Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (316. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.008
Cevap
46
Favori
765.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 314315316317318
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • msehirli M kullanıcısına yanıt
    Bu durumun şanzıman yağı ile alakası olabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tmyuksel

    Selam var evde bir yerlerde bulurum ama en kötü tekrar çıkartırırım mevcut faturası tabi ilgilenirseniz konuşuruz
    ARKADA?LAR ESKY BYR PEUGEOT 406 KULLANICISI OLARAK 406 LARDA LPG SORUNU VAR MI HALEN? 2009 DA 406 ALDI?IMDA UYUM SA?LAMIYORDU VE BENZYNLY OLARAK KULLANMI?TIM..

    Birde piyasada dü?ük km li 406 bulmak epey zor;

    Mesela iki adet takip etti?im ilan var bu ilanlar hakkynda bilgisi olan var my?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-peugeot-406-149049324/detay/

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-kolaysa-aynisini-bulun-full-plusfull-140996873/detay/

    daha önceden antepten kötü bir araba aldy?ym için biraz önyargym var.. Bu ilanlar hakkynda bilgisi olan var my acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    Bu durumun şanzıman yağı ile alakası olabilir mi?

    Yok şanzıman yağı tam ve sorun yok. İlk olarak ona baktırdım zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Talbot Lago

    quote:

    Orijinalden alıntı: soylukan

    Arkadaşlar,

    8 senedir keyifle kullandığım, bu konuyu açmama da vesile olan Coupe aracımı geçen hafta satmış bulunmaktayım. Bu değerli başlığı değerli tutan tüm dostlarıma teşekkürü bir borç bilirim. 406'larınızın kıymetini bilin gerçekten mucizevi araçlar, ben yine konu dahilinde tüm 406 sevenlere yardımcı olmaktan mutluluk duyacağım, artık bir kullanıcı olarak değil ama bir 406 hayranı olarak..

    Sevgilerle

    merhaba, 406 coupe bakıyorum bende kaça sattınız?

    Alıntıları Göster
    selam arkadaşlar,406 cok begendigim bir araç,ve 1 haftadir bura da sizlerin yazdıklarını okuyarak daha fazla hasta oldum 406 ya :) ve 406 almaya karar verdim,bir tane 2004 sv lpg li manuel vides araba buldum, TURBO oldugunu söylüyorlar, bu arabayı alırsam sorun yaşarmıyom yada kronik sonunu falan varmı? bir arkadas da turbo lu honda aracının turbosu ariza yapmis ve baya bir para vermişti yenisi icin yaklasık 1300 gibi,turbo sorun cıkarırmı bu modellerde? yada turbo olması dahamı iyi bu konuda yardımcı olursanız sevinirim şimdiden çok teşekkür ederim..




  • msehirli M kullanıcısına yanıt
    şanzuman yağı tam olabilir ama değiimde kalın bir şanzuman yağı kullanışmışsa sorun yaratabilir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sx full

    şanzuman yağı tam olabilir ama değiimde kalın bir şanzuman yağı kullanışmışsa sorun yaratabilir..
    Manuel vites aracın şanzımanı inse ne olur inmese ne olur çok sorun etmeyin. Eğer indirtirseniz iyice temizletir doğru yağı doldurtur rahat rahat binersiniz. Otomatik olanlarda şanzımanın inmesi sıkıntı çünkü hem daha ağır hem de daha karmaşık olduğundan manuel olanlara ek
    1-elektriksel bağlantılar sökülecek
    2-aracın su soğutma sistemine bağlı olan kısım sökülecek
    3-Tork konvertörü gibi sistemdeki basınçlı ATF nin dolaştığı sistem sökülecek ki bunun yıpranmış olması ve teflon contalarının değişmemesi geri takılırken yağ kaçaklarına yol açıyor.


    Erenpasa52:
    Eğer araç dizel ise turbo vardır ve elbette sorun çıkartabilir. Bugün en yenisi 2004 model olan bir araçtan bahsediyoruz. Elbette sorun çıkartabilir. İşte bu nedenle araçlar yaşlandıkça fiyatları düşük olur.
    Şöyle düşünün Sıfır fiyatı 60.000 TL olan bir araç ayarındaki aracı 2. el olduğundan 15.000 TL ye alıyorsanız arada eğer kandırılmamışsanız 3-5 bin TL yi de yıpranmış parçalar için her an harcamak zorunda kalabilecekmiş gibi düşünmelisiniz. 2. el çok kmli araçlarda dizel tehlikelidir zira Turbo masrafı çıkabilir, Benzinli aracın yakıt pompası bozulsa 80 TL ye iyi bir marka alıp takarsınız, dizelde birkaç bin TL yi bulabilir, benzinli aracın yakıt enjektörü bozulsa tanesi 100-150 TL dir, dizel araçta tanesi 800-1000TL dir gibi. Sonuçta yüksek km li dizel motorlar doğaları gereği zaten yüksek basınçta çalıştıklarından (benzinde 3-4 bar, dizelde 1000 bar gibi) hem daha çok yıpranırlar hem de daha pahalıya onarılır yada yenisi alınabilir.

    Peugeot 406:
    Yukarıda yazdığım gibi en yenisi 9 yaşında olan bir araçtan bahsediyoruz. Benzinli motorlarda eğer bakım aksatılmamış, arızalı parçalar zamanında değiştirilerek yorulmamış bir araç olursa 200.000-300.000 kmleri çok rahat geçersiniz. Ben aracımı (2003 model 2.0 SV Otomatik) 124000 km de 2007 yılında aldım. Şu an 232.000 km de. 2 yıl kadar olmuştur bir aracın arkadan stepne havuzuna çarpması sonucu arkadaşımın tamirhanesine götürdüğümde fırsat bu fırsat deyip komple motoru şanzımanı indirdim. Sırf meraktan üst kapağı söktük. Sökmüşken egzost sübap gaydlarını (guide) değiştirttim ki hafif yağ eksiltme vardı o da sabahları ilk çalıştırmada attığı dumandan bu şekilde sızdırdığı kararına varmıştık. Bundan sonra yağ eksiltme de çok azaldı zira aracın kılavuzunda da yazdığı üzere 1000km de 500ml kadar eksiltmesi normaldir.
    Yabancı kaynaklı yazılarda da sonradan okuduğum şekilde aracın gömleklerinde hasarlı segman çiziklerine rastlamadığımız gibi daha honlama çizgileri duruyordu. Bu arada olay olduğunda 2011 yılı nisanı olması lazım araç 195.000 kmde idi.
    Bu yaz 225.000 km civarında hadi motor kompresyonunu ölçelim dedim ki sağlıklı motorun en belirgin özelliği birbirine eşit ve motorun kompresyon oranının 15 ile 20 katı kadar olması gereken kompresyon basıncıdır. hepsi 125 PSI gibi çıktı aralarında 2-3 psi fark olmadı bile. Üstelik 20.000 km dir full sentetik yağ ile 195.000 km ye gelene kadar motor yağına direkt katılan biri würth marka 3 temizleme ürünü kullandım.
    Anlayacağın en azından bir kompresyon testi yaptır aracın motoruna ve aralarında %10 a yakın fark çıkan motorlu arabayı alma. Tabi benzin için söylüyorum. Dizellerde ölçüm daha zor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Manuel vites aracın şanzımanı inse ne olur inmese ne olur çok sorun etmeyin. Eğer indirtirseniz iyice temizletir doğru yağı doldurtur rahat rahat binersiniz. Otomatik olanlarda şanzımanın inmesi sıkıntı çünkü hem daha ağır hem de daha karmaşık olduğundan manuel olanlara ek
    1-elektriksel bağlantılar sökülecek
    2-aracın su soğutma sistemine bağlı olan kısım sökülecek
    3-Tork konvertörü gibi sistemdeki basınçlı ATF nin dolaştığı sistem sökülecek ki bunun yıpranmış olması ve teflon contalarının değişmemesi geri takılırken yağ kaçaklarına yol açıyor.


    Erenpasa52:
    Eğer araç dizel ise turbo vardır ve elbette sorun çıkartabilir. Bugün en yenisi 2004 model olan bir araçtan bahsediyoruz. Elbette sorun çıkartabilir. İşte bu nedenle araçlar yaşlandıkça fiyatları düşük olur.
    Şöyle düşünün Sıfır fiyatı 60.000 TL olan bir araç ayarındaki aracı 2. el olduğundan 15.000 TL ye alıyorsanız arada eğer kandırılmamışsanız 3-5 bin TL yi de yıpranmış parçalar için her an harcamak zorunda kalabilecekmiş gibi düşünmelisiniz. 2. el çok kmli araçlarda dizel tehlikelidir zira Turbo masrafı çıkabilir, Benzinli aracın yakıt pompası bozulsa 80 TL ye iyi bir marka alıp takarsınız, dizelde birkaç bin TL yi bulabilir, benzinli aracın yakıt enjektörü bozulsa tanesi 100-150 TL dir, dizel araçta tanesi 800-1000TL dir gibi. Sonuçta yüksek km li dizel motorlar doğaları gereği zaten yüksek basınçta çalıştıklarından (benzinde 3-4 bar, dizelde 1000 bar gibi) hem daha çok yıpranırlar hem de daha pahalıya onarılır yada yenisi alınabilir.

    Peugeot 406:
    Yukarıda yazdığım gibi en yenisi 9 yaşında olan bir araçtan bahsediyoruz. Benzinli motorlarda eğer bakım aksatılmamış, arızalı parçalar zamanında değiştirilerek yorulmamış bir araç olursa 200.000-300.000 kmleri çok rahat geçersiniz. Ben aracımı (2003 model 2.0 SV Otomatik) 124000 km de 2007 yılında aldım. Şu an 232.000 km de. 2 yıl kadar olmuştur bir aracın arkadan stepne havuzuna çarpması sonucu arkadaşımın tamirhanesine götürdüğümde fırsat bu fırsat deyip komple motoru şanzımanı indirdim. Sırf meraktan üst kapağı söktük. Sökmüşken egzost sübap gaydlarını (guide) değiştirttim ki hafif yağ eksiltme vardı o da sabahları ilk çalıştırmada attığı dumandan bu şekilde sızdırdığı kararına varmıştık. Bundan sonra yağ eksiltme de çok azaldı zira aracın kılavuzunda da yazdığı üzere 1000km de 500ml kadar eksiltmesi normaldir.
    Yabancı kaynaklı yazılarda da sonradan okuduğum şekilde aracın gömleklerinde hasarlı segman çiziklerine rastlamadığımız gibi daha honlama çizgileri duruyordu. Bu arada olay olduğunda 2011 yılı nisanı olması lazım araç 195.000 kmde idi.
    Bu yaz 225.000 km civarında hadi motor kompresyonunu ölçelim dedim ki sağlıklı motorun en belirgin özelliği birbirine eşit ve motorun kompresyon oranının 15 ile 20 katı kadar olması gereken kompresyon basıncıdır. hepsi 125 PSI gibi çıktı aralarında 2-3 psi fark olmadı bile. Üstelik 20.000 km dir full sentetik yağ ile 195.000 km ye gelene kadar motor yağına direkt katılan biri würth marka 3 temizleme ürünü kullandım.
    Anlayacağın en azından bir kompresyon testi yaptır aracın motoruna ve aralarında %10 a yakın fark çıkan motorlu arabayı alma. Tabi benzin için söylüyorum. Dizellerde ölçüm daha zor.

    Alıntıları Göster
    vermiş oldugunuz bilgiler için teşekkür ederim, piyasa da düzgün bulmak zor,düzgün olanlari da baya bir fiyat söylüyorlar 20 bin tl den aşaya deyil,sizce bu fiyatlar bu araçlar için degerinde fiyatlarmıdır? 2000 model den üstleri D9 motor diyorlar peki d8 motor 2000 ve aşası olanlar açarlar nasıldır km az olan bir arac var 2000 model ve 16500 tl istiyorlar, bu d8 motorlar da d9 olan araclara göre daha fazla mı sorun cıkarıyor bunu merak ediyorum,forumlarda da takip ettgim kadari ile d8 olanlardan uzak durun gibi ifadeler okudum,bu acikcasi beni biraz d8 olanlardan sogutuyor,benim şu an kullandğım hundai excel gls 93 model aracım var yaklaşık 1 yıldır biniyorum,aracım klimali camlar otm vs vs dolu olan modelinden bi arac inınn taş gibi arabam orjinal her seyi calisir durumda,fakat bu 406 ya bayılıyorum,hundai aracımla takas yada aracimi satıp üstüne koyarak 406 düsünüyorum,terchim de otamatik vides ve dizel istemiyorum masraflarından tırsıyorum acıkcasi,otamatik laguna kullandim bi ara beni maf etti 2000 modeldi hemde :)sanzuman ariza veriyordu sürekli,406 nın sv modeli tutulan forumlardan anladigim kadari ile,birde Executive ve st modelleri var bunlarin sv modelinden artısı eksisi ney anlayamadim bir türlü? İZMİRDEN YAZIYORUM İZMİRDE YADA YAKINLARINDA TEMİZ 2001 ve 2004 arası 406 VARSA ORJİNAL HUNDAİ EXCEL 93 KLİMAlı ARACIMLA TAKAS YAPA BİLİRİM,TAKAS YAPAMAM DERSENİZ ARACIMI SATARIM KENDİM SORUN YOK ALICISI VAR, BU FORUMDA EMEĞİ GEÇEN HERKESE TEŞEKKÜR EDERİM İLGİYLE TAKİP EDİYORUM UMARİM DÜZGÜN BİR 406 BULURUM BENDE:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erenpasa52

    vermiş oldugunuz bilgiler için teşekkür ederim, piyasa da düzgün bulmak zor,düzgün olanlari da baya bir fiyat söylüyorlar 20 bin tl den aşaya deyil,sizce bu fiyatlar bu araçlar için degerinde fiyatlarmıdır? 2000 model den üstleri D9 motor diyorlar peki d8 motor 2000 ve aşası olanlar açarlar nasıldır km az olan bir arac var 2000 model ve 16500 tl istiyorlar, bu d8 motorlar da d9 olan araclara göre daha fazla mı sorun cıkarıyor bunu merak ediyorum,forumlarda da takip ettgim kadari ile d8 olanlardan uzak durun gibi ifadeler okudum,bu acikcasi beni biraz d8 olanlardan sogutuyor,benim şu an kullandğım hundai excel gls 93 model aracım var yaklaşık 1 yıldır biniyorum,aracım klimali camlar otm vs vs dolu olan modelinden bi arac inınn taş gibi arabam orjinal her seyi calisir durumda,fakat bu 406 ya bayılıyorum,hundai aracımla takas yada aracimi satıp üstüne koyarak 406 düsünüyorum,terchim de otamatik vides ve dizel istemiyorum masraflarından tırsıyorum acıkcasi,otamatik laguna kullandim bi ara beni maf etti 2000 modeldi hemde :)sanzuman ariza veriyordu sürekli,406 nın sv modeli tutulan forumlardan anladigim kadari ile,birde Executive ve st modelleri var bunlarin sv modelinden artısı eksisi ney anlayamadim bir türlü? İZMİRDEN YAZIYORUM İZMİRDE YADA YAKINLARINDA TEMİZ 2001 ve 2004 arası 406 VARSA ORJİNAL HUNDAİ EXCEL 93 KLİMAlı ARACIMLA TAKAS YAPA BİLİRİM,TAKAS YAPAMAM DERSENİZ ARACIMI SATARIM KENDİM SORUN YOK ALICISI VAR, BU FORUMDA EMEĞİ GEÇEN HERKESE TEŞEKKÜR EDERİM İLGİYLE TAKİP EDİYORUM UMARİM DÜZGÜN BİR 406 BULURUM BENDE:)

    Alıntıları Göster
    bir tane peugeot 406 1.8 st var bunlar nasıl acil yardım lütfen 1.8 le alakalı forumda baktim bir şey göremedim lütfen bu araçla ilgili bildiklerinizi paylaşırsanız sevinirim modeli 1998.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erenpasa52

    vermiş oldugunuz bilgiler için teşekkür ederim, piyasa da düzgün bulmak zor,düzgün olanlari da baya bir fiyat söylüyorlar 20 bin tl den aşaya deyil,sizce bu fiyatlar bu araçlar için degerinde fiyatlarmıdır? 2000 model den üstleri D9 motor diyorlar peki d8 motor 2000 ve aşası olanlar açarlar nasıldır km az olan bir arac var 2000 model ve 16500 tl istiyorlar, bu d8 motorlar da d9 olan araclara göre daha fazla mı sorun cıkarıyor bunu merak ediyorum,forumlarda da takip ettgim kadari ile d8 olanlardan uzak durun gibi ifadeler okudum,bu acikcasi beni biraz d8 olanlardan sogutuyor,benim şu an kullandğım hundai excel gls 93 model aracım var yaklaşık 1 yıldır biniyorum,aracım klimali camlar otm vs vs dolu olan modelinden bi arac inınn taş gibi arabam orjinal her seyi calisir durumda,fakat bu 406 ya bayılıyorum,hundai aracımla takas yada aracimi satıp üstüne koyarak 406 düsünüyorum,terchim de otamatik vides ve dizel istemiyorum masraflarından tırsıyorum acıkcasi,otamatik laguna kullandim bi ara beni maf etti 2000 modeldi hemde :)sanzuman ariza veriyordu sürekli,406 nın sv modeli tutulan forumlardan anladigim kadari ile,birde Executive ve st modelleri var bunlarin sv modelinden artısı eksisi ney anlayamadim bir türlü? İZMİRDEN YAZIYORUM İZMİRDE YADA YAKINLARINDA TEMİZ 2001 ve 2004 arası 406 VARSA ORJİNAL HUNDAİ EXCEL 93 KLİMAlı ARACIMLA TAKAS YAPA BİLİRİM,TAKAS YAPAMAM DERSENİZ ARACIMI SATARIM KENDİM SORUN YOK ALICISI VAR, BU FORUMDA EMEĞİ GEÇEN HERKESE TEŞEKKÜR EDERİM İLGİYLE TAKİP EDİYORUM UMARİM DÜZGÜN BİR 406 BULURUM BENDE:)

    Merhaba,

    Hayır tabiki d8 daha fazla sorun çıkarıyor diye birşey asla yok bir d8 in daha fazla sorun çıkarması altındaki tek neden model yılı kronolojisinde daha geride olması olabilir ve tabiki hor kullanılmış olması. Bu yaşlardaki araçlarda önem kıstası bakım geçmişi tam ve kullanım biçimi sağlıklı olmasıdır. Kaldı ki salt teoride d8 lerdeki XU 10 kodlu motorların geçmiş istatistikleri daha başarılı ve blok direnci daha sağlamdır bile diyebiliriz. Ki yapısı J4RS gibi 150 ps lik efsane 306 gti motoru ile manifoldu dışında ayni sayılır. XU motor öldürebileni özellikle bizzat gidip tebrik etmek isterim.




  • erenpasa52 E kullanıcısına yanıt
    D9 motor yani EW10J4 kodlular lpg uyumludur. D8 olanlar XU10 kodlu olması lazım lpg konusunda daha az uyumlu. Yani tam tasarruf sağlamıyorlar, rölanti dengesizliği oluşuyor şeklinde sorunlu biraz diye duyuyorum ama eski motorları yani D8 ler D9 motorları kadar tasarruflu değil. D8 motorlu araç kullanan arkadaşlar lpg konusunda daha iyi bilgi verirler.
    Bunun dışında D8 motor kötü değil, kronik sorunları yok yada çabuk eskiyip bozulmuyor ama EW10J4 motorlu bulursanız daha iyi olur.
    KM konusunda çok iyimser olmayın. O kadar ayağa düştü ki bu işler oynanmamışı yok gibi bir şey.
    Lagunadaki otomatik vites sanırım 406 2.0 larda olanla aynı Renault DPO derken Peugeot AL4 diye geçiyor.
    406 nın ST ve SV olanları var. Arada tüm SV ler aynı değil yada ST ler. Farklı yıllarda gelen donanımlar farklılık gösteriyor. Mesela SV en üst seri olmasına rağmen benim aracımda SV fakat cruise kontrol özelliği yok diğer herşey SV paketi ile uyumlu.

    Bu arada motorların da ismi kodu aynı gibi olsa da aralarında kullandıkları ecular (kontrol üniteleri) açısından farklı olanları var. Bazıları SAGEM, BOSCH veya bendeki gibi MAGNETI MARELLI ünite kullanıyor. Sanırım bazı d8lerin lpg de düzgün çalışması bazılarının düzgün çalışmaması motordaki arızadan değil farklı ecuların kullanılmış olmasından kaynaklı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 17 Ocak 2014; 22:43:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    D9 motor yani EW10J4 kodlular lpg uyumludur. D8 olanlar XU10 kodlu olması lazım lpg konusunda daha az uyumlu. Yani tam tasarruf sağlamıyorlar, rölanti dengesizliği oluşuyor şeklinde sorunlu biraz diye duyuyorum ama eski motorları yani D8 ler D9 motorları kadar tasarruflu değil. D8 motorlu araç kullanan arkadaşlar lpg konusunda daha iyi bilgi verirler.
    Bunun dışında D8 motor kötü değil, kronik sorunları yok yada çabuk eskiyip bozulmuyor ama EW10J4 motorlu bulursanız daha iyi olur.
    KM konusunda çok iyimser olmayın. O kadar ayağa düştü ki bu işler oynanmamışı yok gibi bir şey.
    Lagunadaki otomatik vites sanırım 406 2.0 larda olanla aynı Renault DPO derken Peugeot AL4 diye geçiyor.
    406 nın ST ve SV olanları var. Arada tüm SV ler aynı değil yada ST ler. Farklı yıllarda gelen donanımlar farklılık gösteriyor. Mesela SV en üst seri olmasına rağmen benim aracımda SV fakat cruise kontrol özelliği yok diğer herşey SV paketi ile uyumlu.

    Bu arada motorların da ismi kodu aynı gibi olsa da aralarında kullandıkları ecular (kontrol üniteleri) açısından farklı olanları var. Bazıları SAGEM, BOSCH veya bendeki gibi MAGNETI MARELLI ünite kullanıyor. Sanırım bazı d8lerin lpg de düzgün çalışması bazılarının düzgün çalışmaması motordaki arızadan değil farklı ecuların kullanılmış olmasından kaynaklı.
    VERMİŞ OLDUGUNUZ BİLGİLER İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ST 1.8 MOTOR OLANLARDA VAR İLANLARDA GÖRÜYORUM ONLAR BİLGİSİ OLAN VARMI ACABA?




  • Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim @Sozuak Aracı özel servise gösterdim %99 vites halatından kaynaklanıyor dedi. Halatlar değişmeden çözebiliriz belki dedi. Yarın götüreceğim. Yapılınca tecrübemi sizlerle paylaşırım. Bir de araç bazen abs fault uyarısı veriyor. Frene basınca geçiyor, direksiyonu çevirince tekrar uyarı veriyor. Bunun gibi arada gidip geliyor. İlk aldığımda bu uyarıyı vermişti sonra uzun süre vermedi. Geçen gün lastikleri söküldü balansları yapıldı. Ondan sonra verdi bu uyarıyı. Önemli bir soruna yol açar mı bilmiyorum. Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msehirli

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim @Sozuak Aracı özel servise gösterdim %99 vites halatından kaynaklanıyor dedi. Halatlar değişmeden çözebiliriz belki dedi. Yarın götüreceğim. Yapılınca tecrübemi sizlerle paylaşırım. Bir de araç bazen abs fault uyarısı veriyor. Frene basınca geçiyor, direksiyonu çevirince tekrar uyarı veriyor. Bunun gibi arada gidip geliyor. İlk aldığımda bu uyarıyı vermişti sonra uzun süre vermedi. Geçen gün lastikleri söküldü balansları yapıldı. Ondan sonra verdi bu uyarıyı. Önemli bir soruna yol açar mı bilmiyorum. Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. Saygılar.
    abs sensörlerinin konumu yada kablo bağlantılarında sorun olabilir. Eğer imkan varsa abs kontrol ünitesindeki hata kayıtlarına ulaşabilen bir test cihazına bağlatıp kodu okutun. Örneğin fren sıvısı eksikliği yada basınç düşüklüğü olabilir yada sensör okuma hatası gibi.
    Aslında absnin mantığı basit. Fren disklerinin arkasında kalan tarafta dişli gibi bir parça ile onun önünde manyetik akıdan dişlinin dolayısıyla tekerleğin dönme durumunu ölçen sensörler bulunur. Bu sensörler dört tekerleğin dönme sayılarının birbirine eşit olup olmadığını karşılaştırırlar. Örneğin ön tekerler kızaklarsa dönme durur ama arka tekerler dönmeye devam eder. Sistem de frenleme basıncını düşürerek dönmeyi sağlar. Bazen basit sebeplerden hatalar oluşur. O nedenle çok endişe etmeden kontrol ettirin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    abs sensörlerinin konumu yada kablo bağlantılarında sorun olabilir. Eğer imkan varsa abs kontrol ünitesindeki hata kayıtlarına ulaşabilen bir test cihazına bağlatıp kodu okutun. Örneğin fren sıvısı eksikliği yada basınç düşüklüğü olabilir yada sensör okuma hatası gibi.
    Aslında absnin mantığı basit. Fren disklerinin arkasında kalan tarafta dişli gibi bir parça ile onun önünde manyetik akıdan dişlinin dolayısıyla tekerleğin dönme durumunu ölçen sensörler bulunur. Bu sensörler dört tekerleğin dönme sayılarının birbirine eşit olup olmadığını karşılaştırırlar. Örneğin ön tekerler kızaklarsa dönme durur ama arka tekerler dönmeye devam eder. Sistem de frenleme basıncını düşürerek dönmeyi sağlar. Bazen basit sebeplerden hatalar oluşur. O nedenle çok endişe etmeden kontrol ettirin.

    Çok teşekkür ederim yardımınız için. Serviste bilgisayara bağlatmayı düşünüyordum zaten.
    Cd changerim bozuk:) elinde sağlamı olan satan var mı? :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msehirli

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    abs sensörlerinin konumu yada kablo bağlantılarında sorun olabilir. Eğer imkan varsa abs kontrol ünitesindeki hata kayıtlarına ulaşabilen bir test cihazına bağlatıp kodu okutun. Örneğin fren sıvısı eksikliği yada basınç düşüklüğü olabilir yada sensör okuma hatası gibi.
    Aslında absnin mantığı basit. Fren disklerinin arkasında kalan tarafta dişli gibi bir parça ile onun önünde manyetik akıdan dişlinin dolayısıyla tekerleğin dönme durumunu ölçen sensörler bulunur. Bu sensörler dört tekerleğin dönme sayılarının birbirine eşit olup olmadığını karşılaştırırlar. Örneğin ön tekerler kızaklarsa dönme durur ama arka tekerler dönmeye devam eder. Sistem de frenleme basıncını düşürerek dönmeyi sağlar. Bazen basit sebeplerden hatalar oluşur. O nedenle çok endişe etmeden kontrol ettirin.

    Çok teşekkür ederim yardımınız için. Serviste bilgisayara bağlatmayı düşünüyordum zaten.
    Cd changerim bozuk:) elinde sağlamı olan satan var mı? :)

    Alıntıları Göster
    CD changer clarion marka ise müzik sistemi açıkken magazini çıkartınca görmüyor o nedenle enerjisini kesip bir süre bekledikten sonra geri enerjiyi verip çalışıp çalışmadığına bakın tabi bu işlem için ben akünün kutup başını söküyordum ama daha öncesinde magazine doğru yönde mp3 olmayan yani track olarak parçaların kaydedildiği cdleri yerleştirip deneyin. Enerji verdikten sonra cd changeri ellemeden cd konumunu ses sisteminden seçip deneyin görecek mi diye




  • erenpasa52 E kullanıcısına yanıt
    1.8 motorlu 406lar özelik olarak 2.0lardan daha az özelliğe sahiptirler. 1.8 motor 306lardada vardır. kasaya biraz ufak gelebilir o motor. şekıl itibari ilede 2.o ile aynıdır.

    bu arada aracım d9 kasa d8 motorludur. km 260bine yakındır. herhangi bir sıkıntısı yoktur.lpg ile alakalı olarak. uzun yolda 100 km ile 9 litre yakıyorum.yağ eksiltme veya herhangi bir sıkıntısı yok. 80 bin km lpgli kullanıyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sx full

    1.8 motorlu 406lar özelik olarak 2.0lardan daha az özelliğe sahiptirler. 1.8 motor 306lardada vardır. kasaya biraz ufak gelebilir o motor. şekıl itibari ilede 2.o ile aynıdır.

    bu arada aracım d9 kasa d8 motorludur. km 260bine yakındır. herhangi bir sıkıntısı yoktur.lpg ile alakalı olarak. uzun yolda 100 km ile 9 litre yakıyorum.yağ eksiltme veya herhangi bir sıkıntısı yok. 80 bin km lpgli kullanıyorum..
    Arkadaşlar herkese merhabalar,
    Bende son zamanlarda 406 hdi 2.0 2001 model bi arabaya takılıdım,alıp almam konnusunda med cezir yaşıyorum,açıkçası korkuyorumda ama kısmet bu işler uygun fiyata buldum bi tane 14.000 tl gibi motor sıfır yapılmış,km saati ve teyp çalışmıyormuş,el freni iyi tutmuyor ve de ön kaputta güneşten sanırım rengi solmuş ,ben görmedim satıcının tarifi böyle idi,
    Sorum şuki siz değerli arkadaşların tavsiyelerin acil ihtiyacım var.
    şimdiden ilginize teşekkür ederim@




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boldghost

    Arkadaşlar herkese merhabalar,
    Bende son zamanlarda 406 hdi 2.0 2001 model bi arabaya takılıdım,alıp almam konnusunda med cezir yaşıyorum,açıkçası korkuyorumda ama kısmet bu işler uygun fiyata buldum bi tane 14.000 tl gibi motor sıfır yapılmış,km saati ve teyp çalışmıyormuş,el freni iyi tutmuyor ve de ön kaputta güneşten sanırım rengi solmuş ,ben görmedim satıcının tarifi böyle idi,
    Sorum şuki siz değerli arkadaşların tavsiyelerin acil ihtiyacım var.
    şimdiden ilginize teşekkür ederim@

    Alıntıları Göster
    14.000 tl düşük gibi. genelde bu model araçlarda temiz olanlar biraz daha pahalıdır. temiz bir araç alman masraf cıkarma konusunda önemlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boldghost

    Arkadaşlar herkese merhabalar,
    Bende son zamanlarda 406 hdi 2.0 2001 model bi arabaya takılıdım,alıp almam konnusunda med cezir yaşıyorum,açıkçası korkuyorumda ama kısmet bu işler uygun fiyata buldum bi tane 14.000 tl gibi motor sıfır yapılmış,km saati ve teyp çalışmıyormuş,el freni iyi tutmuyor ve de ön kaputta güneşten sanırım rengi solmuş ,ben görmedim satıcının tarifi böyle idi,
    Sorum şuki siz değerli arkadaşların tavsiyelerin acil ihtiyacım var.
    şimdiden ilginize teşekkür ederim@

    kaput boyama 250 lira
    km kaptörü değişecek 80 lira bişey parça kodunu da bulurum lazımsa
    el freni için 200 yaz

    500-600 tl masrafı var + pasta cila 700 civarı

    conta yakmış hdi olma ihtimali yüksek. ben olsam almam. sonradan sürpizler çıkarma olasılığı yüksek hele otomatik vites ise koşarak kaç




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sioux

    quote:

    Orijinalden alıntı: boldghost

    Arkadaşlar herkese merhabalar,
    Bende son zamanlarda 406 hdi 2.0 2001 model bi arabaya takılıdım,alıp almam konnusunda med cezir yaşıyorum,açıkçası korkuyorumda ama kısmet bu işler uygun fiyata buldum bi tane 14.000 tl gibi motor sıfır yapılmış,km saati ve teyp çalışmıyormuş,el freni iyi tutmuyor ve de ön kaputta güneşten sanırım rengi solmuş ,ben görmedim satıcının tarifi böyle idi,
    Sorum şuki siz değerli arkadaşların tavsiyelerin acil ihtiyacım var.
    şimdiden ilginize teşekkür ederim@

    kaput boyama 250 lira
    km kaptörü değişecek 80 lira bişey parça kodunu da bulurum lazımsa
    el freni için 200 yaz

    500-600 tl masrafı var + pasta cila 700 civarı

    conta yakmış hdi olma ihtimali yüksek. ben olsam almam. sonradan sürpizler çıkarma olasılığı yüksek hele otomatik vites ise koşarak kaç

    Alıntıları Göster
    Otomatik değil, yarım motor yapılmış,conta yaktıysa demişsin ama ben pek anlamam almaya karar vermek istiyorum,birde bu bağcılar automall içinde expertiz yapıyorlar 100 tl ye 101 nokta bakıyorlar ,oraya baktırsam aracın contayla alakalı bi sorunu olup olmadığını bilebilirlermi?
    Okuyan ve ilgilenen herkese çok teşekkür ederim...




  • 
Sayfa: önceki 314315316317318
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.