Şimdi Ara

PERFORMANS ARTIŞI VE YAKIT EKONOMİSİ İÇİN STEPNEYİ SÖKMEK.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
715
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Geçenlerde bir forum üyesi performans artışı için stepneyi sökme önerisinde bulundu:

    https://forum.donanimhaber.com/atmosferik-hitler-motor-yazilim--154205221


    Buradan aklımda kaldı. Sizce bunun performansa ve yakıt tüketimine pozitif etkisi ne ölçüde olur, özellikle düşük hacimli atmosferik motorlu araçta. Yapan var mı? Ben stepne kullanmıyorum; gerektiğinde köpük var, kasko yol yardımı var, o sebeple değerlendiriyorum. Stepne olmadan muayeneden geçer mi?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 7 Kasım 2022; 20:14:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Araba her 45 kg hafiflediğinde %1-2 arası yakıt tasarrufu oluyormuş diyor Autoblog.com'da.

    Stepne 15 kg desek araba yakıt tüketimi de 100 km'de 5 lt desek

    0.016 lt ile 0.032 litre arası tasarruf edilmiş olur. Bu da 33-66 kuruş demek 100 km'de. Bunun için stepneyi sökmeye değer mi bilemedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jestercat -- 7 Kasım 2022; 15:26:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç LPG’li, şehir içi 11 litreye yakın tüketimi. Asıl hedefim yakıt tüketimi değil gerçi, performansa olumlu etkisi. Veriyi paylaştığınız için teşekkürler. O blog yazısında refere edilen sayfadan alıntılıyorum:


    Avoid keeping unnecessary items in your vehicle, especially heavy ones. An extra 100 pounds in your vehicle could reduce your MPG by about 1%.6 The reduction is based on the percentage of extra weight relative to the vehicle's weight and affects smaller vehicles more than larger ones.


    PERFORMANS ARTIŞI VE YAKIT EKONOMİSİ İÇİN STEPNEYİ SÖKMEK.
    PERFORMANS ARTIŞI VE YAKIT EKONOMİSİ İÇİN STEPNEYİ SÖKMEK.www.fueleconomy.gov
    Save money and fuel by driving efficiently.
    https://www.fueleconomy.gov/feg/driveHabits.jsp

    Benimki b sınıfı hatchback ve eski, torku düşük atmosferik motorlu olduğu için etkisi muhtemelen daha fazla olacaktır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • jestercat J kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • stepneyi sök at,lastik tamir köpüğü koy yerine mis

  • araç atmosferik ise her türlü + ağırlık aracın performansına olumsuz yansır...


    gazın varsa bile çıkarıp öyle bineceksin araca...


    12 yıl önce Top Gear How Fat is You Car adlı bir başlıkla incelemişti konuyu


  • infinite kullanıcısına yanıt

    Top gear’daki makalede Peugeot 207 GTI’ın ağırlığını %10 azalttıkları halde tur süresinin değişmediğini ve yaptıkları bu deneyle ilgili görüşlerini ifade ediyorlar.


    “We've saved 124kg, almost exactly 10 per cent of the 207's kerbweight. That's a significant amount. Were it not for the sport's stringent weight regulations, F1 teams would kill - actually, physically kill human beings - for a 10 per cent weight reduction.”


    Bu kadar büyük değişim gerçekleştirildiğinde arabanın gidişi için orijinal ağırlığına göre yapılan deney ve hesaplamalara bağlı dizayn ve seçimlerde de değişim yapmak şart oluyor sanırım. Bir de hava-yol şartları ve lastik seçimi farklı olsa belki sonuç daha farklı olabilirdi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 7 Kasım 2022; 17:17:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Süre kasmıycaksanız şayet bu tarz ufak tefek şeyler pek hissedilmez. Devede kulak misali olur biraz.

  • @mosasaurus araçtan ağırlıkları sökmeden önceki 0-100 süresi kaçtı? Turbo dizel araçta o işlemden sonra belirgin fark olması ilginç.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şöyle koltuğuda geri yatırıp, mustafa sandaldan aya benzer açtımı bi 10 bg de geliyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • şöyle özetleyim stepne değil de araçta tek kişi iken 0-100 9.3, iki kişi yanındaki 90kg 0-100 10.5-11'e yaklaşıyordu. ağırlık çok fark ettiriyor. evet turbo dizelde neden bu kadar fark oldu bende anlamadım oysa ki 5 kişi ile rampada 200 yapan bir araçtı. çok garip. siz steoneyi sökün bir deneyin mutlaka farkı hissedeceksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 7 Kasım 2022; 21:47:24 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu makalenin videosunu izleyin derim…


    eksik yazmışım…


    bu araç turbo….özetle derler ki…


    turbo araçlarda weight reduction cebimize fayda sağlamıyor… ton başına düşen beygiri turbo ile daha iyi yönetiyorsunuz….


    ancak diğer örnekte 950kg 205 gti da durum daha farklı…


    atmosferik araçta 7KG 1 beygiri öldürür… sürücü kilosu…araç içindeki metaryel … deponun çeyrek oluşu veya tam oluşu gibi en ufak farklılık atmosferik araçlarda farklılık yaratıyor….


    gündelik araçta bu söylediklerimiz konfor odaklı kullanım için çok makul şeyler değil…

  • infinite kullanıcısına yanıt

    Makalede arka taraftan daha çok ağırlık koparıldığından bahsedilmiş. Ön ve arka taraftaki ağırlık dengesi bozulmuş.


    Aracını hafifletenlerin videolarını kontrol ediyorum. Neredeyse çoğu birçok şeyi sökmüşken ön konsolu sökmüyor. Pug'daki aracın da ön konsolu olduğu gibi duruyor.


    Mesela ChrisFix BMW araçta ağır olan parçalardan sadece ön konsola karışmamıştı.

    Yine sekizsilindir Renault Clio RS aracın da ön konsolu olduğu gibi duruyor.


    Sadece bir tane videoda, Honda marka bir araçta ön konsolun iç yapısındaki bazı fazlalıkları kesip hafifletmeye çalışıyorlardı.

  • yolda kalırsan fazlasını ödersin zaman kaybıda cabası, sökeceksen koltuk vb ağırlıklar kaldırılmalı :)

  • Ben aracımda simit tank olduğu için stepne taşımam. Sadece şehir dışına giderken falan koyarım o kadar.



    Yakıt tüketimine faydası var mı bilmiyorum fakat performansta hissediyorum sanki o hafifliği kalkışlarda falan.

  • Simit tank var slim stepne aldım, çok hafif maceraya gerek yok
    PERFORMANS ARTIŞI VE YAKIT EKONOMİSİ İÇİN STEPNEYİ SÖKMEK.

    PERFORMANS ARTIŞI VE YAKIT EKONOMİSİ İÇİN STEPNEYİ SÖKMEK.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baranel -- 7 Kasım 2022; 22:40:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • benim aracımda simit lpg tankı olduğundan dolayı ekstra bir ağırlık olmaması ve bagajda yer kaplamaması için yedek lastiği hiç taşımam. aracımda bir tane kompresör bulundururum, lastik patladığında bu kompresörle havayı tamamlatıp yoluma devam ederim. şimdiye kadar başıma gelmedi ama lastik yarılırsa da kaskomu devreye sokarım ve en yakın lastikçiye kadar aracımı çektiririm.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.