Şimdi Ara

PEUGEOT 301-ANA KONU (17. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5.083
Cevap
54
Favori
672.054
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu programlar genel olarak tam dolu depolar arasında ölçüm yapıyorlar. Eklediğim resme bakınca ne demek istediğim daha met anlaşılır sanırım. * ile işaretli yakıt alımları deponun tamamen doldurulmadığı alımlar. Bunların yanında yakıt tüketimi hesabı yok. Yakıt hesabı yapılırken tam dolu depo ile başlayan mesafe ölçümü depo tekrar tam dolu hale geldiğinde bitiyor. Sonra yakıt mesafe oranı hesaplanıyor. Tam dolu depolar arasında ölçüm yapılmasının sebebi de bu bence. Kesinlik sağlamak yani.
    [simage]https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/368126/21bb2e97-fa6b-4ac4-8944-686302e5441
    6.png[/simage]

    Edit: mention



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enginkom -- 1 Haziran 2013; 21:30:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Resim koyarken sorun olmuş bir önceki gönderide galiba.
     PEUGEOT 301-ANA KONU

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bide 1.2 kullananlardan böyle detaylar alsak + - yönleriyle paylaşımda bulunsalar çok güzel olacak:)
  • 1,6 hdi allure 38,500 fiyat nasıl sizce 0 km 2013, hak eder mi?
  • 2500 km kullandıktan sonra dizel access hakkında hoşuma giden ve gitmeyen ince ayrıntıları paylaşmak istiyorum.
    çocuk kilidi sadece dışarıdan aktif, çocuk kapıyı içerden açabiliyor ve bunu önleyecek mekanizma yok(en azından ben bulamadım)
    manuel klima çalışır durumda olduğu zaman ışık gündüz görülmüyor, var ile yok arası.
    kapılarda bir ayarsızlık var sert kapatmazsan kapanmıyor. bu durumu sıfır aracı almaya gittiğimde bir kaç araçta daha gördüm. sizde de var mı?
    gündüz farlar kapalı olsa da aracın varsayılan modunda yanan ön farlar var, bu da güzel bir şey.
    bagaj ile yedek lastik arasında 40 litrelik bir bölme var ki çok güzel, bütün kalabalığı oraya koydum bagaj sırf bana kaldı.
    cd çalar mp3 çalmıyor mu yoksa ben mi beceremedim? çalabilen var mı?
    servise gittim görüntülü park sensörü takın dedi. onu takamıyoruz sorun çıkarıyor dediler. Ne yani şimdi görüntülü park sensörü hiç takamicaz mı bu araca?
    aks genişliği fazla olduğu ve süspansiyonları iyi olduğu için araç hız tümseklerinde farzla sarsmıyor
    yakıt tüketimim şehir içi 6.2 şehirler arası 5.4... anlamadım ben bu işi hani 3.5 litre idi?
    araç hafif o yüzden virajlara dikkat...
    en sevdiği yönü de kırmızı ışıktan sonra kalkışta diğer araçların arkamda kalması, torku iyi olduğu için araç çabuk kaçıyor...
    acces modelinde arka koltukta 2 adet kafa dayama var onlar da yarım... bu özelliği sevmedim.
    genel olarak aracı beğendim. 4 kişi şehirler arası bir yola çıktık. 1 büyük bebek arabası 3 orta bavul 2 büyük boy bavul ve bir sürü ıvır zıvır poşedi aldı bana mısın demedi. bagaj değil kara delik sanki mübarek...




  • Kazasız sürüşler dileyerek bende paylaşımlarda bulunayım . ..
    benim araç 1.6 active modeli benzinli.daha 1700 kmde aracım.İlginçtir ki 1.2 en boşu ve 1.6 allure en dolularında cruse var,ekranlı teyp var benim kisinde yok.1.2 lerede satabilsinler diye koymuşlar diye söylemişlerdi.Park sensörü yoktu geçen hafta serviste bresa (alman malı , sensörleri çelik ayaklı) taktırdım.Şu an için sıkıntısız kullanmaktayım.(350 tl civarındaydı pazarlıkla 250 tl ye hallettim fırın boyalı ).Peugeot servisinde aynadan kameralı vardı 500 tl dediler bana pahalı geldiği için taktırmadım.Teyibim usb çalmıyordu önlerde 2 hoparlör vardı.Set aldım pioneer marka teyibi taktık 4 çıkışlı,orjinal 2 çıkış ses çok fark etti.Ama ne yaptıysak arkaya hoparlörleri oturtamadık.Kutu içinde cam önünede sığmadı.Orijinalliği gitmesin diye taktırmadım.Servise sorduğumda ise orijinal hoparlör siparişi verdiklerini Fransadan geleceğini sölediler 2.5 ay olmasına rağmen hala gelmemiş.60 tl hoparlör müş, işçilikte 100-120 tl arası imiş.Şuan sadece pioneer teyp ile kullanıyorum ses kalitesi arttığı için hoparlör olayını askıya aldım.
    Beni rahatsız eden cam otomatik kumandaları ve klima ışığı gündüz hiç belli değil.Kapıların vakumları yeni olduğu için biraz sert kapanıyor diyo düşünüyorum.Zamanla oturacak gibi.Ön kaput altında korucu kaplama yok olsa daha az ses alırdı diye düşünüyorum.Arabanın işçiliği ve kaporta aksamı bir pejo 308 yada vw golf gibi kaliteli değil.Sonuçta Doğu Avrupa ve Türkiye için üretilmiş biraz ucuz işçilikli bir araba.Çok fazla şey beklememek lazım.Ama şunu belirtmek istiyorum fiyatını sonuna kadar hakediyor.Linea,symbol,(bizzat kullandım),accent blue (kullanmadım ama eski kasa era sürdüm) bunların yanında bence daha oturaklı araba.Yeni toledo ve skoda rapid bir boy önde gibiler.Onlarda sonuçta vw in alt modelleri ki fiyatları 8-10 bin tl daha palılar . . .




  • 2013 allure hdi 43.300 tl o fiyata varsa kaçırmayın diyorum . . .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: phaeton26

    2013 allure hdi 43.300 tl o fiyata varsa kaçırmayın diyorum . . .

    fiyat iyi ama araba nasıl bunu merak ediyorum, ilçede oturduğum için inceleme fırsatım olmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allure en fuul ü bizzat test sürüşü yaptım . . .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Qadirlili

    1,6 hdi allure 38,500 fiyat nasıl sizce 0 km 2013, hak eder mi?

    Nasıl o kadar düşük fiyata 0 km buldunuz bilmiyorum fakat gayet iyi bir fiyat,kaçırılmaması gerekir. Araçtan neler beklediğinizi derseniz daha iyi yardımcı olurum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nowhere_man

    2500 km kullandıktan sonra dizel access hakkında hoşuma giden ve gitmeyen ince ayrıntıları paylaşmak istiyorum.
    çocuk kilidi sadece dışarıdan aktif, çocuk kapıyı içerden açabiliyor ve bunu önleyecek mekanizma yok(en azından ben bulamadım)
    manuel klima çalışır durumda olduğu zaman ışık gündüz görülmüyor, var ile yok arası.
    kapılarda bir ayarsızlık var sert kapatmazsan kapanmıyor. bu durumu sıfır aracı almaya gittiğimde bir kaç araçta daha gördüm. sizde de var mı?
    gündüz farlar kapalı olsa da aracın varsayılan modunda yanan ön farlar var, bu da güzel bir şey.
    bagaj ile yedek lastik arasında 40 litrelik bir bölme var ki çok güzel, bütün kalabalığı oraya koydum bagaj sırf bana kaldı.
    cd çalar mp3 çalmıyor mu yoksa ben mi beceremedim? çalabilen var mı?
    servise gittim görüntülü park sensörü takın dedi. onu takamıyoruz sorun çıkarıyor dediler. Ne yani şimdi görüntülü park sensörü hiç takamicaz mı bu araca?
    aks genişliği fazla olduğu ve süspansiyonları iyi olduğu için araç hız tümseklerinde farzla sarsmıyor
    yakıt tüketimim şehir içi 6.2 şehirler arası 5.4... anlamadım ben bu işi hani 3.5 litre idi?
    araç hafif o yüzden virajlara dikkat...
    en sevdiği yönü de kırmızı ışıktan sonra kalkışta diğer araçların arkamda kalması, torku iyi olduğu için araç çabuk kaçıyor...
    acces modelinde arka koltukta 2 adet kafa dayama var onlar da yarım... bu özelliği sevmedim.
    genel olarak aracı beğendim. 4 kişi şehirler arası bir yola çıktık. 1 büyük bebek arabası 3 orta bavul 2 büyük boy bavul ve bir sürü ıvır zıvır poşedi aldı bana mısın demedi. bagaj değil kara delik sanki mübarek...

    Selamlar, ben de 1.6 HDI Allure sahibiyim. Aracım 13000 km'de.

    -Klimayla ilgili ışık sorununu Access ve Active donanımdaki klima çeşitlerinde bir çok arkadaş dile getirmiş,ben Allure donanımına sahip olduğumdan tam olarak bilgim yok fakat galiba gerçekten bir sorun var demek ki.

    -Kapıların kapanmasında ben herhangi bir sorun yaşamadım,bana normal geldi.Belki aracınızı biraz daha kullandıktan sonra düzelir.

    -Access donanımındaki müzik çalar hakkında tam bilgim olmasa da cd çaların mp3 formatında müzikleri çalacağını düşünüyorum. Günümüzde mp3 formatında müzikleri çalmayan araç yoktur herhalde. Ama bazen cd'lerle alakalı sorunlardan ötürü çalmadıklarını duydum.

    -Görüntülü park sensörü dediğiniz olayı anlayamadım? Daha açıklayabilirseniz yardımcı olabilirim belki.

    -Yakıt tüketim ortalamama ise daha yeni baktım. Yol bilgisayarımdaki şuanki değerler ortalama 29 km hızla, ortalama 4.2 litre.
    7 ay 13 bin km sonucu diyebilirim ki İstanbul'da ortalama tüketim 4.1-4.5 litre arası. Tabi uzun süre zorlarsanız 5 litrelere çıkacaktır. Ben sadece haftada bir yüksek devirler çeviriyorum.
    Uzun yolda ise 3.2-3.8 litre arasında değişiyor. Fakat uzun yolda tam olarak test ettiğim söylenemez. Başka zaman tekrar deneyeceğim. Sizin 3.5 litre dediğiniz ise şehir dışı ortalama tüketim ki bunu yakalamak gayet kolay oluyor.
    Bence aracınız daha çok yeni olduğu için gün geçtikçe tüketimi azalacaktır. Ben de aracı ilk aldığım zamanlar şehir içi ortalama tüketim 5.5-5.9 litre arasında gidip geliyordu bir süre.

    -Allure modelinde de ilginç bir şekilde arka koltuk kafalıkları yarım ve o da yetmezmiş gibi bir de sabit. Gerçekten anlamsız bir olay.

    -Bagajı hakikatten oldukça büyük.

    Saygılarımla ..




  • dizel access sahibiyim. 3651 km oldu. malzeme kalitesi elbette ww ya da honda değil ama ücreti de ona göre. ortalama ş. içi tüketim 5.5 lt. yüksek hızlarda rüzgar sesi olabiliyor. ancak baz model olmasına rağmen esp, hız sabitleyici ( uzun yolda müthiş keyifli ) ve 510 lt. bagaj hacmi süper. kllima ışığı için çözümüm, klimayı 0 konumuna getirince otomatik kapanıyor; 1 e alınca çalışıyor. yazın tamamen kapatmaya gerek yok bence. eve kadar takip farı, gündüz sürüş farı ve tipiyle bence güzel bir aile arabası. benzer özellikler kimi markalarda opsiyonel ya da en üst donanımlarda var. araca ek olarak konsol kol dayama ve sensör taktırmıştım. sonuçta beklenti meselesidir araba olayı. keşke tüm araçlar çok kaliteli malzemeden olsa ve ş.içi 4. 5 lt yaksa:) ama olmuyor. 3500 km bakımımda ilgilirdi göral ank servisindeki arkadaşlar. 15.000 km bakımında da ücret olarak 350 ya da 380 tl olabilirmiş. herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.




  • Görüntülü park sensörü arkaya sensör dışında geri görüş kamera sensörü koyuluyor, ön kolsolda aynadan arkayı görüyorsunuz hepsi bu...
  • * 301 Access teybinde kendi yazdırdığım mp3 CD'lerini sorunsuz dinliyorum. Herhangi bir program değil Windows içinde bulunan CD yazdırma özelliği ile yazdırdığım CD'ler de sorun yapmadı, Nero ile yazdırdığım CD'ler de sorun yapmadı. Klasörlere ayrılmış olarak mp3 dosyaları içeren CD'lerde de teybin dosya yöneticisi klasör ve şarkı seçmeme imkan sağlıyor, bu konuda da sıkıntı yaşamadım.
    * Görüntülü park sensörü meselesine gelince, ben meşhur Çin sitesinden getirttiğim geri görüş kamerası, monitör ve elektromanyetik park sensörünü araca kendim monte ettim, 4 aydır sorunsuz kullanıyorum. Bunları takım olarak değil, her bir parçayı ayrı bir satıcıdan aldım, toplam sanırım 65 dolar tuttu. Yalnız monitör aynadan izlenenlerden değil, harici bir monitör olduğu için vites kolunun önündeki boşluğa monte ettim. Biraz oradaki bardaklığa mani oldu gibi.
    Montajını yaparken, geri vites ışığından sadece sistemi besleyecek roleyi açıp kapatacak elektriği aldım ve sistemin güç beslemesini kendi sigortasına sahip ayrı bir hattan yaptım, çünkü geri vites ışığının kablosu bana çok ince geldi ve üzerinde bulunan uyarıda yazan maksimum güç değerini geri vites ışığı ve saydığım bu 3 cihaz geçiyor. Şu an iş yerimdeyim, araba evde olduğu için resim koyamıyorum ama resimleri de yarın eklerim unutmazsam. Kendisi böyle bir sistem kurmayı düşünen arkadaşlar için de resimlerle birlikte, yardımcı olabilecek bir montaj tarifi yapmaya çalışacağım.




  • Park sensörü, monitör ve geri görüş kamerasını bağladığım sistemi anlatmak için basit bir şema hazırladım, ekliyorum.

    Tüm arkadaşlara özellikle söylemek isterim ki, aracımın elektrik sistemine benim kendi kafama göre yaptığım bu müdahale tüm kısımlarıyla sadece benim bileceğim işti, ve sorumlulukları bana aitti. Bunu örnek alarak kendi aracına müdahale etmek de herkesin kendi bileceği iştir, ve sorumlulukları da kendilerine aittir. Sonra bana vay benim arabama şöyle oldu, böyle oldu, vay ben duymadım, vay ben bilmiyordum demeyin.

    Role bağlantıları için ayak numaraları şemada mevcuttur.

    Aküden bagaja elektrik götürmek için 4 metre uzunlukta spiral kablo kanalı (bkz resim 2) içine soktuğum 1 adet 2x1,5 mm2 kablo (resim 3) ve bir adet de 1 mm2 kablo (resim 4) kullandım. 1 mm2'lik kabloyu şemada pembe olarak göreceksiniz.
    2x1,5 mm2'lik kablo da bagaja hem + hem de - uçları taşıdı.
    Kablo kanalını da aracın altından geçen fren hidrolik hortumlarından BİR TANESİNE cırt kelepçe ile 35-40 cm'lik aralıklarla tutturarak götürdüm ve bagaj havalandırmasından içeri aldım. İki hortuma aynı anda tutturursanız cırt kelepçe hortumları birbirine doğru çekeceği için esnemelerine sebep olabilir.

    Kameradan çıkan görüntü kablosu ve monitör için gereken güç kablosunu da birbirlerine bantladım, kapı fitillerinin altına gizleyerek ön konsola getirdim ve monitöre bağladım. Burada bir kolaylık var, monitöre sadece + elektrik getirmeniz yeterli, - kutup yani şase için video görüntü kablosundan gelen şase yeterli oluyor.

    NOT: Geri görüş kamerası için gece görüşü olan bir model seçmenizi tavsiye ederim, çünkü 301 geri vites lambaları geceleyin aydınlatma sağlamıyor. Şu anda arka tarafa gündüz dikkat çekmeyecek kızılötesi ışıkla bir aydınlatma sağlamaya çalışıyorum. (edit: NOT)

     PEUGEOT 301-ANA KONU PEUGEOT 301-ANA KONU PEUGEOT 301-ANA KONU PEUGEOT 301-ANA KONU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enginkom -- 5 Haziran 2013; 21:19:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Qadirlili

    1,6 hdi allure 38,500 fiyat nasıl sizce 0 km 2013, hak eder mi?

    Nasıl o kadar düşük fiyata 0 km buldunuz bilmiyorum fakat gayet iyi bir fiyat,kaçırılmaması gerekir. Araçtan neler beklediğinizi derseniz daha iyi yardımcı olurum.

    güvenlik konusunda yeterli olup olmadığı konusunda endişelerim var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Qadirlili

    güvenlik konusunda yeterli olup olmadığı konusunda endişelerim var.

    Çok doğru bir konuda endişelisiniz. Çünkü aracın hala bir çarpışma testi yok,olacağını da sanmıyorum. Günümüz teknolojisiyle üretilmiş bir araç olsa da bölgesel bir model olmasından ötürü insan güvenliği sorguluyor haliyle.

    Neyse ki her donanımda Abs,Esp,Asr ve hava yastıklarının standart olması sürüş güvenliği açısından insanı rahatlatıyor. Esp'yi onlarca kez kendim isteyerek denedim (müsait yerlerde arabayı savurmaya çalışarak) ve her defasında çok aktif bir şekilde çalıştı,tereddüt etmedi ve bence gerçekten harika çalışıyor. Virajlarda bir önceki otomobilim gibi olması imkansız (Mazda 2) fakat zaten insan aracına göre kullanmasını bilmeli.

    Hiç Fiat Albea kullandınız mı bilmiyorum ve ben de hiç sahip olmadım fakat geçici bir süre kullanmam gerektiğinde o aracın (Fiat Albea) insana gerçekten güven vermediğini belirtebilirim fakat Peugeot 301'de böyle bir durum yok. Yüksek hızlarda yolda gezinme gibi bir problem de yok. İç mekan kalitesini ve bazı konuları görmezden gelirsek C sınıfı bir araç kullanıyor hissi yaşıyorsunuz (tabi ki de C sınıfı standartlarında bir araç demiyorum.) Frenleri,direksiyon hissi gayet yeterli.

    Kısaca,İstanbul gibi yüksek hız yapmanın pek mümkün olmadığı yerler için güvenliği bana göre yeterli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: phaeton26

    Görüntülü park sensörü arkaya sensör dışında geri görüş kamera sensörü koyuluyor, ön kolsolda aynadan arkayı görüyorsunuz hepsi bu...

    Görüntülü park sensörünün nasıl bir şey olduğunu biliyorum.Anlamadığım kısım arkadaşa neden "takamıyoruz sorun çıkarıyor" demişler?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nowhere_man


    Bu da bu akşam çektiğim fotoğraf. Yol bilgisayarımdaki 2242 km ortalama değerleri. Bu kilometre İstanbul içinde yapıldı:

     PEUGEOT 301-ANA KONU
  • Kameranın takıldığı yer: Tam olarak iki plaka aydınlatma lambasının arasında, iki yönden eşit mesafede.

     PEUGEOT 301-ANA KONU PEUGEOT 301-ANA KONU

    Monitörü taktığım yer ve monitördeki görüntü de resimlerde görülüyor.

     PEUGEOT 301-ANA KONU PEUGEOT 301-ANA KONU

    Edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enginkom -- 6 Haziran 2013; 12:48:18 >




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.