Şimdi Ara

PEUGEOT 301-ANA KONU (16. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5.083
Cevap
54
Favori
672.089
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr


    Kardeşim kadar samimi olduğum birisine dizel alure 301 almayı düşünüyoruz...Varsa alure kullanıcılarına şunu sormak istiyorum Cevaplarsanız memnun olurum..
    Bu aracın ses sistemi nasıldır? yani bass,tiz iyimidir...Müzik sisteminde USB bağlantısı varmı? yani Flash a yüklediğimiz şarkıları bu araçta USB den dinleyebiliyormuyuz..Saygılar..




    Selamlar arkadaşım,

    Dizel Allure kullanıyorum. Soruna dürüstçe cevap vermem gerekirse benim bu araçta en çok beğenmediğim kısımlarının üst sıralarında müzik sistemi oldu malesef.

    Daha önce kullanmış olduğum Mazda 2'nin de ses sistemini çok fazla beğenmiyordum fakat şimdi onu mumla değil deniz feneriyle arar oldum o kadar söyleyeyim

    Tabi ki bu olay kişiden kişiye değişebilecek bir durum fakat bence son derece yetersiz. Tiz sesler idare etse de, bass denen bir şey yok gibi mesela. Bence aracı almadan önce mutlaka test edin.


    Diğer arkadaşların da dediği gibi usb girişi el freninin orada. Bunun dışında Allure donanımında telefonunuzu bluetoothla da bağlayıp telefondaki müzikleri dinleyebilirsiniz,eğer onu da yapmak istemezseniz aux girişini kullanabilirsiniz. Eğer o da olmazsa Cd çaları kullanın

    Ek olarak; sadece Allure donanımında 4 hoparlör var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr


    Kardeşim kadar samimi olduğum birisine dizel alure 301 almayı düşünüyoruz...Varsa alure kullanıcılarına şunu sormak istiyorum Cevaplarsanız memnun olurum..
    Bu aracın ses sistemi nasıldır? yani bass,tiz iyimidir...Müzik sisteminde USB bağlantısı varmı? yani Flash a yüklediğimiz şarkıları bu araçta USB den dinleyebiliyormuyuz..Saygılar..




    Selamlar arkadaşım,

    Dizel Allure kullanıyorum. Soruna dürüstçe cevap vermem gerekirse benim bu araçta en çok beğenmediğim kısımlarının üst sıralarında müzik sistemi oldu malesef.

    Daha önce kullanmış olduğum Mazda 2'nin de ses sistemini çok fazla beğenmiyordum fakat şimdi onu mumla değil deniz feneriyle arar oldum o kadar söyleyeyim

    Tabi ki bu olay kişiden kişiye değişebilecek bir durum fakat bence son derece yetersiz. Tiz sesler idare etse de, bass denen bir şey yok gibi mesela. Bence aracı almadan önce mutlaka test edin.


    Diğer arkadaşların da dediği gibi usb girişi el freninin orada. Bunun dışında Allure donanımında telefonunuzu bluetoothla da bağlayıp telefondaki müzikleri dinleyebilirsiniz,eğer onu da yapmak istemezseniz aux girişini kullanabilirsiniz. Eğer o da olmazsa Cd çaları kullanın

    Ek olarak; sadece Allure donanımında 4 hoparlör var.

    Bilgi için sizede çook tşk ederim...Symbol, Linea gibi araçların ses sistemide çok aşırı zayıftı..Bende 2007 model makyajlı kasa fiesta vardı..Çok iyi ses sistemi vardı, Şimdi Yeni hyundai i20 kullanıyorum 2 hoparlörüm var, ses sistemim ne iyi nede kötü ehhh yani Aslında yeni nesil arabalarda güzel ses sistemi kullanabilirler ama yapmıyorlar...Sanırım 301 de 4 lastiği Michelin kullanıyorlar...adamlar lastiğin kralını koymuş ama ses sisteminden kısmışsa; Bu nasıl perhiz, nasıl lahana turşusu diyorum

    Biz bu arabayı uzun yolda çevre illlere ürün götürmek için kullanacağız..Normalde dizel aranaların devir göstergesi 6000 devire kadar olurken bu aracın dizeli 7000 deviri gösteriyor sanırım...uzun yolda 5. viteste 4000 devirde sanırım 140-150 km/h hızı gösteriyordur..130-140 gibi hızlarda motor veya rüzgar sesi içeri rahatsız edici bir şekilde giriyormu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr
    Bilgi için sizede çook tşk ederim...Symbol, Linea gibi araçların ses sistemide çok aşırı zayıftı..Bende 2007 model makyajlı kasa fiesta vardı..Çok iyi ses sistemi vardı, Şimdi Yeni hyundai i20 kullanıyorum 2 hoparlörüm var, ses sistemim ne iyi nede kötü ehhh yani Aslında yeni nesil arabalarda güzel ses sistemi kullanabilirler ama yapmıyorlar...Sanırım 301 de 4 lastiği Michelin kullanıyorlar...adamlar lastiğin kralını koymuş ama ses sisteminden kısmışsa; Bu nasıl perhiz, nasıl lahana turşusu diyorum

    Biz bu arabayı uzun yolda çevre illlere ürün götürmek için kullanacağız..Normalde dizel aranaların devir göstergesi 6000 devire kadar olurken bu aracın dizeli 7000 deviri gösteriyor sanırım...uzun yolda 5. viteste 4000 devirde sanırım 140-150 km/h hızı gösteriyordur..130-140 gibi hızlarda motor veya rüzgar sesi içeri rahatsız edici bir şekilde giriyormu?

    Evet Michelin marka lastikler var.

    Devir göstergesi ise dediğiniz gibi 7000'e kadar uzanıyor fakat bu kadar yüksek devir çeviremediği doğal olarak biliniyor.

    4000 devirdeki hızı şuanlık malesef hatırlamıyorum fakat 2300-2500 devir civarında 125 km yapıyor. Bakıp öğrenirsem size de bilgi veririm.

    Rüzgar sesi ise 120'den sonra B sütünunda kendini hissettirmeye başlıyor fakat 100 km'ye kadar hiç bir şekilde rüzgar sesi duyulmuyor. Motor sesi için de 100 km'den sonra biraz duyulmaya başlandığı söylenebilir.

    Ben yüksek hızlı şekilde çok uzun süre kullanmadığım için benim için bir sıkıntı oluşturmadı bu durum.




  • Arkadaşlar hiç 20000 bin bakımına giren oldu mu ?

    20000 de değişen parçalar ve maliyeti nedir ?
  • daha önce 301 ile alakalı olarak birkaç yorum yapmıştım. 301 alacaklara birkaç detay daha söylemek isterim.
    1-klima ışığı çok zayıf yanıyor. özellikle gün ışığında klimanın çalışıp çalışmadığını ışığına bakarak anlamak çok zor.
    2-cam kalınlıkları normal bir araçtan daha ince. bu da camların içerden çok fazla buğu yapmasına sebep oluyo. hatta buğu değilde camlar içerden su içinde kalıyo diyebilirim.
    3-aracın kontağı iki kademeli. birinci kademede kontağa anahtarı takıyorsunuz. burda araca elektrik gelmiyor. dolayısıyla radyo çalışmıyor. ikinci kademede kontağı çevirdiğinizde araca elektrik geliyor. göstergede bütün ışıklar yanıyor. bu şekilde olduğu için araçta beklerken radyoyu çalıştırmak mümkün değil. yarım kontak koymamışlar. aracı çalıştırma pozisyonuna getireceksiniz ki radyo çalışacak. bu da benim çok sinirimi bozuyor. özellikle taksiler bu aracı alırsa beklerken radyo dinlemesi mümkün değil. diyeceksiniz ki kontağı çevir öyle radyo dinle. yok arkadaş ben aracım yarı çalışır pozisyonda kızdırma bujilerini çalıştırıp yada ateşleme konumuna getirip radyo dinlemek istemiyorum.
    fiyatına göre alınacak bir araç diye yorum yapıyordum. ancak fikrim yavaş yavaş değişiyor.

    bir arkadaşımız 130-140 km hızlarda ses rahatsız edici seviyede içeri giriyor mu diye sormuş. evet o hızlarda biraz rüzgar sesi geliyor. birazda dışarda rüzgar varsa aracında da tek kişiysen yani araç oturmamışsa araç geziniyor. 110 dan sonra araca güvenesim gelmiyor. bundan önceki c sınıfı aracımla hertürlü hızda yapardım her viraja da girerdim. ama bu araca güvenesim gelmiyo. b sınıfı araçla c sınıfı araçların farkını öğrenmiş oldum:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatagnuss -- 22 Nisan 2013; 10:55:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatagnuss

    daha önce 301 ile alakalı olarak birkaç yorum yapmıştım. 301 alacaklara birkaç detay daha söylemek isterim.
    1-klima ışığı çok zayıf yanıyor. özellikle gün ışığında klimanın çalışıp çalışmadığını ışığına bakarak anlamak çok zor.
    2-cam kalınlıkları normal bir araçtan daha ince. bu da camların içerden çok fazla buğu yapmasına sebep oluyo. hatta buğu değilde camlar içerden su içinde kalıyo diyebilirim.
    3-aracın kontağı iki kademeli. birinci kademede kontağa anahtarı takıyorsunuz. burda araca elektrik gelmiyor. dolayısıyla radyo çalışmıyor. ikinci kademede kontağı çevirdiğinizde araca elektrik geliyor. göstergede bütün ışıklar yanıyor. bu şekilde olduğu için araçta beklerken radyoyu çalıştırmak mümkün değil. yarım kontak koymamışlar. aracı çalıştırma pozisyonuna getireceksiniz ki radyo çalışacak. bu da benim çok sinirimi bozuyor. özellikle taksiler bu aracı alırsa beklerken radyo dinlemesi mümkün değil. diyeceksiniz ki kontağı çevir öyle radyo dinle. yok arkadaş ben aracım yarı çalışır pozisyonda kızdırma bujilerini çalıştırıp yada ateşleme konumuna getirip radyo dinlemek istemiyorum.
    fiyatına göre alınacak bir araç diye yorum yapıyordum. ancak fikrim yavaş yavaş değişiyor.

    bir arkadaşımız 130-140 km hızlarda ses rahatsız edici seviyede içeri giriyor mu diye sormuş. evet o hızlarda biraz rüzgar sesi geliyor. birazda dışarda rüzgar varsa aracında da tek kişiysen yani araç oturmamışsa araç geziniyor. 110 dan sonra araca güvenesim gelmiyor. bundan önceki c sınıfı aracımla hertürlü hızda yapardım her viraja da girerdim. ama bu araca güvenesim gelmiyo. b sınıfı araçla c sınıfı araçların farkını öğrenmiş oldum:)

    Bilgi için öncelikle tşk ederim.. Hangi markanın olursa olsun B segmentindeki bir araçta mutlaka eksikler oluyor malesef..Komple ışıklar yanmadan elektirik olmaması kötü bir durum..Ben buğulanma işinin aracın dışardan hava almasına bağlıyorum..130-140 km hızlarda rüzgar sesinin gelmeside bu yüzdendir...Geçen yıl saatığım fiesta da rüzgar sesi sorunu aşırı şekild vardı...kapı içindeki fitillere bir işlem yapmışlardı; rüzgar sesi ciddi anlamda azalmıştı ve buğulanmada baya azalmıştı.

    Mesela B segmentinde kullandığım araçlara bakıyorum, Linea ya bindiğinizde aracın içinde nerden geldiği belli olmayan tıkırtı sesleri, kapıları kaptınca teneke hissi vermesi...fordların sert süspansiyonu ve dizellerindeki aşırı motor sesi..Geçenlerdede yeni clioya baktım 1.86 boyundayım aracın içien bindiğimde başım tavana deyiyordu, adamlar full dizeline 48000 tl diyordu, arca camlar yine manuel ve arka frenler yine kampanaydı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatagnuss

    daha önce 301 ile alakalı olarak birkaç yorum yapmıştım. 301 alacaklara birkaç detay daha söylemek isterim.
    1-klima ışığı çok zayıf yanıyor. özellikle gün ışığında klimanın çalışıp çalışmadığını ışığına bakarak anlamak çok zor.
    2-cam kalınlıkları normal bir araçtan daha ince. bu da camların içerden çok fazla buğu yapmasına sebep oluyo. hatta buğu değilde camlar içerden su içinde kalıyo diyebilirim.
    3-aracın kontağı iki kademeli. birinci kademede kontağa anahtarı takıyorsunuz. burda araca elektrik gelmiyor. dolayısıyla radyo çalışmıyor. ikinci kademede kontağı çevirdiğinizde araca elektrik geliyor. göstergede bütün ışıklar yanıyor. bu şekilde olduğu için araçta beklerken radyoyu çalıştırmak mümkün değil. yarım kontak koymamışlar. aracı çalıştırma pozisyonuna getireceksiniz ki radyo çalışacak. bu da benim çok sinirimi bozuyor. özellikle taksiler bu aracı alırsa beklerken radyo dinlemesi mümkün değil. diyeceksiniz ki kontağı çevir öyle radyo dinle. yok arkadaş ben aracım yarı çalışır pozisyonda kızdırma bujilerini çalıştırıp yada ateşleme konumuna getirip radyo dinlemek istemiyorum.
    fiyatına göre alınacak bir araç diye yorum yapıyordum. ancak fikrim yavaş yavaş değişiyor.

    bir arkadaşımız 130-140 km hızlarda ses rahatsız edici seviyede içeri giriyor mu diye sormuş. evet o hızlarda biraz rüzgar sesi geliyor. birazda dışarda rüzgar varsa aracında da tek kişiysen yani araç oturmamışsa araç geziniyor. 110 dan sonra araca güvenesim gelmiyor. bundan önceki c sınıfı aracımla hertürlü hızda yapardım her viraja da girerdim. ama bu araca güvenesim gelmiyo. b sınıfı araçla c sınıfı araçların farkını öğrenmiş oldum:)

    fatagnuss

    Bende 15 gündür 301 1.6 vti allure kullanıyorum dediğin olaylar modelden modele yada paketten pakete değişiklik gösterir mi bilmem ama

    1. Klima aydınlatması bence gayet yerinde gündğz çok rahat ekranı görebiliyorum ve üstüne gece modu da mevcut sanırım farları açınca renkler koyu oluyor.

    2. Cam kalınlığı dediğin gibi ince lakin dediklerinin tamamına katılamıyorum ortalam 100-110 km hızla bardakdan boşanırcasına yağan yağmur altında 3. kademeli silecek çalıştırarak yola devam ettim dediğin gibi bırak içeri su almayı damla yoktur. Ama buğulanma var ve basit klima kontrolü ile kısa sürede sorun geçiyor. Şu da bir gerçekki sağ ve sol önce camların ayna önünde lokal bi bölgenin buğusu ne hikmetse çözülmüyor yada ben beceremedim.

    3. Ben aracımda kontak anahtarı takmadan dahi radyoyu kullanabiliyorum. Benim aracımda elektriksel bi sorun olabilir mi ?

    Yüksek hızda araç yolda yol koşullarına bağlı olarak geziniyor mu tartışılır ama bence tartışılmaması gereken bir durum varsa o da B ve C segmentindeki araçların kıyaslanmaması gereği. Farkı fiyatı ortaya koyuyar zaten ne kadar köfte o kadar ekmek misali.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatagnuss

    daha önce 301 ile alakalı olarak birkaç yorum yapmıştım. 301 alacaklara birkaç detay daha söylemek isterim.
    1-klima ışığı çok zayıf yanıyor. özellikle gün ışığında klimanın çalışıp çalışmadığını ışığına bakarak anlamak çok zor.
    2-cam kalınlıkları normal bir araçtan daha ince. bu da camların içerden çok fazla buğu yapmasına sebep oluyo. hatta buğu değilde camlar içerden su içinde kalıyo diyebilirim.
    3-aracın kontağı iki kademeli. birinci kademede kontağa anahtarı takıyorsunuz. burda araca elektrik gelmiyor. dolayısıyla radyo çalışmıyor. ikinci kademede kontağı çevirdiğinizde araca elektrik geliyor. göstergede bütün ışıklar yanıyor. bu şekilde olduğu için araçta beklerken radyoyu çalıştırmak mümkün değil. yarım kontak koymamışlar. aracı çalıştırma pozisyonuna getireceksiniz ki radyo çalışacak. bu da benim çok sinirimi bozuyor. özellikle taksiler bu aracı alırsa beklerken radyo dinlemesi mümkün değil. diyeceksiniz ki kontağı çevir öyle radyo dinle. yok arkadaş ben aracım yarı çalışır pozisyonda kızdırma bujilerini çalıştırıp yada ateşleme konumuna getirip radyo dinlemek istemiyorum.
    fiyatına göre alınacak bir araç diye yorum yapıyordum. ancak fikrim yavaş yavaş değişiyor.

    bir arkadaşımız 130-140 km hızlarda ses rahatsız edici seviyede içeri giriyor mu diye sormuş. evet o hızlarda biraz rüzgar sesi geliyor. birazda dışarda rüzgar varsa aracında da tek kişiysen yani araç oturmamışsa araç geziniyor. 110 dan sonra araca güvenesim gelmiyor. bundan önceki c sınıfı aracımla hertürlü hızda yapardım her viraja da girerdim. ama bu araca güvenesim gelmiyo. b sınıfı araçla c sınıfı araçların farkını öğrenmiş oldum:)

    Bilgi için öncelikle tşk ederim.. Hangi markanın olursa olsun B segmentindeki bir araçta mutlaka eksikler oluyor malesef..Komple ışıklar yanmadan elektirik olmaması kötü bir durum..Ben buğulanma işinin aracın dışardan hava almasına bağlıyorum..130-140 km hızlarda rüzgar sesinin gelmeside bu yüzdendir...Geçen yıl saatığım fiesta da rüzgar sesi sorunu aşırı şekild vardı...kapı içindeki fitillere bir işlem yapmışlardı; rüzgar sesi ciddi anlamda azalmıştı ve buğulanmada baya azalmıştı.

    Mesela B segmentinde kullandığım araçlara bakıyorum, Linea ya bindiğinizde aracın içinde nerden geldiği belli olmayan tıkırtı sesleri, kapıları kaptınca teneke hissi vermesi...fordların sert süspansiyonu ve dizellerindeki aşırı motor sesi..Geçenlerdede yeni clioya baktım 1.86 boyundayım aracın içien bindiğimde başım tavana deyiyordu, adamlar full dizeline 48000 tl diyordu, arca camlar yine manuel ve arka frenler yine kampanaydı.

    Hocam zannediyorum senin aracın da active veya access modeli. Bende de active modeli var. (Allurede klima otomatik) Ben de klima ışığına gıcık kaptım. Gerçekten çok soluk. Sadece şunu keşfettim ki havalandırma düğmesini 0'a getirince klima kapanıyor. Bu araçla aşırı süratin çok sağlıklı olmadığını düşünüyorum. Boyutuna göre kütlesi hafif bir araç, üzülmemek için sınırlarını bilmek lazım. Bu arada bende de ön camın en ön kısmında küçük bir alanda kalan buğulanma sorununu halledemedim. Ancak şunu söyleyebilirim, fiyatını hakediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ktoruner

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatagnuss

    daha önce 301 ile alakalı olarak birkaç yorum yapmıştım. 301 alacaklara birkaç detay daha söylemek isterim.
    1-klima ışığı çok zayıf yanıyor. özellikle gün ışığında klimanın çalışıp çalışmadığını ışığına bakarak anlamak çok zor.
    2-cam kalınlıkları normal bir araçtan daha ince. bu da camların içerden çok fazla buğu yapmasına sebep oluyo. hatta buğu değilde camlar içerden su içinde kalıyo diyebilirim.
    3-aracın kontağı iki kademeli. birinci kademede kontağa anahtarı takıyorsunuz. burda araca elektrik gelmiyor. dolayısıyla radyo çalışmıyor. ikinci kademede kontağı çevirdiğinizde araca elektrik geliyor. göstergede bütün ışıklar yanıyor. bu şekilde olduğu için araçta beklerken radyoyu çalıştırmak mümkün değil. yarım kontak koymamışlar. aracı çalıştırma pozisyonuna getireceksiniz ki radyo çalışacak. bu da benim çok sinirimi bozuyor. özellikle taksiler bu aracı alırsa beklerken radyo dinlemesi mümkün değil. diyeceksiniz ki kontağı çevir öyle radyo dinle. yok arkadaş ben aracım yarı çalışır pozisyonda kızdırma bujilerini çalıştırıp yada ateşleme konumuna getirip radyo dinlemek istemiyorum.
    fiyatına göre alınacak bir araç diye yorum yapıyordum. ancak fikrim yavaş yavaş değişiyor.

    bir arkadaşımız 130-140 km hızlarda ses rahatsız edici seviyede içeri giriyor mu diye sormuş. evet o hızlarda biraz rüzgar sesi geliyor. birazda dışarda rüzgar varsa aracında da tek kişiysen yani araç oturmamışsa araç geziniyor. 110 dan sonra araca güvenesim gelmiyor. bundan önceki c sınıfı aracımla hertürlü hızda yapardım her viraja da girerdim. ama bu araca güvenesim gelmiyo. b sınıfı araçla c sınıfı araçların farkını öğrenmiş oldum:)

    Bilgi için öncelikle tşk ederim.. Hangi markanın olursa olsun B segmentindeki bir araçta mutlaka eksikler oluyor malesef..Komple ışıklar yanmadan elektirik olmaması kötü bir durum..Ben buğulanma işinin aracın dışardan hava almasına bağlıyorum..130-140 km hızlarda rüzgar sesinin gelmeside bu yüzdendir...Geçen yıl saatığım fiesta da rüzgar sesi sorunu aşırı şekild vardı...kapı içindeki fitillere bir işlem yapmışlardı; rüzgar sesi ciddi anlamda azalmıştı ve buğulanmada baya azalmıştı.

    Mesela B segmentinde kullandığım araçlara bakıyorum, Linea ya bindiğinizde aracın içinde nerden geldiği belli olmayan tıkırtı sesleri, kapıları kaptınca teneke hissi vermesi...fordların sert süspansiyonu ve dizellerindeki aşırı motor sesi..Geçenlerdede yeni clioya baktım 1.86 boyundayım aracın içien bindiğimde başım tavana deyiyordu, adamlar full dizeline 48000 tl diyordu, arca camlar yine manuel ve arka frenler yine kampanaydı.

    Hocam zannediyorum senin aracın da active veya access modeli. Bende de active modeli var. (Allurede klima otomatik) Ben de klima ışığına gıcık kaptım. Gerçekten çok soluk. Sadece şunu keşfettim ki havalandırma düğmesini 0'a getirince klima kapanıyor. Bu araçla aşırı süratin çok sağlıklı olmadığını düşünüyorum. Boyutuna göre kütlesi hafif bir araç, üzülmemek için sınırlarını bilmek lazım. Bu arada bende de ön camın en ön kısmında küçük bir alanda kalan buğulanma sorununu halledemedim. Ancak şunu söyleyebilirim, fiyatını hakediyor.

    haklısınız b segment bir araçla c segment bir aracın karşılaştırması uygun değil. klima ışığı allure ve access donanımda değişik olur. allure donanımda sanırım otomatik klima var. camların buğusuna gelince tabiki içeri su girmiyor. camlar içerden çok fazla buğu yaptığından dolayı terleme yapıyor demek istemiştim.

    bu araçta kontak anahtarı takmadan radyo çalışıyormu çalışmıyor mu. access donanım sahibi birisi cevap verirse sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fcocak

    Araçla uzun yol yapmadım. Kullandığım güzergah tam şehir içi sayılmaz ama Peugeot Göralın oradan kepekliye, gölbaşından kepekliye çıkıyorum. Gölbaşı-kepekli arasında 5. vites 95 km hız sabitleyici de teklemeden çıkıyor. Rampalarda da çok sorun olmuyor açıkçası çekişi güzel. 2.0 mondeo dan sonra çok baymadı beni. 3 silindir olması biraz sesli çalışmasına sebep oluyor ama ses o kadar yormuyor hatta yolu takip ederken duymuyorsunuz bile. 110-120 arası içeri rüzgar sesi almıyor. Üstüne pek çıkmadım çocuklar olunca uslu kullanıyoruz. Bence çok düşünmeye gerek yok. Ver kararını al birini. Bu paralara sıfır çok. Aklına yatanı al. Ben memnunum. Sıfır sonuçta 3-4 sene sorunsuz binerim işallah.

    Merhaba ;

    Hız sabitleyiciden bahsetmişsiniz ama hız sabitleyici 1,6 dizel modeller için var yazıyor katalogda. Sonradan ekstra olarak alabiliyormuyuz?

    Bende 301 yada c-elysee nin 1,2 motorunu almayı düşünüyorum. Siz alalı baya olmuş varmı 1,2 motor ile bir probleminiz. Ben yılda 7-8 bin km anca yapıyorum.

    Özellikle iç hacim geniş genişliği ve bagaj genişliği için istiyorum. Zaman zaman aracı çok yüklediğimiz oluyor.yaşadığım yerde dahil olmak üzere memleketimin inişi

    yokuşu da bol. Test sürüşü için randevu aldım eğer varsa 1,2 araçları ile test sürüşü yapmak isterim ama haliyle asıl kullanımdaki gibi olmayacaktır. aracı alıp sonra ah vah demek istemiyorum.




  • Renault Symbol satislarini fena sekilde etkiler.Peugeot Candir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanki Peugeot 301 ile Citroen C-Elysee aynı araç !


    Derken cevabını buldum


    KORHAN ÖNDER İLE OTO DÜNYASIyoutube
    Citroen C-Elysee Test - Oto Dünyası
    http://www.youtube.com/watch?v=AkIHT-SD7eY



    Edit:İçerik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _RuLazz_ -- 29 Nisan 2013; 8:26:26 >




  • -Yakıt Tüketim Testim-



    Merhabalar,

    Aracım Peugeot 301 1.6 HDI Allure. 11300 km'de.

    Geçtiğimiz 1 Mayıs,İstanbul Florya'dan Kocaeli Gebze'ye gitmem gerekti ve aracımı şimdiye kadar uzun yolda kullanma fırsatı bulamadım. Ben de tam olarak uzun yol sayılmasa da en azından uzun yol gidermişçesine aracı kullandım ve yol bilgisayarına göre yakıt tüketimini gözlemledim.

    Yola çıkmadan önce lastik hava basınçlarını kontrol ettim ve kapıda yazan kılavuza göre uygun duruma getirdim. Yakıt olarak ise Shell V-Power Diesel+GTL kullanıyorum.



    Yol güzergahım gidiş yönünde E5 (D100) yolu üzerinden İstanbul Florya>İstanbul Fatih>Kocaeli Darıca oldu.

    Bütün yol boyunca klima açıktı ve araçta toplam 2 kişi vardı. Fatih'te uğramam gereken bir kaç yerden sonra radarlardan ötürü mecburen Boğaz Köprüsü'ne kadar Cruise Control açık şekilde sabit 70 km/s hızla yol aldıktan sonra hızımı Bostancı'dan itibaren 90 km/s'e çıkardım fakat Kartal civarında oluşan trafik,Fatih ve Darıca içerisinde biraz dur kalk yapmam ortalama hızımı bir hayli düşürdü. 82 km yol yapıp Darıca'ya ulaştıktan sonra yol bilgisayarımın gösterdiği değer şöyle oldu:

     PEUGEOT 301-ANA KONU

    Aracı tanımayan arkadaşlar için yol bilgisayarının değerlerini yukarıdan aşağıya açıklamam gerekirse:

    Yol bilgisayarı sıfırlandıktan sonra;

    -Aracın yaptığı kilometre : 82 km
    -Ortalama yakıt tüketimi (100 km'de) : 3.6 litre/100km
    -Ortalama hız : 45 km/s




    Dönüş yolu güzergahım ise E80 otobanı üzerinden Darıca>Bostancı>Fatih>Florya oldu. Otobandaki en yüksek hız limiti 120 km/s olduğundan daha hızlı gitmedim ve Cruise Control ile hızımı 120 km/s'e sabitledim. Yaklaşık 45 km sonra Bostancı'ya girip bir kaç yere uğradıktan sonra E5 üzerinden Fatih'e daha sonrasında ise Florya'ya devam ettim ve günü aşağıdaki ortalamayla bitirdim:

     PEUGEOT 301-ANA KONU

    -Aracın yaptığı kilometre : 156 km
    -Ortalama yakıt tüketimi (100 km'de) : 3.8 litre/100km
    -Ortalama hız : 45 km/s




    Ben şahsen ilk defa bir dizel araç kullandığımdan ötürü bu ortalamadan oldukça memnun kaldım.
    Özellikle otoban ağırlıklı,daha yüksek süratli,uzun kilometreli bir yolculuk nasıl bir sonuç verir merak etmiyor değilim.

    Saygılarımla ..




  • Abi bu foruma kimse birşey yazmıyor mu ya ?
  • 6 ay oldu, 301 access dizel aldım ben de. Servisin başının etini yedim kapıdaki ses için ama, görüyorum ki 301'in ilk eksikliğini el birliği ile tespit etmiş olduk. Benim arabanın ön kapılarını falan ayarladılar, azaldı ama geçmedi. Beni servisteki iki ayrı 301'le (biri active biri allure idi) test sürüşüne çıkardılar, onlar da aynı sesi yapıyordu. Deneme yanılma ile sebebini bulmaya çalışıyorum şimdi. Cam yuvalara tam oturmuyor gibime geldi önce, kapıdaki fitillere oturan kısmını siyah elektrik bandı ile sardım, kalınlaştırıp denedim ama gene geldi ses. Şimdi de camın kapı ile birleştiği yerleri dıştan kağıt maskeleme bandı ile kapatıp denemeyi düşünüyorum. Bakalım ne çıkacak...
  • Refueling Database adlı kullanışlı bir android uygulaması var (ios versiyonu da vardır sanırım). Aldığınız yakıtı km bilgisi ile programa girdiğinizde çeşitli şekillerde yakıt tüketimini gösteriyor.
    km/lt, lt/100km, TL/km arasında seçim yapabiliyor, birden fazla aracı takip edebiliyorsunuz.
    Fikir oluşturması için, bu uygulamadaki verilere göre benim 6 aylık yakıt sarfiyatım:

    En son 6802 kilometrede depoyu doldurmuşum, arabayı aldığımdan beri toplam 432 litre yakıt almışım. Arabayı alırken depo boş olduğu için 50 litre yakıtı düşünce yuvarlak hesap 380 litre motorin (sadece Opet Ultraforce Eurodizel) ile 6800 km diyebiliriz.
    Bu hesaba göre 1 litre yakıt 17.89 kilometre yol yaptırıyor, bu da 100 kilometrede 5.59 litre ediyor. 4.21 liralık litre fiyatıyla da kilometre başına 23.5 kuruş düşüyor.
    Aynı uygulamanın istatistiklerine göre en iyi tüketim 596 kilometrelik şehirler arası yolda 4.74 litre/100km, en kötü değer ise 177 kilometrelik şehir içi kullanımı sonrası 7.02 litre/100km olmuş.

    Çok mu az mı bilmem ama, arabayı sevdim valla...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginkom

    Refueling Database adlı kullanışlı bir android uygulaması var (ios versiyonu da vardır sanırım). Aldığınız yakıtı km bilgisi ile programa girdiğinizde çeşitli şekillerde yakıt tüketimini gösteriyor.
    km/lt, lt/100km, TL/km arasında seçim yapabiliyor, birden fazla aracı takip edebiliyorsunuz.
    Fikir oluşturması için, bu uygulamadaki verilere göre benim 6 aylık yakıt sarfiyatım:

    En son 6802 kilometrede depoyu doldurmuşum, arabayı aldığımdan beri toplam 432 litre yakıt almışım. Arabayı alırken depo boş olduğu için 50 litre yakıtı düşünce yuvarlak hesap 380 litre motorin (sadece Opet Ultraforce Eurodizel) ile 6800 km diyebiliriz.
    Bu hesaba göre 1 litre yakıt 17.89 kilometre yol yaptırıyor, bu da 100 kilometrede 5.59 litre ediyor. 4.21 liralık litre fiyatıyla da kilometre başına 23.5 kuruş düşüyor.
    Aynı uygulamanın istatistiklerine göre en iyi tüketim 596 kilometrelik şehirler arası yolda 4.74 litre/100km, en kötü değer ise 177 kilometrelik şehir içi kullanımı sonrası 7.02 litre/100km olmuş.

    Çok mu az mı bilmem ama, arabayı sevdim valla...

    Bende şu programı kullanıyorum.

    Ancak araç km girdikten sonra kalan yakıta göre kalan menzili giremiyorum. Sizinkinde bunu girmek için yer var mı? Tam anlatamamış olabilirim. örnek vereyim. Araçta mazot bitmeye yakın ışık yanıyor. Kalan menzil 100km civarı oluyor. çünkü depoda hala 5-7 litre mazot var. Bu 100km yi girecek yer, programda bulamıyorum. Bu program enfazla indirilen program. Böyle bir şeyi unuttuklarını zannetmiyorum.




  • @sonkurt

    Benim kullandığım uygulamada böyle bir özellik yok. Bahsettiğiniz uygulamayı da indirdim, daha ayrıntılı benim kullandığıma göre, ama her yakıt aldığımda o kadar bilgi girmekle uğraşmazdım ben şahsen.

    Öte yandan bu özelliğin unutuldugunu değil, kasten konulmadığını düşünüyorum. Çünkü uygulamanın amacı yakıt sarfiyatını ölçmekse depo her doldurulduğuna bunu hesaplıyor. Faydalı olabilirdi menzil hesabı ama, çok zaruri değil bence. Kalan menzil için arabanın kendi yol bilgisayarında bulunan bilgiye başvuracağız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginkom

    @sonkurt

    Benim kullandığım uygulamada böyle bir özellik yok. Bahsettiğiniz uygulamayı da indirdim, daha ayrıntılı benim kullandığıma göre, ama her yakıt aldığımda o kadar bilgi girmekle uğraşmazdım ben şahsen.

    Öte yandan bu özelliğin unutuldugunu değil, kasten konulmadığını düşünüyorum. Çünkü uygulamanın amacı yakıt sarfiyatını ölçmekse depo her doldurulduğuna bunu hesaplıyor. Faydalı olabilirdi menzil hesabı ama, çok zaruri değil bence. Kalan menzil için arabanın kendi yol bilgisayarında bulunan bilgiye başvuracağız

    Kalan menzil yol bilgisayarında var tabii. Ancak kısmi depo doldurduğumuzda kalan menzili bu programa girmeliyiz ki gerçek tüketim çıksın. Takdir edersiniz ki yakıt deposunu sonuna kadar bitiremiyoruz. Bu şartlarda bu programlar aldığımız yakıt bilgisini tutmaktan başka bir işe yaramıyor. Sarfiyatı bahsettiğim bilgiler olmadan hesaplayamaz.

    Mesela 100 liralık yakıt aldım. yarısını bitirdim. üzerine bir 100 lira daha aldım. program benim tüketimimi nasıl hesaplayacak.




  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.