Şimdi Ara

Petrolün Sonu ve Elektrikli Otomobil Senaryoları (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
22
Favori
11.170
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
132 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet okul zamanında böyle bir ödevi araştırmıştım. Elektrikli araçlar gerçekten sıfır emisyona mı sahip diye bir çok kaynak okumuştum avantaj ve dezavantaj olarak ele aldım konuyu.

    Ben de ödevde Çin ve Norveç'i örnek göstermiştim. Çin'de her 1 milyon elektrikli araç artışında hava kirliliğinden ölen insan sayısı ciddi oranda artıyordu. Ancak son yıllarda Çin'de fosil yakıtlara olan ihtiyacını azaltmak için güneş panelleri kurdu büyük ölçüde yani bu yabancı kaynakların güvenirliliği azaldı son yıllarda.

    Gelecek hidrojen yakıt hücreli, elektrikli veya bambaşka bir enerji kaynaklı araçlara ev sahipliği yapacak ama bu içten yanmalı elbet bitecek. Ancak Dünya'da yaygınlaşması için alt yapı çalışmaları başlamalı ve her ülkenin enerji elde etmesi çoğunlukla yeşil enerjiye dönüşmeli
  • Bence bitse bile hicbir sey olmaz. Eski tip yasama geri donulur, koyler falan. İlkel yasama doneriz yine ne olacak ki? Dunyanin sonu degil ya? Bitsin petrol, bitsin dogalgaz, emin olun hicbir sey olmaz. Tum enerji kaynaklari bitmis olsun yine bir sey olmaz. Tarim yapilabilsin yeter. Herkes kendi bolgesinde yiyecegini uretir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Haklısın, %100 katılıyorum.
  • Araplar özellikle Katarlılar neden bizim ülkeye yatırım yapıp yerleşiyorlar daha iyi anlaşılıyor. Petrol bitince veya para etmeyince fakirleşecekler. Çölün ortasında kalacaklar. O yüzden yatırımlarını bize yapıyorlar. Çünkü bizde yabancıya satış serbest. Parayı verince istedikleri gibi at koşturuyorlar...
  • zaten araba icat edildiğinde ilk olarak elektrikli arabalar yaygınlaşmış.



    Hatta osmanlı zamanında ilk otomobil 2.Abdulhamit tarafından Messrs Immisch & Co şirketine 1888 yılında sipariş edildi. Şirketin mühendisleri Magnus Volk ve Moritz Immisch'in özel olarak hazırladıkları bu otomobil ön kısmında tek bir büyük teker yerine birbirine yakın iki küçük tekere sahipti, Immisch tarafından patenti alınan 20 Amper 48 Volt 1 beygirlik motoru vardı. Abdülhamit bu otomobilden çok memnun kalmıştı ve bu iki mühendisi ödüllendirmişti, bu sayede mühendisler uluslararası bir üne kavuşmuşlardı.Sultan için hazırlanan bu otomobil o zamanın teknik dergilerinde de görülebilmektedir.



    Elektrikli otomobiller 19.yy’ın ortalarında ve 20.yy’ın başlarında oldukça popülerdi, elektrikli otomobiller konforu ve kullanım kolaylığı ile petrollü otomobillere göre daha üstündü. İçten yanmalı motor teknolojisindeki ilerlemeler, özellikle elektrik starter’i bu üstünlüğü tartışmalı hale getirdi. Petrollü otomobillerin geniş çeşitliliği, daha hızlı bir şekilde enerji yüklenebilmesi, gelişen petrol altyapısı, Ford Motor şirketi gibi şirketlerin seri petrollü araç üretimi ve bu seri üretim sonucu petrollü otomobillerin elektrikli otomobiller ile aynı fiyata gelmesine hatta daha ucuz olmasına sebep oldu. Bu gelişmeler 1930’larda elektrikli otomobillerin ABD piyasasından silinmesine sebep oldu



    kaynak:wikipedia



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Omega Speedmaster -- 20 Ekim 2017; 18:19:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x4343

    zaten araba icat edildiğinde ilk olarak elektrikli arabalar yaygınlaşmış.



    Hatta osmanlı zamanında ilk otomobil 2.Abdulhamit tarafından Messrs Immisch & Co şirketine 1888 yılında sipariş edildi. Şirketin mühendisleri Magnus Volk ve Moritz Immisch'in özel olarak hazırladıkları bu otomobil ön kısmında tek bir büyük teker yerine birbirine yakın iki küçük tekere sahipti, Immisch tarafından patenti alınan 20 Amper 48 Volt 1 beygirlik motoru vardı. Abdülhamit bu otomobilden çok memnun kalmıştı ve bu iki mühendisi ödüllendirmişti, bu sayede mühendisler uluslararası bir üne kavuşmuşlardı.Sultan için hazırlanan bu otomobil o zamanın teknik dergilerinde de görülebilmektedir.



    Elektrikli otomobiller 19.yy’ın ortalarında ve 20.yy’ın başlarında oldukça popülerdi, elektrikli otomobiller konforu ve kullanım kolaylığı ile petrollü otomobillere göre daha üstündü. İçten yanmalı motor teknolojisindeki ilerlemeler, özellikle elektrik starter’i bu üstünlüğü tartışmalı hale getirdi. Petrollü otomobillerin geniş çeşitliliği, daha hızlı bir şekilde enerji yüklenebilmesi, gelişen petrol altyapısı, Ford Motor şirketi gibi şirketlerin seri petrollü araç üretimi ve bu seri üretim sonucu petrollü otomobillerin elektrikli otomobiller ile aynı fiyata gelmesine hatta daha ucuz olmasına sebep oldu. Bu gelişmeler 1930’larda elektrikli otomobillerin ABD piyasasından silinmesine sebep oldu



    kaynak:wikipedia

    İlk paragraf doğru ama ikinci paragraf doğru değil tam olarak.

    Elektrikli araçları bitiren olay 1.Dünya Savaşı'dır. İçten yanmalı gürültülü, pis, verimsiz olmasına rağmen benzini koyduğun an gidiyordu ve zırhlı taşıtları da yürütecek güce sahiptiler. Bakımı biraz daha kolay olduğu için çöllerde de kullanıyordun.

    İlk oto şovda 10 aracın 6 tanesi elektrikliyken 1920 lerdeki oto şovlarda neredeyse hiç elektrikli araç kalmadı.




  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    o kadar derin araştırmadım.Faydalı bir bilgi wikipedia dan alıntıladım hocam...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    eğer tüm araçlar elektrikli olsaydı karbon salınımı %70 küsür azalırdı diyorsun ya,


    bu hesaba santralin verimliliğini hesaba dahil etmemek demek,

    herkes elektrikli araba alıp benzinli jeneratörle aracını şarj etse karbon salınımı 0'lanır demek gibi bir şey ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 20 Ekim 2017; 18:34:24 >
  • Niye sürekli artma senaryosu kurdun? Elektrik arabalar yaygınlaşıyor, azalma senaryosu da var bu işin.
  • Emeğe saygı. Güzel ve yararlı bir yazı olmuş DH'de tipim nasıl ss li konularından sıkıldı artık millet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    eğer tüm araçlar elektrikli olsaydı karbon salınımı %70 küsür azalırdı diyorsun ya,


    bu hesaba santralin verimliliğini hesaba dahil etmemek demek,

    herkes elektrikli araba alıp benzinli jeneratörle aracını şarj etse karbon salınımı 0'lanır demek gibi bir şey ...




    Amma uzattın be.

    Sen dahil et o zaman.

    Benim yaptığım hesabın santral verimiyle ilgisi ne arkadaş?

    İlgisi var diyorsan neresinin ilgisi var, göster, uzamasın bu lüzumsuz tartışma daha fazla.

    Madem o kadar eminsin, düzelt benim hesabımı santral verimiyle ve göster bize, şu saçma polemik daha fazla uzamasın.
  • 2060 yilina kim ole kim kala. Olanlar dusunsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Why Shy kullanıcısına yanıt
    Haklı olabilirsin ama benim elimde elektrikli arabaların gelecek 20 yıldaki satış projeksiyonu yok. Olsa bile yine de yetersiz bir veri olurdu bu çünkü petrol tüketimi bir tek otomobillere bağlı olarak artmıyor.
  • Var olan kaynaklar üzerinden düşünürsen sonuç alamayacaksın diye düşünüyorum. Petrol elbet de bitecek fakat alternatif enerji şu an için elektrik olarak görülüyor. Elektrik üretimi için ise en iyi yol nükleer olarak görülmekte sanırım, tabi buna rüzgar ve güneş enerjileri de ek destek sağlayacaktır diye düşünüyorum.

    Fakat eğer elektrik en büyük çözüm olacak ise üretimini artıracak farklı kaynaklar veya kimyasal bileşimler bulunabilir. Yada farklı gezegenlerdeki kaynaklar düşünebilir. Ben NASA nın durmadan farklı gezegenlere gidip durmasını boş birşey olarak düşünmüyorum, muhtemelen kaynak arayışındalar ki onuda bulursalar dünyada lider konumda olacaklar. Şöyle ki bulduğun avuç kadar bir x madeni ile bin veya 5bin km yol alabilen yada enerji üretebilen araçlar yapılabilir veya çok yüksek değerlerde elektrik üretilebilir. Sadece yazarak düşünüyorum.

    Şimdilik görünen elektrik üzerine yoğunlaşılması fakat farklı bir yol bulan ülke büyük bir ilgi odağı olacağı kesin düşüncesindeyim.




  • Hiç bir şey olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence elektrikli araçlara geçmek , hatta devlet kurumlarında makam araçlarında bile elektrikli araçlar kullanılmalı , halkın elektrikli araçlara geçmesi için elektrikli hybrid araçlara teşvik hatta kdv teşvik verilmesi lazım .Tabi bunları aklı başında geleceği düşünen halkını düşünen uygar toplumlar için söylemek durumunda kalıyorum velhasıl ki siyasete ne kadar bağlamak istemesemde passata binmem de audiye binerim mantığı ile iş gören , inanın hybrid , eleketrikli araçtı karbon salınımıydı falan pek alakası olmadığı için bizim gibi ( türünde bence tek) ben neden olsa vatandaştan mislisiyle alıyorum mantığı ile iş yapan , hic çbir şey üretmeyip sadece doğalgaz , petrol ve türevi gibi yerlerden yapan ülkeler : Rusya , arap ülkeleri gibi ekonomilerinde yeni bir kaynak üretim kısacası üretmedikleri sürece sanırım Dünya ve ekonomik dengeler cok değişecek.
    zaman ayırıp okuyan herkese tşk.ler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Büyük bir emek. Teşekkür ederim. Bir çırpıda okudum. Tabi belli bir sıfırdan sonra insana bir anlam ifade etmemeye başlıyor. Kafasında canlandıramıyor insan. 5000 ton, bir büyük gemi işte... Ama 2.857.0375.000 varil deyince iş soyutlaşıyor. Ufuk çizgisine kadar yanyana dizsen ilk dizdiğin sıra ufuk çizgisinde kalır.

    Şöyle bir şey eklemek istiyorum:

    Elektriği düşük kayıpla ve düşük yatırım maliyeti ile dünyanın a noktasından b noktasına taşımanın bir yolu bulunduğunda işin rengi çok değişecek. Ülkelerin peak ihtiyaçlarına göre yatırım yapma zorunluluğu var şu anda. Dünyanın her yerinden anlık elektrik alabilmek mümkün olduğunda peak ihtiyaca göre yatırım zorunluluğu ortadan kalkacak. Ben peak yaşarken Çin'de fazla olacak. Çin'den alacağım. Çin peak yaşarken 5-6 ülkeden (biri ben) alacak.

    Anlık elektrik borsası oluşacak. Dünyadaki tüm üreticiler rekabete girecek. Pahalı üreten tesisler göçecek (peak ihtiyacına göre yatırım yapıldığı için arz fazlası var).

    Alternatif elektrik kaynağı kadar, elektriği ucuza ve az kayıpla taşıma da önemli. Özellikle güneş panelleri için çok önemli. Depolama imkansız gibi duruyor. Ancak ben ABD'den elektrik alabilir isem, Nevada çölünde kurulu tesis orada gündüz iken bana elektrik satar. Konya ovasındaki tesis burada gündüzken ona satar. Güneş batmayan imparatorluk... Kum çölleri bildiğim kadarı ile şimdilik bu güneş panelleri için pek parlak yatırım coğrafyaları değil. (Kum fırtınaları, panellere hasar ihtimali, vs.) Ancak emin değilim. Eğer mümkünse, Afrika'lı gariban ülkeler çölden kira geliri elde edebilmeye başlar. Kendileri adına çok sevinirim.

    Bir de, ülkece (top yekün) kimsenin kötülüğünü istemem; ancak evcil aslan besleyen, evinin önünde Ferrari, Lambo ve Porsche'yi yanyana dizen, altın yürüyen merdiven kullanarak aprona inen görgüsüz ve dünyaya bir katkısı olmayan kesimin tekrar sıradan insanlar haline gelmesini mutluluk ile izleyebilirim.

    Ayrıca böyle bir durumda ortadoğu önem kaybedeceği için petrol savaşları da çıkmaz, ortadoğu'nun yakasından da düşerler. (ortadoğu'yu ortadoğu yapan, petrol şu anda.)




  • Maden mühendisiyim. şimdi bulamadım ama bir maden dergisinde son 3 yılda işletmeye alınan petrol kuyularının yerlerini gösteren bir harita vardı. olsa da göstersem. arkadaşlar petrol tükenmeyecek. bu başlık yönelendirici bir başlık. direk petrol tüketimi ile elektriğe geçişi karşılaştırmış. O haritada açılan kuyular karada veya karaya yakın denizlerde. okyanus petrolcülüğüne henüz bir iki ülke dışında geçilmedi bile. yani petrolün tükenmesini sizin ileride ki 7 sülaleniz göremez. Gerçekten elektriğe geçiliyorsa bununda dışında bir sebeptendir. yukarıda bahsedilen gibi ülkelerin stratejileri vs. gibi.

    ... ve evet gerçekten petrol ve ürünleri çevreye en çok zarar veren madenlerdir.
  • Sayın Torlak Kemal hocamın konusunu ve Huseyin-ZST hocamın elektrik iletimi ile ilgili beğenilen yanıtını okuduktan sonra her zamanki gibi aklıma elektriğin kablosuz iletimi ve Tesla'nın Wardenclyffe kulesi geldi.

    Adam 100 yıl önce denemiş, yapmış, Mısır'lılar 3-5bin yıl önce piramit içinde kullanmış, biz hala yerimizde sayıyoruz.
    Düşünsenize tüm aletler (motorlu araçlar da dahil) elektrikle çalışacak ve kablosuz olarak şarj olacak.

    Bunun gerçekleşmemesinin tek sebebi, ortam koşulları sebebiyle verimin düşük olması mıdır sadece?
    (kapitalizmi, enerji sektörünü ve benzeri sair engelleri saymazsak)
    (tabi bir de canlı varlıklara zarar vermiyorsa ve dalgalanma vb. durumlarda zarar vermeyecekse. Tesla'nın Belgrad'taki müzesinde elimde florasan lamba tutarak müzede yapılan kablosuz elektrik iletimi deneyini/şovunu bizzat deneyimlemişliğim de var)
  • Evren cok cömert ve bitmez tükenmez enerji ile doludur. Dogasaki tüm canlilarda elektrik mevcuttur, Nicola Tesla elektrik enerjisini bedavadan kablosuz olarak tüm dünyaya yayma projesi yapnistie. Ne varki bunun farkina varan finans kurumlari ona destegi cekti ve yokluk icinde bir Otel odasinda fakirlik icinde öldü.



    Yok petrol bitecek yok dünyanin sonu bunlarin hepsi kapitalist düzenin uydurmasi. Biten kaoital dünyada zengin adamin paylasmak istemedigi parasidir ancak evrende hicbirsey bitmez. Üzerine calisilan elektrikli arabalarin yakitida petrolden cikacak onca elektrigi atom veya nükleer tesisler olmadan milyarlarca araba icin yetistiremezsiniz. Elektrikli arabalarin cevre dostu oldugu koca bir yalandir. Benzinli arabalar zeten filtrelerle en az kirlilik yapmaktayken elektrikli denen aslinda pilli olan aeabalarin pilleri en büyük cevre kirliligi yapacaktir. Insanlar saniyorlarki hukumetler cevre icin bu arabalari istiyorlar. Isin asli pazari yerinden oynatmak icindir. Böylelikle insanlarin cebinden daha cok para cikacak. Akü yarim saatte dolsa sirada 3. Olsan bu 1 bucuk saat beklemek demektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.