Şimdi Ara

PEUGEOT 301-ANA KONU (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
5.083
Cevap
54
Favori
671.463
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2012 model 1.2 16v lpgli symbol ile 3 yetişkin 1 çocuk bagaj full olarak uzun yolaa gittim arabanın çekişi ve yakıtı gayet tatmin ediciydi 1.2 301in bu konuda problem çıkarcağını hiç sanmıyorum 1.6 gibi olamaz ama bence sahibinide üzmez...
  • ne yapacaktı her 3 sayfada aynı malı anlatmak için 3 farklı yazımı üretecekti adamın gözlemi bu saçma sapan cümleler yazmayın şuraya. herkes biliyor ki 301 ahım şahım bir araç değil al sembolü vur 301e ne bekliyordun? çelik zırhlı makam aracımı?
  • Yıllardır bu forum sitesini incelerim , hatta Türkiye nin en çok konu tarşılan forum sitesi oldugunu düşünüyorum.
    .
    Ama yıllarca üye olmak istemedim.Ziyaretçi olarak izledim.
    Yıllar içinde bu forum sitesinden bir sürü bilgi edindiysem bunun da karşılığını vermek gerek düşüncesi ile dilim yanan bir araba satın alım sürecini paylaşmak istedim.
    .
    Adına karalamada diyebilirsiniz,eleştiride diyebilirsiniz,alınan arabanın Avrupa standartlarında araba olmadığını fark edip bunu diğer kullanıcılar ile paylaşıyorum.Kimse Türk Halkını salak yerine koymasın, kimsenin veya ailesinin canı yanmasın diye uğraşıyorum.
  • Bu arabayı kullanmıyorum ama 508 sahibi olarak peugeot araçlarını takip ediyorum. Tek dikkatimi çeken birden ciddi satış rakamları yakalayan bir araç, bizim insanımız beğenmediği araca bu kadar çabuk para yaptırmaz, ikinci elini düşünür ve almaz. Bu durumda sizin yorumunuzu sorgulamak en tabi hakkım diye düşünüyorum. Keza araç satışları halen yükselen bir trend içinde. Bu foruma da takdir edersiniz ki(forumu takip ediyorsunuz) zaman zaman firma çalışanları böyle sert mesajlar yazıp kayboluyorlar. Bu sebeble yazdıklarınız objektif gelmedi. Tabi aracı bir üst segment araç ile kıyaslamıyorsanız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ENG_civ

    quote:

    Orijinalden alıntı: sorunsuz2


    İçinin genişliğine, koltukların vücudu sarmasına ve sahip olduğu donanıma vuruldum.
    Bu arabayı aldım , aldım ama aldığım ilk gün pişman oldum.
    İlk gün ilerliyorum, yanımdan bir kamyon geçiyor egzos sesi arabanın içinde gümbürdüyor.
    Camları açık mı unuttum diye bakınmaya başladım.
    Arabada izolasyon sıfır.
    Öncelikle arabanın saçı çok ince , en kolay anlayacağınız yer bagaj kapağı , bagaj kapağı açılırken ve kapanırken titriyor, saç öyle ince ki bagaj kapağı kendini tutamıyor.Kaputa hafif dokunun içine göçüyor.
    Arabanın camları da ince diğer arabaların camları atıyorum 5 mm ise bununki en az 2 mm daha ince.Kullanılan malzeme kötü , hatta çok ilgimi çekti emniyet kemeri de tokası da ince ve zayıf yapılmış.
    .
    Cam açma kapamaya önce alışırım dedim ama hiç alışamadım.Yerleşim yerleri çok kullanışsız.
    .
    Arabanın lastiklerini kış lastiği taktırmak için söktürdüm.Baktım ki ön disklerin arkasındaki parçalar pas yumağı olmuş.Her iki ön tekerde da aynı.Bu tablo çok sinirimi bozdu , arabayı sıfır alıyorsun , ön lastiği arabaya bağlayan parçalar pas içinde.Lastikçi bile abi bu ne bunu göster servise dedi. Acayip midem bulandı.
    .
    Mesela , yağmur yağıyor yağmurun , sanki metal tenekeye çarpıyor gibi ,tavandan dıpır dıpır sesler geliyor.
    50 yaşındayım bir sürü araba kullandım.Ama böylesiyle hiç karşılaşmadım.
    .
    Araba zaten 100 km den sonra yerden kesiliyor gerek geniş alt yüzeyi sebebi ile çok rüzgar alıyor ,gerek hafif yapısı sebebi ile yerden kesiliyor.En hafif bir rüzgar artışında kendinizi sağda veya solda savrulmuş bulmanız kaçınılmaz.
    Torpidoda lamba yok .Torpidoyu açıyorsun gece kapkaranlık el yordamıyla arama yapıyorsun.
    Arabanın rezistansın dan çalmışlar.Olması gerekenden daha az sayıda var en üst teki rezistans eksik .En kısmın buharının silinmesini beklemek sinir bozuyor.Arabada İzolasyon olmadığı için arabanın her yeri hemen buhar oluyor.
    Birde ne kadar uğraşırsam uğraşayım ayaklarıma sıcak hava veremedim.Aşağıya yönlendirdiğim hava kesinlikle ayaklara gitmiyor.Aşağıya yönlendiriyorsun ,ayaklar ısınmıyor fan ayarını arttırıyorsun , ayaklar halen buz ama,yüzün yanmaya başlıyor.
    .
    Sattım rahatladım.Bu arabalar Fransızların ; Türk halkını ve az gelişmiş ülkeleri kazıklamak , kendi çarklarını döndürmek için çıkarttıkları ürünler.Citroen C-elyse de aynı 301 de aynı zaten aynı fabrikadan çıkıyorlar.
    .
    Arabaya en yakınızda bulunan eşinizi,çocuğunuzu ananızı babanızı koyuyorsunuz.Bu sahip olduğunuz araba sebebi başlarına bir şey gelse sonradan çok ah edersiniz.Su testisi su yolunda kırılmadan daha rahat edeceğiniz,bir araba olsun.2 yıl eski olsun konforlu , güvenli olsun.
    Daha güvenli arabalar almanızı öneririm.Az para vermiyorsunuz. 35-40 TL ya 2-3 yaşında C sınıfı bir araba alarak hem hayatınızı güvence altına almış olursunuz hem de daha konforlu seyahat edersiniz.


    rastgele bu sayfayada bakayım diye girdim, bu yorumu okudum. Sonra arkadaşın 3 ayrı sayfada copy-paste yaptığını görüp, foruma ilk kez ama yıllardır yazıyor edasıyla yazınca bu yorumun bir karalama olduğu kanaatindeyim. 301 sahibi arkadaşlar ne der acaba? İnandırıcı mı?

    Kendim otomotiv sektorunde calistigim icin ozellikle sac aksamlariyla ilgili bilgim oldukca fazla.

    Ben hep sunu diyorum, avrupalinin asla ve asla binmeyip ucuncu dunya ulkeleri icin urettigi 301,c-elysee,symbol ve linea gibi modeller maalesef ulkemizde de satilmasin, bizim de canimiz avrupalilar kdr degerli.

    301'in dogus amaci da hindistan, ozellikle kuzey afrika, turkiye, rusya ve guney amerika icin uretilen araci sirf malzemeden CALARAK uretmistir. Bugun kapilarda olmayan cam acma kapama dugmeleri bile maliyetten dolayi o noktalara konmustur. Aracin platformuna gelince onun bile ne uzerine oldugu belli degil, sac kalinliklari konusunda da maalesef durum boyle.

    Bu aractaki tek iyi olan kisimsa e-hdi motorun olmasidir. Ancak arac gidiyor ama bi turlu de durmuyor symboller gibi. Ancak sirketler icin kullanilir mi olabilir ama ben ailemi tasimam cidden tasimam, yiyorsa gitsin elin fransizi tasisin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sorunsuz2

    Yıllardır bu forum sitesini incelerim , hatta Türkiye nin en çok konu tarşılan forum sitesi oldugunu düşünüyorum.
    .
    Ama yıllarca üye olmak istemedim.Ziyaretçi olarak izledim.
    Yıllar içinde bu forum sitesinden bir sürü bilgi edindiysem bunun da karşılığını vermek gerek düşüncesi ile dilim yanan bir araba satın alım sürecini paylaşmak istedim.
    .
    Adına karalamada diyebilirsiniz,eleştiride diyebilirsiniz,alınan arabanın Avrupa standartlarında araba olmadığını fark edip bunu diğer kullanıcılar ile paylaşıyorum.Kimse Türk Halkını salak yerine koymasın, kimsenin veya ailesinin canı yanmasın diye uğraşıyorum.

    Kimse Türk halkını kazıklamasın, salak yerine koymasın lafı bana doğru gelmiyor. Ortada bir Symbol gerçeği var. Satış rakamları, başarısı ortada. Symbolden önce kuş serisi gerçeği de var. Biz salakmıyız lafını 301 ve C-Elysse'den önce bu araçlar için kullanmak gerekir. Diğer markaların da bu segmentte araç üretmesi çok normal. Sadece Fransızlar değil Almanlarda (Almanlardan kastım Seat ve Skoda) bu pazara girecekler.Bu sadece Türkiye'de olan birşey değil. Firmalar yıllardır bulundukları pazara göre araç geliştirirler. Örneğin Amerika kıtası. Avrupa'dan daha düşük kaliteli Passat Kuzey Amerika'da satılmakta. Firmalar Latin Amerika için ayrı, Uzakdoğu için ayrı modeller çıkarabiliyorlar.

    Ayrıca aracın rüzgar sesinden, yol sesinden, cam kumandalarından, yol tutuşundan şikayet etmişsiniz, Avrupa standartlarında olmadığını söylemişsiniz. Siz milyarlar bağladığınız bu aracı alırken test etmek aklınızdan geçmedi mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yaman06 -- 24 Şubat 2013; 10:51:25 >




  • abicim sembol 301 linea gibi arabaların tutulmasının baş sebebi aman ayagım yerden kesilsin zaten çok param yok diyenlerle orta ve büyük ölçekteki firmaların filo şeklinde bu arabaları almasıdır yolda bi sürü linea sembol görünce aaa demekki bu arabalar tutuluyor diyip alan adamda var mantıgı ise satarken kolay satarım düşüncesi.sırf tutuluyor diye iyi araba denmez arkadaslar parası ucuz araba kötü.ne kadar köfte o kadar ekmek.urfada ki köylü mehmet aga volvoya binecek degil yani.
  • Arkadaşım arabayı test edip etmediğimi sormuş.
    Evet arabayı test ettim.
    Ama arabayı yağmur altında kullanmadım.Ön tekerleklerini söktürüp mekanizmaya bakmadım.Saate 100 km üstünde otobanda gitmeye çalışmadım.Soğuktan üşüyüp ayaklarımı ısıtmaya çalışmadım , liste böyle uzayıp gider.
    Kim var ki 5-10 km test ederek arabanın her şeyini anlamış.
    Araba ve satıcılar arabayı öyle lanse ediyor ki niye daha çok para cebimden çıksın diye düşünüyorsun .
    Herkes bu araba nasıl diye soruyor.Merak ediyor.
    Symbol ün ne olduğunu herkes biliyor.Fakat bu arabalar soru işareti.Şimdi burada arabayı anlatıyorum.
    Diğer insanlarda bilgilensin.Derdim ve amacım bilgi vermek .
    Ama nerdeyse bu bilgiler sebebiyle sorgulanıyorum.
    Bu verdiğim bilgilerin yalan olduğunu bir 301 kullanıcısı yalanlasın o zaman.
    .
    Son sözüm;Bu arabanın albesine kapılıp kalite ve güvenlik içerdiği düşüncesine kapılmayınız.( benim dilim yandı )




  • Hocam bu ömür neler görmedi ki! 10 yıl boyunca bakalitten imal anadolda ailecek gezdik, arkasından hacı murata terfi ettik, sonra ilk şahsi aracım brodwaydi. Şu an da şirket aracımız Dacia Logan... Dacia ile günde 250 km yol yapiyorum. Sen bismillah de bin arabana allah korur...

    Sorunsuz2 adlı kardeşime/abime sesleniyorum. Ben de peugeot 301 sipariş edenlerdenim, gerçi aracım henüz gelmedi ama öncesinde galeri galeri gezdim. Peugeot 301 i 33.740 TL ye Acccess/dizel olanını aldım. Focus,Nissan,Toyota,Wolkswagen ve hatta Skoda da bile aynı segmentteki arabalar 60 bin TL den başlıyor. Buraya yazan arkadaşların çoğu maaşlı adamlar, 30 bin TL büyük para hocam. O yüzden gücü yetmeyip de alanların hevesini kırmayalım. Siz aracınızı satmışsınız ne güzel, gidin üzerine bir 25 bin TL koyun Skoda Octavia alın, veya 30 bin TL koyun Focus alın, konforunuzu yaşayın. Keşke benim durumum olsa da gidip 70 Bin küsür TL ye bir golfe binebilsem... soruyorum hocam 33740 TL ye hem dizel olacak, hem iç hacmi geniş olacak hem bagaj hacmi 510 litre olacak, hem sıfır olacak... Zor be hocam. Gel sen durumu olmayanların hevesini kırma...




  • 301 i yaklaşık iki aydır keyifle kullanıyorum. 1.6 dizel motor geniş iç hacim, yakıt ekonomisinin keyfini çıkarıyorum. Aracın yol tutuşu bence gayet iyi cam açma kapama düğmeleri insan 2 günde alışıyor, süspansiyonlar bence çok sessiz yol ve lastik sesi neredeyse yok, rüzgar sesi ise yüksek hızlarda 120 sonrası hissediliyor. sıfır araç şimdiye kadar hiç sorun yaşamadım. Frenleri esp programı aracı kullanırken insana güven veriyor, tabi yüksek hızlara çıkmamak şartıyla. Ben her aracın farklı karakterlere sahip olduğuna inanıyorum bütün araçların artılarıda var eksileride sonuçta b sınıfı bir araç gönül elbette euroncap testlerinede girmesini daha fazla hava yastığı olmasını istiyor ama bu fiyata alınabilecek en iyi dizel araçlardan biri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cem_16 -- 24 Şubat 2013; 19:57:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Son haberlere göre Doğu Avrupa, Türkiye, Kuzey Afrika gibi coğrafyalara yönelik hazırlanan
    Peugeot 301 ve Citroen C Elyse AB ülkeleri tarafından da talep görmeye başlamış.
    Artan talep Berlingo kapasitesinden karşılanarak AB ülkelerine verilecek..
  • Bu araç hakkındaki tartışmalara girmek istemiyorum ama mantık hatası görünce yazmak istedim :

    Camların çok hızlı buğulanması, aracın izolasyonunun kötü olduğuna değil, aksine iyi olduğuna işarettir. İzolasyonu kötü olan, hava alan araç daha az buğu yapar. (bknz. Lada Samara)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nowhere_man

    Hocam bu ömür neler görmedi ki! 10 yıl boyunca bakalitten imal anadolda ailecek gezdik, arkasından hacı murata terfi ettik, sonra ilk şahsi aracım brodwaydi. Şu an da şirket aracımız Dacia Logan... Dacia ile günde 250 km yol yapiyorum. Sen bismillah de bin arabana allah korur...

    Sorunsuz2 adlı kardeşime/abime sesleniyorum. Ben de peugeot 301 sipariş edenlerdenim, gerçi aracım henüz gelmedi ama öncesinde galeri galeri gezdim. Peugeot 301 i 33.740 TL ye Acccess/dizel olanını aldım. Focus,Nissan,Toyota,Wolkswagen ve hatta Skoda da bile aynı segmentteki arabalar 60 bin TL den başlıyor. Buraya yazan arkadaşların çoğu maaşlı adamlar, 30 bin TL büyük para hocam. O yüzden gücü yetmeyip de alanların hevesini kırmayalım. Siz aracınızı satmışsınız ne güzel, gidin üzerine bir 25 bin TL koyun Skoda Octavia alın, veya 30 bin TL koyun Focus alın, konforunuzu yaşayın. Keşke benim durumum olsa da gidip 70 Bin küsür TL ye bir golfe binebilsem... soruyorum hocam 33740 TL ye hem dizel olacak, hem iç hacmi geniş olacak hem bagaj hacmi 510 litre olacak, hem sıfır olacak... Zor be hocam. Gel sen durumu olmayanların hevesini kırma...

    Kesinlikle sana katılıyorum arkadaşım. Bu paraya budur...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Üyesi olduğum sandık bir kampanya yaptı. 39.500 TL olan aracı 33.740 TL ye indirterek 33 tane peugeot 301 alımı için peugeot ile anlaştı. Başvuru internet üzerinden yapılıyordu. Başvurular saat 10:00 da başladı. Enteresan olan nokta şurada saatler 10:01 i gösterdiğinde tüm araçlar satıldı. 1 dakika içerisinde başvuracak araç kalmadı. illerdeki bayiler ayda ortalama 30-40 tane sattıklarını söylüyorlar. Bu araç tutacak gibi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    Bu araç hakkındaki tartışmalara girmek istemiyorum ama mantık hatası görünce yazmak istedim :

    Camların çok hızlı buğulanması, aracın izolasyonunun kötü olduğuna değil, aksine iyi olduğuna işarettir. İzolasyonu kötü olan, hava alan araç daha az buğu yapar. (bknz. Lada Samara)

    Yalıtımdan anlayan adam Yıllarca çocukluğumda arka koltukta donduk durduk, 124 vardı, babam camlar buğu yapmasın diye sol ön camı %10-20 oranında açık tutardı. İzolasyonu iyi araç buğu yapar. Bunu kesmek için ya dışarıdan hava alma şeklinde kalorifer sistemi açık tutularak camlara verilir, ya da aracın klima sistemi cam kurutma amacıyla çalıştırılır, ya da soğuk kış gününde hafif cam açılır.




  • Ben 301 iyi araçtır demedim. Ancaaaak ;
    *301'in rakibinin Linea ve Symbol olduğunu bile bile Jetta vs.. ile kıyaslayıp alırsanız,
    *Cam açma yerinin yerini satın almadan bildiğiniz halde eleştirinizin odak noktasına koyarsanız,
    *Yağmur yağdığında tavandan ses geliyor derseniz ,

    Bunlar için bu aracı eleştiriyorsanız, zaten yanlış araba almışsınız, gereksiz muhabbet yapıyorsunuz derim. Siz tavandan yağmur yağdığında ses gelmesin istiyorsanız ne işiniz var B segmenti araçta arkadaşım. Daha almadan bu aracın yağmurda ki performansını ben biliyorum.

    Sözün kısası ; Ben gerçeğim, ama siz %99 karalamak için buradasınız. Arabayı almadan forumda yoksunuz, bir kullanıcıya bile sormuyorsunuz nasıldır diye, ama yazılarınız maaşallah yıllardır forumlarda yazanlar profesyonelliğinde. Söyleyince de yıllardır takipçi oluyorsunuz. Bir insan bu kadar sessiz kalıp şimdi mi dilleniyor. Bırakın bu işleri, inandırıcı değilsiniz.

    Her firma kendince belirli kalite seviyesinde araç üretiyor, müşteriler de takdir ediyor alıyor veya almıyor. Ama çok önemli bir konu var ki, Peugeot son 2-3 yıla kadar Türkiye pazarlarında problemli diye bilinirdi. 308,508,5008,3008 ile bu algılar kırılır gibi oldu. Ancak yine de böyle bir algıya rağmen ciddi rakamlarda satılmaya başlandı ise bu araçlar, ben sizin sözlerinizi sorgularım, sorguladığım içinde "vay ben niye sorgulanıyorum" diyemezsiniz ve bu durumdan kendinize bir pay çıkarırsınız. Bakın yukarıda kullanan birileri zaten gereğince cevap vermiş. Kimisi bütçesi öngörmüş, kimisi geniş demiş, vs...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ENG_civ

    Ben 301 iyi araçtır demedim. Ancaaaak ;
    *301'in rakibinin Linea ve Symbol olduğunu bile bile Jetta vs.. ile kıyaslayıp alırsanız,
    *Cam açma yerinin yerini satın almadan bildiğiniz halde eleştirinizin odak noktasına koyarsanız,
    *Yağmur yağdığında tavandan ses geliyor derseniz ,
    ...

    Bu modellerin yolda giderken tekerlekleri durmadan dönüyormuş diyorlar bir de.


    Hiç yakıştıramadım.



    Bandırmaya selamlar. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Bandırmaya selamlar. :)

    Eyvallah hocam, aleyküm selam
  • Bende bu 301 ile partner tepe arasinda kararsizim. partner 1000 lira fazla active 90 lik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oldcyclist -- 26 Şubat 2013; 13:00:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 301 Hdi Active’i alalı 20 gün oldu. Artısını eksisini analiz etmiş durumdayım. Araçtan memnunum. Test sürüşünde gözden kaçırdığım bazı hususları da keşfettim. Konfor (ergonomi), genişlik, serilik , sadelik anlamında ilk günden bu yana olumsuz anlamda fikrimi değiştiren bir şey gözlemlemedim. Sac kalınlığı, malzeme kalitesi, iç tasarım vs. almadan önce üzerinde düşünüp artısını eksisini tarttığım hususlar. Bunları bayiye gidip test sürüşü yapıp altını üstünü, içini dışını iyice inceleyen herkes kendince değerlendirmiştir. Symbol satıp bu arabayı aldığım için ve Punto (Minik Linea olarak değerlendirilebilir) kullandığım için B sınıfı için kıyaslama yapmam çok rahat oldu. 301 Symbol ile çok az konuda benzer olarak değerlendirilebilir. Ne tasarım, ne hacim, ne süspansiyon ne de motor olarak Symbol ile alakası mevcut değil. Sadece malzeme kalitesi, güvenlik ekipmanları ve sac kalınlığı birbirine çok yakın. Bu açıdan B sınıfı içerisinde özellikle çocuklu aile için 301 fark yaratıyor. Güvenlik hususunda önce de söylediğim gibi çarpışma testleri mevcut olmadığı için bir tereddüt bırakmakta ancak sac kalınlığı ile bu konuyu ilişkilendirmek de biraz cahilce kaçıyor. Benzer kaporta özellikleri gösteren ancak ncap’te 4 ve 5 yıldız almış bir çok araç mevcut. Bu konuyu bekleyip görüp o şekilde değerlendirmek gerekli. Ayrıyetten 301 şu anda Avrupa Birliği standartlarına tabi olan ve AB üyesi olan pek çok Doğu Avrupa ülkesinde şu anda satılmakta. Fransa’da satılmıyor olması bambaşka ticari kaygıların sonucudur.

    Almayı düşünen arkadaşlara tüyo vermek açısından test sürüşüne fark edemeyecekleri bir kaç hususu paylaşayım. Benim araçta ön hoparlör yuvalarından çok hafif bir tıkırtı gelmekte (bunu servise gittiğimde göstereceğim). Kaloriferin ayak üfleme kısmı biraz arkada kalmakta bu da ısının ayağa daha az gitmesine sebep olmakta. Active modelinin radyosunda kanal hafıza düğmelerinin ışığı olmadığı için gece kullanımında sıkıntı yaratmakta. Alarm taktırmayı düşünürseniz pek çok alarmcı yeni Peugeotlara alarm takmayı istememekte. Elektronik beyni dışarıdan müdahalelerde arıza vermekte imiş. Servis de aynı şekilde elektronik garantisinin devre dışı kalacağını söylemekte. Orjinal Peugeot alarmı önerilmekte; bunun da fiyatı 600 TL . Koltuk yatırma kolu çok ters bir yere yerleştirilmiş. Kullanırken koltuk yatırmak biraz sıkıntılı. Araç kaloriferi buğu önleme konumunda iken yan camların en köşe kısmında küçük bir alan sürekli buğulu kalmakta. Bunlar haricinde canımı sıkan, çok da kötüymüş vs. dediğim herhangi bir husus olmadı.
    Herkese iyi günler dilerim.




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.