< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
PEUGEOT 208 SAHİPLERİ (373. sayfa)
-
-
Hocam ekimde çalışmamıştı şarj dinamosuna bozuk olduğunu öyle anlamıştım sonra tamir edildi (kömürleri değişti) akü bittiği için o da değişti (6 yıllık akü) ondan sonra Aralık ayının başında akşam eve dönerken yolda kendiliğinden kilometre göstergesini sıfırladı(günlük sayaç olan) -aynısını çalışmadığı günün sabahında yapmıştı pek anlam verememiştim-doğru sanayiye gittim baktırdım bi sıkıntı yok dinamon iyi dediler (ilk çalıştırmada şarj etmiyordu gaza dokundukdan sonra şarj etmeye başlıyordu) sonra bugünkü olay oldu ... Çarşamba sabah tekrar bakılacak bakalım sonucu yazarım buraya ...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşlar merhaba, aracım 2016 model ve yazın 6 yaşında olacak. Bu süre zarfında hiç antifriz değiştirmedim. Renk olarak çok açık çaya benzer sarı ve kırmızı arası şeffaf bir rengi var. İlk zamanlarda aynı renk miydi hatırlamıyorum.
Aramızda antifriz değişimi/yenilemesi yapan oldu mu? Kullanma kılavuzunda soğutma sıvısı değiştirilmez, ömürlüktür diyor ama ben güvenmiyorum bu açıklamaya. Zira araçlarımızın ekonomik ömrü 7-12 yıl olarak hesaplanmış durumda.
Araştırmalarıma göre lacivert veya sarımtırak renklerde antifriz kullanılıyor 1.2 benzinli araçlarda. Bu konuda bilgisi olan var mı? Ne tür antifriz kullanmamız lazım?
-
2016 model 1.2 purtech active paket otomatik 32.000 km de peugeot 208 araç aldım...
ekspertize soktum herhangi bir sorun çıkmadı...
fakat araç kalkarken biraz kendini zıplatıyor gibi...
hızlandıktan sonra vites geçişlerinde sorun yok...
fakat düşük hızlarda biraz sorun yaşıyor gibiyim...
özellikle park ederken falan kendini öne atıyor...
bu modellerin kronik sorunumu yoksa servise götürmem gerekir mi?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi recak -- 22 Ocak 2022; 19:49:28 > -
Kronik sorun. 2014 model 1.2 vti Etg5 yarı otomatik aracımdan soğumama nedendir kendisi. Baskı balata erken bitiyor, yazılım ve adaptasyon işlemleri pek sonuç vermiyor bu hususta. Üstelik benim kilometre 40.000 olmadı daha.
Tam otomatik (tork konvertör) ve CVT'de zerre bu sorun yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 22 Ocak 2022; 19:54:46 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Tek kavramalı yarı otomatik 208'lerin genelinde var bu durum.
Ben 2018'de 2012 modelini aldım, 2 defa şanzıman yazılımı güncellettim. Böyle yapınca düzeliyor fakat debriyaj baskı balata aşındıkça aynı sorun yeniden ortaya çıkıyor.
Tam otomatik veya CVT'den şaşmamak lazım...
-
o zaman servise götürmelik bir durum yok...
böyle kullanıcaz veya değiştiricez...
aslında 308 alacaktım ama bütçe meselesi.
-
Çok rahatsız ediciyse yazılım güncelletebilirsin.
Beni pek etmiyor zira eşim ve kızım kullanıyorlar ama ben sürerken öyle hoplayıp zıpladığında etraftan görenler "bu yaşta araba kullanmayı bilmeyen adam" şeklinde düşünecekler diye kıllanıyorum.
-
Geçmiş sayfalarda tirger ve bağlantılı olarak diğer parçaları değiştirdiğinize denk gelmiştim. O zamandan bu zamana kaç km yaptınız? yakıt tüketiminiz nasıl ? birde o triger mevzusu kalıcı olarak son bulmuş oldu mu sizce o tamirattan sonra ?
Sizin sorunuza gelirsek tabii ki değiştirin 5 yılı devirmişsiniz artık.
-
Yaklaşık 8bin kilometre yaptım. Şehir içi akıcı trafikte 6,5-7 litre tüketimim var. Bende zaten trigerle alakalı bir sıkıntı yoktu ama değişmesi gerektiğini söylediler. Değiştikten sonra motor daha pürüzsüz çalışmaya başladı. Muhtemelen yazılım güncellemesi de yaptılar. Mesela sabah soğukta motor daha rahat marş basar hale geldi.
5 yıl geçti antifrizi değiştirmem gerekiyor evet ama ne tür antifriz olduğu konusunda kimsenin bilgisi yok malesef. Yetkili servis de bu değişmez ömürlük diyor.
-
Hocam yetkili Peugeot servisi her yıl antifriz sıvısı değiştiriyordu bana. Önceden hep renksiz koyarlardı. Sonra özel ustaya gittim. O galiba pembe veya mavi koydu, tam hatırlamıyorum şimdi. Ama her yıl sıvı değişimi yapıyordu adamlar yetkilide. Bakım kitapçığında da yazıyor birşeyler sanırım bu konuda.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Valla ben de her yıl yetkili servise gidiyorum, bir kez olsun değiştirmediler; hatta sordum ömürlük dediler. Geçen sene minimum çizgi seviyesinin biraz altına düştüm; servise götürdüm. Çeşme suyu ilave ettiler saf su konması gerekirken. Bakım kitapçığında antifriz değişmez diyor benimkinde.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Halilowich -- 31 Ocak 2022; 11:5:3 > -
-
Üstat dediğiniz doğru, ancak kontrol derken sadece donma derecesini kontrol ediyorlar. Antifriz asidik hale gelmiş mi diye bakmıyorlar malesef.
-
Selam arkadaşlar,
Bende 2016 model(2017 çıkışlı) Peugeot 208 active 1.2 110 hp eat6 almayı düşünüyorum. Almak istediğim araç 50 bin km civarında. Siz aracı önerir misiniz ve alırken dikkat etmem gereken ya da satıcıdan bilgi almam gereken konular nelerdir ? Tüm bakımlarının Göral Peugeot da yapıldığını iletti. İlk aklıma gelen triger kayışı değişimi için çağrılıp çağrılmadığını sormak olacak. Harici nelere dikkat etmeliyim. Teşekkürler.
-
Hocam özellikle arka cam krikolarının ve cam fitillerinin durumuna bakın. Genelde kronik sıkıntı yaşatan kısımlar. Bir de arka cam yıkama borusuna bakın eski tip kırılan ince flex malzeme mi yoksa kalın yeni malzeme mi diye. İlk etapta aklıma bunlar geldi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 1 Şubat 2022; 11:54:39 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam araç sahibi ile tekrar görüştük onu da servise çağırmışlar ve triger kayışını değişmişler. Araç boyasız normalde. Bu durumu dert etmemize gerek var mı ? Orjinalliğiyle alakalı sorun olmaz değil mi aracın ? Bu benim ilk aracım olacak o yüzden çok hakim değilim kusura bakmayın. Bir de aracın kasko bedelinin 200 bin tl olduğunu söyledi. Normalde biraz daha yüksek olması gerekir miydi sizlerin ki ne kadar acaba ?
-
2015 makyajlı 1.4 HDi Active kasko değeri 192.100₺ sizinki normal geldi bana,bir de aracın kaporta parçalarının kenar kısımlarını incelemenizi öneririm benim aracın oralardan boya soyulması başlamıştı (tavan+bagaj kapağı+kaput+sol ön çamurluk) , muhakkak kapı fitillerini de kontrol edin kronik bir problem ve tek taraf değişim 2700₺...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Triger kayışı, yağ pompa ekipmanları, devirdaim vb. parçaların servis çağırması kapsamında değişimi iyi bir şey. Kronik sıkıntı problemi olan parçalar yeni nesil olanlarla değişmiş oluyor ve ağır bakımlardaki masrafınız azalmış oluyor yeni parça takıldığı için. Benim 2016 gt-line (en dolusu) için 270bin kasko bedeli çıkardılar. Sizinki de normal duruyor.
-
merhabalar,
fren pedalında 20 gündür bir yumuşa oldu, balatalar eskimiştir diye düşündüm. Geçen Cuma günü 5 mt gitmeden araba ESP/ASR hatası verdi . Manuel olarak tuşla kapatmayı denedim bu seferde ekranda peş peşe ESP/ASR arızası ile Geri kaydırma arızası aracı lütfen tamire götürün gibi ifadeler çıktı. Doğru servise geçtim, bu arada yolda aracın en ufak bir eğimde gerçekten geri kaydırdığını yani Hill holder ın çalışmadığını fakettim. Çok tuhaf fren yapmak istiyorsunuz mesela ( ya trafik ışığı ya da sıkışık trafikte) enteresan bir titreme ile araç durmak istemiyor, ileri gitmek için nasıl zorluyor kendini ve fren pedalı taş gibi oluyordu.. Yolda bir kaç kez durdum ve stop ettim. hatalar ilk kayboldu ancak biraz gittikten sonra tekrarladı.
serviste aracı cihaza bağladılar, fren müşürü ve adını hatırlayamadığımı xxx STOP motoru bozulmuş (295 TL).. şimdi her şey normal ...
Böyle bir durumda ABS de devreden çıkıp , frenler normal çalışırmış..
Bilgilerinize...
** aracım 2014 model Active paket, ilk defa bu arızayı verdi..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi foresteng. -- 3 Şubat 2022; 10:2:26 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X