Şimdi Ara

:: Peugeot 306 topluluğu, paylaşım ortamı :: (21. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
2.020
Cevap
35
Favori
540.358
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BENİM ARACIM 1.6 CC 306 SEDAN GRİFFE 1998 MODEL...
    SORMAK İSTEDİĞİN NE VARSA SOR CEVAPLARIM.

    1. ÖZELLİKLER:
    SÜRÜCÜ AİRBAG,
    KLİMA,
    ELEKTRİKLİ ÖN CAMLAR,
    ELEKTRİK AYARLI FARLAR,
    YÜKSEKLİK AYARLI HİDROLİK DİREKSİYON,
    SESLİ FAR AÇIK İKAZI,
    CLARİON RADYO TEYP, ÖNDE 2 HOPARLÖR,
    HEPSİ BU KADAR...

    2. BENCE KESİNLİKLE FREN SORUNU YOK...
    3. 98 MODELLERİN FİYATI DAHA UYGUN 11000-12000 YTL YE BULABİLİRSİN...
    4. BU FİYATA 97-98 DOĞAN ALMAK YERİNE BENCE DE 306 İYİ BİR TERCİH...

    quote:

    Orjinalden alıntı: sunfun

    Arkadaşlar merhaba,

    Öncelikle bence güzel paylaşımlar var, emeği geçen herkesin fikrine ve eline sağlık. Bir süredir bir araba almayı düşünüyorum ama kararsızım bir çokları gibi Bir iki haftalık araştırmam beni 306 almaya itiyor ama tam emin olamıyorum.şöyle ki:

    1- Arabanın standart donanımı yok, xr xt griffe uzayıp giden bir model ağacı var insanın kafası karışıyor.
    2- 306 nın lpg ve fren sorunu var gibi herhalde arabayı alırken bunu göze almak gerekiyor.
    3- Aslında bir iki tane 2001 306 xr platinium buldum ama fiyatları 14000 civarı gibi bu bana piyasalarının üzeri gibi geldi.
    4- Bu fiyatı alınabilecek daha iyi bir arabada yok gibi.

    Bu gibi çelişkiler içindeyim fikir verebilirseniz sevinirim.




  • 1-donanımdaki doluluğa göre şöyle gider xn(griffe) ,xr ,xt.En dolu xt oluyor.(Değil mi?)
    2-Lpg konusunda iyi bir usta bulabilirseniz sorun olmaz.Frenlerde ön arka disk olursa gayet iyi olur.2000,2001 modellerinde abs de oluyor.Onlar tabiki daha iyidir.
    3-Platiniumlar son model olduğundan pahalı olabilirler tabi km ye görede değişir.roverci nın dediği gibi 98- 99 lar 12 yi geçmez.
    4-Golf ler var ama fiyatları 306 ya göre 3-4 bin ytl daha pahalı.Astra ve focus u ben beğenmiyorum.Bence temiz bir xr yada xt 306 golf ten daha iyidir.
  • biz 2006 aralıkta 99 model griffe yani XN 306 mızı 12.200 e almıştık. 13 ü geçmederim tabi 50000 binde süper bi araç bulursun değişir. biz aldığımızda 85 bindeydi.. yni kısacası 98-99 lar da 12 yi geçme, 00-01 lerde 13.5 gibi...

    biz aracı alırken aynı garajda bi tane platinium vardı.. resmen bizimkinden üst olduğunu belli ediyodu araba..

    bizimkisi beyaz o metalik griydi bizimkisinin farları klasik onunkiler halojendi hani şöyle şeffaf görünümlü.. onun koltuklar siyah ağırlıklı değişik kumaşlıydı bizimkisi yarısı deri(bu avantaj aslında) ama kot kumaşı gibi..

    bizim para tam sınırdaydı.. birde bizim arabaları her istediğin zaman temizce bulamıyosun. yapacak bi şey yoktu. beğenerek aldık ama sanki biri beddua etmiş aklıma geliyor o metelikkkk gri namussuz




  • 306'larda tavsiyem 1800 motorlu olanıdır. .
  • NEDEN?
    DEVLETE DAHA FAZLA VERGİ VE DAHA FAZLA TÜKETİM İÇİN Mİ?
    YOKSA PERFORMANS İÇİN Mİ? 1.8 1.6 DAN BİRKAÇ SN DAHA İYİ HIZLANIYOR... BAŞKA BİR DURUM MU VAR?

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmet Uzun

    306'larda tavsiyem 1800 motorlu olanıdır. .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    NEDEN?
    DEVLETE DAHA FAZLA VERGİ VE DAHA FAZLA TÜKETİM İÇİN Mİ?
    YOKSA PERFORMANS İÇİN Mİ? 1.8 1.6 DAN BİRKAÇ SN DAHA İYİ HIZLANIYOR... BAŞKA BİR DURUM MU VAR?

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmet Uzun

    306'larda tavsiyem 1800 motorlu olanıdır. .




    Evet kişisel taercih diğer bir neden olabilirmi?
  • Size sormak istediğim şudur: 1800 16 valf 'lik 306 sürdünüz mü?
    Ben 1600 motorluk olanı da kullandım. Bana hissedilir bir fark varmış gibi geldi. Öyle " BİRKAÇ SN DAHA İYİ HIZLANIYOR " 'dan öte gibi..Aralarındaki beygir farkı da düşünülürse...
    Vergi konusuna gelince; Aynı yıla ait 1600 motorlu araçtan toplamda 211 ytl daha fazla vergi veriyorum. Verelim devletimize vergimizi. Vergi sistemini böyle yapanlar utansın.
    Daha fazla tüketim konusu da;
    Elimdeki 306 Kullanım Kılavuzunda yazılanlar:
    100km/Litre 'ye göre
    1.6 litrelik benzinli motor yakıt tüketimi
    Şehir içi:10.4
    Şehir Dışı:6.2
    Karışık:7.7
    1.8 litrelik 16 valfli benzinli motor yakıt tüketimi
    Şehir içi:11.7
    Şehir Dışı:6.2
    Karışık:8.2

    Görüldüğü gibi tüketimde ciddi farklar gözükmüyor. Hatta yakın değerler bile diyebiliriz.
    Ve de en önemlisi zevk alarak binmem, 1800 motorluk 306'yı tavsiye etmeme neden olmuştur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    NEDEN?
    DEVLETE DAHA FAZLA VERGİ VE DAHA FAZLA TÜKETİM İÇİN Mİ?
    YOKSA PERFORMANS İÇİN Mİ? 1.8 1.6 DAN BİRKAÇ SN DAHA İYİ HIZLANIYOR... BAŞKA BİR DURUM MU VAR?

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmet Uzun

    306'larda tavsiyem 1800 motorlu olanıdır. .






  • Valla kullanmadım ama 1800 lük motorun tadı başka olur...
  • 306 DAN ÖNCEKİ ARACIM ROVER 620 Sİ 2000 CC 131 BG Dİ...YANİ BEYGİRİN TADINI BİLİYORUM.
    ANCAK EKONOMİK ANLAMDA ÇOK FARK VAR...
    ŞÖYLEKİ...
    HEP FULLEYEREK KULLANIRIM. DİKKATLİ KULLANIMLA ROVERLE 1 DEPO İLE İSTANBUL ŞEHİRİÇİNDE EN FAZLA 340-350 KM YAPABİLİYORDUM.
    OYSA 306 İLE FUL DEPOYLA 450 KM YAPTIM VE DAHA ÇEYREK BENZİNİM VAR. YANİ 540-550 KM OLACAK GİBİ... NERDEYSE %60 DAHA FAZLA YOL YAPACAĞIM. BİR DEPO 170 YTLYE DOLUYOR...YILLIK 20 BİN KM YAPAN BİR KİŞİ İÇİN, 20000/550=36 DEPO EDER... 36x170=6100 YTL EDER...
    1800 İLE 1600 ARASINDA %60 DEĞİLDE %25-30 CİVARINDA BİR FARK OLUR... VERGİ FARKINI ZATEN SEN YAZMIŞSIN... YILLIK 2000 YTL GİBİ İŞLETİM GİDERİ FARKI OLUŞUYOR...ÜSTELİK 1.8 OLAN ARAÇ BEYGİR FARKINI HİSSETMEK İÇİN DAHA DA AGRESİF KULLANILACAKTIR. BUNU HESABA KATMIYORUM... ARAÇLAR AYNI, SADECE 1,6 YERİNE 1,8 OLDUĞU İÇİN...
    GERİYE SADECE ZEVK KALIYOR... DEĞER DİYORSAN, SAYGI DUYARIM...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmet Uzun

    Size sormak istediğim şudur: 1800 16 valf 'lik 306 sürdünüz mü?
    Ben 1600 motorluk olanı da kullandım. Bana hissedilir bir fark varmış gibi geldi. Öyle " BİRKAÇ SN DAHA İYİ HIZLANIYOR " 'dan öte gibi..Aralarındaki beygir farkı da düşünülürse...
    Vergi konusuna gelince; Aynı yıla ait 1600 motorlu araçtan toplamda 211 ytl daha fazla vergi veriyorum. Verelim devletimize vergimizi. Vergi sistemini böyle yapanlar utansın.
    Daha fazla tüketim konusu da;
    Elimdeki 306 Kullanım Kılavuzunda yazılanlar:
    100km/Litre 'ye göre
    1.6 litrelik benzinli motor yakıt tüketimi
    Şehir içi:10.4
    Şehir Dışı:6.2
    Karışık:7.7
    1.8 litrelik 16 valfli benzinli motor yakıt tüketimi
    Şehir içi:11.7
    Şehir Dışı:6.2
    Karışık:8.2

    Görüldüğü gibi tüketimde ciddi farklar gözükmüyor. Hatta yakın değerler bile diyebiliriz.
    Ve de en önemlisi zevk alarak binmem, 1800 motorluk 306'yı tavsiye etmeme neden olmuştur.




  • roverci arkadaş tam aradığım insanmışsın. Tam senin bir önceki arabandan bulduk. Bir arkadaşım da buna talip, ancak çevremizde hiç bu aracı kullanan yok. Ustamız da yedek parça fiyatları konusunda kafamızda soru işaretleri bıraktı. Yakıtı da lpg ile telafi etmeyi düşünüyoruz. Sen eski bir rover kullanıcısı olarak ne dersin? Bu araçları tavsiye eder misin? Arkadaşa benim aracı teklif ettim. Ancak virajlara sert girip, aracın arkası fazla oynayınca ( ki ben bu özelliğine alıştım artık. İlk başlarda ben de bayağı korkmuştum ) 306'dan vazgeçti. Rover 620 hakkındaki tecrübelerini bekliyorum.
  • AHMET UZUN,
    ROVERİ YAKLAŞIK 2,5 SENE BEN KULLANDIM... VERDİĞİM KİŞİ DE HALA PROBLEMSİZ KULLANIYOR... İSTANBUL DA PARÇA PROBLEMİ YOK...
    ROVER 600 KASA İLE İLGİLİ YARARLI OLABİLECEK BİR YAZI...
     :: Peugeot 306 topluluğu, paylaşım ortamı ::


    Rover 600 serisi otomobiller hakkında genel bilgi ve 620 Si donanımları ile ilgili detayları aşağıda bulacaksın. Ayrıca,620 Ti'ı en başa yazayım.620 Ti 1995-1999 yılları arasında ithal edildi. Üzerinde 220 Turbo'da da kullanılan 200 bg.240 Nm./2100 Devir Kserisi motor bulunmakta boş ağırlığı 1365 kg. olan ve standart 205/55 VR 16 lastikler ile donatılmış ve sadece düz vitesli olarak üretilmiş bu üst orta sınıf düşük ağırlık merkezli ve geniş kasalı araçla otobanlarda rahatlıkla 220 Km.nin üzerine çıkabilirsin.Haliyle benzin tüketiminde tasarruf gibi olaylara hiç girme.Bu otomobiller 620 Si ve SiA ile aynı aksesuarlara ve donanıma sahip olmalarına rağmen Ti'da yolcu airbag'i de standart donanımdadır.Araçlar çok hızlı olduğunan ve hızı hissettirmediğinden altındaki arabanın gücünü tam bilmeyeneler bu araçların pek çoğunu önden vurmuşlardır.
    Şimdi 600 serisi ve 620 Si hakkında bilgiler,
    Rover 600 serisinin üretimi için ilk çalışmalar 1989 yılında başladı.O zaman Honda ile ortaklık anlaşması bulunan Rover,Honda'nın Swindon tesislerinde üretilecek olan Accord ile aynı altyapıyı paylaşacak bir kardeş model üretimine geçmeyi çok istiyordu.Böylece premium orta sınıfta ve üst orta sınıfta söz sahibi olabilecek bir modele sahip olacaktı.600 serisinde Accord'un tamamen aynı alt yapısı ,yürüyen aksamı,ufak ayrıntılar dışında kokpiti ve2.0 lt benzinli motoru kullanılmıştır.Özellikle dünyanın en iyi arka süspansiyon sistemi olan ve o yıllarda çok büyük maliyet getirmesine rağmen Honda tarafından kullanılan twinwishbone sistemi 600 serisinde de kullanıldı -(arka çamurlukların içine baktığında lastiklerin üzerindeki amortisörlerden dışa doğru bir tertibat olduğunu görürsün.Bu twinwishbone sistemidir.Ve bu sisteme sahip araçların virajlarda spin atması yok gibi bir şeydir.)1993 yılında 1994 model olarak ilk 600 serisi araçlar piyasaya sürüldü.Çelik alaşımlı geniş karoser,çok yüksek standart aksesuarlar ve kaliteli sürüş konforuna sahip araçlar üretildiği yıllar içinde yıllık 60.000 üretim sayısını aştı.Ayrıca Japonya'ya en çok ihraç edilen Rover modeli oldu.Son üretimi 1999 yılında yapıldı.Ve ardından üretimi yine aynı yıl biten 800 serisi ile birlikte her iki serinin yerine 75 serisi üretime 2000 model olarak başladı.
    600 serisi premium orta sınıfta yer almasına rağmen (BMW 3 serisi,Mercedes C serisi,Audi A4 serisi ile aynı seri) boyutları itibariyle (4,72 uzunluk,2,7 whellbase) üst orta sınıfa da dahil edilebilir(BMW 5 serisi,Mercedes E serisi,Audi A6 serisi ile aynı seri)-Ki kimi oto dergilerinde karşılaştırmalı testlerde BMW 5 serisi ile birlikte test edilmişliği vardır.600 serisinde 1.8 lt,2.0 lt,2.3 lt benzinli ,2.0 lt turbo benzinli (2.0 lt benzinli motor Honda üretimi) ve 1.8 diesel motor ile üretim yapıldı.Özellikle 623 Si'lar mükemmel bir uzun yol otomobilidir.Ayrıca 620 Ti'lar ise 220 Turbolardan aldıkları mükemmel motorla çok süratli bir makam otomobili oldular.Ülkemize 1995-1999 yılları arasında 620 Si,620 SiA,623 SiA ve 620 Ti modelleri ithal edildi.(Si=Full aksesuarlı benzin enjeksiyon motor,SiA=Full aksesuarlı otomatik benzin enjeksiyon motor,Ti=Benzin turbo beslemeli motor)1997 yılından sonra 6 numarasının yanındaki motorizasyonu belirten numaralar kalkıp sadece 600 ismi kullanılmaya başlandı.620 Si'ın teknik bilgileri olarak;1998 cc.131 Bg,178 Nm PGM-F1 işletim sistemli Honda motor(Accord ve Prelude'te de kullanıldı.)185x65 HR 15 lastikler 1997 yılından sonra 195x65HR 15 lastikler.430 lt bagaj hacmi.Düz vitesli modelde 1345 kg, otomatik vitesli de 1355 kg.ağırlık.4 yollu Bosch ABS fren sistemi,Fabrikanın belirttiği son sürat 200 km/h.Ben otomatik viteste Tem'de 220 Km'ye çıkabildim.0-100 km 12 saniye 100-0 km fren mesafesi 42 mt.Otomatik vitesli versiyonlarda 1997 yılına kadar gelenlerde sport modu vardır.Bu modu seçtiğinizde vitesler 4.500 devirin üzerinde atar ve sportif seri kullanıma imkan verir.Aksesuar ve donanıma gelirsek tam boy alüminyum alaşım jantlar,elektrikli sunroof(1998 sonrası yoktur.)Sürücü airbag (yolcu airbag'i opsiyondur.Bu opsiyonu almazsanız ön göğüste boydan boya gülağacı kaplama olur daha güzeldir.)Elektrikli anten,Clarion veya Blaupunkt radyo teyp,Teyp gizleme gözü (1995-1996)full deri döşeme,elektrikli sürücü koltuğu yükseklik ayarı (1995-1997)Klima,elektrikli 4 cam,elektrikli ve ısıtmalı aynalar,alarm,kontak anahtarı ışığı,3 fren lambası(1997-1999)elektrikli far yükseklik ayarı,Kapı,orta konsol ve göğüste gül ağacı kaplama,krom kapı eşikleri.Daha geniş bilgi içinhttp://www.austin-rover.co.uk/index.htm?membersindexf.htm
    620Si,620 SiA ve 620 Ti'ları temizliğine göre 11.000-13.000 YTL arasında bulabilirsin.Eğer servis ve bakımda bir problem yaşamam hzı severim ve otomobilimle ilgilenirim ona hiç küsmem diyorsan 620 Ti al ama problemsiz bir araç olsun. Performansı Turbo gibi olmasa da olur 200 Km.sürat bana yeter dersen o zaman 620 Si veya 620 SiA al derim.




  • Öncelikle cevabın için çok teşekkürler.

    Bir pug 306 kullanıcısından fren sorunu olmadığını duymak benim için yeterli.

    Bu arada aslında kıyasladığım bir araba var astra gls 98 model. Bu arabayı daha önce kullandım fena değil. Fiyatıda genelde 12000 gibi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sunfun

    Öncelikle cevabın için çok teşekkürler.

    Bir pug 306 kullanıcısından fren sorunu olmadığını duymak benim için yeterli.

    Bu arada aslında kıyasladığım bir araba var astra gls 98 model. Bu arabayı daha önce kullandım fena değil. Fiyatıda genelde 12000 gibi.

    Astra mı 306 mı dersen kesinlikle 306 derim.Astra tipi çok kayık bir araba.
    Bu arada nickim değişti ilk sayfadaki bilgilerimi buğra güncelleyebilirse sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dobest -- 17 Şubat 2008; 19:06:54 >
  • Kesinlikle Pug derim...
  • ROVERCİ ilgin ve verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.
  • roverci sana bi sorum olcak..

    benim aracın arka susturucusu yani egsoz çıkış terinde siyah kurumlar var ince şnce fazla değil ama iç görüntü siyah ve eli sürünce ele biraz karalık geliyor. bu normal mi? sende de oluyor mu? bu bir soorunsa ne yapmak gerekir.. genel olarak yakıtından memnunum.

    geçen yaz bu şekildeyken araç 170 binlere kadar düşüyordu uzun yolda.. ne yapmak eerekir. yardımcı olursan sevinirim..
  • Sanırım sayenizde bende pug cu olacağım.

    Hatta bu hafta sonu bir tane 2001 306 platiniuma baktım ve ilk dafa koltuğuna oturma şansım oldu. Gerçekten çok güzel bir araba.
    Baktığım araba 90000 de idi 4 kar lastiğini de vererek 14250 isteniyordu. Ama sağ ön kapı darbe almış tamir ettirilmemiş bu yüzden fiyatı 13500 a iniyor hiç pazarlık yapmadan.

    Fiyat biraz daha inerse makul gibi ama araba biraz yorgun görünüyor kilmetre iyi ama anlayamadım.
  • GÜNLÜK KULLANIMIN 5-10 KM Yİ GEÇMİYORSA VE YAĞ EKSİLMESİ SÖZKONUSU DEĞİLSE BU NORMALDİR... ANCAK 200 KMDEN FAZLA UZUN YOL KULLANIMLARINDAN SONRA EGSOZUN TEMİZ OLMASI GEREKİR. BENCE BİR PROBLEM YOK...
    UZUN YOLDA 170 BİN GERÇEKTEN ÇOK İYİ BİR ORTALAMA. 5,5 LT/100 KM GİBİ... OYSA BİZİM ARACIN (1.6 89 BG) FABRİKA VERİSİ 6,2 LT.
    ARACI ALDIĞIMI KİŞİ 1 DEPOYLA YAZLARI BİRKAÇ DEFA 1050 KM YAPABİLDİĞİNİ SÖYLEMİŞTİ. BANA İNANDIRICI GELMEMİŞTİ. DEMEKKİ DOĞRUYMUŞ. BEN KULLANDIĞIM ARAÇLARDA GENELLİKLE FAB VERİSİNİ (UZUN YOLDA) YAKALIYORUM. BAKALIM YAZIN DENEYECEĞİM...
    ASLINDA DEĞERİN 5 LT LERE DÜŞMESİNİN BİR AÇIKLAMASI VAR. MAX TORKUN 3000 DD ALINMASI. SON VİTESTE BU DEVİRDEKİ HIZ 100 KM GİBİ OLUYOR. DEMEK Kİ 90-100 GİDİLDİĞİNDE 1000 KM YE ULAŞMAK MÜMKÜN OLACAK...


    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    roverci sana bi sorum olcak..

    benim aracın arka susturucusu yani egsoz çıkış terinde siyah kurumlar var ince şnce fazla değil ama iç görüntü siyah ve eli sürünce ele biraz karalık geliyor. bu normal mi? sende de oluyor mu? bu bir soorunsa ne yapmak gerekir.. genel olarak yakıtından memnunum.

    geçen yaz bu şekildeyken araç 170 binlere kadar düşüyordu uzun yolda.. ne yapmak eerekir. yardımcı olursan sevinirim..




  • bende 1999 model 306 griffe 5 kapı var üzerinede 16 inc jant ve 205 taban lastik taktım ve yaklaşık 4 aydır ölçerim 270 ykr yakıyor ve çok memnunum arabadan
  • quote:

    Orjinalden alıntı: murattapar

    bende 1999 model 306 griffe 5 kapı var üzerinede 16 inc jant ve 205 taban lastik taktım ve yaklaşık 4 aydır ölçerim 270 ykr yakıyor ve çok memnunum arabadan



    Bence veriler çok iyi.Çok yakıyo sayılmaz.Yanlış mı düşünüyorum??
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.