Güncelleme: 22.12.2021 Tekrardan merhaba, 15 Ekim'de ikinci celse görüldü. Bilirkişi incelemesi için bir atama yapıldı. İkinci bir rapor çıktı. Bu raporda da aracın ayıplı olduğu yazıyor. Avukatımla görüştüğümde şu an için herşeyin yolunda olduğunu iletti. Sonraki mahkeme gelecek ay :) Arkadaşlar selam, Başımıza gelmez demeyin. O kadar dikkat etmemize rağmen bizim de başımıza göz göre göre bir OTO GALERİ vakası geldi. Maalesef arızalı bir araç ile başım dertte. Önce olayı tüm detayları ile anlatmak istiyorum. 08.11.2020 tarihinde İstanbul FLAŞ OTOMOTİV adlı bir firma ile eski plakası 34 AHP 471 olan 64750 kilometredeki 2017 model Peugeot 308 1.2 Puretech Active marka araç için ekspertize sokma konusunda anlaştık ve aracı sözde kurumsal EXPERTIKA adlı firmada Platinium Paket adı altında 450 TL'ye ekspertize soktum. Olaylar ise asıl bundan sonra başlıyor; Araç satıcı olan FLAŞ OTOMOTİV'in söylediği gibi kazasız, boyasız ve değişensiz olarak çıktı. Bu noktadan sonra Ekspertiz firması olan EXPERTIKA bana araçta arıza kodu olduğunu ve bunun buji oksitlenmesinden kaynaklı olduğunu, hatta bununla beraber V kayışı değişimi yapmam gerektiğini belirtti. Bunun üzerine bende problemin basit bir şekilde çözüleceğini düşünüp ekspertiz firmasına güvenerek aracı satın aldım. Aracı satın aldıktan sonra, doğrudan Çorlu OTOPRATİK'te buji değişimi ve v kayışı değişimi yaptırdım. Ancak araç üzerindeki P1032 arıza kodu silinmedi. Sonrasında ise aracı alıp Çorlu ÇETAŞ'a götürdüm. Çorlu ÇETAŞ firmasından aldığım bilgiye araç 63.000 km civarında bu arıza sebebiyle DENİZ OTOMOTİV'e gidiyor. Önceki sahibi son bir iki bakımı dışarda yaptırdığı için iyi niyete alınmıyor. O da ikinci kez şansını MEPA OTOMOTİV'de deniyor. Aynı cevabı oradan da alıyorlar ve maalesef geçen süreçte araç bir şekilde bana kalıyor. Şimdi gelelim olayın benim tarafımdaki kısımlarına;
Son olarak bu konu için ne yapmam gerekir?
Şimdiden yardımlarınızı bekliyorum... Ekleme: Lütfen tavsiyeler gelsin. Zaten başımıza gelen yüzünden keyfimiz bozuk. Nasihat dinlemekten ziyade tavsiyelerinizi bekliyoruz... Güncelleme 24.11.2020 Bundan sonra süreci yasal yollarla ilerletmeye karar verdim. Gelişmeleri buradan yazacağım. Yol gösterir umarım herkese. Güncelleme 29.11.2020 Tespit davası açıldı. 02.12.20 Çarşamba günü bilirkişi eşliğinde motor açılacak. Sonrasında satıcıya ihtar çekilecek. Güncelleme 05.12.2020 Motor incelemesi tamamlandı. Sevindirici haber motor sadece kurum bağlamış. Piston, subap vs. hiçbir sorun yok. Artık işi tamir masrafı ve değer kaybı olarak ilerletecek gibi duruyoruz. Avukat ile görüştükten sonra karar vereceğiz. Güncelleme 02.01.2021 PSA Türkiye'den cevap geldi. İyi niyet garantisi kısıtlı olarak kabul edidi. Toplam tutar: 9.500 TL İyi niyet garantisi: 3500-4000 TL arası Ödenmesi gereken yaklaşık 5500-6000 gözüküyor. Güncelleme 24.02.2021 Yeni güncellemeler var.
Galeriden notlar;
Etiketler; 34AHP471, FLAŞ OTO, FLAŞ OTOMOTİV, EXPERTIKA < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sanki Bana Pele -- 22 Aralık 2021; 16:51:27 > |
Peugeot 308'de P1032 ve P3060 Arıza Kodları ve Yasal Süreç
Peugeot 308 sahipleri, araçlarında P1032 ve P3060 arıza kodlarıyla ilgili yaygın motor sorunları bildirmektedir. Bu arıza kodları, genellikle egzoz gazı geri dönüşüm (EGR) sistemiyle ilgili sorunlara işaret eder.
P1032 arıza kodu, EGR valfinin arızalı olduğunu gösterirken, P3060 arıza kodu, EGR soğutucusuyla ilgili bir sorunu belirtir. Bu sorunlar, motor performansını düşürebilir, yakıt verimliliğini azaltabilir ve emisyon sorunlarına neden olabilir.
22 Aralık 2021'de, bu arıza kodlarıyla ilgili bir davada mahkeme süreci başlatılmıştır. Davacılar, Peugeot'nun bu sorunlardan haberdar olduğunu ve araçlarını geri çağırmadığını iddia etmektedir.
Bu arıza kodlarıyla karşılaşan Peugeot 308 sahiplerinin, aşağıdaki adımları atmaları önerilir:
- Araçlarını yetkili bir servise götürerek arıza kodlarını kontrol ettirmeleri
- Sorunun EGR sistemiyle ilgili olup olmadığını onaylatmaları
- Garanti kapsamında olup olmadıklarını öğrenmeleri
- Gerekirse yasal yollara başvurmaları
Peugeot, bu sorunlarla ilgili resmi bir geri çağırma yapmamıştır. Ancak, bazı ülkelerde sınırlı onarım programları uygulanmıştır. Peugeot 308 sahiplerinin, bu programlardan yararlanma olasılıklarını araştırmeleri önemlidir.
P1032 veya P3060 arıza kodları ve Peugeot 308 ile ilgili yasal süreç hakkında en güncel bilgileri almak için resmi kaynakları takip etmeniz önerilir.