Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (315. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.008
Cevap
46
Favori
765.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 313314315316317
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: komez

    Arkadaşlar slm.

    Benim şehir içi yakıt değerlerim Lpg de 14,2 lt oldu sizlerde durum nedir acaba.Aracım manuel vites D9 motor.Yakıt biraz fazla gibi geldi

    aynı sorun sendede var demekki. benım aracımda çok yakıyor.. bulumduğum şehir ankara siz nerde ikamet ediyosunuz. 14.5 falan oluyor bazen.. genelde çok yüksek tüketimim.gidilen mesafenın kısa olmasınında etkisi vardır bu tuketimın.
  • Kış geldi hava soğuk. Yakıt tüketimi doğal olarak artıyor. Bence hava filtresinin önündeki tuzağı çıkartıp dışarıdan hava emilen boruyu da kalın naylon torba ile engellerseniz motor bölgesindeki nisbeten sıcak hava ile emiş yapılması halinde tüketim azalacaktır diye umuyorum. Eskiden hava filtresinin önündeki parçacık tuzağı olarak çalışan dikey silindirik parçayı sökerdim ama servis kullandığımızdan aracı pek hareket ettirmiyoruz dolayısıyla da bu sene kışın o parçayı çıkartmadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sx full

    quote:

    Orijinalden alıntı: komez

    Arkadaşlar slm.

    Benim şehir içi yakıt değerlerim Lpg de 14,2 lt oldu sizlerde durum nedir acaba.Aracım manuel vites D9 motor.Yakıt biraz fazla gibi geldi

    aynı sorun sendede var demekki. benım aracımda çok yakıyor.. bulumduğum şehir ankara siz nerde ikamet ediyosunuz. 14.5 falan oluyor bazen.. genelde çok yüksek tüketimim.gidilen mesafenın kısa olmasınında etkisi vardır bu tuketimın.

    Ankara da ikamet ediyorum mamak G.O.P arası kullanıyorum genellikle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Kış geldi hava soğuk. Yakıt tüketimi doğal olarak artıyor. Bence hava filtresinin önündeki tuzağı çıkartıp dışarıdan hava emilen boruyu da kalın naylon torba ile engellerseniz motor bölgesindeki nisbeten sıcak hava ile emiş yapılması halinde tüketim azalacaktır diye umuyorum. Eskiden hava filtresinin önündeki parçacık tuzağı olarak çalışan dikey silindirik parçayı sökerdim ama servis kullandığımızdan aracı pek hareket ettirmiyoruz dolayısıyla da bu sene kışın o parçayı çıkartmadım.

    bahsettiğin olay tofaşlarda var eksoz manıfoldunun üstünden bir boru ile hava flitresi borusuna giriyor..:D havalar çok soğuk geçen sene boyle değildi.
    komez kardeş gittiğin yol kaç km? ben lpg ayarındandır diye düşünüyodum ayar yaptım yine düzelmedi suçu lpg ile alakalı parçalara atıyodum ama bi sorun bende değilmiş..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sx full

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Kış geldi hava soğuk. Yakıt tüketimi doğal olarak artıyor. Bence hava filtresinin önündeki tuzağı çıkartıp dışarıdan hava emilen boruyu da kalın naylon torba ile engellerseniz motor bölgesindeki nisbeten sıcak hava ile emiş yapılması halinde tüketim azalacaktır diye umuyorum. Eskiden hava filtresinin önündeki parçacık tuzağı olarak çalışan dikey silindirik parçayı sökerdim ama servis kullandığımızdan aracı pek hareket ettirmiyoruz dolayısıyla da bu sene kışın o parçayı çıkartmadım.

    bahsettiğin olay tofaşlarda var eksoz manıfoldunun üstünden bir boru ile hava flitresi borusuna giriyor..:D havalar çok soğuk geçen sene boyle değildi.
    komez kardeş gittiğin yol kaç km? ben lpg ayarındandır diye düşünüyodum ayar yaptım yine düzelmedi suçu lpg ile alakalı parçalara atıyodum ama bi sorun bende değilmiş..

    sehir içide kullandığım en uzun mesafe 14km ama geçen sene böyle değildi, 100 de 13 lt hiç çıkmamıştı.kablosunu aldım Lpg ayarını kendim yapıyorum hatta denemek için lpg ayarını birde servise yaptırdım yine değişmedi yakıt değerim aynı.20 tl lik lpg ile 48km yol gidiyorum.lpg fiyatı 1,92




  • bende 10 km gidiyorum. sabah arabayı hiç ısıtmadan yola çıkıyorum. yokuş aşağı boşta gidiyorum yawaş yawaş.en son aldığım lpg ile 43 km gitim 2.85den aldım iyice çıldırdı :D
  • selam arkadaşlar bi uğrayayım dedim 406 cılar neler yapıyor :)
    20 tl lpg ile 48-43 km arasında yakması bence normal lpg fiyatı 3 lira olmuş 2000cc 138 hp lik araçların 35 kuruş yakmasını beklemeyin araçlarınızın lpg ayarlarıylada çokca oynamayın oynatmayın rölanti düzenini bozarsınız hepinize tekrar selamlar.
  • Aynı motoru taşıyan her aracın aynı tüketimi vermesini bekleyemeyiz. Sonuçta 8-10 yaşlarında arabaların en gençleri dolayısıyla kompresyonları farklı, yıpranmışlıkları farklı, lastikleri, yaşadıkları şehirler, kullananlar vs vs. LPG 3 TL olmuş artık ben de binmeye korkar oldum. Yaza kadar pek kullanmamaya çalışıyorum. Hem benzin hem de gaz tüketimi artıyor. İhtiyacı olanlar ayrı tabi.
  • Merhabalar. 25 yaşında öğrenciyim İzmir'de yaşıyorum. Yaklaşık 15 gün önce aldığım 2000 model 172.000 km'deki 406 ST (LPG) ile aranıza katıldım. Aracımdan genel olarak memnunum ancak pek sık olmasa da yaşadığım bir-iki sorunum var. Aracımda kontak açıkken immobilizer uyarı ışığı yanıp, bilgi ekranında 'electronic ignition fault' uyarısı vermekte. Bu durumda marşa basıldığında araç marş alıyor ancak çalışmıyor. Kontağı kapatıp tekrar denediğimde (bazen bu işlem 4-5 defa tekrarlanıyor) bir problem olmuyor ve araç normal bir şekilde çalışıyor. İmmo'dan kaynaklı olduğunu ve anahtarın yeniden kodlanması gerektiğini düşünüyorum lakin ezbere iş yapmak istemediğimden size danışmak istedim. Sorun hakkında bilgisi olanlar veya bu sorunu yaşayanlar yardımcı olursa çok sevinirim.

    Diğer sorunum ise araçtaki devir dalgalanması. Aracım gün içindeki ilk çalıştırılmasında gayet sağlıklı bir şekilde çalışıp herhangi bir dalgalanma meydana gelmiyor. Ancak gün içinde 3-4 kere motoru durdurup max. 30 dk arayla tekrar çalıştırdığım durumlarda ve sıkışık trafikteki uzun süreli dur-kalklardan sonra az da olsa bir dalgalanma olmakla beraber, frenlemelerde ani devir düşümü meydana geliyor ve araç stop edecek gibi oluyor. Ve bazen devir kendi kendine yükselip 1500 rpm'in üzerine çıkıyor belli bir süre sonra normale dönüyor. Bu durum hem lpg'de hem benzinde mevcut. 2 yıl önce kullandığım Marea aracımda da sadece lpg'de aynı problemi yaşamıştım benzinde bir sıkıntısı yoktu ve şase kablosunun güçlendirilmesiyle sorunum çözülmüştü. Şimdiki aracımda sadece boğaz kelebeğinin temizlenmesi ile problemim çözülür mü? Bu soruna sebep olan başka etkenler var mı?

    Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.




  • Boğaz kelebeği temizliğinden ziyade aynı yerde entegre duran rölanti motorunun yuvasının temizlenmesi sorunu çözebilir. Boğaz kelebeğinin kenarına entegre olan rölanti motoru gaz pedalına basılma oranına göre açılan kelebeğin, pedala basılmadığı anlarda motora hava vermek ve eşzamanlı olarak alınan hava miktarına göre orantılı minimum devir sayısını sabit tutmak içindir. Gaz pedalına basmayı bıraktığınızda kapanan kelebek yerine hava hızlıca belirli değere kadar açılan rölanti motorunca geçirilir yani bir nevi hava musluğudur. Emisyonu düşürmek için krank havalandırmasından gelen bir boru da bu kısma bağlanır ve krank boşluğundan gelen yağ buharlı hava rölanti motorunun kumanda ettiği valf üzerinden geçer bu da zamanla valfin contasının üzerinde ve yuvasında yapışkan artıklar bırakarak kumandayı zorlaştırır.
  • Peugeot 406 sv koltuk altı beyni (Yeşil Kutu)
    selam arkadaşlar peugeot 406 aracım için mepa fransadan getirtti fakat ustamızın yanlış parça siparişinden dolayı koltuk altı beyni elimde kaldı 750 tl ye geldi parça isteyen araştırıp öğrenebilir ben bu beyine ihtiyacı olan arkadaşa belli bir ikram yapıp verebilirim veya müzik tesisatı takası vs mantıklı takaslara açığım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tmyuksel -- 29 Aralık 2013; 2:24:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tmyuksel

    Peugeot 406 sv koltuk altı beyni (Yeşil Kutu)
    selam arkadaşlar peugeot 406 aracım için mepa fransadan getirtti fakat ustamızın yanlış parça siparişinden dolayı koltuk altı beyni elimde kaldı 750 tl ye geldi parça isteyen araştırıp öğrenebilir ben bu beyine ihtiyacı olan arkadaşa belli bir ikram yapıp verebilirim veya müzik tesisatı takası vs mantıklı takaslara açığım.

    faturası var mı elinizde 750 liralık ? mepa getirttiğine göre vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dayıcım

    selam arkadaşlar bi uğrayayım dedim 406 cılar neler yapıyor :)
    20 tl lpg ile 48-43 km arasında yakması bence normal lpg fiyatı 3 lira olmuş 2000cc 138 hp lik araçların 35 kuruş yakmasını beklemeyin araçlarınızın lpg ayarlarıylada çokca oynamayın oynatmayın rölanti düzenini bozarsınız hepinize tekrar selamlar.

    napıyosun nerelerdesın__?? değiştirdinmi 406 yı??
  • Ben de satıyorum.
    İlgilenene

    İlan No 147329297
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sx full

    quote:

    Orijinalden alıntı: dayıcım

    selam arkadaşlar bi uğrayayım dedim 406 cılar neler yapıyor :)
    20 tl lpg ile 48-43 km arasında yakması bence normal lpg fiyatı 3 lira olmuş 2000cc 138 hp lik araçların 35 kuruş yakmasını beklemeyin araçlarınızın lpg ayarlarıylada çokca oynamayın oynatmayın rölanti düzenini bozarsınız hepinize tekrar selamlar.

    napıyosun nerelerdesın__?? değiştirdinmi 406 yı??

    iş güç üstad aynı,sen neler yapıyorsun 406 yı sattım şimdi 2011 auris var model yükselttim
  • 2000 model 406 sv aldım otomatikde problemim var oda bazen çalıştıktan sonra göstergede kar ve sport ışıkların yanıp yanıp sönüyor sebebini bilen var mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dayıcım

    quote:

    Orijinalden alıntı: sx full

    quote:

    Orijinalden alıntı: dayıcım

    selam arkadaşlar bi uğrayayım dedim 406 cılar neler yapıyor :)
    20 tl lpg ile 48-43 km arasında yakması bence normal lpg fiyatı 3 lira olmuş 2000cc 138 hp lik araçların 35 kuruş yakmasını beklemeyin araçlarınızın lpg ayarlarıylada çokca oynamayın oynatmayın rölanti düzenini bozarsınız hepinize tekrar selamlar.

    napıyosun nerelerdesın__?? değiştirdinmi 406 yı??

    iş güç üstad aynı,sen neler yapıyorsun 406 yı sattım şimdi 2011 auris var model yükselttim

    bende aynı devam ediyorum iş güç koşturmaca işte.




  • sioux kullanıcısına yanıt
    Selam var evde bir yerlerde bulurum ama en kötü tekrar çıkartırırım mevcut faturası tabi ilgilenirseniz konuşuruz
  • beyler 2004 model bi hdi bulduk 20,000ye anlaştık telefonda bakalım adam etek altı boyalı dedi maraş pejo servisinin muhasebecisinin arabasıymış ilk sahibiymiş. tramerde iki adet çarpma çıkıyor fakat meblağ yazmıyor. arabaya bir baksanız nedir ne değilde fotolardan anlaşıldığı kadar. ve hdi'Si alınır mı? Teşekkürler.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-2004-peugeot-406-sv-2-0-hdi-irtibat-icin-0536-922-56-56-149696466/detay
  • Merhaba arkadaşlar. 20 gün önce 2001 model 406 sv sahibi oldum. Arabayı almadan önce bu forumu çok dikkatlice okudum. Verdiğiniz bilgiler arabayı almam için çok etkili oldu. Bu yüzden hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.
    Arabam manuel vites, 190.000 kilometrede. Aracı alırken bi peugeot ustasına gösterdim. Motor yürüyen gayet iyi dedi yalnız vitesler -özellikle 1 ve 2. Vites genellikle sert geçiyor. Aracın eski sahibi yaklaşık 10.000 km önce baskı balata ve debriyaj setinin değiştiğini, değişmeden önce viteslerin yumuşak olduğunu ve değiştiren ustanın zamanla dişliler alıştıkça viteslerin yumuşayacağını söylediğini anlattı. Benim gösterdiğim usta da sorunun vites halatlarında olduğunu söyledi. Ben de ona güvenerek az bi indirimle aracı aldım. Arabayı ankaradan aldım. Ispartada yaşıyorum. Burda bi kaç ustaya gösterdim. Kimi şanzıman inecek dedi, vites halatı diyen oldu. Araba çalışmıyorken vitesler çok rahat geçiyor. Çalıştırdıktan sonra sertleşiyor. Bi kaç eksiğini de yaptırmak için bi peugeot ustasına verdim arabayı. Vites halatlarından olduğunu düşünerek bişeyler yaptı. Şimdi eskisinden güzel geçiyor ama hala bariz bi sertlik var. Mesela geri vitesten atıyordu o düzeldi. Usta vites halatlarını değiştirirsek tamamen düzelir dedi. Ama araba çalışmıyorken viteslerin rahat geçmesi şanzıman inmeden düzelmeyecek diye beni korkutuyor. Aracın kavraması, çekişi gayet iyi. Bu konusa tecrübesi, bilgisi olan varsa ve yardımcı olursa çok sevinirim. Boşu boşuna araçla oynatmak istemiyorum. Şimdiden teşekkür ederim. Saygılar.




  • 
Sayfa: önceki 313314315316317
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.