Şimdi Ara

PEUGEOT 301 YAKIT TESTİ (3.5 litre/100km tüketim)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
33.969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Güzel tüketim değeri yakalamış.


    http://www.ototest.tv/yeni-peugeot-301-sedan-100-kmde-3-5-litre-tuketerek-rekor-kirdi/3088


     PEUGEOT 301 YAKIT TESTİ (3.5 litre/100km tüketim)



    Peugeot, Türkiye’de bir kez daha son derece iddialı bir yakıt tüketim testi gerçekleştirdi. Peugeot Türkiye, dizel motorlarının verimliliğini ve yakıt ekonomisini Türkiye yol şartlarında ispat etmek için Demir Bükey Akademi ile yola çıktı. Bu yolculukta Peugeot’nun yepyeni ve Türkiye şartları için son derece uygun olan sedan modeli Peugeot 301 kullanıldı.Yeni Peugeot 301 1.6lt HDi dizel motor ile gerçekleştirilen test ile Türkiye’yi Kuzey’den Güney’e en düşük yakıt tüketimini elde ederek bağlamak hedeflendi. Peugeot 301 1.6lt HDi 92 HP manuel şanzımanlı versiyonla, 100 kilometrede ortalama 3.5 litrelik tüketim değeri ile Sinop Burnu’ndan Anamur Burnu’na 1164 kilometre geride bırakıldı.

    Kuzey’den Güney’e en düşük yakıt tüketimi
    Peugeot, 92 HP güç üreten benzinli motor ve 5 ileri oranlı manuel şanzımanla Türkiye’de daha önce hiç yapılmamış bir “Yakıt Tüketim Testi”ni yapmak üzere Demir Bükey Akademi ile bir araya geldi. Söz konusu test Peugeot’nun Türkiye şartları için son derece uygun olan yeni modeli Peugeot 301 ile gerçekleştirildi.
    Sinop Burnu’ndan start alınan tüketim testinde Anamur Burnu’na kadar süren yolculukta toplam 1164 km geride bırakıldı. Test pilotları bu ekonomik yakıt tüketim testi süresinde zorlu hava koşulları ile karşılaştı. Öncelikle hava sıcaklığı test boyunca eksi 7 ile artı 14 derece arasında değişim gösterdi. Bu aynı zamanda test parkurunda zeminin de sürekli olarak değişim göstermesi anlamına geliyordu. Kar, buz, ıslak ve kuru zemin şartları ile yol boyunca karşılaşıldı.
    Zorlu hava ve yol koşulları
    Şehir merkezi, ilçeler, bazı köy yolları gibi yerlerde yaklaşık olarak 200’ün üzerinde trafik ışıkları geride bırakıldı. Rota boyunca ülkemizin en zorlu 4 dağı da geride bırakıldı. Ilgaz Dağları, Toroslar, Geyik Dağları ve Taşeli Platosu test sürecinde geride bırakılan dağlar oldu. Elbette dağ inişleri ekonomik tüketim için önemli bir artı sağlarken, zorlu dağ rampaları ise tüketimin yükselmesi konusunda çok önemli bir etken olarak hesaplandı. Bu rota boyunca 301 1.6 lt 92 HP dizel ile far, silecek ve havalandırma sisteminin kullanımı da elbette kaçınılmazdı. Sinop’tan start alan test, Kastamonu, Karabük, Gerede, Ankara, Konya, Seydişehir, Manavgat, Alanya duraklarından geçmesinin ardından Anamur’da sona erdi.

    Gittik gittik bir depoyu bile bitiremedik
    Demir Bükey Akademi tarafından düzenlenen bu testin ardından toplam 1164 km geride bırakıldı. Test boyunca ulaşılan ortalama hız 74 km/s olarak tespit edildi. Ortaya çıkan yakıt tüketim sonucu ise 3.5 lt oldu. 40.75 lt yakıt tüketimi ile sonuçlanan bu test ile Peugeot 301 ne kadar ekonomik tüketim sonuçlarına imza atabileceğini rahatlıkla ispatlamış oldu. 50 lt’lik yakıt deposu olan Peugeot 301 bu sonuçla bir depo yakıtla 1428 km’yi geride bırakabileceğini ortaya koydu. Yeni Peugeot 301, bu test sürüşü ile güvenli ve konforlu olmasının yanısıra yakıt tasarrufunu ve avantajlı kullanım ekonomisini de kanıtladı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Inque -- 19 Şubat 2013; 19:08:17 >







  • Yakıt tüketimi için standartlar tanımlı, kendilerine göre yeni standartlar türetmesinler. >.<
  • az yakması çok iyi de canlı bir çok kez gördüm gerçekten tasarım özürlü bir araç. ön tasarımdan tut arka tasarıma kadar çok sade ve yavan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alanya üzerinden Anamura gitmişler.

    Karaman-Mut-Gülnar-Aydıncık rotasından gitselerde görürdüm ben yakıt tüketimlerini

    Şaka bir yana hdi lar gerçekten ekonomik motorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    Alanya üzerinden Anamura gitmişler.

    Karaman-Mut-Gülnar-Aydıncık rotasından gitselerde görürdüm ben yakıt tüketimlerini

    Şaka bir yana hdi lar gerçekten ekonomik motorlar

    alanya-gazipaşa yolunun ikinci yarısı ve gazipaşa-anamur yoluda cruse e takılıp gidilecek yol değil.60-70 km de sabitlenip gidildiyse bilemem tabi
  • Şaşırtıcı değil bence bu sonuç hdi motorların ekonomisi bilinen birşey 508 de bile çok ekonomi yaptırıyor bu motor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkurtulus

    quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    Alanya üzerinden Anamura gitmişler.

    Karaman-Mut-Gülnar-Aydıncık rotasından gitselerde görürdüm ben yakıt tüketimlerini

    Şaka bir yana hdi lar gerçekten ekonomik motorlar

    alanya-gazipaşa yolunun ikinci yarısı ve gazipaşa-anamur yoluda cruse e takılıp gidilecek yol değil.60-70 km de sabitlenip gidildiyse bilemem tabi

    Hocam Aydıncık yolu gibi rezil beter bir yol görmedim ama alışkanlık her sene ordan gidiyorum


    Bu arada vidyosunuda buldum
    http://www.youtube.com/watch?v=b1Zhio83HcA




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mazda 3 yakıt tüketimi
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • alanya gazipaşa yolu kullanılmamış zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkurtulus

    alanya gazipaşa yolu kullanılmamış zaten

    Evet vidyoyu izleyince bende farkettim.

    Helal olsun ozaman
  • o bunu hep yapıyor
  • İstanbul içi depoda 6.3lt ortalamam var şuanda. 1600kg ve Triptonik vitesli bir araç için hiç de fena değil. (Araç 2009 Citöen Grand Picasso)
  • Çok iyi bir değer.

    2-3 sene geçsin bakalım bu 301 ile C-elysee nedir ne değildir bi görelim.

    Hem o zaman piyasasıda oturmuş olur.
    Linea gibi çok tercih edilen bir araç olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu testte üçkağıt var.

    kuzeyden güneye inmişler, sürekli bayır aşağıya

    bide anamurdan sinop a gitsinlerde görelim tüketim değerlerini.

    şaka biyana çok iyi değerler.
  • Dizel hep az yakıyor.
  • benim cordoba 1.4 tdi nin motoruda eski teknoloji bunlara göre.Yolda nerde ucuz mazot bulursan al ve bunun gibi git Belki yakıt fiyatı olarak yaklaşırım bu hdi ye..Bizim motoroa bişi olmaz ama bu hdi ler daha seçici mazotta...Ankaradayken ümitköyü geçtikten sonra bir istasyondan mazotu fulleyip ardından Polatlı tekrar Etimesgut (Bağlıca yolundan)Ardından Etimesgutun içinde sağa sola gitmeler 2 kez Etimesguttan çankayadaki Göz hastanesine dedeyi götür getir ve sonra Erzuruma dönüşte Çevre yolundan gidiş Kırıkkale yoluna çıktıktan bi 10 km mi sonra ne ucuz bi istasyon var.Ucuz derken %10 filan daha ucuzdu mazottan.Toplamda 50 tl lik yakıt aldı araç:(Ağzına kadar doldurttum)Alın size ekonomi




  • Zaten Türkiye'de yapılsa yapılsa tüketim testi yapılır. Bizi başka birşey paklamaz. Ne ka az mazot, o ka iyi araba.
  • Benzer testleri 407, 308 ve 508 ile de yapmıştı Peugeot.

    Buna benzer sonuçlar çıkmıştı.

    Ben bile çok fazla kasmadan 56 litre mazotla 1330 km yaptım, 110'luk HDi ile
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sedat.y

    bu testte üçkağıt var.

    kuzeyden güneye inmişler, sürekli bayır aşağıya

    bide anamurdan sinop a gitsinlerde görelim tüketim değerlerini.

    şaka biyana çok iyi değerler.



    Deniz seviyesinden deniz seviyesine gitmişler , bir fark yok yani , çıktığı yüksekliği geri inmiş . Konyadan Anamur'a test etseydi haklıydın .
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.