckagidin profesoru olmuslar. Bizimkiler henuz cirak asamasinda. Daha insaflilar bunlara gore.

    Halinize sukredin bence cok ozenmeyin buralardaki sevislere.




  • Avrupa' da araç bakımı vb. pahalı bir iş. Garanti süresi dolmuş ikinci el araçların fiyatlarının çok düşük olmasının bir sebebi de bu.

    Sıfır araç alımında, üretici firma müşteriyle bir nevi bakım sözleşmesi de kaleme alıyor. Alınan aracın fiyatına, donanım ekler gibi şu kadar yıl, şu kadar km gibi periyodik bakım da ekleyebiliyorsunuz.

    Eskiden, her araca özel hazırlanmış hemen, her dilde, 'servis manuel' ler olurdu. Hernes gibi. Araç sahibi, kitapta anlatılana göre kendi işini kendi yapardı.

    Şimdi ise, firmalar bu işin araç satmaktan daha kârlı olduğunu kavradılar. Dışarıya en basit bir parçanın dahi nasıl değiştirileceği bilgisini kesinlikle vermiyorlar.

    Geçtiğimiz yıllarda Renault Mais genel müdürü İnrahim Aybar' ın bu yönde bir açıklaması olmuştu. ' Biz, sattığımız araçlardan çok bakıma gelen araçlardan kâr elde ediyoruz' tarzı bir şeyler söylemişti.

    Öte yandan bazı firmalar bizi resmen yoluyorlar. Toyota Corolla servisi periyodik bakımı pek çok ülkede 30.000 km iken, bizde 10.000 km. Sırf servislere para kazandırmak için.

    Afrika' da araçlar, bırakın bakım görmeyi, yağ bile değişmeden yıllarca sorunsuz biçimde kullanılıyor. Hem de yol bile olmayan yerlerde. Servisler, bizde ve Avrupa' da insanları korkutarak, itina ile, ciyaklatmadan yoluyorlar.

    Bu korkutma taktiği sadece otomobilde değil, hemen her alanda uygulanıyor. Örneğin çamaşır makineleri için satılan kireçlenmeyi önleyen ürünler. Bu ürünlere üç yılda harcanan parayla, beş defa servisi çağırıp, bozulacağı iddia edilen parçaları değiştirebiliyorsunuz :)

    Bir de, yaptığım iş ve kullandığım araçlardan edindiğim izlenimim, kanaatim şu; Doksanlı yılların arabaları çok daha dayanıklı idi. Firmalar, günümüzde, garanti süresi dolduktan sonra sorun çıkartacak araçlar geliştirip müşterilerine satıyor. Bu konuda çok araştırmalar aşınma testleri yapıyorlar. Hangi parçanın ne kadar süre/km sonra aşınıp, arıza çıkaracağını biliyorlar ve bu sürenin, çok uzun olması için değil, garanti süresinin bir miktar sonrasına gelmesi için çaba harcıyorlar. Ellerinde, bir aracın belki yirmi yıl arıza çıkarmadan kullanılmasını sağlayacak teknoloji ve bilgi birikimi var. Fakat, kâr odaklı çalıştıkları için, bunu müşteri menfaatine kullanmıyorlar. Tabii bu dediklerim, Bentley, Mercedes gibi firmalar için geçerli değil.

    Saygılar.

    Düzenleme: İmlâ.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mesut4.bahtiyar -- 12 Temmuz 2012; 0:07:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kafanizi kullanirsaniz Avrupa'da da makul fiyatlara isinizi goruyorsunuz. Resmi servisler pahali. Her isinizi orada yaptirmaya kalkarsaniz opuyorlar kampanyasiz donemde.
    SPEEDY, NORAUTO, MIDAS tarzi yerlerde ekonomik olarak periyodik bakim yaptirma sansiniz var. Genelde birkac gun onceden saatlik randevu alip gitmeniz gerekiyor.
  • avrupa için konuşayım gezerken arkadaşıma sordum bunlar neden vuruk vuruk geziyor diye işçilik aşırı pahalıymış ama yapınca güzelmi kötümü oluyor bilemiyorum örnek görmedim abd içinse yan komşunun e320si vardı araka çamurluk iel kapının değişemesi gerekliydi adama yeni araba vermişlerdi ama tabi istisnalar kaideyi bozmaz adam orta halli bir vatandaşıydı.Normal servis fiyaatları nasıl bilmiyorum.Hatta geçen yaz almanyadan akrabalar geldi adam yanında hava fitresi vs getirmişti bunlar ne dedim orda işçilik pahalı burda taktıracağım demişti zaten yazın sanayide görürsünüz eu plakalı araçları
  • Türkiye'de işini hakkıyla yapan yüzlerce değil, binlerce usta var. Türkiye'nin tamir, tadilat ve yoktan var etme becerisini ABD veya Avrupa ile kıyaslıyamazsınız bile. İşçilik saat ücretleri burada düşük, yedek parça da pahalı olduğu için, genelde tamir çok daha ucuz oluyor. O yüzden Türk işçisi iyi bir tamirci. Amerikan veya Avrupa işçisi değil. Kesenin ağzını sonsuza kadar açarsanız ABD ve Avrupa'da Türkiye'dekinden iyilerini bulursunuz. A'dan Z'ye orjinal klasik toplayanlara falan gidip güzel güzel öpülmeyi kabul ederseniz şerefli ve işinin ehli bir Türk ustasından iyisini bulabilirsiniz. Yoksa bulabileceğinizi sanmıyorum.

    Bu sebeple ideali yedek parça ihtiyacını çeşitli kaçak yollarla halledip, sırtını Türk ustalarına yaslamak. Şaka yapmıyorum. 2006 senesinde Saab'ın el fren teli koptuğunda Opan bana 720TL fiyat çekmişti. ABD'de orjinal el fren teli 60$'dı. ABD'den getirtebilirdim; ama aynı maliyetle sanayide sıfırdan Saab'dakini söküp, kopyalayarak el freni teli yaptık. Para ABD'ye gitmemiş oldu, sanayide hakedene gitmiş oldu. Ben de 1 ay parça beklememiş oldum. Aynı işlevi de gören bir şey yapmış olduk. Mümkün olan herşeyi böyle halletmek lazım. Senkromeç veya ön takım parçaları gibi kritik önemli parçalarda özellikle kupon arabalarda parçacıya öpülmek yerine yurtdışından parça tedariği yapmak ciddi ucuz oluyor. Gerisini de sanayideki güvendiğiniz usta yapıyor. Araca yetkili servisten iyi bakılabiliyor.

    Hele yurt dışı çıkma parça getirtebiliyorsanız aracınıza bedava gibi bakılıyor. Yurda yedek parça gibi çalışan araba sokmak bile mantıklı bir icraat. İsveç'ten aldığınız bir arabayı ülkeye sokup yedek parça deposu olarak kullanabilirsiniz. Zira Katalitiği tıkanmış, debriyaj balatası bitmiş, diskleri bitmiş ve turbo patlattı-patlatacak bir Saab İsveç şartlarında hurda olmuş oluyor. Türkiye şartlarında 1500TL masrafı var... O aracı alıp, buraya yedek parça olarak getirmenin bir yolunu bulursanız, kendi aracınızı kullandığınız süre boyunca yedek parçalarınız hazır olmuş oluyor. Bunun önüne neden geçiyorlar onu da anlamıyorum. Rotillerinin çifti 900Tl olan bir araçta ben parçacılar vasıtası ile yedek parça tedariği yapsam, uzun vadede 8000Tl civarında bir ithalata sebep olacağım. Onun yerine aynı güvenlikte ve sağlamlıkta ürüne 4000TL ithalatla sahip olabiliyorum. Madem cari açık var, çıkma da olsa "öde vergiyi, sok malı" neden yapılmıyor? Servisler ve parçacılar da rekabet edebilmek için fahiş fiyatlarından vazgeçer. 60$'lık teli 740TL'ye satmayı bırakırlar falan...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 12 Temmuz 2012; 11:53:54 >




  • yurtdışında servis işleri inanılmaz pahalıdır. sırf bu yüzdendir ki arabalar;
    1 yaşında %40
    2-3 yaşında %50
    4-6 yaşında %80lere varan değer kayıplarına uğrarlar.
    TRde adam bir sene arabaya biniyor eskitiyor VW'yi sonrada aldığı fiyatlardan satmak istiyor. Avrupada garanti bitti mi arabanın değeri inanılmaz düşer çünkü TRde olan ucuza bakım sanayi işleri orada öyle işlemiyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.