Şimdi Ara

:: Peugeot 306 topluluğu, paylaşım ortamı :: (22. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
2.020
Cevap
35
Favori
540.192
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 306 ların seri olmasının 2 sebebi var zaten bilirsin.. biri en yüksek torku hemen elde ediyor ikincisivites aralıkları kısa haliyle.. bir nevi dizel gibi düşünebiliriz.

    işte roverci sorunda orda başlıyor yani yağ yakma ve uzun yol denklemi.. uzun yola gittik ben 170 bin yaktım.. 90-100 ve çok nadir 150 fln..üsteik gece gittim tenha hava serin filan. fakat sabah oıldu ve gel görki egzos siyah normalde bizim eski şahinde bile benzinleyken bembeyaz olurdu çok sağlıklı olduğundan ötürü.. işte burada baktık ki araç yağ eksiltmiş.. yarım litre oldu olmadı yağ ekledik.. sebep bu mu? mavi veya siyah duman atmaz atmadı kesinlikle sadece nemli havalarda beyaz duman atar sağlıklı araçlar bilirsin.. bu eksilttiği yağdan mı dersin?
  • 306 LARDA KRONİK BİR DURUM MU YAĞ EKSİLTME OLAYI? KAÇ KMDE NE KADAR YAĞ EKSİLTTİ? KAÇLIK YAĞ KULLANIYORSUN?
    BEN ARACI ALDIĞIMDA İLK YAPTIĞIM, YAĞ, YAĞ FİLTRESİ, HAVA FİLTRESİ VE BUJİLERİ DEĞİŞMEK OLDU. 15 W 40 LIK YARI SENTETİK YAĞ KOYDUM...
    FİLTREYLE BİRLİKTE 3,5 LİTRE ALDI. YAĞ ÇUBUĞUNUN TAM ÜST ÇİZGİSİNDE SEVİYE. BU ARADA ŞUNU DA BELİRTEYİM. NE MOTORUN NE DE ŞANZIMANIN ETRAFINDA VE ALTINDA BİR YAĞ KAÇAĞI DA YOK. ŞEHİRİÇİ 450 KM OLDU. ŞİMDİLİK BİR EKSİLME YOK...
    AMA BENİM EGSOZ DA DA İNCE BİR SİYAH KURUM OLUŞUYOR. KISA MESAFELERDE KULLANIMDA BUNUN OLMASI NORMAL. SONUNDA KARBON İÇERİKLİ BİR YAKIT KULLANIYORUZ. BENCE BU NORMAL...
    ŞU EKSİLTME OLAYI, KAÇ KM DE NE KADAR OLUYOR? HANGİ VİSKOZİTE YAĞ KULLANIYORSUN?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    306 LARDA KRONİK BİR DURUM MU YAĞ EKSİLTME OLAYI? KAÇ KMDE NE KADAR YAĞ EKSİLTTİ? KAÇLIK YAĞ KULLANIYORSUN?
    BEN ARACI ALDIĞIMDA İLK YAPTIĞIM, YAĞ, YAĞ FİLTRESİ, HAVA FİLTRESİ VE BUJİLERİ DEĞİŞMEK OLDU. 15 W 40 LIK YARI SENTETİK YAĞ KOYDUM...
    FİLTREYLE BİRLİKTE 3,5 LİTRE ALDI. YAĞ ÇUBUĞUNUN TAM ÜST ÇİZGİSİNDE SEVİYE. BU ARADA ŞUNU DA BELİRTEYİM. NE MOTORUN NE DE ŞANZIMANIN ETRAFINDA VE ALTINDA BİR YAĞ KAÇAĞI DA YOK. ŞEHİRİÇİ 450 KM OLDU. ŞİMDİLİK BİR EKSİLME YOK...
    AMA BENİM EGSOZ DA DA İNCE BİR SİYAH KURUM OLUŞUYOR. KISA MESAFELERDE KULLANIMDA BUNUN OLMASI NORMAL. SONUNDA KARBON İÇERİKLİ BİR YAKIT KULLANIYORUZ. BENCE BU NORMAL...
    ŞU EKSİLTME OLAYI, KAÇ KM DE NE KADAR OLUYOR? HANGİ VİSKOZİTE YAĞ KULLANIYORSUN?






    tam hatırlayamadım şimdi ama birebir orjinal yağını koydurduk yani 15.40 sa orjinali onu koydurttuk neyse o yani. 1500 km de yarım litre oldu olmadı eksiltmiş.. kuzenimin 2000 astra cd sindede oluyor eksiltme. ustanın dediğine göre bi conta aşınınca yaparmış. üzerinde durmayın demiş..




  • İNTERNETTE 10 BİN YTL DEN BAŞLIYOR. ÇİFT HAVA YASTIĞI STANDART DONANIMDA... 306, OTOPAZARLARINDA ÇOKÇA BULUNAN BİR ARABA DEĞİL. ŞAHSEN BEN İNTERNETTEN GÖREREK GALERİCİDEN ALDIM...

    quote:

    Orjinalden alıntı: themightypirate

    arkadaşlar merhaba,

    acaba 1997 model 306 diamond'un piyasa fiyatları hakkında bilginiz var mı? nedir ne değildir? arkadaş beğeniyor alacağız kendisine de kazık yemeyelim. Bir de nerdn almak gerek? otopazarları falan güvenilir olur mu? veya hangi gazete ilanlarından takip etmeli? bilgilendirirseniz sevinirim :)

    Not: sahibinden.com'daki fiyatlara baktık.
  • roverci yukarı bişiler yazmıştım cevaplar mısın?
  • NET OLARAK SORUYU Bİ DAHA ALAYIM..
  • Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee


    Orjinalden alıntı: roverci

    306 LARDA KRONİK BİR DURUM MU YAĞ EKSİLTME OLAYI? KAÇ KMDE NE KADAR YAĞ EKSİLTTİ? KAÇLIK YAĞ KULLANIYORSUN?
    BEN ARACI ALDIĞIMDA İLK YAPTIĞIM, YAĞ, YAĞ FİLTRESİ, HAVA FİLTRESİ VE BUJİLERİ DEĞİŞMEK OLDU. 15 W 40 LIK YARI SENTETİK YAĞ KOYDUM...
    FİLTREYLE BİRLİKTE 3,5 LİTRE ALDI. YAĞ ÇUBUĞUNUN TAM ÜST ÇİZGİSİNDE SEVİYE. BU ARADA ŞUNU DA BELİRTEYİM. NE MOTORUN NE DE ŞANZIMANIN ETRAFINDA VE ALTINDA BİR YAĞ KAÇAĞI DA YOK. ŞEHİRİÇİ 450 KM OLDU. ŞİMDİLİK BİR EKSİLME YOK...
    AMA BENİM EGSOZ DA DA İNCE BİR SİYAH KURUM OLUŞUYOR. KISA MESAFELERDE KULLANIMDA BUNUN OLMASI NORMAL. SONUNDA KARBON İÇERİKLİ BİR YAKIT KULLANIYORUZ. BENCE BU NORMAL...
    ŞU EKSİLTME OLAYI, KAÇ KM DE NE KADAR OLUYOR? HANGİ VİSKOZİTE YAĞ KULLANIYORSUN?






    tam hatırlayamadım şimdi ama birebir orjinal yağını koydurduk yani 15.40 sa orjinali onu koydurttuk neyse o yani. 1500 km de yarım litre oldu olmadı eksiltmiş.. kuzenimin 2000 astra cd sindede oluyor eksiltme. ustanın dediğine göre bi conta aşınınca yaparmış. üzerinde durmayın demiş..




  • benim arabada öle yag eksiltme felan yok yaw motordanda gayet memnunum maşallah diyeyim kayseride o kadar kara kış oldu diz boyu kar yagdı -20 lede soguklar vardı daha 2 kere marşa basmışlıgım yok

    km si biraz yüksek arabanın o yuzden degişsemmi diye düşünüom ama arabamdan da gayet memnunum
  • YAĞ EKSİLTME OLABİLİR...
    YA MOTORUN DIŞINA SIZDIRMA DAMLATMA ŞEKLİNDE ( ÜST KAPAK CONTASINDAN YEŞERME, ALT KARTER KAPAĞINDAN SIZDIRMA, KRANK KEÇELERİNDEN DAMLATMA, VS.) YA DA MOTORUN İÇİNE YANMA ODASINA KAÇAK ŞEKLİNDE. SENİN ARAÇTA SIZMA DAMLAMA YOKSA, YANMA ODASINA BİR KAÇAK VAR DEMEKTİR...
    BU, SİLİNDİRİ ÇEVRELEYEN YAĞ SEGMANLARININ AŞINMASINDAN OLABİLİR... BU ŞEKİLDE BİR KAÇAK VARSA: SICAK MOTORDA HAREKET HALİNDEYKEN ANİ GAZA YÜKLENMELERDE (HIZLANMAK İÇİN) EGSOZDAN BEYAZ DUMAN ATAR.
    EKSİLME, SUBAP LASTİKLERİNDEKİ ESKİMEDEN DE OLABİLİR. BU DA DAHA ÇOK, MOTOR STOP EDİLDİĞİNDE ÜST KAPAKTA SUBAP LASTİKLERİNİN ARASINDAN SIZMA ŞEKLİNDE OLUR. SABAHLARI İLK ÇALIŞTIRMADA YOĞUN BEYAZ DUMAN ATAR...
    YAĞIN ESKİYİP İNCELMESİ EKSİLMEYİ ARTIRAN BAŞKA BİR ETKEN.
    USTANIN CONTA DEDİĞİ SUBAP LASTİĞİ OLABİLİR. CONTALAR AŞINMAZ. KEÇELER, LASTİKLER AŞINIR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee
    tam hatırlayamadım şimdi ama birebir orjinal yağını koydurduk yani 15.40 sa orjinali onu koydurttuk neyse o yani. 1500 km de yarım litre oldu olmadı eksiltmiş.. kuzenimin 2000 astra cd sindede oluyor eksiltme. ustanın dediğine göre bi conta aşınınca yaparmış. üzerinde durmayın demiş..




  • Motorda bir sorun yok ama elektronik biraz sorunlu.Arka cam rezistansı düğmesi çalışmıyor.Özellikle soğuk havalarda çok buğu yapıyor.Düğmeye basıyorum bir türlü çözülmüyor buğu.Işığı yanmasına rağmen.İnşallah sorun büyük değildir.
  • eyvallah roverci.. işin garibide bu egzostan tek sıkıntı kara kurumun birikmesi uzun yol gitsek dahi.. off bu da nerden çıktı şimdi kuzenin astrası niye yağ eksiltiyor o zaman.. offf anlayamadım ki..

    ha birde silindir contası lafı geçmişti galiba.. hep birbirine karıştırıyorum o parçaları..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 20 Şubat 2008; 22:50:53 >
  • Arkadaşlar bir süredir gelemiyordum, 1,6 - 1,8 konusu geçmiş, geç kalmış olsam da bir şey eklemek isterim ki, 1,8 litrenin yakıt sıkıntısı o kadar da abartılacak seviyede değildir, bugün tamamı şehiriçi 212 KM'nin ardından 51,14 YTL'ye doldurdum LPG'yi. KM başına 0,24 küsur.
    Ama 1,6-1,8 karşılaştırması için söylüyorum, 15 gün kadar önce İstanbul Samsun yolunda sollama yaparken bi kamyoncu inatlaştı benimle (öyle Selvi Boylum Al Yazmalımdaki kamyonlardan değildi tabi, Mercedes AXOR'du sanırım) , direk 5'ten 3'e düşürdüm vitesi, 5500-6000 d/dak ile 125 km/s buldum, hiç sıkıntıya girmedim.

    Ayrıca özellikle yoğun yollarda uzun kırmızı ışıklarda biriken arabalar arasından yeşille beraber sıyrılıp giderken gözünü hafife orta dikiz aynasına kaldırınca arkadakileri görmek de değişik bi duygu

    Bir de yazın tatile falan giderken klimayı açtığınızda istediğiniz gibi gidebilmek, yokuş çıkmak, sollama yapmak da ancak beygir gücüyle oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enginkom -- 20 Şubat 2008; 22:58:25 >




  • enginkom, sen 1.8'lik 306'nın tadına varmışsın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmet Uzun

    enginkom, sen 1.8'lik 306'nın tadına varmışsın.


    Hem de nasıl...
  • Merhaba arkadaşlar,

    Ben de Peugeot 306 ve 406 serilerinin hayranı olarak aranıza katıldım. (Favorim 406 Coupe 2.2, tek kelimeyle dehşet ötesi bir tip)

    Şu sıralarda Peugeot 306 XR 1.6 Platinium arıyorum. Daha almadan ekonomiyi düşünmeye başladım

    Yaklaşık 2 haftalık yoğun araştırmalarımın sonucunda, full group enjeksiyon sistemine sahip bu araçlara en

    uygun lpg kitlerinin E-Gas, Milano, Easy-Jet ve Atiker olduğunu öğrendim. Zaten forumda da Milano ve Atiker

    taktıranlar var, memnun olduklarını söylüyorlar. Tabii forum haricinde E-Gas ve Easy-jet taktıranlar da memnun.

    Ben 306 XR Platinium aldığımda E-Gas taktıracağım.

    Özellikle lpg bazında yenilikleri takip edip, sürekli araştırarak birbirimizi bilgilendirmemizin çok yararlı olacağı

    kanısındayım.

     :: Peugeot 306 topluluğu, paylaşım ortamı ::


     :: Peugeot 306 topluluğu, paylaşım ortamı ::



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arzamir -- 26 Şubat 2008; 20:02:41 >




  • burnuma kokular geliyor
  • Herkese selam.bende 306 nın tipini çok beğeniyorum ve bu hafta bi tane alıcam ama taktım kafaya otomatik vites ve lpg li olucak.bi tane ankarada petrol yeşili var 162000 kmde otomatik ve lpg li sizce bu 306 bana sorun çıkartırmı fiyat 9-10 arası ben 8 teklif ettim bekliyorum bakalım.Lütfen görüşleriniz??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lewy06

    Herkese selam.bende 306 nın tipini çok beğeniyorum ve bu hafta bi tane alıcam ama taktım kafaya otomatik vites ve lpg li olucak.bi tane ankarada petrol yeşili var 162000 kmde otomatik ve lpg li sizce bu 306 bana sorun çıkartırmı fiyat 9-10 arası ben 8 teklif ettim bekliyorum bakalım.Lütfen görüşleriniz??


    Lewy06, otomatik olup olmaması tercih meselesi ama ben istediğim an istediğim devri arabaya kendim vermek isterim + otomatik vitesin sorunu olursa pahalıya patlar. Yine de tercih meselesi.

    Lpg konusunda da bu araçlara öyle her lpg markasının yazılımı ve enjektör sistemi uymuyor. Araçta hangi markanın lpg kiti var? İyi uyum sağlayıp sağlamadığını 1 kere arabayı kullanarak anlayamazsın.

    Her ne olursa olsun 162.000 km epey çok. Motora iyice baktır güvendiğin bir ustaya, kilometre düşük olupta bitik, hararet yaptırılmış, hor kulanılmış motorlar yok mu var tabii ama 162.000 km yi görmüş bir motor bakımlı da olsa soru işareti bence. Bu motor Mercedes, bmw, wolksvagen, mitsubishi motorları kadar uzun ömürlü değil.




  • SAĞLIKLI BİR MOTOR İÇİN 162 BİN HİÇBİRŞEY DEĞİLDİR. İYİ BİR USTAYA GÖSTERİLİP ALINABİLİR...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 1 Mart 2008; 13:28:34 >
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.