< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Peugeot 308 // Arızalı araç ile başım dertte... Süreç mahkemede (22.12.2021) (3. sayfa)
-
-
Siz niye ugrasiyonuz gidin mahkemeye verin. Faiz ile alacaksiniz paranızı. Kagit gidince galeriye ararlar sizi zaten 3 4 lira asagisina anlaşırsınız onlarda başkalarına satar olay bu.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bujileri yeni değiştirdim. Würth kullandım katkı olarak ama fayda etmedi şimdilikquote:
Orijinalden alıntı: ultiManceTüm bujileri orijinal ile değiştirip Berner yakıt katkısı atınız. 1.2 Puretech ilk çıkan serilerde kronik sıkıntı ama deneyiniz düzelebilir.
https://www.hepsiburada.com/berner-enjektor-temizleyici-benzin-katkisi-300-ml-pm-otpist8970860
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam mahkeme kolay iş ama bana da araç lazım. Mahkemeye verince araca dokunamayacağım mecbur.quote:
Orijinalden alıntı: road35
Siz niye ugrasiyonuz gidin mahkemeye verin. Faiz ile alacaksiniz paranızı. Kagit gidince galeriye ararlar sizi zaten 3 4 lira asagisina anlaşırsınız onlarda başkalarına satar olay bu.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
geçmiş olsun
-
Bende de ikinci el Peugeot 3008 var, servis girişi (disk balata değişimi için) yaptıktan sonra bana tüm geçmiş kayıtları yazılı döküm olarak verdiler geçen sene mayis-haziran gibi. Kvvk önceki sahibinin kişisel bilgilerini korur, araç bilgilerini değil. Yani ilk sahibinin adını, telefonunu saklaması gerekir.
Mahkeme kısmına gelince eğer ekspertiz firması rapora hata kodları olduğunu yazdıysa hak iddia edeceğiniz bir durum olmaz pek. Bazı eksperler evraka farklı yazarken sözlü olarak farklı konuşuyor. Benim başıma tersi geldi, iyi bir ekspertiz bulmuşum sans eseri. Turboda ötme olduğunu söyledi, detayı için turbo ustasına baktırın dedi, araç sahibi de fiyatta kusura ilişkin indirim yapmayınca aracı almadım.
Edit: eğer araç galeri üstüne kayıtlıysa sizden önce oradan garanti kapsamında yasal talep şansı olabilir. Bunda önemli nokta satışı galeriden almanız, kusurlu araçları şahıs üzerinden satıyorlar yani galeriden alıyorsunuz ama noterde satışı galeri veriyor. Bu da başıma geldi, kurumsal bir bayinin ikinci el kısmında baktığım araç için müdürün arkadaşının dediler, haliyle hiçbir güvence verilmiyor, aracın motorunda duman atma çıktı, almadım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FE2F1DE54 -- 21 Kasım 2020; 20:11:57 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
308Gti sahiplerinin birbiri ile anlaşıp 1 günde 200bintl civarından 300bine çektiklerini biliyorum zamanında fiyatlarını.
-
Selamlar
Öncelikle bu konı vesilesiyle belirteyim, saton aldığınız aracın geriye dönük servis kayıtlarını istemeniz/almanız konusunun KVKK ile uzaktan yakından ilgisi yoktur. Tüm kayıtları servisten yazılı olarak talep edin. Servis yine de kayıtları vermezse o da yazılı olarak vermeyeceğini size bildirsin. Gerisi şikayet sistemi ile çözülür.
KVKK ile aracın servis geçmişinin hiç bir ilhisi yoktur.
Şimdi ne yapacağınız konusunda tavsiyem ise,
Markanın kendisine, distribütörüne servise ya da expertiz firmasına dava açmanız, süreci uzatıp sizi üzdükçe üzer. Bunu yerine sizin asıl ve ilk muhatabını aracı satın aldığınız firmadır.
Kanımca izlenecek en kestirme ve masrafsız yol;
Aracı satın aldığınız firmaya özetle araçta kısa sürede sorun çıktığını ve satıştan vazgeçtiğinizi, ödediğiniz bedeli iade istediğinizi ve aracı teslim etmeye hazır olduğunuzu, aksi durumda yasal haklarınızı kullanacağınızı ve tüm yargılama giderlerini onlara yansıtacağınızı belirten NOTER kanalından bir ihtarname gönderin. 14 gün içinde gelecek cevaba göre hareket edersiniz.
Kısaca ilk muhatabınız size aracı satan firmadır. Buradan ilerlemek en kısa yoldur ayrıca.
Geçmiş olsun.
Saygılarımla
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Benim anlamadığım resmi servisin 5'te olur 55'te olur demesi oldu. Servise aracı bıraktığında sorunu araştırır ve sorun şu, maliyeti de bu kadar isterseniz yapalım yapmam diyorsanız sorun tespit ücreti 300-500 lira gibi bir şey denir. Aksi durum servis için mantıksız geliyor bana. VW tecrübelerim hep böyle oldu Pejo'nun da farklı olmasını beklemiyorum. Siz pejo servisine mi gidiyorsunuz yoksa özel servise mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Selamlar.
Serviz Arıza konusunda size daha şeffaf olması lazım. üst kapak açılıp süpap değişmesinden, sandık motora kadar geniş bir yelpazeyi sunmak mekanikçiliğin etiğine sığmaz.
-
Araçta somut olarak bi arıza varmı? Çekişi olsun titreme silkeleme gibi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben KVKK veri sorumlusuyum. Aracın geçmiş servis bilgilerinin KVKK ile ilgisi yok.
-
Ortada bir dümen dönüyor o zaman.quote:
Orijinalden alıntı: cormenBen KVKK veri sorumlusuyum. Aracın geçmiş servis bilgilerinin KVKK ile ilgisi yok.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
bu servis kayıtları için örneğin reno'da Renault Port diye telefon uygulaması var, şase no girince aracın servis geçmişi uygulamada çıkıyor. buna benzer bi uygulama varmi pejo'da acaba.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
@EsasHakkındaMütalaa @cormen @The Division Bell
Arkadaşlar selam,
Siz beni bir noktada yanlış anladınız. Servis araç sahibi olmadan önce verileri KVKK gereği paylaşamadığını söylüyor. Yani ben aracın sahibi olmasaydım servis benimle bilgileri paylaşmayacaktı. Şu anda aracın tüm geçmişini araç sahibi olduğum için alabiliyorum ancak araç bu haldeyken bende olduğu için ne kadar alsam da nafile.
-
quote:
Orijinalden alıntı: suatcagdas
bu servis kayıtları için örneğin reno'da Renault Port diye telefon uygulaması var, şase no girince aracın servis geçmişi uygulamada çıkıyor. buna benzer bi uygulama varmi pejo'da acaba.Evet o uygulama çok iyi. Megane kullanırken kullanıyordum. Peugeot tarafında My Peugeot uygulaması mevcut fakat takip stabil değil gibi duruyor. Sadece bakım verileri var, geçmiş tamir değil.
-
quote:
Orijinalden alıntı: salserolSelamlar.
Serviz Arıza konusunda size daha şeffaf olması lazım. üst kapak açılıp süpap değişmesinden, sandık motora kadar geniş bir yelpazeyi sunmak mekanikçiliğin etiğine sığmaz.
Anlayamadığım nokta o zaten. İnternette o kadar çok saçma veri var ki işin içinden çıkamıyorum. Aynı arızayı aşağıdaki şekilde giderenler var;
- Yağ değişimi
- Kurum temizliği
- Buji değişimi + yakıt katkısı
- Sandık motor değişimi
Ne yapacağımı vs. bilmiyorum o yüzden.
@Serkan4554 hayır yok hocam. İşin garibi at gibi gidiyor araç. Ekspertizde de %92 çıktı motor. Servis araçta çekişten düşüş yok diyor.
-
Oyle desene kardes baştan o zaman. Ruhsat sahibi orada olmadan tabi ki vermez servis bilgileri. Her markada boyledir bu.quote:
Orijinalden alıntı: Sanki Bana Pele@EsasHakkındaMütalaa @cormen @The Division Bell
Arkadaşlar selam,
Siz beni bir noktada yanlış anladınız. Servis araç sahibi olmadan önce verileri KVKK gereği paylaşamadığını söylüyor. Yani ben aracın sahibi olmasaydım servis benimle bilgileri paylaşmayacaktı. Şu anda aracın tüm geçmişini araç sahibi olduğum için alabiliyorum ancak araç bu haldeyken bende olduğu için ne kadar alsam da nafile.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: The Division Bell
Oyle desene kardes baştan o zaman. Ruhsat sahibi orada olmadan tabi ki vermez servis bilgileri. Her markada boyledir bu.
Alıntıları GösterTamam hocam bende onu dedim zaten en başta. Bilgileri alamadığım için arızanın boyutunu net olarak bilemedim. Böyle kronik bir sorun olduğunu bilsem hiç bulaşmazdım
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X